Recenze
Technické info
Přezdívka auta Speedy Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:38128 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 1341 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 119 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.4 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 321 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Vůz již není v mém vlastnictví, byl prodán 5. 9. 2009.
Tento Accent v naší rodině sloužil mezi dvěma Sonátami. Protože moje žena odmítla jezdit s tak velkou obludou jako byl "Parník", začal jsem na jaře 2008 hledat auto velikostně odpovídající přáním mé ženy a značkou a kilometry pro změnu mým požadavkům. Takže se hledal Accent LC po druhé modernizaci.
Trvalo to sice skoro půl roku, ale nakonec jsem to pravé auto našel - u dealera v Příbrami byl na prodej Accent LC s motorem 1,3 12V s výbavou Champion ve které bylo vše potřebné a měl najeto pouhých 31.705 kilometrů! Hned jak jsem ho na netu objevil jsme skočili do Parníku a vyrazili do Příbrami. V reálu vypadal stejně dobře jako na fotkách, zkušební jízda žádný problém neodhalila, a tak jsme hned složili zálohu a domluvili se na fyzickém převzetí za pár dní, až dorazí platba na jejich účet.
Jakmile jsem auto převzal a vyjel směrem na Prahu, tak povolilo těsnění mezi předposledním a posledním dílem výfuku. Accent získal přímo rallyový zvuk :-). Protože HYUNDAIe velmi dobře znám tak jsem hned věděl co se přihodilo a klidně jsem pokračoval domů. Stejně jsem měl v plánu nechat udělat prohlídku po 4 letech provozu, tak se rovnou vyřeší i tahle drobnost. Byl to jediný problém, který se na Accentu během našeho soužití objevil.
Moje žena ovšem jezdit nezačala ani s Accentem, a tak jsem v březnu 2009 kývl na vynikající nabídku a koupil zase Sonatu (Malou), ale Accenta jsem ještě půl roku nechal ženě k dispozici. Ani to ji ovšem za volant "nepřinutilo", a tak jsme Accenta poslali zase o dům dál. Kdybych v roce 2009 věděl to, co vím teď, tak jsem si Sonatu nekoupil a Accenta bych vesele používal dál sám.
Přezdívku dostal tenhle Accent po našem prvním džungarském křečkovi, který se jmenoval Speedy, protože byl neskutečně rychlý. Accent sice nebyl v porovnání s ostatními auty taková formule, ale louda to rozhodně nebyl!
Nyní k autu samotnému. Accent LC byl ve své první podobě uveden na trh v roce 1999 jako model 2000. Byl prvním modelem, který začal používat interní značení modelu dvěma písmeny doplněnými po modernizaci doplňkovým označení F/L. Do té doby se používala kombinace písmene s číslem, která se po modernizaci doplnila o další písmeno (předchozí model měl kódové označení X3 a po modernizaci X3B). Zlí jazykové tvrdí, že model LC nebyl vlastně novým modelem, ale jen důkladnou modernizací X3. Dá se říci, že z určitého úhlu pohledu by to mohla být pravda. LC byl v podstatě postaven na stejné platformě, ovšem natolik modernizované, že se dal označit jako nový model. Přední náprava byla klasický McPherson, zadní byla víceprvková!!! U auta této kategorie na přelomu století věc nevídaná. Žalováno osudu, nástupce MC už, stejně jako ostatní, používal jednoduchou vlečenou nápravu :-(.
U motorů to bylo trochu komplikovanější. Benzinové jednotky Alpha, tedy objemy 1,3 a 1,5 s rozvodem 12V (tedy 2 sací a jeden výfukový ventil) byly po patřičných úpravách převzaty z předchozího modelu. Motor 1,5 16V ovšem nebyl čtyřventilovou variantou motoru Alpha, který sloužil v modelu GT předchozí generace, ale motor typu Beta, tedy motor z Lantry RD se sníženým objemem na zmíněných 1,5 litru. Pro model GT byl posléze použit motor 1,6 16V. Samostatnou kapitolou pak byly poprvé pod kapotou Accentu motory spalující naftu. Byl použit motor 1,5 CRDi, který měl tříválcovou konstrukci. V podstatě to byl motor 2,0 CRDi původní konstrukce VM Motori, který se používal např. v Elantrách XD, kterému byl "amputován" jeden válec. S odstupem času lze říci, že to nebyl zrovna povedený motor. Silné vibrace dané jen tříválcovou koncepcí v Accentu obzvášť vynikaly, protože původní konstrukce vozu s naftovým pohonem nepočítala. Těsnost common-railu a vstřikovací soustavy vůbec taky nebyla zrovna silnou stránkou tohoto motoru.
Celková konstrukce byla typickým HYUNDAIem své doby - poměrně nudný design, prostorný interiér, slušný kufr, velmi dobré benzinové motory s velkým výkonem a příznivou spotřebou doplněné provozní spolehlivostí. Co víc si přát?
Speedy byl vybaven, v rámci akčního modelu Champion, vším potřebným. Měl ABS, 4x airbag, klimatizaci, všechna okna s elektrickým ovládáním, el. seřiditelná zrcátka, el. výsuvnou anténu, autorádio Clarion, palubní počítač, vnější teploměr, centrální zamykání doplněné ještě alarmem a dálkovým ovládáním, přední mlhovky a litá kola.
Silné stránky
- vnitřní prostor
- velikost a přístupnost zavazadelníku
- spotřeba
- spolehlivost
Slabé stránky
- nějak si nevybavuji
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis navštívil Speedy celkem dvakrát.
Poprvé hned po zakoupení, kdy jsme absolvovali prohlídku po 4 letech a vyměnili těsnění výfuku. V KK servisu provedli rychle a za velmi příznivou cenu.
Podruhé se Speedy pro změnu podíval do servisu AutoPalace Vysočany. Nějaký idiot při vyjíždění z parkovacího místa zlomil levý přední blatník a ujel. Naštěstí byl Speedy havarijně pojištěn, takže to stálo jen Kč 1.000,-- spoluúčast, ale stejně to naštvalo. Oprava byla provedena kvalitně, i když to trvalo poněkud dlouho. Za to si ale můžu vlastně sám, protože jsem rovnou řekl, že na opravu nespěchám, že mám jiný vůz.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Na adresu příbramského dealera, kde jsem Speedyho koupil, nemohu říct křivé slovo. Celou dobu jednali naprosto profesionálně, všem mým přáním vyšli vstříc a veškeré domluvy dodrželi.
Stejně tak následný prodej u pana Fleischera proběhl výborně. Vše domluvené bylo dodrženo a vůz se mu povedlo prodat celkem rychle.
Závěrečné shrnutí
Speedy do naší rodiny vstupoval jako náhrada za vůz o třídu a půl větší. To je vždy ošemetná situace, na větší se zvyká rychle, do menšího se pak moc nechce. Měl tuto roli ovšem ulehčenou. Přesně jsem věděl jaký vůz pořizuji - jednak jsem měl kdysi Accenta X3B, druhak jsem stejný vůz měl ve firemním autoparku. Věděl jsem tedy velmi dobře jak dobré auto si kupuji. Jen je škoda, že původnímu účelu, tedy "vyježdění" mojí drahé polovičky, vůbec neposloužil. Nic to ale nemění na tom, že na něj rád vzpomínám.
Novinky v recenzi
Fotogalerie
Přestože jsme Speedyho měli zhruba rok, tak víc než 4 připojené fotografie k dispozici nemám.
Přidat názorDiskuse: Hyundai Accent 1,3i 12V Champion
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Hyundai Accent
-
Hyundai Accent (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.7.2008 210 Majitel 9.31 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2002) Majitel: Trainman
Přidáno: 15.8.2012 18 Majitel 8.73 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2008) Majitel: David C3
Přidáno: 2.3.2008 3710 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2008) Majitel: mivmiv
Přidáno: 3.5.2008 249 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2008) Majitel: ZdeněkSvoboda
Přidáno: 26.5.2008 199 Majitel 9.71 Uživatelé