Recenze

Stephen (muž 48 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Hyundai Sonata EF F/L 2,0 16V Elegance

9.64 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Sonata, foto 1 Hyundai Sonata, foto 2 Hyundai Sonata, foto 3 Hyundai Sonata, foto 4 Hyundai Sonata, foto 5 Hyundai Sonata, foto 6 Hyundai Sonata, foto 7 Hyundai Sonata, foto 8
Hyundai Sonata, foto 9 Hyundai Sonata, foto 10 Hyundai Sonata, foto 11 Hyundai Sonata, foto 12 Hyundai Sonata, foto 13 Hyundai Sonata, foto 14 Hyundai Sonata, foto 15 Hyundai Sonata, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Parník Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:178000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 398 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Vůz již dávno není v mém užívání, prodáno 28. listopadu 2008. Recenze je upravena jen mírně, aby nebyla její autentičnost narušena.

Součástí našeho firemního vozového parku (složeného výhradně z HYUNDAIů) se tato Sonata stala 29. listopadu 2004 jako vozidlo našeho pana jednatele. Zůstala na této "pozici" až do 19. prosince 2007, kdy si pan šéf pořídil Sonatu NF 2,0 CRDi Elegance a Parník se stal mým služebáčkem.

Stupeň výbavy Elegance obsahuje prakticky všechno, co se do Sonaty na našem trhu dodávalo. Všechna 4 okna mají elektrické ovládání stejně jako vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání má dálkové ovládání i originál alarm, ABS, vypínatelné TCS, automatická klimatizace s pylovým filtrem, volant s koženým potahem je výškově nastavitelný stejně jako sedadlo řidiče (má i nastavitelný sklon sedáku), zámek řazení, litá kola (včetně rezervy) a "dřevěný" dekor palubní desky.

Je jasné, že při tomto kilometrovém proběhu, z něhož se 90% nalítalo v ČR, jsou některé díly vyměněny a nějaká závadička se objevila, ale popořádku.
V asi 40.000 km se za pravým předním kolem začaly objevovat malé loužičky. Na vině byla rosící trubka posilovače řízení. Protože to bylo vůbec poprvé, kdy tento díl na Sonatě EF selhal, nebyl skladem ani v Belgii, takže se čekalo 10 dní na dodání dílu z Koreje. Únik byl naštěstí mizivý, a tak se mohlo bez omezení jezdit než díl přišel. Náklady na opravu byly nula - záruka je bezva vynález :-) .
Druhý problém byl už závažnější. Při zhruba 80.000 km se začal ozývat chrastivý zvuk, který při vyšlápnutí spojky zmizel. Diagnóza byla rychlá a bohužel jasná - ložisko v převodovce je po smrti. Hurá do servisu a převodovka ven. Které ložisko má svá nejlepší léta za sebou se zjišťuje dost špatně, takže se vyměnila všechna. Když se ale vyndala převodovka, tak se také zjistilo, že umístění našich kanceláří ve Vršovicích, kde už naštěstí pro všechna naše auta nejsme, se neobešlo bez následků. Parkování v kopcích o sklonu i 40 stupňů a obrubníky o výšce i 12 cm udělaly své. Lamela spojky byla totálně holá a přítlačák tříbarevný. Takže se rovnou vyměnila i celá spojka. I tady se uplatňovala záruka, samozřejmě na opravu převodovky, spojka byla prostě opotřebená.
Třetí výměna proběhla ve 135.000 km. Přední kotouče dosloužily, což ale při váze nesené přední nápravou (960 kg) není špatný výsledek. Ani tady se nic neplatilo, u HYUNDAIe je záruka i na kotouče.
Těsně před koncem záruky jsem nechal auto kompletně zkontrolovat a zjistili jsme, že ve 150.000 km mají i tlumiče doslouženo. Tak dostala Sonata nové tlumiče a opět jsme nic neplatili :-D .
Zároveň ale bylo nutné provést výměnu předních světel. Projektorový světlomet se v létě neuchladí tak jako běžná lampa, a tak celodenní svícení "překalilo" čočky a svítivost byla tragická. Měl jsem domluveno, že by i tato výměna proběhla na garanci, ale nepodařilo se mi sehnat nic a nikoho, kdo by provedl měření svítivosti světel a vystavil doklad o jejím poklesu. Škoda, ale 10.000,- za oba světlomety není zase taková rána.
Poslední díly, které odrovnala česká silniční síť, byla zadní ložiska. A tak jsme ve 165.000 km poprvé platili díly. Cena nebyla nijak hrozná a oprava proběhla rychle.

Co se technického stavu týče, je Sonata ve výborné kondici. Horší to je s estetickou stránkou. Nárazníky osekané, na dveřích pár důlků od rohů dveří vedle stojících aut (nesnáším parkoviště u nákupních center), tři důlky od šutru v přední kapotě a čerstvě obtištěná pěst v pravém zadním blatníku (někdo mě má ve Vysočanech očividně rád). Tento šrám chci nechat opravit technologií rovnání bez poškození a následné opravy laku. Sám jsem zvědavý jak to probíhá a jak bude vypadat výsledek, o referát vás samořejmě nepřipravím.

Silné stránky

- cena
- výbava
- záruka 3 roky bez omezení kilometrů a její rozsah
- prostornost
- pohodlí
- spolehlivost
- spotřeba a náklady celkově

Slabé stránky

- vnější rozměry (některé podzemní garáže jsou noční můra)
- na můj vkus přeposilované řízení
- dřevěný dekor je umělý až moc

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Všechna naše auta jezdí na servis do Auto Zeman a ani Sonata není výjimkou. Každých 15.000 km si prohlédne dílnu zevnitř a mechanici udělají vše předepsané a potřebné.
Nemám ani tak výtky k servisu (taky se jim občas "zadaří", ale je to v mezích běžných chybiček) jako k importérovi.
Když jsme měli Sonatu málo přes rok, tak se jeden prevít rozhodl prozkoumat interiér prostřednictvím pravého zadního okna. Běžná lapálie, řeknete si, ale na okno se čekalo 5 dní, protože 18 měsíců tento díl nikdo v ČR nepotřeboval, tak proč ho mít skladem, že?
Druhá perla nastala kolem 60.000 km. Od zadní nápravy se začaly linout odporné vrzavé pazvuky. Jasně silentblok, ale který a jak ho na té víceprvkové potvůrce najít? První pokus s promazáním všech nepomohl, tak servis požádal o pomoc dovozce. Pomoci se nedočkal a já vedl několik měsíců s dovozcem emailovou válku na téma díly (to okno nebyl jejich jediný hřích) a podpora dealerské sítě. Válka vítěze neměla, přestalo mě to přehazování od čerta k ďáblu bavit. Auto bylo naštěstí v záruce, a tak se dalo postupovat metodou pokus-omyl. Už druhý pokus byl ale úspěšný, a tak nebyl šéf bez auta moc často.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jen ty nejlepší. U pana Stehna kupujeme auta stále a výhradně. Je to profík každým coulem a větší "blázen" do značky jsem už jen já :-D . Když HYUNDAIe, tak jedině od něj, vždyť je prodává už 12 let!

Závěrečné shrnutí

Sonata vystřídala v zimě 2007 "pod mým pozadím" Elantru a plán byl po ukončení financování odkoupit jí do svého vlastnictví a nadále ji užívat soukromě. Jenže moje žena odmítla s tak velkou obludou jezdit, a tak jsem se nakonec rozhodl Sonatu neodkoupit. Po ukončení financování tak Sonata firemní autopark opustila a já koupil Accenta LC, manželka s ním ovšem stejně jezdit nezačala, a tak byl hned na jaře 2009 vystřídán Sonatou NF, ale to už je jiný příběh :-).
Nicméně jediným důvodem prodeje byla skutečně neochota mojí ženy s tak velkým autem jezdit. Na auto s téměř 180.000 km na tachometru byla v přímo fenomenálním stavu. Pokud je mi známo, tak člověk, který ji od nás odkoupil s ní jezdí dodnes a je s ní moc spokojený.

 

Novinky v recenzi

19.9.2012 09:05

Návrat

Původně jsem tuto recenzi po prodeji vozu smazal. Nakonec jsem se ale rozhodl recenzi "uzavřít" a znovu zveřejnit, třeba moje postřehy a zkušenosti někomu budou užitečné.

17.10.2008 00:00

Plním slib. Včera konečně proběhlo opravení promáčknutí pravého zadního blatníku metodou bez opravování laku. Postup jsem bohužel sledovat nemohl, měl jsem moc práce, ale výsledkem jsem unešen. Vůbec není poznat kde byl blatník poškozen. Oprava stála Kč 2.800,-- což považuju za dobrou cenu. Klasická klempířina a lakování by stály minimálně Kč 7.000,--. Firma sídlí v garážích na Želivárně, ale není to pro auto této velikosti zrovna optimální :-). Noční můra z vnějších rozměrů zase úřadovala :-D. A důlky od šutru na kapotě opravili taky ;-).


Další vozy Hyundai Sonata



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Občas nějaká závada, ale nikdy nezůstala nikde viset. A to je to hlavní!

praktičnost
8

Je to velký sedan, takže sice pohodlí, ale parkování je občas složák a menší vstupní otvor do kufru.

prostornost
10

Tady jen a jen chvála. 4 pasažéři mají místa ve všech směrech na rozdávání.

jízdní vlastnosti
9

Přijde na to, co čekáte. Podvozek je laděný na komfort, takže se auto v zatáčkách naklání, cit v řízení je díky "přehnaně akčnímu" posilovači mizivý, ale chování je nezáludné, předvídatelné a čitelné.

jízdní komfort
10

Kombinace měkoučkého ladění pérování a tlumení, rozvoru 2,7 metru a váhy přes 1.600 kg je zárukou špičkového pohodlíčka.

provozní náklady
9

Na takhle velké auto jsou lehce podprůměrné, a to je příjemné zjištění. Nicméně nečekejte náklady na úrovni nákupní tašky :-) .

náhradní díly
9

Je to stejné jako s celkovými náklady na provoz, lehce pod průměrem.

výkon motoru
8

Dostatečný. Ale pokud jste úplně plní a zapnete klimu, tak to je cítit. Takhle ale naštěstí nejezdím, a tak nemám ke stížnostem důvod.

spotřeba
10

Jezdím tak půl na půl Prahu a mimo Prahu, měl bych tedy jezdit, podle papírů, za 9,0 litru. Já ale jezdím za 7,96, takže nemám nejmenší důvod nedat 10 bodů.

hlučnost motoru
10

Motor je slyšet jen ve vyšších otáčkách, kam se ale díky dlouhým převodům moc nepodíváte. A když už se necháte unést, je to pěkná melodie.

kvalita sedadel
10

Jedním slovem - super. Všechna sedadla jsou dostatečně široká, sedáky i opěradla mají optimální délku a výplně jsou dost tvrdé, aby podepřely tělo a přitom dost měkké, aby netlačily.

brzdy
9

Slabé rozhodně nejsou, ale brzdí víc jak 1,6 tuny a jsou v autě laděném na pohodlí, takže mají pozvolnější nástup. ABS má naladění taky velmi dobré, není agresivní a přitom zareaguje včas.

zavazadlový prostor
8

Přístup do kufru u sedanů je vždy omezený. Na litry to nevypadá nic moc, ale "2 mrtvoly se vejdou". Nikdy se mi nestalo, že bych nenaložil vše, co jsem potřeboval a sklopná opěradla zadních sedadel jsou praktický doplněk.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…