Recenze
Škoda Felicia
Technické info
Přezdívka auta tygřice Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:114000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.5 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "meloun90".
V této recenzi bych se chtěl pochlubit svojí Felicii LXI.
Tygřice, jak se nazval svojí Felicii, sjela z výrobní linky v MB v březnu roku 1997. Následně putovala do prodejny v Přelouči, kde na ní po měsíční čekací lhůtě již čekal její nový majitel, mimochodem příbuzný z naší rodiny.
Při výrobě byla na tygřici použita tmavá modrá barva, s výrobním názvem Modrá Královská. Jedná se pouze o základní model LXI bez metalického laku, otáčkoměru a jiné výbavy. Místo otáčkoměru trůní pouze velké ručičkové hodiny.
K autu jsem přišel darem. Vše začalo tím, že dědova Mazda musela na delší dobu k " doktorovi". Jelikož ale potřeboval děda něčím jezdit, koupil tento vůz od známých, kteří ho již nepotřebovali z důvodu úmrtí majitele vozu. Auto se koupilo na rychlo, tím pádem nestihlo ani projít dědictvím. Po 4 měsících opravy, kdy se dědovi vrátila Mazda, již Felicii nepotřeboval a nechal mi jí. Nyní už prošla dědictvím a je napsaná na moje jméno.
Od známých byla koupena na začátku června 09, s 3 měsíční propadlou technickou kontrolou.Po koupi se celé auto vyčistilo, jelikož stálo delší dobu neprovozované a zavřené v garáži, kde se na něj prášilo, a i interier načichl zatuchlinou. při koupi měla najeto pouze 106000 km, a to za cenu POUZE 20000Kč. Vůz je poctivě garážovaný od začátku svého provozu, tím pádem na autě není znát vůbec žádný náznak rzi, kupodivu.
Během mého provozování zažila už i menší znečištění od bahna, ale nic vážnějšího. Úprava se také dotkla interieru, kde byl přidělán žlutý plastový košíček, jelikož nebylo prakticky nikam odložit věci, kromě schránky před spolujezdcem, která je však nyní plná bombonu z návštěvy Polska. Úpravou prošli i budíky ve voze, které jsou vlastní výroby za spolupráce kamaráda Ivoše.Dále k tomu byli vyměněny i žárovky za diody v tlačítkách uvnitř vozu, které jsou nyní červené namísto nazelenalého jakého si světla. :) Změnilo se i podsvícení otočných ovladačů a zapalovače, které svítí po výměně modře. Efektivní!!! Z venčí se nedostavili prozatím žádné změny, pouze byl nalepen na víko kufru nápis V6 a TDCI. Nedávno dostala felda i novou zimní obuv.
Silné stránky
+ Dostupnost náhradních dílů za dobrou cenu
+ vůz typu " oprav si sám" za použití kladiva, šroubováku, přinejhorším nohy.
+ z velké části složeno z obyčejných šroubů, ne jako u Renaultu Laguna 2002, která je rozmontovatelná pouze za použití TORXŮ.
+ Malá spotřeba
+Prostor na zadních sedadlech
Slabé stránky
- bezpečnost
- volant bez posilovače
- měkké pružiny, vozidlo se poměrně hodně naklání v zatáčkách
- výkon motoru
- nedělená zadní sedadla
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušenosti se servisem zatím moc velké nemám. Z velké části lze provést výměnu samostatně. V mém případě to bylo prozatím výměna oleje v motoru, výměna svíček, vzduchového filtru a brzdových destiček. S menší pomocí jsem se pustil i do seřízení vůle ventilů v motoru. Všechno si pravidelně zapisuji. Za zmínku také stojí, že dost často odcházejí žárovky.
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé