Recenze
Technické info
Přezdívka auta Accent Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:95000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 1341 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 113 maximální rychlost [km/h]: 169 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední
Popis vozu
Blížil se rok osmnáctý a jak už to tak bývá, pohledy mladého člověka se začínají silně přeorientovávat na osoby opačného pohlaví, budoucí profesní život a v neposlední řadě i motorismus, v mém případě v té dvoustopé podobě.
A tak, po úspěšném projití autoškoly, jsem byl i já připraven vstoupit do džungle, můžu-li takto vznešeně silniční dopravu nazvat, zpevněných vozovek a cest. Pln entuziasmu a očekávání jsem se tedy díky pro mě velkému finačnímu příspěvku z řad příbuzenstva mohl dát do hledání svého prvního vlastního motorového silničního korábu. No a jelikož mi při výběru vozu pomohl i web moje.auto.cz, rozhodl jsem se sepsat stručnou recenzi na "revanš". Příjemné počtení.
Schéma typického tzv. studentského auta je snad již několik desítek let, co se auta stala auta dostupnými širším řadám obyvatelstva ,
stále stejné. Levný provoz, spolehlivost, nízká cena, vysoký coolfactor, kočkolap. Po vystřízlivění jsem poslední dva faktory automaticky vyškrtl. Ač mám "ostrá" auta velice rád, limit 50 tisíc korun byl velmi přísný. Rozšiřovat řady vostrejch týpků s 20 let starým "bémvé f šestiválu" či Octavie TDI na cestě z měsíce se zdechlým turbem jsem rozhodně v plánu neměl a tak cílová kategorie byla jasná: 10-12 let, spolehlivý zážehový atmosferický nízkoobjemový agregát. V úvahu tehdy P.206, Renault Clio, Fabia HTP, Fiat Punto, Ford Focus. Můj černý Petr - Peugeot 306 byl vzhledem k nedostupnosti a špatné pasivní bezpečnosti vyřazen. Po objetí několika okolních autobozarů přišlo další vystřízlivění. Nestočené auto snad neexistuje, a těch, které se nezdály býti kradené, bourané či jinak "upravené" bylo jak šafránu, respektive 0. Začínal jsem být zoufalý, až se jednoho dne v místním servisu-autobazaru vyskytl Hyundai Accent r. v 2002. Původně jsem chlapíkovi chtěl odmítnout rovnou (vzhledem k tomu, že v rodině s asijskými auty nebyly dosud žádné zkoušenosti + dražší díly), ale popis slovy "hodně zachovalý" znělo velice dobře. Prohlídka. Interiér čistý, motor malý, tichý, ale pružný, svezení příjemné, rez nikde neleze, podvozek pohromadě, nikde nic nebouchá ani neklepe? Sám jsem příliš nevěřil, obzvlášť po zveřejnění ceny. Do 50 tisíc je váš. Už jsem stroj nechal odvézt otci kamaráda, který nezávislým okem mechanika koupi schválil. Slovo dalo slovo a za týden večer po mírném vyjednávání (prodejce stále nebyl k zastižení...) stál korejec na číslech na dvoře autoservisu připraven k odjezdu. 50 tisíc složeno, klíče předány, odjezd. Těch pár kilometrů domů v záři zapadajícího slunce se mi vrylo do paměti asi jako první den ve škole, první jízda na kole nebo úspěšná maturita.
Takže tu máme Hyundai Accent ve stříbrné metalíze. Karoserie je oficiálně třídveřovým hatchbackem, spíše ale připomíná třídvéřový liftback. Pojmem "coupé" bych si ho nazvat nedovolil, nicméně z dálky svým zjevem staré americké káry připomíná :)). Vůz pohání atmosférický dvanáctiventilový benzinový čtyřválec s rozvodem SOHC a zdvihovým objemem 1341 kubických centimetrů s pohonem na přední nápravu. Přenos síly je zprostředkován přes pětistupňovou manuální převodovku. Vůz je obut na čtrnáctipalcových kolech, brzděn vpředu chlazenými kotoučovými brzdami, vzadu bubnovými. Jednoduchá bezproblémová technika, což se ostatně ukázalo i v provozu. V interiéru pak najdeme tříramený volant s airbagem řidiče a spolujezdce, zabezpečení řazení, řádio SONY, elektrická okna a zadní stěrač. V době koupě mělo auto najeto 85 000 km a vzhledem k poměrně čistému interiéru zřejmě nestáčeno. Auto vlastnili v minulosti 2 majitelé, mimojiné i paní v Praze, tudíž má vůz lehké kosmetické vady v exteriéru. Ale co o to míň mě bude mrzet, když to někde drbnu, nebo někdo o mě. Však je to první vozítko, na seznámení a prvotní vyježdění. S automobilem jsem velice spokojen.
Silné stránky
Na vůz nižší střední třídy velký kufr (po sklopení zadních sedaček pojme 2 jízdní kola, 2 velké tašky se sportovním oblečením a ještě trochu místa zbyde).
Agilní motor (v otáčkách odhadem nad 3-4 tisíc solidní zátah (na 85 koní a jednotrojku))
Nízké provozní náklady
Výsuvný držák na nápoje
Slušný výhled vzad
Velká vnější zpětná zrcátka
Téměř nešpinící se záď
Málo se krade
Slabé stránky
Vyšší aerodynamický hluk v rychlostech 100km/h +
Občas nepřesné řazení
V nižších otáčkách příliš nejede, je třeba roztočit. Pak si ale vezme 7 litrů, nejméně 6,5. Nad 7,5 l kombinovaně jsem se ale nikdy nedostal (jezdím dle rychlostních limitů, někdy úsporně, někdy tak, aby se motor držel v otáčkách).
Ctlivý plynový pedál
Drnčící plasty v interiéru při určitých otáčkách
Oddělená zadní mlhovka v nárazníku (občas proniká vlhkost).
Mírná spotřeba oleje
Zkrátka typické neduhy korejských "rozvojových aut".
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Od doby pořízení (11 000 km) provedeny následující opravy:
Preventivní výměna oleje, filtru, rozvodů.
Výměna akumulátoru (startoval trochu pomaleji a jednou se mi totál vybil při zapomenutém světle).
Zanesený snímač na 1. válci (žlutá kontrolka, na diagnostice určeno, smazáno), zřejmě nekvalitní palivo z neznačkové čerpací stanice. Od natankování v OMV 100oktanovým benzinem vpořádku.
Další vozy Hyundai Accent
-
Hyundai Accent (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.7.2008 210 Majitel 9.31 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2004) Majitel: Stephen
Přidáno: 28.11.2012 010 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2008) Majitel: David C3
Přidáno: 2.3.2008 3710 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2008) Majitel: mivmiv
Přidáno: 3.5.2008 249 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2008) Majitel: ZdeněkSvoboda
Přidáno: 26.5.2008 199 Majitel 9.71 Uživatelé