Recenze
Hyundai Accent
Technické info
Přezdívka auta Albík Rok výroby 2001 Koupeno nové najeto [km]:82653 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 1495 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 132 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.4 maximální rychlost [km/h]: 173 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 321 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.9
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "hyaccy".
Před necelými sedmi lety se naše rodina rozhodla že by bylo potřeba koupit nové auto.
Jelikož 6-ti roční Felda, mimochodem dobré auto, měla už něco za sebou bylo rozhodnuto.
Nejdřív jsme se samozřejmě koukali na v té době novou Škodu Fabii, stále se nám na ní však něco nezdálo a když jsme si začali více a více zjišťovat různé nabídky a ceny, začali jsme být na pochybách zda-li Fabii, nebo jinou alternativu. Asi osud tomu přál, ale nedaleko jsme měli autosalon Hyundai a ani netušili že tam zatím tiše stojí náš příští člen rodiny. Tak tedy při jedné procházce v pozdních hodinách jsme na něj natrefili. „Sebrali“ pár reklamních letáků a začali se pročítat, nejvíc do oka nám padl v té době(listopad 2001) téměř nově uvedený model Accent. Takže po zjištění všeho potřebného, jsme si domluvili testovací jízdu v Auto Palace Butovice. Accenta s námi projel velice milý pán jménem Balíček.Auto s námi opravdu důkladně projel, pokud takhle projíždí každé asi mají velkou spotřebu pneumatik:), takže po testovací jízdě bylo dá se říct rozhodnuto, pan Balíček se o nás ochotně staral až do konečného předání klíčků od nového auta. Takže vše se dohodlo podepsalo předalo a co já vim ještě událo a pokud se nepletu 13. prosince jsme si v odpoledních hodinách došli pro našeho nového člena Asi 3 týdny od objednávky, ale jelikož auto bylo vystavené v showroomu bylo okamžitě připravené, akorát jsme si nechal namontovat medvědblok a rádio Sony. Po předání hned následovala asi hodinová „testovací“ jízda, z auta jsme byli absolutně nadšeni přeci jen z Felície to byl opravdu velký skok, silnější motor, vše v elektrice, rádio, airbagy a tak dále a tak dále….
Tak šlo vše skvěle celou dobu celých osm měsíců. Bohužel pak se vyskytla nepříjemná událost. Při zajíždění do stojící řady aut, za námi jedoucí frajírek v opravdu schnilé škodě 120, kterému za deště nefungovaly stěrače a ventilace, takže měl totálně zamlžená okna nás jaksi přehlídl. Rána asi v šedesáti na pravé zadní dveře, auto odlítlo. Já se vzadu proletěl na druhou stranu a nepříjemně si dal Hlavou o sklo( není měkčené šlendriáni ) Frajírek s měsíc starým řidičákem si vyslechl pár vět které by si za rámeček asi nedal, vina samozřejmě plně na jeho straně. Druhý den se auto odvezlo do servisu a na měsíc jsme mu dali sbohem a jezdili ve Feldě půjčené od známého.Accent dostal nové pravé zadní dveře, nový zadní blatník nové zadní pravé kolo s téměř kompletním zavěšením, no řeknu vám mastné to bylo.Po měsíci čekání jsme se zase konečně viděli, nutno říci že pánové v Hyundaii kterým prošlo auto pod rukama udělali opravdu skvělou práci a moc jim děkuju…..
Tak a dále se dostáváme až do dneška kdy auto skvěle slouží, bez závad a je to takovej rodinek miláček teda hlavně můj, dostal garáž a veškerou práci zastává nakonec přeci jen Fabia Combi, za nedlouho mu bude 7 let a těší se skvělému zdraví, až za přibližně měsíc dokončím, doufám že zdárně, autoškolu snad mi bude říkat pane:)
Tak to je ve zkratce jeho prozatímní životní cesta díky za přečtení a jedem dál:)
Silné stránky
Vezmu je hezky popořadě…
EXTERIÉR - auto se mi vždycky moc líbilo a myslim že i vzhled hodně rozhodl při koupi, ale samozřejmě vše je otázka chuti.
INTERIÉR – podle mě na tu dobu občas nadčasové prvky.Co snad nejvíce v interiéru oceňuju jsou odkládací místa pro nápoje. Například v předních kapsách dveří kam se skvěle vejde půl litrová pet lahev, nebo na středová konzoli kde se po stisknutí vysune držák jak na kulaté kelímky, tak na čtvercové. Držák na konci středového tunelu už to jen podtrhuje.
Skvělé přední i zadní sedačky, příjemně tvrdé i tvarované. Přední mají dobré boční vedení, zadní sedačky na mě dělají dojem spíše gauče v obývacím pokoji na kterém se můžete příjemně rozvalit:) to ale vůbec neznamená že byste v každé zatáčce líbali jinou stranu dveří to vůbec.
Plastové kryty prahů u dveří bych viděl taky jako velké plus minimalizují poškrábání a jelikož jsou z odolného plastu tak škrábanců na nich je opravdu poskvrnu.
Kufr je velice slušný a plasty v něm jsou dosti odolné, silné světlo po otevření potěší.
MOTOR – na svou dobu slušná dynamika i výkon, spokojenost.
PODVOZEK – ač slýchávám že Accent je naladěn spíše komfortně, tak mi to vždycky přišlo naopak, ale nerovnosti pohlcuje vcelku dobře, neplave a nedělá jiné nepřijmeme věci:)
Slabé stránky
Ale abychom jen nechválili…
EXTERIÉR – co mi vždycky vadilo a kazilo trochu dojem je zadní mlhovka umístěná v nárazníku. Nešvar kluků korejskejch jedněch ušatejch. Ale dá se to řešit a nebude dlouho trvat a mlhovka bude v hlavních světlech.
INTERIÉR – tady bych zmínil volant, na můj vkus moc velkej průměr a tenkej věnec.
Dále pokud vzadu pojede osoba která má přes 190 cm moc místa nad hlavou už mít nebude, korejci jsou holt menší:) Záď jde dost dolů a díky tomu je i horší výhled vzad.
Ovšem co mi vadí nejvíce je hluk od zadní nápravy zde se to opravdu nepovedlo a hluk je dost silný už od nějakých 60-70km/h . Nemít vzadu repráky přímo u hlavy tak od nějaké
80-tky nemám šanci rádio ze předu téměř slyšet.
Jinak pro někoho může být problémem to že kromě volantu a dveřních madel nemá měkčené plasty. Můj názor je že je má na důležitých místech a opravdu netrávím čas v autě tím že bych mačkal na plasty palubní desky:)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Co se týče opravy auta po nehodě jsou to zkušenosti jen a jen kladné.Jinak bylo auto v servisu jen jednou a to s prasklým lankem předních stěračů, výměna na počkání a vše v klidu:)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejcem byl Auto Palace Butovice a vše v pořádku prodávající pan Balíček velice přijemný a ochotný člověk takže nemám problém:)
Tuning? Nazačátku...
S tuningem počítám, teda spíš s jemným stylingem, co ale je již nové je původní klakson vyměněný za dvě fanfáry a řadící páka vyměněna za karbonovou. Jinak mám nakoupeno spousty a spousty věcí ale vzhledem k tomu že s ním ještě nejezdím tak do toho nechci zatím vrtat:) Ale postupy jistě budou.
Další vozy Hyundai Accent
-
Hyundai Accent (2004) Majitel: Stephen
Přidáno: 28.11.2012 010 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2002) Majitel: Trainman
Přidáno: 15.8.2012 18 Majitel 8.73 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2008) Majitel: David C3
Přidáno: 2.3.2008 3710 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2008) Majitel: mivmiv
Přidáno: 3.5.2008 249 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2008) Majitel: ZdeněkSvoboda
Přidáno: 26.5.2008 199 Majitel 9.71 Uživatelé