Recenze
Škoda Felicia 1.6 GLX
Technické info
Přezdívka auta BLACK & WHITE 1.6 Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:195000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 55 / 69 * kroutící moment [Nm]: 135 / 150 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 / 10.5 * maximální rychlost [km/h]: 170 / 190 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 16 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8 / 8 *
Popis vozu
Felicie v ceně slušně vybavené ojeté naftové Octavie? Spousta lidí si asi řekne, že investovat do auta co má věk rostlého puberťáka je bláznovství.
Nechci se zmiňovat o technických údajích, číslech vyrobených kusů, protože je najdete v jiných recenzích. Zaměřím se čistě na moje auto, úpravy a dojmy.
Příběh Feldy jsem začal psát 23.3.2007, kdy byla zakoupena v jednom menším bazaru jako ojetina. Už při výběru byl jasný cíl a na 99% jsem věděl co chci a do čeho budu investovat.
Uběhl měsíc, dva a já měl jasno. Na serveru tipcars.cz se objevila bílá Felda a já věděl, že je to ona. Byla to láska na první pohled.
Auto sjelo z výrobní linky ve Vrchlabí 24.4.1998, kde dostalo do vínku bílou barvu, úplně přesně BÍLOU CANDY s označením 9P9P. Jedná se o jednu z posledních Felicií se starou tváří a modelového roku 1998. Motor je známá koncernová šestnáctistovka s výkonem 55 Kw / 75 česko-německých koní. Do výbavy s označením GLX dostala posilovač řízení, centrální zamykání, elektricky seřiditelný a vyhřívaný zrcátka lakovaný v barvě karoserie. Navíc mlhovky, černé polepy "B" sloupků, 2x airbag a ABS. Na budíku byl v době koupě údaj přibližně 125 000 km. Nebudu si nalhávat, že realita byla stoprocentně trochu jinde, ale vem to čert. Celkový stav nebyl špatný a rychle jsme se spolu skamarádili.
Co se úprav týká, od začátku jsem měl určitou vizi a plán s přibližným směrem, kam se ubírat a jaký by mohl být cíl. Pravdou ale je, že se můj názor na vzhled a použití po dobu úprav radikálně změnil.
Celkově jsem se snažil auto předělat, upravit a sladit tak, aby byl vytvořen funkční a kompaktní celek - vzhled a mechanické věci. I přes provedené zásahy slouží Felda bezproblémově jako auto na denní ježdění.
První úpravy se rozjely hned pár dní po koupi . Felda dostala "no name" alu Shaper 15" a namontován byl první podvozek od HP SPORTING ve verzi TUNING. Ve srovnání se sérií to byl znatelný posun kupředu. Postupně se nechaly natónovat okna, navštívil jsem plzeňskou firmu Speedpro, odkud jsem si přivezl 2x skořepinovou sedačku Sparco Sprint, pásy a volant. Z interiéru zmizely zadní sedačky a přední byly vyměněny za již zmíněná Sparca se 4 bodovými pásy. Pomalu se měnil interiér i exteriér. To byla přibližná první fáze úprav, která vydržela do jara roku 2008.
Na začátku sezony 2008 se naskytla možnost koupě lehkých a pevných kol od známého výrobce Speedline, typ Corse 2120 v 15" provedení. Přehodnotil jsem plány postavit z auta vyloženě sportovní náčiní.
Vzhled je alfou a omegou každé úpravy. Design auta je záležitostí vkusu.
Na autě je sada plastů výrobce MS Design, jednalo se o nástavec předního a zadního nárazníku. Prahy jako jediné nebyly od stejného výrobce. Důvod byl, že se sice dělala kopie těchto prahů , ale z laminátu. Volba tedy padla na plastové prahy od firmy Topplast. Proběhlo lakování, vymýšlení polepu, polepení střechy černou matnou folií.
Tou největší změnou byla druhá výměna podvozku od HP Sporting. Nechal jsem se zlákat a Felda dostala soutěžní podvozek HP racing sk N. Daní za „N“kový podvozek je tvrdost, ale za to svezení to stojí :)
Postupem dalšího roku auto dostalo nové přední blatníky, strhly se samolepky a konečně se mi podařilo sehnat originální plastové nástavce prahů od MS DESIGN. A protože mě už nebavil neustálý boj s korozí na 5. Dveřích, proběhla jejich výměna z plechových na laminátové a upravené přesně podle mého přání. Velké doporučení patří p.Chytilové, www.felicia-dvere.cz.
Protože jsem člověk věčně nespokojen a touha odlišit se je velká, tak mám vymyšleno stále pár dalších úprav. Některé jsem dál realizoval : od nových 16“ kol, přes další změnu polepu..
Něco málo dojmů:
Na podvozku od HP spolu s 16" koly si užijete relativně dost zábavy. Samozřejmě co se jedná jízdy po kvalitní silnici. Na našich „tankodromoidních“ silnicích je to horší a chce si to dávat pozor. Připoután ve 4 bodových pásech má člověk pocit bezpečí, i přesto že je Felda vlastně koncepčně trochu lepší Favorit.
S obsahem 1.6 pod kapotou není Felda žádný trhač asfaltu. I na fotkách je vidět, že větší váhu u mě má styling, než honba za výkonem.
Znovu zdůrazním, že to není žádná leštěnka. Felda denně slouží , jezdí a většina úprav se dělá za provozu.
A protože nic netrvá věčně i zde je potřeba napsat, že je čas na výměnu a omlazení vozového parku. Osud auta ještě není zpečetěn, po 4 letech k tomu má člověk přeci jen vztah a loučení bude těžké a plné emocí :) Ale kdo ví, třeba…
Silné stránky
> Jednoduchá konstrukce
> Servis a náhradní díly - bezkonkurenční ceny náhradních dílů a servis zvládne každý druhý mechanik
> Lehké auto a na podvozku od HP se s ním dá užít docela zábavy, kdy se těšíte na každou zatáčku :)
> Na svůj věk pořád hezky vypadá, u mě podpořeno decentním stylingem
> Motor 1.6, s autem si lehce poradí, i když co si budem povídat, nějaký ten oř pod kapotu by nebyl k zahození
> Laminátové páté dveře, upravené přesně do podoby co jsem chtěl - nadobro korozi 5. dveří sbohem :)
Slabé stránky
> Koroze, koroze a zase ta koroze
> Pro ostatní až moc tvrdý podvozek, HP skupiny "N", ale já jsem spokojen :)
> Lehká nedotáčivost, daň za tvdý podvozek, pohon na předek, těžký litinový blok u 1.6
> Závady na škrtících klapkách u 1.6, mě se naštěstí zdárně vyhýbá
> Praskání svodů, praskání vlnovců na prvnim díle výfuku. Svody už jsem nechal vařit, vlnovce nevydržely přes letošní zimu a byly vyměměny
> Nezamlouvá se mi svítivost předních H4 světel. Montáží žárovek Philips Blue Vision se o něco zlepšila, ale pořád žádná "hitovka"
> Naklápění přední světel, jednou opravováno a opět unikla kapalina
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisováno u známého v servisu.
Během čtyř let byl měněn chladič, 2x termostat, vnitřní a vnější klouby, silentbloky na ramenou, zapalovací cívka. Jinak běžná údržba, filtry, oleje, svíčky, rozvody.
Vyměměno i čelní sklo, nevydrželo zásah od kamínku letos v zimě. Nové je tonované a s černým pruhem ve vrchní čísti.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno přes menší bazar, auto jsem si vyhlédl na internetu, zajel se podívat a i když to vzhledově nebyl až takový krasavec, podepsaly se smlouvy a frčelo se domu.
Úpravy na autě:
Motor: série 1.6, upravená vačka + jednotka (cca 69 kW a 150 Nm), KN filtr - vložka do originálního airboxu
Výfuk:
* katalyzátor nahrazený trubkou
* průchozí střední díl výfuku
Podvozek:
* vzadu HP racing sk N, stavitelná výška pomocí drážek v tlumiči > snížení cca 6cm
* vpředu HP tvrdost jako sk N pevnost jako treninkové, stavitelná výška pomocí šroubu na jímce > cca 8 cm snížení
* lyžina pod převodovkou – Kuboj
* podložky pod zadním nábojem
* podložky na přední nápravě
Brzdy:
* přední kotouče ATE + desky Ferodo Premier
* zadní čelisti Ferodo Premier
Exteriér:
* Bílá kola Cesam Interlagos 7×16, pneu 195/45 R16
* folie na sklech
* "ploutev" na střeše, po vzoru koncernových aut
* křídlo 5.dveří Airdesign, komplet plasty MS DESIGN – prahy, nástavce obou nárazníků
* černé diodové boční blinkry, doupraveny do krystal blinkrů z VW CADDY
* zatmavené paraboly + vnitřky světel, upravané blinkry
* tmavé paraboly předních mlhovek
* bílý karbonový polep střechy
* nový polep auta, pár samolepek :)
* upravená maska
* laminátové páté dveře
* úprava zadních světel – při brždění svítí i mlhovka, blinkr přes celý pruh
Interiér:
* tlačítko na palubce na spouštění větráku na chladiči
* modré sedačky Sparco Sprint V + 4 bodové pásy
* volant s iarbagem - škodovácké tříramínko, doupravené tvarem na vzhled G4 R32
* lakovaná část palubky do černého polomatu + spodní díl tunelu v černém polomatu
* lakované tapecy
* částečně čalouněné zadní sedačky
* bílé budíky, s modrym podsvícenim – Phexsys
* kroužky „tunely“ budíků
* pedály Sparco Reflex
* řadicí páka Sparco T-Rex, broušená kůže
* rádio Pioneer DEH-50UB
* komponentní repro MB Quart FSA 213
* dodělán alarm s DO k originál centrál. zamykání
* diodová sufitka ve stropním světle
* 12V zásuvka vyvedená i v kufru – abych mohl vozit autoledničku:)
Novinky v recenzi
Novinky 2011
Proběhla malá úprava a aktualizace recenze spolu s fotogalerií.
Doplnění a novinky
Trochu jsem zapomněl doplňovat novinky na MA.CZ, pracuju na fotkách a doplnění recenze, co se udály v letošní sezoně :)
Nehoda..
Tak i mě potkala v neděli navečer v chumelenici na sněhu nehoda. Vlítnul mi do silnice zběsilej pes..podařilo se mi o dost zpomalit - díky za ABS, jinak bych měl po nárazníku, ale i tak..prasknul lak na předním nárazníku vpředu a z boku. Pro ochránce zvířat..psovi se nic nestalo a zas si krásně odhopsal dál....
Jinak plán je, že když už se bude muset lakovat, nechám oba nárazníky s nástavcema upravit...
Kola Speedline prodána..
Pátek 8.1.2010 je den, kdy jsem se rozloučil se svými koly Speedline. Nově se budou vozit na Felicii Kit Car, postavené na závody do vrchu.
Nastává období výběru nových kol, nebo spíš zúžení výběru na 2-3 kandidáty a hurá objednat :)
Plus v autě přibyla nová hlavice řadící páky, Sparco T-Rex.
Recenze :)
Trochu jsem sáhnul do recenze a dopsal pár drobností k autu :)
Přežutí na zimáky
Včerejškem i já patřim do klubu zimních kol, na auto byly nasazený originál 14" Atlanty lakované v bílé barvě...
Speedliny budou na prodej. Vybírám kola na sezonu 2010 :)
Zásah kamínkem..
Čelní sklo dostalo zásah kamínkem a objevila se prasklinka cca 2x2 mm u spolujezdce nad stěračem. Sklo je naštěstí připojištěný, takže to vypadá na výměnu ještě před zimou.
Slasti a strasti silnic v ČR
V důsledku kvalit silnic na našem území a taky stáří jsem byl nucenej přehodit zadní HP tlumiče s pružina za originály a poslat je do HP na repas. Takže auto dostalo neuvěřitelně komickej vzhled, kdy předek leží na zemi a zadek je extra nahoře. Snad se brzo vrátí HP z repase. Kde budou dodělávat i drážky, a půjde to sesadit ještě trochu víc dolu.
Přidat názorDiskuse: Škoda Felicia 1.6 GLX
- Re: Re: Dobrá práce 31.10.2012 16:03 Nerez
- Re: Dobrá práce 31.10.2012 10:04 georgerob
- Dobrá práce 30.10.2012 15:18 Nerez
- hezké třešničky 14.06.2011 15:35 Kuban
- Re: Wau! 04.03.2011 22:15 georgerob
- Wau! 03.03.2011 13:14
- Re: skvělá práce 24.02.2011 13:18 georgerob
- skvělá práce 29.01.2011 12:36
- Nádhera 29.09.2010 10:08 Mirasr
- Re: Jak je možný... 23.08.2010 11:38 georgerob
- Re: tie kola 23.08.2010 11:34 georgerob
- Re: Vzpomínka 23.08.2010 11:33 georgerob
- Foto 22.08.2010 20:11 georgerob
- Jak je možný... 22.08.2010 11:57 zip2016
- Re: Re: tie kola 22.08.2010 11:53 The Stig Driver
- Re: tie kola 22.08.2010 10:52 georgerob
- tie kola 22.08.2010 04:11 Brandon Walsh
- Re: hezka felda 06.06.2010 13:34 ingjuras
- Vzpomínka 21.03.2010 19:16 tomasino
- ... 28.02.2010 10:11 georgerob
- Budíky 25.02.2010 20:06
- Re: ... 22.02.2010 12:48 georgerob
- ... 13.02.2010 14:50
- Re: moc krasna :) 03.01.2010 14:23 georgerob
- moc krasna :) 03.01.2010 00:48
- Zdar :) 17.12.2009 18:00 Jeronimo_
- interiér 17.12.2009 17:45 Parda71 (BMWfans)
- interiér 17.12.2009 17:44 Parda71 (BMWfans)
- Re: HDR louka 02.12.2009 13:52 georgerob
- HDR louka 02.12.2009 12:13 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: Jeronimo_
Přidáno: 6.10.2008 799 Majitel 9.86 Uživatelé