Recenze

Stephen (muž 48 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Hyundai Elantra 1,6i Comfort Plus F/L

8.61 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Elantra, foto 1 Hyundai Elantra, foto 2 Hyundai Elantra, foto 3 Hyundai Elantra, foto 4 Hyundai Elantra, foto 5 Hyundai Elantra, foto 6 Hyundai Elantra, foto 7 Hyundai Elantra, foto 8
Hyundai Elantra, foto 9 Hyundai Elantra, foto 10 Hyundai Elantra, foto 11 Hyundai Elantra, foto 12 Hyundai Elantra, foto 13 Hyundai Elantra, foto 14 Hyundai Elantra, foto 15 Hyundai Elantra, foto 16 Hyundai Elantra, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Eliška Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:77777 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1599 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 143 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 415 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Vůz již není v mém vlastnictví, přenecháno 18. prosince 2007 tchánovi, který jej dosud má, takže je pořád na očích. Narozdíl od ostatních "oživených" recenzí je tato přepracována dost výrazně. Původní verze byla poněkud "odfláknutá", je tedy čas na nápravu. Hodnocení jsem ovšem kvůli autenticitě nechal nedotčené.

K Elantrám XD mám docela silný vztah. Je to poslední model, jehož produktové školení prodejců proběhlo ještě pod MOTOKOVem, prvním importérem vozů této značky do ČR. I po skoro 12 letech si pamatuji svoje první svezení s tímhle autem. XD nahrazovala velmi populární, kulaté, Lantry RD. Byla to moc dobrá auta, ale Elantra XD byla posunem ne o generaci, ale o dvě, možná dva a půl. Když jsem ze školení, konaného v Průhonicích, kde tenkrát měla divize HYUNDAI své sídlo, dorazil ke své tehdejší partnerce na návštěvu s poněkud přitroublým úsměvem a na dotaz "Co je s Tebou?" jsem odpověděl značně zasněně, že jsem zamilovaný, byla z toho docela špatná. Byli jsme spolu tenkrát poměrně čerstvě a na můj poněkud specifický smysl pro humor ještě nebyla zvyklá. Náš vztah to nakonec ale neohrozilo a pořád jsme spolu, i když už sezdáni do svazku manželského :-).
Od tohoto školení byla Elantra XD předmětem mých automobilových tužeb. Bylo to auto přesně podle mých představ - nenápadný až nudný, ale navýsost funkční design, slušný kufr, spousta místa na nohy vzadu (přesný opak první novodobé generace Octavie, se kterou ji zákazníci srovnávali), pružný, dostatečně výkonný a přitom úsporný benzinový motor 1,6, komfortní, ale přitom jistý podvozek.
Poslední HYUNDAI, který jsem pod importem MOTOKOVu prodal byla taky Elantra XD, liftback, 1,6 benzín, výbava GLS v zelené metalíze. Díky tomu, že jsem se svým parťákem přešel k jinému dealerovi HYUNDAIe ve stejném regionu, tak jsme byli se svými bývalými zákazníky nadále v kontaktu. Dlouho jsem pána přesvědčoval, aby mi ji jako ojetou prodal. Ale neprodal, nechal jí následně manželce a já měl smůlu.
Čas plynul, a já vystřídal spoustu aut. Po několika Škodovkách 742 na kterých jsem se naučil řídit, Tatře 613 na níž jsem zjistil co to znamená mít pod kapotou silný motor, Mazdě 121 alias Fordu Fiesta s motorem 1,25 litru, která mi názorně ukázala, že i dnes se dá auto blbě zajet a pak už se s tím nedá nic udělat, přišla KIA Sephia Leo 1,5, která mě naučila, že i auto na LPG může jezdit jak drak, Accent X3B, který nás odstěhoval do našeho prvního společného bydlení, následoval FIAT Punto II s motorem 1,2 16V, který jel jak čert a baštil 5 litrů a pak Ibiza 1,2 12V, která zase nejela a žrala 8 litrů. Až se znenadání objevila možnost koupit tento stříbrný sen. Kdo si počká, ten se dočká a rovnou jednoho z prvních aut po faceliftu. A to se mi podařilo si ji koupit přesně na den k třicetinám!

Ve výbavě Comfort bylo vše potřebné - komplet eletrická okna, centrál doplněný o dodatečně namontovaný alarm s dálkovým ovládáním, ABS, manuální klimatizace, 4x airbag, autorádio Clarion, moc pěkná litá kola atd. Oceňoval jsem manuální anténu, která se nemusela průběžně promazávat, na rozdíl od té elektrické. Jeden čas jsem o výměně za elektrickou uvažoval, ale nakonec jsem od toho upustil. Přední mlhovky mi chyběly spíš z frajeřiny. Kolega měl Elantru o 2 roky mladší a měl trojtryskové ostřikovače, já jen dvoutryskové, tam jsem o výměně uvažoval velmi intenzivně, ale nakonec jsem to nestihl.

Silné stránky

- vnitřní prostor
- jízdní vlastnosti
- spotřeba
- cena

Slabé stránky

- motor by mohl být krapet tišší :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Od doby co jsem Elantru přenechal tchánovi stihla všehovšudy umřít baterka (ode mě odcházela s originálem) - což je prkotina. Tchánovi jsem Elantru přenechal uprostřed zimy a kladl jsem mu na srdce, že hned na jaře je potřeba opravit lem levého zadního blatníku na němž se dělá po poškození laku puchýřek. Tchán se na to bohužel vykašlal, začal to řešit až na začátku roku 2012, kdy už byl lem prorezlý skrz - vyříznout, navařit nový díl a nalakovat. To bylo drahé zanedbání.
Pravidelnou údržbu zajišťuje pro tchána známý mechanik ze značkového servisu - není co vytknout.

Pravidelné prohlídky ještě v mé péči jsme samozřejmě absolvovali v autorizovaném servisu a jsem s ním dodnes velmi spokojen (aby ne, když jsou to bývalí kolegové a dobří kamarádi). A máme tu malou kuriozitku ze servisu. Taky si necháváte letní gumy v zimě uskladnit v servisu? Bacha ať nedopadnete jako já, jednu mi ztratili :-) . Ale postavili se k tomu čelem, nejdřív mi půjčili jinou s tím, že když se guma nenajde slíbili kompenzaci ve výši hodnoty nové pneu (a ta moje měla před sebou už jen pár tisíc kilometrů před odepsáním). Tu gumu nakonec nenašli, takže mi dali novou.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Těžko mohu hodnotit prodejce, který mi vůz prodával, když je to můj bývalý kolega a výborný kamarád :-).

Závěrečné shrnutí

Jak jsem psal v popisu, Elantra XD je moje srdeční záležitost. Bylo to jedno z nejlepších aut jaká jsem kdy měl, a protože teď mám 14. auto vlastní a připočítám-li auta vlastněná s kamarádem na půl (to bývaly na škole časy), tak mám teď auto 16., už je to slušný počet k vzájemnému porovnávání.
O tom, že se konstrukce vyloženě povedla svědčí i fakt, že tahle generace Elanter se pořád ještě vyrábí. Konkrétně v Rusku beze změn a v Číně po dalším faceliftu. Sice pouze jako sedan, ale prodává se paralelně s aktuální generací MD a vůbec se neprodává špatně. Poněkud mě mrzí, že filosofii podle níž HYUNDAI vyvinul a vyráběl tohle auto už opustil.

Koneckonců - v roce 2007 jsem svou celkovou spokojenost s tímhle autem vyjádřil takto: "Už jsem vystřídal hodně aut, ale tohle je NEJ!".

 

Novinky v recenzi

11.11.2014 10:09

Prodáno

Tak Elantra už rodinu opustila definitivně. Včera dopoledne byla dána na protiúčet při koupi úplně nové ix35 1,6GDi Trikolor Plus. Fotka nového tchánova vozu je ve fotogalerii.

19.9.2012 10:21

Návrat

Původně jsem tuto recenzi po prodeji vozu smazal. Nakonec jsem se ale rozhodl recenzi "uzavřít" a znovu zveřejnit, třeba moje postřehy a zkušenosti někomu budou užitečné.


Další vozy značky Hyundai



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Neměl jsem jediný problém, takže 100%.

praktičnost
10

Interiér je dost prostorný pro 4 dospělé, do kufru se vejde bez problémů i kočárek a vnější rozměry nejsou tak velké, aby byl problém s parkováním. Prostě akorát :-).

prostornost
10

Viz výše.

jízdní vlastnosti
9

Schopnost podvozku odolávat příčným silám je na takto komfortně zaměřené auto až překvapivá. Evropa tohle auto nedocenila :-(.

jízdní komfort
9

Nebýt relativního hluku při přejezdu krátkých příčných nerovností, tak je komfort bez chyby.

provozní náklady
9

Na takhle velké auto je celkový průměr spotřeby 7 litrů naturalu při poměru město/mimoměsto 50/50 velmi pěkný.

náhradní díly
10

Olejový filtr stojí Kč 129,-- to je velmi solidní, pylový filtr do ventilace je za Kč 1.042,-- což je taky slušné. K cenám nemám výhrad.

výkon motoru
9

Zcela postačující :-).

spotřeba
9

Viz provozní náklady (desítka tu není jen proto, že se vůbec musí nějaký benzín tankovat :-D).

hlučnost motoru
8

Nad 4.000 ot/min. by mohl být motor tišší, ale u auta zaměřeného na komfortní a klidnou jízdu (a tudíž pobyt v nižších patrech otáčkoměru) to není až tak velký hendikep.

kvalita sedadel
9

Pohodlná, prodyšná, optimální velikost - co dodat.

brzdy
9

Už jsem byl nucen vyzkoušet panické brzdění díky jednomu majiteli Škody Octavia :-(. Ubrzdil jsem a ABS se chovalo velmi korektně :-). Takže účinnost bez připomínek a vadnutí jsem nezaznamenal.

zavazadlový prostor
10

Jsem "stěhovací typ" a zatím se mi nestalo, že bych se s tou spoustou krámů do kufru nevešel. To hovoří za vše.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…