Recenze
Audi A4 Avant 1.9 TDI
Technické info
Přezdívka auta Audi A4 Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Burák".
Koupeno na začátku roku 2007 v Německu. Vůz po prvním majiteli, používaný jako dálniční expres. Koupeno ve špičkovém stavu. Výbava na úrovni - šest airbagů, automatická klima, pokročilý audiosystém - Audi Concert včetně subwooferu, tempomat, všechna okna v elektrice, ESP, ASR, ABS. Předchozí auto: VW Golf IV.
Po původním majiteli jsem zdědil modré tónování zadních bočních a zadního okna, které ladí s barvou vozu. První dojem byl - bože, to musí okamžitě dolů, když se ovšem neobjevoval nikdo, kdo dokázal nabídnout odstranění fólií s garancí nepoškození oken, vzdal jsem to a zvykl jsem si. Horší výhled dozadu jsem zatím vyřešil parkovacím senzorem.
Ještě horší reakce než na zářivě modrá okna následovala první pohled na čtyřramenný volant. Gumový povrch mě velmi zklamal a okamžitě nastartoval úvahy o výměně. Bohužel cena za nový volant s airbagem se pohybuje v řádů desetitisíců, takže jsem se nakonec rozhodl vyřešit věc potažením volantu kůží od profesionálů, na které jsem dostal kontakt a jejichž hotové projekty mi učarovaly.
Upřímně řečeno nejsem nijak zvlášť nadšený ani z řadicí páky s gumovou hlavicí, ale tohle už nechám na případném novém majiteli. Je to drobnost. Jen pro rekapitulaci - od koupě jsem do auta nainstaloval parkovací senzory a nově pevné handsfree Ego.
Silné stránky
Špičkové zpracování interiéru - kvůli tomuto mám rád Audi. Když sedím v luxusním autě, které si nechá zaplatit za značku a kvalitu, chci tu kvalitu cítit. Audi se dosud nekupovalo kvůli úchvatným jízdním vlastnostem, vyjma několika málo modelů, jsou Audi spíše komfortním a jistým dopravním prostředkem než sporťákem, při jehož řízení se budete dostávat pravidelně do extáze. Audi ale umí udělat interiér tak, že si z něj lidově řečeno ucvrnknete. Prostě interiér mého čtyřletého auta vypadá tak, že dá na frak i některým modernějším konkurentům. Za silnou stránku A4 považuji i aerodynamiku, do nějakých 160 km/h panuje uvnitř příjemné ticho, hluk razantnější vzrůstá až kolem 180 km/h. Podvozek velmi dobře tlumí nerovností a odpouští si rázy, auto se velmi dobré ovládá, i když mu nelze upřít určitou odtažitost - vnímání toho, co se děje venku, je hodně zkreslené. Na svém voze velmi oceňuji špičkový audiosystém - tohle Audi vždy umělo a dobré brzdy, které nevadnou.
Slabé stránky
Kdybych si chtěl koupit opravdu prostorné rodinné kombi, A4 si nekoupím. Jelikož jsem ovšem sám s přítelkyní, zatím, a většinu času strávím v autě úplně sám, je mi skutečnost, že vzadu není u kolen ani u ramen místa na rozdávání, zcela ukradená. Když potřebuji něco většího převézt, kufr stačí a na kratší vzdálenosti se vzadu srovnají i velcí chlapi. Co mi začíná trochu vadit, je malá šířka a z toho plynoucí pocit jistě stísněnosti. Tohle ovšem spolehlivě vyřeší nové auto z o třídu vyššího segmentu. Mezi slabé stránky řadím velmi hlučný čtyřválcový turbodiesel, jehož zvuk se v kabině ozývá za všech okolností, někdy více a někdy méně. Člověk si zvykne na cokoliv, ale upřímně říkám, že pokud ještě někdy naftu od VW, tak šestiválec 2,7 nebo 3,0 TDI. Na druhou stranu, dlouhodobá spotřeba 5,6 litru se jen tak nevidí. Přitom motor skvěle táhne. Věc, se kterou stále bojuji, je praskání dlouhých plastů v části zavazadelníků u C sloupků. Mám v plánu jednu velkou akci, ale zatím musím na každé příčné nerovnosti poslouchat strašné zvuky, které mně, jako člověku zvyklému na nové vozy, hodně vadí.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nemám nic proti autorizovaným servisům až na skutečnost, že vše stojí násobně více než platím u svých známých. U Golfu bych si dovolil dát auto téměř kamkoliv, Audi svěřím do rukou pouze lidem, kterým věřím. O servis se mi tedy stará dlouholetý přítel a kamarád, od něhož můžu vždy čekat férový přístup a také ceny. Náhradní díly mám originální, ovšem za normální cenu. Zatím jsem měnil rozvody, stěrače, filtry a olej. Toť vše.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem koupil v Německu a po této zkušenosti jsem rozhodnutý koupit své další auto ve stejné zemi. Tak profesionální přístup jsem ještě nezažil a budu se těšit na chvíli, kdy si budu moci od stejných lidí koupit další auto. Věřím, že v mé rodné zemi existují prodejci, kteří si svých klientů váží a dělají, co jim na očích uvidí, ale zatím mám spíše opačnou zkušenost. Až budu mít plné zuby práce, kterou dělám nyní, asi si postavím vlastní showroom :)
První zásahy
A4 prošla první prověrkou na území České republiky. Potvrdil se (díkybohu) výborný stav. Na voze jsem nechal provést první úravu, vyměnil jsem tlačítka elektrického otevírání oken na straně řidiče a plast okolo, neboť to vše neslo silné známky používání. Nechám potáhnout volant a koupím nové koberce. Právě testují novou značku pevného handsfree Ego a zdá se, že jsem trefil do černého. Má krásný čistý zvuk, připojení se děje přes bluetooth, zatím maximální spokojenost.
Novinky v recenzi
15.5.2008
Tak jsem nový a pyšný majitel krasavice jménem AUDI A4 :) jediný co mi chybí, protože jsem to u svého předešlého vozu měl je CD Changer - myslím, že určitě to vhodný řešení najdu :) má někdo nějaký doporučení?
Dnes jsem se definitivně rozloučil se svou drahou plechovou polovičkou. Sice na svého nového majitele čekala asi dva měsíce, ale zdá se, že našla toho pravého. To mě těší. Stejně tak mě těší, že nový majitel naváže na mé snažení zde v moje.auto.cz a bude pokračovat v recenzi. Tak ať slouží.
Je to definitivní, můj služebník, kolega a kamarád je na prodej. V galerii najdete aktuální fotografie, ze kterých můžete vyčíst aktuální skvělý stav. Po zralé úvaze zde nebudu prezentovat cenu, tu najdete na různých inzertních serverech. Kdo by měl zájem, nechť se ozve na e-mail libor.zezulka@auto.cz. Aktuální novinky jsou takové, že A4 prošla poslední kontrolní prohlídkou, vše v pořádku. Dorazily i nové koberce, takže novému majiteli to bude pod nohama vonět novotou. Kilometry jsou na 143.000, ovšem motor je v takovém stavu, že najede bez problémů dvojnásobek.
Přezouvám na zimní pneu a řeším propojení s MP3 přehrávačem. Zimní pneu budou po dlouhém a těžkém výběru opět Dunlop, a to Winter Sport 3D. Mám na ně vynikající reference, dopadly skvěle v testech. Jsou docela drahé, ale na pneumatikách šetřit nebudu a nemůžu. Také by se mi mohlo stát, že bych se nedostal v zimě domů. Uvidíme, úplně původně jsem měl v plánu koupit pneu Nokian. Propojení s MP3 přehrávačem se táhne hodně dlouho, ale konečně mám řešení. Jedna redukce, jeden kabel a pár stokorun. Snad si to bude rozumět i se subwooferem.
Dnes pouze krátce. Chystám se přidat nové poznatky, ale na to si musím najít více času. Dnes jsem zabil dvě mouchy jednou ranou a vyzkoušel fotoaparát mého nového telefonu (Nokia N95) a zároveň pořídil fotografie A4 na nových kolech. Myslím, že s nimi dostala A4 jinou příchuť.
Ještě jedna novinka, výbavu jsem rozšířil o parkovací senzory. Stále budu couvat podle zrcátek, ale pomůcka navíc se vždycky hodí.
Jsem alergický na vrzání a skřípání. A4 má narozdíl od mého předchozího vozu dobře navrženu strukturu palubní desky, středové konzoly, tunelů i výplní dveří, má navíc docela tuhou karoserii, takže není moc předpokladů, že to uvnitř bude za tři roky všechno zpívat. A také nezpívá. Řešil jsem však jeden problém. Při přejezdu nerovností se ozývaly podivné zvuky z oblasti dveří, a to u řidiče i spolujezdce. Tipoval jsem to na těsnění. Zašel jsem tedy do prodejny s autodoplňky a koupil silikon ve spreji. Byl to správný tip. Poté, co jsem veškerá těsnění ošetřil silikonem, nepříjemné zvuky zmizely.
Auto se vrátilo ze servisu. Mám za sebou první provozní výměnu, bohužel na mě zůstala ta méně příjemná část rozvodů. Mám novou kladku alternátoru, jednu napínací kladku a nové řemenice. Celkově to vypadá na nic moc výměnu, ale ona například napínací kladka stála balík. Cena opravy překročila 10 tisíc, ale mohl jsem dopadnout i hůř. Každopádně z pod kapoty se nyní line podstatně příjemnější zvuk a za to jsem rád. Na parkovací senzory zatím nedošlo, nejdříve musím nechat namíchat barvu a poté senzory nechat nastříkat. Musí být umístěny v lakované části nárazníku a černé skvrny tam mít nechci, když nemusím.
Dnes jsem si stihl ještě vybrat litá kola a pneumatiky, na kterých budu jezdit v létě. Kola nechám jako překvapení, pneumatiky budou Dunlop Sport, mám s nimi dobré zkušenosti i z testovacích vozů, cena není špatná, takže vyzkouším.
Objevil se první malý zádrhel. Německý servis neprovedl kompletní výměnu rozvodů, asi třetina zůstala na mně. Musel jsem vyměnit dvojici kladek a další drobnosti. Přitom jsem se rozhodl obohatit výbavu o parkovací systém, který zvláště přítelkyni, ale i mně, docela chybí.
Přidat názorDiskuse: Audi A4 Avant 1.9 TDI
- PPP 23.02.2009 19:32
- 3 23.02.2009 19:32
- OFICIÁLNY ZRAZ MOJE AUTO ! ! ! ! 23.05.2008 11:10 ZiP2150
- Re: Uz je predane? 22.04.2008 23:23 zezlik
- Uz je predane? 22.04.2008 12:38 Dave SK
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony 08.03.2008 11:44 THE KLF ™
- si vzorny 06.02.2008 00:21
- Re: Re: Ronnyp 01.01.2008 22:51 Ronnyp (RSKa)
- Re: Ronnyp 01.01.2008 16:01 zezlik
- Ronnyp 20.12.2007 16:52 Ronnyp (RSKa)
- Re: Kola 29.11.2007 17:03 Hanss (MoDo Team)
- Kola 29.11.2007 16:41
- Príma autíčko! 17.10.2007 18:52 Poustnik
- Porsche cayman 30.09.2007 19:25
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony 30.09.2007 19:23 elpe69
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony 27.09.2007 21:59
- Ronnyp 25.09.2007 20:32 Ronnyp (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony 25.09.2007 11:54 elpe69
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony 24.09.2007 23:58 zezlik
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xenony 24.09.2007 22:15
- Re: Re: Re: Re: Re: Xenony 24.09.2007 20:17 Hanss (MoDo Team)
- Re: Re: Re: Re: Xenony 24.09.2007 20:00
- Re: Re: Re: Xenony 24.09.2007 19:55 Hanss (MoDo Team)
- Re: Re: Xenony 23.09.2007 14:19
- Re: Xenony 23.09.2007 10:30 zezlik
- Re: Xenony 22.09.2007 01:29
- Xenony 10.09.2007 17:17 Hanss (MoDo Team)
- Auto.cz 08.09.2007 11:29 scooter_x (AlkoholixXx)
- Re: nový kola 19.08.2007 18:01 zezlik
- nový kola 19.08.2007 12:37 Hanss (MoDo Team)
Další vozy Audi A4
-
Audi A4 (2004) Majitel: skopek
Přidáno: 30.10.2007 1010 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Audi A4 (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.4.2008 710 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Audi A4 (2003) Majitel: Hanss (MoDo Team)
Přidáno: 18.8.2007 421010 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Audi A4 (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.12.2009 710 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Audi A4 (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.3.2007 329 Majitel 9.67 Uživatelé