Recenze
BMW řada 3 323i (E36 Touring)
Technické info
Přezdívka auta vrtule Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:205000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 370 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.1
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "javi".
ÚVOD
BMW 323i touring je moje první auto a tohle moje první recenze. Řada e36 od BMW se mi vždycky líbila, možná to je díky menším modelům aut jaké jsem v dětství dostal. Mezi všemi těmi Ferrari, Lamborghini bylo právě několik e36. Když jsem se rozhodoval jaké auto si vůbec chci koupit moje požadavky byly: měl by to být zážehový šestiválec, pohon zadních kol a kombík. Vyšly mi z toho dvě auta BMW 3er touring a Mercedes Benz C-klasse T-modell. U Mercedesu se mi hodně líbila palubní deska, ale rozhodně v něm nebude takové sportovní svezení jako v trojce.
POPIS AUTA
Bávo je vyrobené v roce 1997 v šestém měsíci, tedy po faceliftu, který naběhl do výroby v září roku 1996. Hlavní optickou změnou jsou lehce modifikované ledvinky, které podle mého měly auto sladit s ostatními modely a omladit vzhled. Více řadě e36 sluší starší ledvinky, tyhle faceliftované jsou tam jako dodatečně nalepené.
Moje trojka je tedy 11 let stará, najeto má skoro 200 tisíc kilometrů. V Německu a pár týdnů v ČR v autě nic neskřípalo ani nevrzalo, ale stav našich silnic se na interiéru podepsal a na nekvalitních hrbolatých silnicích vevnitř občas něco skřípne a vrzne.
Když jsem u těch silnic na autě jsem měl zimní 15 palcové pneumatiky rozměr 205/60, jsou dostatečně komfortní, na vozovce drží celkem schopně. Letní pneumatiky jsou v tom samém rozměru jako zimní, akorát mají vyšší rychlostní index do 240 km/h, platí o nich to samé co o letních.
Konečně se dostávám k motoru, toto auto má na pátých dveřích velký nápis 323i. Ne nejsem příznivec vozů Mazda, abych si lepil na auto (ještě jiné značky než Mazda) štítek tohoto populárního modelu. BMW trošku nesmyslně pojmenovalo 2,5 litrový motor M52 jako 323i, zřejmě aby se odlišil od staršího agregátu 325i. Rozhodoval jsem se mezi 320i, 323i (325i by taky přicházel v úvahu, ale já jsem chtěl co nejmladší auto) nebo 328i. Zvolil jsem zlatou střední cestu, 323i má 170 koní v 5500 ot/min., je to tedy tradiční vysokootáčkový atmosferický šestiválec.
JÍZDA
Do mé trojky jsem přesedl z tátova Opela Astry A, v BMW je všechno daleko tvrdší - podvozek, chod pedálů, řízení (Astra bez posilovače řízení má celkem dobrý kontakt volantu a kol s vozovkou), ale na přesnost řízení v e36 zdaleka nemá, ve volantu je dost citu.
Nejraději s trojkou jezdím na kvalitních zatáčkovitých okreskách kde si pořádně zařídím. S 323i se dá jezdit dvěma způsoby, auto má dvě tváře. Když se motor točí do 3000 otáček auto si jen tak zvolna zrychluje. Když ale překročím tuto hranici otáček motor krásně táhne a nepřestává až do šesti tisíc. Agregát je vybavený systémem VANOS, což je proměnné časování ventilů.
Na suchu jsem zkoušel auto poslat do smyku, to se mi nepovedlo, ani už pokoušet osud a trápit auto nebudu. Jakmile je silnice mokrá stačí přidat v zatáčce plyn a trojka se krásně hrne bokem. Tuto zimu jsem byl trošku potrápit bávo na Šumavě, se zadním náhonem absolutní spokojenost, dokonce mě nezklamal ani systém kontroly trakce ASC, kterým je auto vybaveno. Má na starosti ubrat výkon motoru a přibrzdit zadní kola / kolo, jestliže se začne protáčet. Jezdím na 15palcových kolech s 205 mm širokými pneumatikami, auto je i na rozbitých cestách komfortní a dostatečně přilnavé.
Interiér trojky je i po takové porci kilometrů zachovalý, nemá ošoupaný volant, ani dveřní madla nebo dokonce prodřenou sedačku, i takové auto jsem viděl dokonce mělo menší počet najetých kilometrů, jak je to možné? Často mám chvíli po nastartování „rozsypaný čaj“ na displeji ukazatele najetých km, to je známý nešvar řady e36. Po chvíli se z „čaje“ rozsvítí ta správná čísla. Pod otáčkoměrem se nachází můj velmi „oblíbený“ analogový ukazatel okamžité spotřeby. Když zarazím plyn do podlahy a sleduji jak otáčky letí vzhůru a omylem mi sjede zrak na rafičku okamžité spotřeby, vidím nemilé číslo 30 l/100 km (to je maximum které ukazuje). Zas tak mi ten ukazatel nevadí:-)
Přístrojová deska je natočena k řidiči a všechna tlačítka jsou přehledně rozmístěna, kromě tlačítek na rádiu. Není to originál BMW, ale Blaupunkt Freiburg ještě na pravěké kazety, (pamatuju je) perfektně zapadá to interiéru. Nejsem žádný velký fanda muziky, teď poslouchám v autě maximálně rádio. Pod rádiem se nachází ovládací panel dvouzónové automatické klimatizace. Pod klimou je ještě „malý palubní počítač“, ukazatel času a teploty. Čas jde nastavit pouze s vypnutým motorem a otočeným klíčkem do polohy 1, než jsem na to po prostudování návodu přišel, tak měsíc a půl mi to trvalo. Myslel jsem si že příslušné tlačítko nemá kontakt. Hodiny jsem šteloval vždy s nastartovaným motorem, například na červené.
Silné stránky
jízdní vlastnosti
pohon zadních kol
šestiválcový motor
přesné řízení
Slabé stránky
pouze pětistupňová převodovka
okamžitý ukazatel spotřeby :-)
málo místa na zadních sedadlech
malý kufr (Mondeo to není)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Začal jsem tedy hledat BMW e36 na známých německých internetových inzertních webech. Proklikal jsem všechny trojky, vybral jsem si tam pár aut a vyrazil si je do Německa obhlídnout. Všechny trojky které jsem si vybral prodávali Turci, kromě téhle, kterou jsem si nakonec koupil. Přístup prodejce v Německu byl super. Ofotili si řidičák a pustili nás samotné na zkušební jízdu. Auto jsme s bráchou a bratrancem prohlédli, projeli, přihlásili na německé převozní značky a frčeli domů.
Lehký tuning
Moje trojka bohužel není vybavena M paketem, pro neznalé je to bodykit karoserie, který trojce mimořádně sluší. Něco podobného jako S-line paket od Audi. Provedl jsem mírný tuning auta, zakoupil jsem ho totiž s oranžovými předními blinkry, jak já říkám: správnej bavorák má mít bílý blinkry. Takže byly vyměněny za bílé, které mnohem vylepšily vzhled auta, dále jsem vyměnil původní stěrače za Aero stěrače.
Na fotkách si můžete všimnout velmi speciální věci o které se nelze nezmínit. Vezmu to trošku oklikou BMW odlehčuje auta a snižuje svým sportovním autům těžiště (M3, M6) vyměňuje plechovou střechu za karbnovou. Původní majitel tuto drastickou úpravu bohužel neprovedl. Udělal jinou věc, pro hmotnost auta neméně důležitou a jistě se mu povedlo i snížit těžiště vozu. Na třidvatrojku namontoval karbonová ramínka stěračů, jak dopředu tak dozadu. Tuto hightech vychytávku nemají ani nejvrcholnější M modely bavorské značky. Celý tento odstavec berte jako nadsázku, nic z toho nebylo myšleno vážně. Hlavně že stěrače původní majitel nepolepil svítivě růžovou barvou.
Žádný tuning na autě neplánuji.
Novinky v recenzi
Konečně jsem přidal kvalitní fotky exteriéru i interiéru auta. Je také vyměněná hlavice řadící páky, byla tam taková hrozná, roztrhaná, potažená oranžovou kůží, ble.
Přidal jsem další fotky focené mobilem, podle toho vypadá jejich kvalita. Umyju pořádně interiér a nafotím hezčí fotky foťákem.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 323i (E36 Touring)
- Chválím... 10.07.2008 09:13 karfiol
- Re: Fotky 18.05.2008 23:26 Ricardo
- BMW 18.05.2008 20:19 PeT-a (RSKa)
- E36 18.05.2008 20:12
- Re: Fotky 18.05.2008 20:01 LuboshGT (RS Kaa)
- Re: Re: Ahoj. 18.05.2008 19:55 Chobot
- Fotky 18.05.2008 19:51
- Re: Ahoj. 18.05.2008 19:37
- Re: pětikvalt 18.05.2008 19:32
- recenze 18.05.2008 19:30 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Ahoj. 18.05.2008 18:57 Chobot
- pětikvalt 18.05.2008 18:56
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: TritonX
Přidáno: 7.1.2017 210 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1994) Majitel: fusionman
Přidáno: 3.6.2014 78 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.4.2010 3610 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: Parda71 (BMWfans)
Přidáno: 1.10.2009 739 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: Mi.7o
Přidáno: 23.12.2009 228 Majitel 9.89 Uživatelé