Recenze

9 Majitel

BMW řada 3 325TDS (E36 Saloon)

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 119× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 28 BMW řada 3, foto 29 BMW řada 3, foto 30 BMW řada 3, foto 31 BMW řada 3, foto 32 BMW řada 3, foto 33 BMW řada 3, foto 34 BMW řada 3, foto 35 BMW řada 3, foto 36 BMW řada 3, foto 37 BMW řada 3, foto 38 BMW řada 3, foto 39 BMW řada 3, foto 40 BMW řada 3, foto 41 BMW řada 3, foto 42 BMW řada 3, foto 43 BMW řada 3, foto 44 BMW řada 3, foto 45 BMW řada 3, foto 46 BMW řada 3, foto 47 BMW řada 3, foto 48 BMW řada 3, foto 49 BMW řada 3, foto 50 BMW řada 3, foto 51 BMW řada 3, foto 52 BMW řada 3, foto 53 BMW řada 3, foto 54 BMW řada 3, foto 55 BMW řada 3, foto 56 BMW řada 3, foto 57 BMW řada 3, foto 58 BMW řada 3, foto 59 BMW řada 3, foto 60 BMW řada 3, foto 61 BMW řada 3, foto 62 BMW řada 3, foto 63 BMW řada 3, foto 64 BMW řada 3, foto 65 BMW řada 3, foto 66 BMW řada 3, foto 67 BMW řada 3, foto 68 BMW řada 3, foto 69
 

Technické info

Přezdívka auta báwo Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:216000 palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 2498 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 260 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 maximální rychlost [km/h]: 214 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Zdravím, i já přidávám svůj vysněný poklad, BMW 325 TDS. Asi od 14-15 let, teď už nevím, jsem pokukoval po BMW. Moc se mi líbily, ikdyž jsem žádné neřídil a nikdo v mém okolí BMW nevlastnil. Možná na mě zapůsobilo krátké svezení se s otcem v E36 325i, které bylo úžasné :-). Jednoduše mě uchvátil styl těchto bavorských vdolků. V dnešní době je to závislost a jiné auto si nedovedu představit. Nejprve to byla především generace E30. Zaujaly mě vlastně veškeré modelové řady krom řad X. Osobně považuju za nejlepší BMW řady E30, E36, E38, E39 a E46. Hlavně novější modelové řady kolem přelomu tisitíletí mě uchvátily nejvíc. Jejich styl je neskutečný, stačí pak nasadit hezká kola, mít ho v prefektním stavu a nádherná kárka je na světě. Toto nejvíc padne na řady E38, E39 a E46. Jedno z nich bych někdy moc chtěl, ikdyž jsou to vozdy napříč třídami, líbí se mi všechny a to moc. Je to v jejich stylu a právě díky tomu po nich touží tolik řidičů po celém světě. Jak jsem se již zmínil, E30 mě k BMW vlastně přivedla. Moc jsem ji chtěl, je to dnes již kultovní kárka oblíbená po celém světě pro svou syrovou sportovnost. Jako sportovní náčiní je dokonalá, ne tak na každodenní ježdění cca 90km do školy v plném obsazení... Už i věkem není nejmladší, ikdyž na to nevypadá. Bohužel, ale osud tomu chtěl jinak.
Přišela ekonomická krize, nám všem známý strašák, ale pro mě dar z nebes. Díky ní spadly ceny ojetin a BMW nevyjímaje. Proto jsem se po mojem autí neohlížel po nějaké hezké E30 318i, ale E36 325TDS! Ta pro mě byla vždy tak nějak nedostižná, cenu si stále držela. Nicméně najednou se ocitla s cenou pro mě na přijatelné úrovni a já začal jedna. Rozmýšlel jsem se i nad E34 525TDS, ale to by asi nebylo ono.
Nastřádaly se tedy nějaké prašule a vyrazilo se do Uherského Hradiště, kde jsem měl dlouho vyhlédnutou jednu E36, mou nastávající :-). Hned když jsem ji viděl, tak jsem si říkal, že ji musím mít. Rozum ale radil pořádně auto zkontrlovat. Tak jsem taky udělal. Pořádná projížďka, zevrubná kontrola auta a především motoru. Ten je dost choulostivý, nicméně já jsem toho názoru, že když se o to člověk stará, motor auto přežije. Chybky se taky našly. Nebyla naplněná klima, prý z důvodu náchylných průdušek minulého majitele, no samozřejmě že netěsní chladič. Takže je venku a musím ho nechat spravit. Pak nefunkční motorek spolujezdcového okna a pár drobností. Ale co mi vadí nejvíc je závada, se kterou si nikdo neví rady. Všechny ručičky přeměřují. Tzn. že tachometr, palivoměr, teploměr a asi i otáčkoměr přeměřují. Zjistil jsem to snadlo, tachometr přeměřuje o dost, to pozná každý, palivoměr taky, když mi došla nafta a ručička sotva lízala rezervu, teplmoěr není kolmo při zahřátém motoru, což by měl být. No a otáčkoměr nepoznám, ale určitě přeměřuje taky. Zapeklitá věc. Pokud někdo řešil stejnou věc, třeba i na jiném voze, rád si nechám poradit. Ale zpět k vozu. Najeto má asi víc, soudě podle kůže na volantu. Auto jako takové je ale ve velmi dobrém stavu. Nikde nic neklepe, karoserie nerezne, motor si krásně přede. Tak možná že to bude pravda, ale nepátrám po tom, zásádní je faktický stav vozu, který je si myslím více než dobrý.
Auto využívám denně na cestu do školy cca 90km a to v plném obsazení. Motor 2.5 se tedy hodí. Zátah především na první tři rychlostní stupně je ohromný. Vždycky se mi vykouzlí blažený úsměv na tváři :-). Motor má taky nezvykle sportovní charakteristiku, nechá se vytáčet až k 5 tisícům, přitom není jako TDI, že by po překročení 3 tisíc otáček zemřel, tahá stále. Můj otec ho trefně přirovnal k turbíně :-). Turbo zasahuje asi při 1900 otáčkách, přitom nijak trhavě. Motor se opravdu povedl a je až k nevíře jak je to dlouho, co ho poprvé uvedli (tuším 1991 v E34). Opravdu první sportovní diesel na světě (to jsem někde četl). Spotřebu jsem nepočítal, mělo by to být kolem 7 litrů, takže spokojenost. Jízdní vlastnosti- je to BMW, takže co dodat, povídačku o tom že zatáčka se dá projet buď autem nebo BMW známe všichni že...
Výbava je: klima, 2x el. okna (spolujezdcovo nejde), servo, ABS, bear lock, lité kola, mlhovky, metalíza, rádio na CD/MP3.
Autí se stále kochám, je to miláček, splnění snu. Doufám, že bude dobře sloužit a já se mu za to odvděčím příkladnou péčí :-)


Zkušenosti z provozu:
Neuvěřitelné, moje milované báwo budu mít za pár dní přesně tři měsíce... Neskutečné jak ten čas letí. A byly to moc hezké tři měsíce. Najeto mám za tu dobu asi šest a půl tisíce kilometrů. Auto mě stále utvrzuje v tom, že už asi nikdy jinou značku chtít nebudu. Jakoby mi v Mnichově postavili E36 na míru. Vyhovuje mi po všech stránkách. Jeho vzhled, ikdyž je serie a je na něm pár věci co bych doladil, tak se mi stále líbí a reprezentuje moje estetické cítění dokonale. Hodně tomu dává barva Cosmoschwarz Metallic a povedené kola, nicméně každý musí smeknout nad prací designerů. E36 stárne velmi pomalu a málokdo mi věří, že se třišestky dělají od roku 1991, když se o tom s někým bavím. Tady jsou moje poznatky od koupě.

Slabší prostornost, kterou těmto vozům leckdo vyčítá já vůbec nepociťuji. Místa je všude dost. Kufr je akorát. Nejlepší poznatek z interiéru je ale posaz. Je úžasně nízký a sportovní ještě umocněný sedačkama s bočním vedením, které jsou zároveň moc pohodlné. Tak ani není divu, že když sednu do jiných aut, tak si připadám jak na štokrli a stále ji dávám níž a níž, jenže už jsem na maximu :-).
Posilovač je dobře naladěn, přesně pro mě, akorát na jízdu i na občasné zatancování zadečkem. Žádná přeposilovaná guma jak z fiatů.
Řazení jde hodně ztuha, zejména teď, když trochu klesly teploty. Ale po pár km se to zlepší a jde krásně ztuha, přitom přesně.
Brzdy, tak ty jsou úžasné. Jednou mě zachránily od jisté bouračky. Předjíždím si takhle v pohodičce kolonu tahače s návěsem, malého valníku Kia a dalšího tahače a najednou ta Kia vybočí před mojím čumákem. Okamžitě jsem depnul na brzdy a volant stočil ke krajnici a až jsem byl překvapený rychlou reakcí brzd a ABS. Nic se naštěstí nestalo, ale s pánem "řidičem" Kie jsem si to vyříkal a raději škoda mluvit, takovým řidičák do ruk nepatří a ještě rozbít hubu by potřebovali. Tolik k brzdám, opravdu dostatečně účinné.
Motor mi dělá jen radost. Musí se sice zahřívat, nějakých 10-15km jedu hodně opatrně, řadím do 2000tis ot., ale tím přecházím problémům. Turbo po delší jízdě nechávám dochlazovat. otec mi sice říkal, ža mi to vydrží dva týdny po koupi, ale já to pořád dodržuju. Tak tedy k motoru. Dynamika je opravdu slušná, k přihlédnutí na datum vývoje motoru musí každý uznat motorářům z Mnichova masjstrštyk. Zátah je na první tři kvalty od 1800 otáček parádní, potom už se jede rychlostmi dávno za povoleným limitem :-) předjíždět se dá bezproblému v plném obsazení i z pětky. Na dálnici není problém držet i vyšší rychlosti. Motor je význačný i dnes svou chutí do otáček. Ani ve čtyřech tisících nepolevuje v zátahu a zvuk u toho je na diesel moc hezký. Spotřeba se drží kolem těch sedmi litrů, takže maximální spokojenost. Teď mě čeká olej a filtry, trošku jsem se zhrozil- náplň oleje= 7 litrů :-D.
Jízdní vlastnosti jsou skvělé. Podvozek je naladěn na tvrdší notu,ale to mi zas vynahrazují moje gumy 205/60 R15 na zimu a 225/60 R15 na léto, takže komfortu je taky dost. Zatáčky jde projíždět hodně rychle, ale na mokru se musí dávat bacha.

Teď to co se mi nelíbí:
Auto má pár malých kosmetických vad, které přičítám najetým kilometrům a věku, takže se je snažím odstranit.
Nefunkční mlhovky, už mlhujeme, problém byl v elektroinstalaci a žárovkách.
Vrzající sedačka me trošku štve, někdy se jakoby celý sedák v zatáčce posune a skřípne to v něm. Maličkost, ale štve mě. Namazal jsem pojezdy a nic. Asi to bude věkem.
Dál budíky, o nich se zmiňuji výše. Bylo to u jednoho mechoše, ale pomohlo to jen na moment. Teplota je ok, ale palivo a rychlost pořád přeměřuje.
Vrzající výfuk jsem spravil, třetí brzdovku, která byla nakřivo jsem taky poladil a pár drobností. Už to jen chce pár peněz na kola, obšití volantu, koberečky, přední světla, čiré boční blinkry, folie... :D:D:D
Závady- byla jen ta vodní pumpa jak jsem psal do novinek, takže spolehlivost tam je :-)
Toť moje poznatky z provozu s mým miláčkem.

Silné stránky

- je to BMW
- nestárnoucí design, v mém případě podtrhnutý cosmoschwarz metallic :-)
- výborné jízdní vlastnosti, brzdy, řazení... Freude und fahre
- skvělý posaz, vše po ruce, interiér designově a ergonomicky velmi povedený.
- celkově velmi dobré zpracování celého auta, nikde nic neklepe
- silný a úsporný motor
- je to BMW :-)
- auto mi padne jako ulité, to bych bral jako jeho největší klad.

Slabé stránky

- nic moc mě nenapadá, snad jen se mi moc nelíbí výplně dvěří třeba ve srovnání s otcovou Audi A4 B5
- vrzání v interiéru (za to nemůže auto jako takové, ale spíš jeho věk)
- větší aerodynamický hluk
- není nová :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Závady při koupi auta jsem popsal, nejvíc mi vadí ty budíky. Servisovat si auto budu sám. Tedy aspoň to, co zvládnu. Doufám, ale že nebudu muset nic velkého řešit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromý prodejce, fér jednání, dal slevu a přidal zimní gumy.

Tuning?! V žádném případě.

V budoucnu bych si chtěl Báwo jemně poladit. To by obnášelo:
- nechat obšít novou kůží volant
- nějaké origo koberečky, dík na zemi umístěného pedálu se univerzály akorát krčí a nepasujou tam
- folie na okna
- ledvinky do barvy karoserie
- nové přední světla, tmavé angely
- 17" kola
No především poslední dvě věci jsou hodně náročné na peníze, takže všecko časem.
- ještě jsem si vyhlédl boční blinkry
Vše je o penězích, které se mi jako studentovi nedostávají :-(

 

Novinky v recenzi

31.1.2016 14:49

prodáno

Trojka už od června 2014 říká pane někomu jinému. V současné době priháním E34 540iA sedan...

22.9.2010 18:28

Newz

Tak po dlouhé době se ozývám s novinkami o mojem TDS. Za tu dobu přibylo 6 tis. kilometrů, bavoráček se podíval např. na Slovensko, ale většina km je kolem komína. Na autě se událo hodně věcí. Tak především jsem obměnil skoro celé osvětlení (krom bočních blinkrů). Přední světla jsou origo E36, sice starší, ale mají čočku a hlavně nejsou vysvícená. Zadní světla jsem koupil modernější s bílým blinkrem, auto krásně omládlo. Dál se dělal servis jak běžný (filtry, olej) tak i trochu méně častý. Týkalo se to podvozku (čepy, silentbloky) jak na přední tak izadní nápravě+ geometrie. A konečně jsem si pořídil novou baterku, ať mě nepřekvapí nějaký studený ranní start, který určitě co nevidět přijde. Dál se poplatila pojsitka, nějaké drobnosti a peníze z brigády jsou rázem pryč, ale nevadí. Snad ještě konečně dojde na novou kůži na volantu :-) Tak zatím

20.4.2010 18:39

Session dvou TDS E36 v Hrabyni

V sobotu jsme si dali zcuka s De5ire (BMWfans). Dvě TDS pohromadě nejsou každý den, tak kolega udělal krásné fotky. viz galerie. Projeli jsme se, poklábosili a bylo to fajn :-)
P.S. automat v TDS není vůbec špatný :-)

28.1.2010 18:32

Nové foto

Přidáno něco fotek z našeho třídního srazíku po škole :-). Dál pak můj sen 320cd E46, opravdu vymazlená vrtulka.
K mému krasavci. Momentálně mám problém se spínací skříňkou, zasekla se, takže momentálně řeším opravu. Startuju šroubovákem :-D (kdo chce vědět víc, jsem k dispozici). Jinak jen spokojenost, slouží skvěle a hlavně dělá stále jen radost. Jo a ještě, jak jde vidět na fotkách, přibyl malý šrám. Praskl přední nárazník vedle mlhovky. Prvně jsem myslel, že jsem vzal obrubník, ale asi jsem jen trefil někde kus ledu, páč na lomu jde jasně vidět, ž e už to bylo jednou spravované, tak tomu stačilo málo. V nejbližší době půjde nárazník dolů a inkrimované místo přijde svařit. Tak zatím servus.

10.12.2009 20:07

Vylepšená recenze, do Popisu přidány zkušenosti z provozu

viz nadpis :-)

13.11.2009 15:30

Menší závadka

Odešla mi vodní pumpa, ale maličkost. Stálo mě to i s prací a novým fridexem 2000Kč. Zima volá, fridex, nemrznoucí směs v ostřikovačích, zimní gumy...

10.10.2009 10:58

chladič klimy v háji

Chladič je nespravitelný, tak musím sehnat druhý. Kdyby někdo měl, ať se ozve.

6.10.2009 20:33

Nové fotky po leštění+ interiér a umytý motor

Je to focené u zámku v Kravařích, tak snad se budou líbit :-)


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 325TDS (E36 Saloon)

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím jsem nic řešit nemusel, ťuk, ťuk na dřevo :-)

praktičnost
10

Nezájem, kufr dostačuje. Na řešení takové vlastnosti mám času dost.

prostornost
10

Vyhovující a ani vzadu si nikdo nestěžoval tak není co řešit.

jízdní vlastnosti
10

Velmi dobré, i na celkem balonech 225/60 15 co tam teď jsou auto drží skvěle, jen si občas uskočí zadek, když přidám prudce plyn, ale to už jsem se naučil řídit, takže zábava :-)

jízdní komfort
9

Podvozek je tvrdší, ale žádná hrůza.

provozní náklady
9

Snad budou nízké, zatím podle spotřeby spokojenost.

náhradní díly
0

Nevím, zatím jsem neřešil. V dnešní době podle mě není problém sehnat nic, takže by asi problém být neměl.

výkon motoru
10

Výkon a především kroutící moment dostačuje, ještě aby ne :-)

spotřeba
8

Není to 1.9TDI, něco se do těch šesti válců dát musí. I se sedmilitrovu spotřebou se nićméně dá žít.

hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9

Už jsou trochu vysezené, ale stále OK.

brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Dostačuje, neřeším.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…