Recenze
Škoda Felicia Safe line Trumf
Technické info
Přezdívka auta Beruška Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:109000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.5 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 14 * zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 / 6.3 * (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Škoda Felicia Trumf 1.3 MPi 50KW r.v. 1999
Dne 16.12. 2009 se do našeho vozového parku přibyla Felicie bez koroze s zářící červenou barvou.
Celkem v našem celorodinném vozovém parku jsou auta:
Škoda Felicia Trumf 1.3 MPi
Škoda Felicia Combi 1.6 MPi GLX
Škoda Fabia Combi II Ambiente 1.2 HTP 51KW
Peugeot 307 Combi 2.0 HDi
Ford Fiesta 1.25i 44 KW 2009
A recenze:
První co člověk udělá než nasedne do svého čtyřkolového miláčka je že se na něj podívá. I kdyby
to bylo jen proto, abyste se ujistili, že tam pořád je.
Uvnitř je Felicie po pravdě řečeno vyspělá a to z toho důvodu že Felicie je jen vylepšený Favorit
takže nadčasový desing. Palubní deska je sice z tvrdých plastů které napodobují kůži bohužel ne moc dobře,
ale na to si každý zvykne. Jen doplnění světle šedá a tmavá skoro až černá. Kabina interiér Felicie je ve světle šedé
barvě což ji dělá opticky větší než je. Na to se ale můžeme dívat jako na dobrý vkus přesně tak jak o tom přemýšlím já.
Krátce řečeno, interiér Felicie je jako místo kam se posadíte, když řídíte obyčejný hatchback. S velkým prostorem pro posádku. Felicie je ve své třídě jedním z největších prostorů jak pro řidiče spolujezdce tak pro posádku na zadních sedadlech, ne jako u nástupkyně Fabie I.
Na silnici se ale brzy projeví její čtyřválcový motor MPi vám dává lepší přístup k dostupnému výkonu oproti zastaralému
Bosch Monomotronic. Jako malé auto má nízký profil pneumatik ale přesto je jízda dobrá.
Řízení některých Felicií je pořádné fitko když nemá posilovač vy stojíte v řadě aut a můsíte manévrovat
na místě, to mi dáte za pravdu že to lehká věc není. Podvozek Felicie je trochu citlivý a když berete jednu
díru za druhou tak přestanete cítit zadek. V zatáčkách o proti Favoritu drží lépe ale není to nejlepší.
Její čtyřválec je při klidné jízdě docela tichý a kultivovaný, ale jakmile se na to šlápne začne bý hlasitý
díky MPI značky Siemens ne tolik. Felicie reaguje na plyn docela slušně až do čtvrtého stupně pátý není moc
na předjíždění, ale jakmile je volný rychlý pruh na dálnici a široko daleko není policejní Passat tak když se sešlápne
plyn až na podlahu tak jede po rovině od 160 km/h až 180km/h (a z kopečku 180km/h - 190km/h) při 5000 otáček Felicie
upaluje 170km/h a 6000 otáček 180km/h což je maximum co se zní dá dostat, ale to potom je lepší zážitek než z BMW, VW, Mercedes
a dalších super aut, tam vás téměř při všem hlídá palubní počítač a kdo ví jaká elektronika, tady je všechno na vás :oD
Spojkový pedál jde příjemně ztuha není to něco jako že prošlápnu spojkový pedál až k motoru, brzdový pedál je příjemně tvrdý má
při šešlápnutí mírnou pauzičku než se čelisťové brzdy zakousnou do kotoučů ale celkem uspokojivý účinek.
Řazení je přesné a jde celkem dobře lehce. Felicie se pyšní zavazadlovým prostorem o objemu 272l. a při sklopení zadních
sedadel se objem zvětší na úctyhodných 967 a to není málo. Někdo třeba ocení u Felicie to že při úzké
přístrojové dezce je dobře vidět na čumák a je i lepší odhad vzdálenosti, oproti novějším vozům př. Fabia II tam nevidím vůbec na
pravé straně čumák. Felicie má ostře řezané hranice karoserie, které jasně vidíte a cítíte a to se mi na ni líbí.
A díky tomu je zábava jezdit s Felicií, abych pravdu řekl tak mi je jedno jak má auto velký kufr, protože jsem stejně nikdy
žádný tak nezaplnil tím množstvím zavazadel které potřebuji. A ani jsem nikdy moc neřešil pohodlí těch lidí které vozím vzadu.
Já si myslím že u malých aut je důležitější aby jste se za jízdy nenudili, a auto bylo zábavné. Je jednoduché mít zábavné auto které má 400 koní
takový počet koní vás vždy dokáže pobavit a pokud za něj zaplatíte dva miliony nejspíš bude mít hezký interiér z kvalitních
materiálů dobrou výbavu atd. A ať si každý říká co chce kdo chce ale pro mě odvádí tak dobrou práci s tak mizerným základem a jsem
sní naprosto spokojený a za nic bych ji nevyměnil ani neprodal Felicii jsem chtěl mám a budu mít a až přijde změna a to že jednou přijde
tak z Felicie bude výletový koníček do přírody.
===MOTOR===
Tak pod kapotou mé Felicie Trumf je motor, řadový hliníkobý čtyřválec Škoda MPI s rozvodem OHV, objem 1289 cmł, vrtání 75,5 mm, zdvih 72 mm, kompresní poměr 10,0, vícebodové vstřikování paliva, výkon 50 kW (68 koní) při 5000 ot/min a točivý moment 106 Nm při 2600 ot/min. Maximální rychlost 162 km/h a zrychlení na stovku za 13,5 s. Maximání rychlost a zrychlení na 100km/h. je jen papírové, skutečnost je jinde. Motor je v předu a pohání přední nápravu při zrychlení plynule táhne díky motoru, MPi mají vícebodové vstřikování paliva (MPI značky Siemens) místo původního jednobodového (Bosch Monomotronic). MPI přineslo lepší zátah z nízkých otáček a snížení spotřeby paliva. Samozřejmě v dnešní době je pro většinu motor hlučný, moc chlastá, není výkonný, a já nevím co ještě, ale já jsem se vším spokojen a k jízdě mi to stačí.
===JÍZDNÍ VLASTNOSTI===
Tak to je kapitola sama o sobě. Někdo řekne strašná, příšerná, hrozná, podprůměrná atd. Jak to jen popsat, jízdní vlastnosti jsou pro mou osobu dobré, to že lidé říkají že se naklání je trochu pravda ale jako nic strašného to není nepřijde mi v tom nějaký rozdíl od Fabie II že to říkám tak to buse asi tím že s tím nejezdím do zatáček jako závodník. Sedadla vozu jsou příjemně tvrdá a poměrné dobře tvarovaná jako nová. Tak při jízdě pohodlná věc. To hlavně oceňuji když se vydám na delší cesty. Podvozek celkem ujde nesmíte ale vybírat velké díry v silnici jinak vám to pořádně proklepne zadek.
===Jak jsem k autu přišel.===
Začal jsem pátrat na internetu a zalíbyla se mi tam jedna byla to 1.6 Mpi s klimatizací a v dobrém stavu, tak jsem si řekl proč ne. Druhý den jsme jeli do AAA v Teplicích se na ni podívat, dorazily jsme k večeru a když jsem tam naběhl na ni se podívat tak tam už nebyla … …řekl jsem si život jde dál a začal jsem pokukovat po jiných Feliciích… a najednou za zády se ozvalo ,,máte přání“ tuto část přeskočím protože to co se tam dělo bylo peklo :oD jen dodám pár postřehů co jsem tam pochytil. Třeba vnutili mi Hyundai a když si ho vezmu dostanu zaměstnanecký leasing a že na každé měsíční splátce ušetřím úžasných 60Kč. A ještě jeden, ukazovali červenou Felicii vypadala opravdu skvěle ale to bylo pozlátko. Po jízdě jsme si ji prohlédli a byl jsem hodně překvapený když jsem našel strašné koroze na místech kde jsem myslel že Felicie nekvete. A pak nám řekl ,,To auto má hodnotu 69 500,- ale že jste to vy tak vám ho dám za 59 500,-“ nakonec jsem ho nevzal a dobře jsem udělal. Druhý den jsem se podíval na internetové stránky AAA a ta Felicie tam byla za 49 500,-
Po týdnu jsme jeli jen tak přes Brandýs nad Labem a najednou jsme uviděli autobazar tak jsme tam naběhly zavírali akorát za 7 minut. No a tam jsme ji uviděli na pohled krásná nikde žádná koroze interiér perfektní motor v dobrém stavu nic neklepalo při jízdě vše super, byla krásně červená. A zamluvila se a odjeli jsme já jsem byl natěšený kdy se pro ni pojede, a najednou odpoledne přišla sms že je doma a já jsem se nemohl dočkat až ji uvidím.
===Felicia Safe line trumf výbava===
Tak do základní výbavy tohoto modelu patří krásný motor 1.3MPi 50KW 67HP slušně jede
a i úsporný je když to jede za 5.6l na 100km. Do výbavy dále patří ABS, čelní i boční airbagy, hliníková třináctipalcová kola, mlhové světlomety, otevírání pátých dveří z místa řidiče, dělená zadní sedadla, imobilizér, nárazníky a zpětná zrcátka byly lakovány v barvě vozu dále středovým tunelem s vyjímatelným boxem a přesnými gumovými koberci, příprava pro rádio včetně dvou reproduktorů ve dveřích, otáčkoměr s digitálními hodinami, osvětlení zavazadlového prostoru, boční ochrané lišty
centrální zamykání s dálkovým ovládáním a alarmem, zámek řadící páky, plnohodnotná rezerva nyní už i PC TC-6
Výbava kterou mám v plánu
Určitě bych chtěl přední elektrycká okna originál škoda žádné univerzální sady, též zpětná
zrcátka v elektrice (už mi chybí jen levé) chtěl bych černý polep B - sloupku pro image vozu
až našetřím něco stranou tak by to bylo spárování zámků a potom nalakování klik a kroužků kolem
zámků jsou tu dvě věci které bych uvítal ale nesplním si je... jednou je posilovač řízení to
je drahé jako pra.se a klimatizace též mimo moji finanční stupnici.
===Sledování mé spotřeby a stylu jízdy===
www.spotreby.cz/skoda-felicia-1-3mpi-50-kw-67-hp-a4154
===Škoda Felicia Safe line trumf===
Co to je?
Tak to je mé vlastní pojmenování této limitované edice. 25.5 roku 1999 sjela z výrobní linky
v Mladé Boleslavy a jak šel čas tak ji prostřídalo několik majitelů celkem 4 no a když se do
toho také započítám tak jsem už pátý a předpokládám že poslední ;-) Mám ji od prosince roku
2009. To jsem si myslel že mám limitovanou edici Trumf čili Škoda Felicia Trumf. Jak šel čas
a opadl sníh tak jsem začal více jezdit a odhalovat její tajemsví co pro mě schovávala. Když
se vrátím do minulosti tak neměla reproduktory, měla stočené km adt. Na jaře kdy Škodovka měla
akci na prohlídku starších vozů za 99Kč s názvem "jarní prohlídka" tak jsem neváhal a auto
se objednalo, bylo tam od pondělí do středy zásadní informaci co jsem se od nich dozvěděl
byla ta, že nemám limitovanou edici Trumf jak jsem si myslel ale že mám edici Safe line i
když měla nálepky Trumfu. Po chvilce přemýšlení nad tím jak je to možné jsem si ji přejmenoval
podle sebe z Škoda Felicia Safe line na Škoda Felicia Safe line trumf když to má ty Trumfky na
boku. Trumf na konci jména znamená můj trumf ve výbavě který se postupně zvětšuje, a dělá to
jedinečným vozem na našich silnicích a mým vozem snů s veškerým komfortem a bezpečím proto taky
Safe line trumf.
Silné stránky
- Lehce dostupné náhradní díly
- Spolehlivost
- Nadčasový desing
- ABS - 4x airbag, alarm - prostě Safe line trumf
- Levná údržba
- Při údržbě dobré kvalitní brzdy
- Spotřeba při úsporné jízdě
Slabé stránky
- Koroze
- Absence posilovače řízení
- Moje finance
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Tak první zkušenosti s domácím servisem je koupená nová autobaterie a po velkých mrazech praskla hadička od ostřikovačů u předního skla.
Tak první návštěva servisu v mé režii. Auto šlo na jarní prohlídku do servisu Škoda auto. V přístrojové desce bylo opraveno poosvětlení několika kontrolek, dále oprava kontaktu a kabelů u ruční brzdy aby také svítila kontrolka, proběhla i výměna brzdové kapaliny, a došlo i k odhalení že u airbagů není něco dobře. Zjistilo se že v sedadle řidiče je nějaký odpor který se nelíbí řídící jednotce proto stále svítila kontrolka, celková oprava by stála přes 10 000Kč což jsem si nemohl dovolit v servisu ale říkali že fungují všichni na 100%, tak se to vyřešilo tak že se vyndala žárovička z palubní desky. Nakonec všeho jsem se dozvěděl že nemám Felicia Trumf ale Felicia Safe line nakonec jsem jméno auta vyřešil a je to Škoda Felicia Safe line trumf.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Brandýs nad Labem super jednání a ochota, Autobazar J.W.
http://www.autobazarjw.cz/
Oprava po nehodě, cena dílů:
Světlo + blinkr – 700,-
2x pneu + disk – 800,-
Vzpěra nárazníku – 200,-
Nárazník – 1 400,-
Přední maska – 3 000,- (gril)
Seřízení geometrie – 850,-
Blatník – zdarma
Rameno kola – 1 044,-
Čepy k ramenu – 265,-
Lak – 5000,-
Chladičová stěna – 1 362,-
Kryt chladiče – 433,-
Plast pod světlo – 100,-
Práce – 2300,-
Novinky v recenzi
Bouráno + Foto
28.10 jsem se stal účastníkem nehody :) takže opět bouráno. Vyfasoval jsem 1500 pokuty a 4 body k dobru takže už nejsem čistý jako sníh :D nehoda se stala tak že jsem vyjížděl z parkovacího místa ale už včas jsem neviděl řítící se paní mezi auty. Já odjel po svým a její povoz odvezla odtahovka jelikož že udělala úhybný manévr jen jedním směrem a nakouřila to do zdi a utrhla si kolo...
Maximální dojezd s Shell FuelSave
Už nějakou dobu tankuji Shell FuelSave vždy jsem tankoval po kusech a ne po plných, když už mě několikrát ukecaly na V-Power prej přidá výkon a čistí motor. Abych pravdu řekl nic jsem nepoznal a s autem jezdím každý den, změna výkonu žádná a jestli se motor čistí nevím :) A teď FuelSave po době asi dvou měsíců co jsem to tankoval po kouskách jsem zaznamenal že při volnoběhu PC hlásí spotřebu o jednu desetinu menší z 1,2l na 1,1l odhodlal jsem se tedy vyzkoužet to pořádně a natankoval jsem do téměř suché nádrže 43l Shell FuelSave. A jezdil jsem na to měsíc bez tankování s tím že to převážně byly trasy z města do města, courání po městě a cesta do Prahy mimo dálnice ( známku nemám a nemám v plánu za 1500 kupovat) A na závěr, na 43l jsem ujel 738km + rezerva do chípnutí cca 750km
1.3MPi v úsporném režimu
Tak zkouším jak nízko se dostanu. Aktuální průměr je 5.99l na 100km v městském provozu. Dále od posledního tankování průměr na nádrž úžasných 4.73l/100km :D PS: provoz nezdržuji a ani nefalšuji počty km ;)
STK? Pohoda!
Tak jsme jeli na STK a vše v pořádku. Jediné co jim vadilo že výfuk někde prdí. Emise v pořádku, stav auta a ještě pochvala v jakém je stavu :) takže maximální spokojenost a na dva roky klid :D
Finále před STK
Tak za měsíc STK, moje dlouhé přípravy zkončily aby auto bylo v dobrém stavu, nepočítám ani ten hurikán co se mi prohnal peněženkou :-D teď už jen čekáme aby se zaplatilo STK a budeme vesele zase jezdit. Auto v rámci příprav dostalo: tlumiče Ateso s ABS, nové čepy řízení, nové uložení tlumičů, nové brzdové kotouče + brzdové destičky, seřízení geometrie, oprava seřizování světel. Pak pro radost: nová grafika budíků na zakázku, nové žárovky s + 50% svítivosti, třetí brzdové světlo (skoro nové) Sečteno podtrženo cena cca 8000kč :-D
Jarní servis Škoda
Jarní servisní akce za 99kč se pro mě stala noční můrou! Využil jsem akce servisu Škoda na prohlídku, domluvil jsem si kontrolu alarmu a přední nápravy. No naprostá katastrofa, musí se přesadit řemen alternátoru, teče mi olej z převodovky - řazení, vůle v kloubu řazení, utržený držák trubky chlazení, přední tlumiče jsou úplně kaput, a i uložení tlumičů, prý to kolo pořádně tancuje, a alarm vnitřní čidla jsou rozbité opravit se nedají a škodovka je nevyrábí :-/ mám kontaktovat firmu co to snad ještě vyrábí jestli by je neměla. A kdyby se mi chtělo tak by se mohli vyměnit vložky zámků komplet. A minimální cena opravy? Víc jak 5000kč
Už je tomu rok...
A je to tu! Dnes je tomu rok co mám své milované autíčko :-D Za tu dobu dvanácti měsíců jsem si prošel dobrém i zlém. Za tu dobu bylo auto na 100% spolehlivé a nic se nepokazilo, nikde jsem nezůstal. I když je autu 11let a v květnu ji potáhne na 12 let. Za rok jsem najel „jen“ 8457km (čekal jsem více) a kolik to bylo peněz? Sakra dost :-D za ten rok jsem do auta investoval 52 860Kč ( dost mě stála nehoda). Něco málo z minulosti: Auto bylo pořízeno v Brandýse nad Labem původní cena auta byla 55 000Kč ale ukecala se na 51 000Kč :-D Ptáte se, stálo to za to? Já si myslím že ano. I když bohužel parkuji na ulici auto pořád vypadá dobře a řadí se k těm Felíciím co nejsou shnilé. Poupata se už ukázala tak se na jaře všech zbavím. Motor 1,3MPi bych ohodnotil tak že oplívá spolehlivostí ale to je asi vše, předjíždět se s tím dá ale ne dlouhé kolony. Ale i po roce pro mě dostačující. Ke konci roku co jsem měnil zaměstnání tak se s autem pohybuji téměř každý den v městském provozu a spotřeba se mi moc nelíbí :-D Před tím jsem jezdil pouze dlouhé vzdálenosti s průměrem podle palubního PC na 5,8l na 100km nyní za 7,3l na 100km. Tak to je asi vše jak jsem to shrnul.
Souhrn událostí a škody po nehodě
Nejdřív začnu tím jak sem ztratil to zatracené víčko od nádrže. Když jsem v ten den jel ještě do Škodovky a objednával si to víčko a ptal jsem se na cenu tak říkali 80 až 90 korun říkám paráda. Večer koukám na internet a tam stojí víčko něco přes stovku. Ráno si jedu pro to a když tam na to čekám tak řekne ,,bude to 480Kč, tady máte fakturu a zaplatíte to vedle u kolegině" ještě že jsem nebyl sprostej... Další událost, včera večer když jsem jel z práce jsem už těsně před domovem odbočoval na vedlejší silnici a co se nestalo auto si jelo rovně směr značka... ...naštěstí vedle vylétl jsem na chodník (obrubníky extra vysoké) a skouzl jsem zpět na silnici, okamžitě se auto začalo stáčet na bok směr zaparkovaná auta, naštěstí vedle tak jsem si to dal zase přes ty obrubníky prozměnu na druhé straně a zastavil jsem se až několik metrů od silnice na trávé a kus od potoka :-( výsledkem toho je rozhozená geometrie a vážné poškození horního uchycení kola... A poslední událost dneska jsem přezul na zimní kola, já se řídím heslem že auto má vypydat pořád dobře :-D tak Felicie dostala na zimu hliníková kola z limitované edice Mystery.
Zimní prohlídka Škoda
Tak jsem využil akce co Škodovka nabízí. Nechal jsem si nasadit novou mažetu která kryje řízení, původní praskla a sklouzla, dále proběhlo seřízení sbíhavosti, kontrola stavu pneumatik včetně rezervy, kontrola podvozku, kontrola množství a koncentrace kapaliny, výměna a vyvážení kompletních kol, zátěžový test baterie, jelikož mi došli peníze tak už jsem si nemohl nechat seřídit geometrii, to přijde hned po výplatě. Jinak vše je v pořádku. :-)
Výměna výfukového potrubí + servis
Tak dnes proběhla oprava výfukového potrubý a výměna katalizátoru, jelikož auto znělo jako traktor a ne jako auto. Pak se promazalo řazení. Jen dodám že ten výfuk byl prohnilej už nějaký týden, a když jsem do toho sedl tak jsem si připadal jako v hot hatch, jak to zase jede a zrychluje :-D
Komplet sestaveno od nehody
Tak dneska jsem strávil asi 30 minut v servisu aby mi nasadili mlhovku která mi chyběla, byla to práce nad moje možnosti :-D a jednu novou jsem při předchozí istalaci rozbil tak, že je nepoužitelná, ještě koukali s překvapením jak vypadá chladičová stěna z druhovýroby :-D Cena celkem i s prací 324Kč (mlhovka není originál)
Automechanik amatér v akci :-/
Tak jsem měl poslední díl skládačky aby bylo auto po nehodě komplet pohromadě, lištu do nárazníku jsem v pohodě nasadil, ale pak přišla na řadu tam mlhovka... kdo by čekal že dá tolik práce ji tam nasadit, tak se auto zvedlo na hever odmontovalo se světlo a boj začal, trvalo to asi 30 minut a mlhovka byla na odpis, protože jsem jí ulomil ty držáky aby držel zadní díl... Při sundavání světla jsem málem omdlel z toho jaká je druhovýroba kvalita na kterou nic nepasuje :-/
Vše opraveno a sečteno…
Za bl.bost se platí a v mém případě tomu tak je a ne málo. Je to 48 dní co auto bylo na opravě (z toho byl 10 dní na dovolené klempíř co to dělal) celkovou cenu a cenu dílů co se shánělo jsem rozepsal úplně dole v recenzi, jinak celková cena opravy je 17 500,- už mi nezbylo ani na benzín tak budu čekat až bude :-), prozatím budu zase jezdit s MHD :-/
Přidány fota z místa nehody + rozmontované Felicie
Tak jsem dodal poslední fotky jak je rozebraná Felicie po nehodě a stavili jsme se na místě nehody najít mřížku od mlhovky, kterou jsem našel :) a vyfotil jsem to tam, jak jsem to tam projel :-(
Součet škod z havárie
Tak po dnešní rozebírací operaci jsem vyčetl škody a rozbité věci. Tak nenávratně je zničený blatník
nárazník, výztuha nárazníku, pravé světlo, pravý blinkr, krabice na vzduchoví filtr, stěna chladiče,
chladiče, pravé kolo (pneumatika i disk), rozhozené řízení geometrie a ještě nevím co, poškozená je mlhovka.
Po návštěvách v různých servisech řekli že je to odpis. Ve Škodovce by za opravu chtěli 35 000,-
v jiných cena 20 000,- až 30 000,- V pondělí se půjde zjistit situace k jednomu klempíři
jak tam. No každopádně to vypadá tak že mě to pořádně finančně vysaje :-( Fotografie z rozebírání dodám večer
v neděli.
Uviděl jsem nebe, přišla rána a konec :-(
Dojezdil jsem... jsem naprostý de.bil, připadám si jako v noční můře ze které se nejde probudit a to je na tom to nejhorší, že jsem ublížil něčemu co jsem měl rád a dělalo mi radost :-( svědomí mě užírá co jsem to udělal. Sedím před ní se slzami v očích a přemýšlím proč jsem tomu nezabránil a svědomí mi říká že jsem vů.l co jsem udělal... Stalo se to 4.6 2010 ve 20:15H. Tak že jsem ji odstavil na dobu neurčitou dokud si na ni neseženu nové věci... :-(
Volkswagen Golf IV 1.6 VERSUS Škoda Felicia 1.3MPi 50KW
Tak proběhla zkouška síly a kroutícího momentu proti VW Golf. VW měl větší sílu větší obsah, víc koní,více kroutícího momentu. Začalo to při rychlosti cca. 70km/h. bylo to z kopečka tak jsme se rozjeli hodně rychle oba, ale ač jsem se snažil sebevíce pořád mi ujížděl ne moc ale jistě. A když už jsem byl na otáčkoměru v rudém poli tak jsem se začal dotahovat, závěrečná akce byla ta že jsem ho ve vysoké rychlosti předjel v zatáčce kde brzdil a dojeli jsme skoro stejně, než mě dojel. A to je prej Felicie v zatáčkách vratká :-D
Smolný víkend
Tedy spíš sobota, při cestě na chalupu se mě lepila smůla na paty nebo spíš na kola... nejprve jsem si z ohyzdil přední disk o extra vysoký obrubník když jsem musel zastavil, dál si to jedu, už na mě svítilo nějakou dobu hladové oko a silnici kde nikdo není najednou policie a silnice byla uzavřená nedá se projet tak jsem se musel vracet téměř polovinu trasy abych se napojil na průjezdnou silnici. Samozřejmě jsem nevěděl kudy :-D tak jsem chvilku čekal a zachránilo mě naše HaŤaPátko, za chilku mi došel benzín samozřejmě jsem neměl u sebe kanystr, tak jsem dolil od Fabie a jeli jsme, na křižovatce jsme uhýbaly přes bahno a Fabie mě ohodila :-D. Neděli jsem si zpestřil každotýdenním rituálem a uklidil jsem si interiér a trochu otřel to bahno :-/
OSLAVA
Tak dneska je mému vozítku 11let přidal jsem nějaké fotky z narozenin :-D Tak a je z ní náctiletá slečna, připravená na zajíčky :-D
Záhadné praskání hadičky + Facelift recenze
Tak tohle je věc kterou nechápu... neustále mi praská hadička od ostřikovačů už byla měněná za novou a stejně praskla... při zavírání kapoty tomu nic nevadí a stejně praskne je to záhada, tak to zpravuje izolačka. A přidal jsem foto palubního PC a jak parkuji na zákazu :-D
Sledování spotřeby a mého stylu jízdy.
Je tu takový odkaz kde je vidět kolik jsem projel benzínu, jaký mám styl jízdy nebo třeba kolik jsem už celkově zaplatil. A kolik mě stojí jeden kilometr jízdy. http://www.spotreby.cz/skoda-felicia-1-3mpi-50-kw-67-hp-a4154/
Tip na maximální dojezd Felicie
Tak v době kdy benzín a nafta zdražují,jsem mojí felině dopřál plnou nádž celkem 42litrů. Rozhodl jsem se, že se pokusím na jednu nádrž dojet co nejvíce kilometrů, budu mít lehkou nohu a klidné myšlenky :-D kdo by chtěl tak si může dát tip kolik km Felicie 1.3MPi 50KW ujede na nádrž, tipy by mě zajímali, při najíždění nebudu fikslovat nebo dolévat do nádrže. Kolik to bude: 600km? 700km? Jen hádejte :-)
Víkendový úklid
Tak dnes jsem se dal do pořádného úklidu interiéru už to bylo potřeba, kupodivu jsem na žádné překvapení nenarazil jako když se montuji jinde, jediné co mi dělalo chvilku vrásky na čele bylo to že v motorové části se mi zabydlovali mravenci :-D Vyřešil jsem i neidentifikovatelné rachtání byla to jen volnější mřížka reproduktoru.
Oprava airbagu
Tak auto se vrátilo zpátky s dobrou zprávou a zprávou na pos..., Tak v té dobré části je několi zpráv, první že ve škodovce chválili stav auta v jakém je čili super, potom že mám limitovanou edici "Safe line" a ne Trumf jak jsem si doposud myslel i když to má nálepky Trumfu tak jsem si to pojmenoval podle sebe a mám limitovanou edici "Safe line trumf" :-D Dostávám se k té hodně špatné zprávě a to je porucha airbagů problém je v občasném velkém přechodovém odporu v sedadle řidiče. To se počítači nelíbí, tak proto svítí kontrolka. Jinak jsou všchny funkční a v případě nehody by bouchly. Oprava proběhla celkem jednoduše, vyndali mi žárovku airbagů z přístrojovky :-D Jsem rád, že to udělali takhle protože oprava by stála víc jak 10 000Kč. Celkem za Jarní prohlídku, výměnu brzdové kapaliny a opravy signalizace ruční brzdy jsem zaplatil 1017Kč a jsem spokojený že to nebylo víc. Za ušetřené peníze z opravy bagů bych chtěl udělat el. okna a zrcátka. Ale to je zase budoucnost :-)
Trumf alias Safe line
Tak auto je první den v servisu škoda a přepadá mě jedno překvapení za druhým. Tak jsem se dozvěděl že má Felicia Trumf není Trumf ale je to limitovaná serie Safe line, zjistili to podle výrobního čísla je to pro mě ale záhada jak je to možné když to jsou nálepky Trumfu. No potom zpráva o svítící kontrolce airbagu když to bude nejhorší možná porucha tak oprava bude stát 8000Kč což je pálka a netuším kde by jsem si ty peníze vycucal. Jinak celková předběžná cena všeho je cca. za 2500Kč
A jsem bez auta... + super porucha
Celý týden budu bez vozu, auto jde na sevisní prohlídku do Škodovky aby ho prohlédli jak mu to šlape po těch 11ti letech. Tak palubní PC TC-6 se úspěšně namontovalo bez jakého koliv poškození čidel a počítače, nějakou hodinku to trvalo ale je to tam, při instalaci do vozu se přišlo za závažnější problém, jak už jsem dříve psal že mi nesvítí nějaké žárovičky, tak jsme se na to podívali a bylo divné že u kontrolky kde má svítit airbag tak je pryč žárovička. Tak se tam dala ta žárovička aby to svítilo a podařilo se, největší sranda je ta že ta kontrolka svítí neustále což znamená že je porucha někde u airbagů a ne žárovkou :-(, nastává chvíle napětí co v servisu řeknou a hlavně kolik by případná oprava stála.
HEURÉKA!!!
Sehnal jsem si už skoro nesehnatelný v dnešní době (teda pro mě) palubní PC TC-6 do Felicie, zrujnovalo to můj rozpočet ale splnil jsem si nejvyšší přání co jsem do toho chtěl dát. A teď musím vyhlídnout den bitvy kdy to tam budu dávat snad to nebude extrémně těžké na instalaci. PS někdy v dohlednu to snad budou elektrická zpětná zrcátka.
Obohacená fotogalerie a info
Tak jsem o víkendu trochu fotil nejdříve v sobotu to byla zastávka v Mělníce u Škoda auto Branka a potom v neděli na chaloupce, taky přidávám foto jak nás s beruškou začíná požírat koroze :-( Už druhý týden my něco klepe v interieru absolutně nejsem schopnej to odhalit co to je no snad to zjistím. V nejhorším případě ji to zjistí až půjde beruška na kompletní prohlídku koncem měsíce
Problémy narůstají
Po nějakou dobu co auto mám se začínají projevovat problémy... Tak to začalo tím že se objevila koroze na pátých dveří, je zatím minimální ale už to bije na poplach. Druhý problém, nudil jsem se a oblejzal jsem auto a zjistil jsem že na dveřích za spolujezdcem u okna je auto bouchnuté a pod těsnící gumou už koroduje. Problém číslo tři, jak jsem nedávno zjistil že jsem měl stočené kilometry tak důsledkem toho se začalo zasekávat denní počítadlo, a ručička tachometru se začala klepat a ne zrovna málo :-(. Další problém je osvětlení palubní desky, několik kontrolek nesvítí tak budu doufat že to jsou jen žárovičky. V průběhu tohoto týdne auto dopravím k doktorovi aby se vyřešilo několik těch problémů.
Návštěva servisu
Tak poprvé co mám auto tak jsem zavítal do servisu, vyměnili mi destičky a vyvážili kola. Původní destičky byly silné jako papír a musel jsem při brždění brzdit i pohledem, teď to je o hodně lepší.
Nové fotky
Sedím po večeru u PC a hlas v hlavě mi říká ,,Jak to že jsi na MACZ tak dloho a pořádně jsi nevifotil karoserii z venku? Styď se!" Tak jsem neváhal a v zapadajícím sluci nafotil několik fotek, musím poděkovat Českým drahám že mi dělali křoví bez toho by to nebylo ono :oD
Mých prvních 1000km.
A je to tu! Od té doby co auto mám tak už jsem najezdil 1000km. A zatím jako spokojený řidič. Žádná porucha mě doposud nepostihla. Tak a teď pořádně klepu na stůl :-)
Je jaro a všechno kvete :-(
Jsou první jarní dny, je teplo, ptáčci zpívají, objevují se broučci, jarní květiny kvetou. Po výjezdu z mycí linky a utírání se zjistilo že na pátých dveří se začínají objevovat rezavá poupátka :-( Tak uvidím co stím udělám, než to rozkvete do nenávratna.
Víkendové práce a překvapení
Tak bylo krásné počasí všude mokro a mrholilo a já jsem zalehl pod auto do bahna. První věc co jsem vypátral tak to že auto má stočené kilometry cca. o 33 000km, proběhla výměna oleje (má první) zašpinil jsem sebe auto a kontaminoval jsem zem. Pak přišla na řadu výměna chladící kapaliny to jsem kontaminoval zem ještě víc několika litry, při napouštění u čidla teploty zapadlo těsnění, nakonec šikovné ruce kolegy těsnění vylovily to už bylo v zemy asi 1,5L. kapaliny. A poslední věc kontrola brzdových destiček to byla operace dne! Kolo jsme sundavaly asi 30 minut jestli ne víc bylo jak přivařené nakonec se po povedlo kladivem :oD
Doplňky...
Tak se mi podařilo udělat několik věcí, konečně mám komplet originál reproduktory do Felicie, proběhla výměna zadní dezky dala se pryč ta děravá po reproduktorech co tam někdo přede mnou udělal, Auto dostalo i nové potahy a ještě se vyměnil zadní stěrač. Samozřejmě jsem dodal i několik fotek.
Předělaná recenze!
Od 26.1. je téměř celá recenze předělaná no snad je lepší než ta poslední.
Překvapení týdne...
Tak jsem si konečně ušetřil nějaké ty penízky a pořídil jsem si autorádio pioneer, celej nadšenej až si ho tam nainstaluji a budu poslouchat při jízdě. Tak už tam bylo zaplo se a bylo hrobové ticho po několika minutách přemýšlení jsem vyloupl mřížku na reproduktory ve dveřích a byl jsem trochu opařený když tam na mě koukaly pouze kabely bez reproduktorů... :o(
První nové fotky
Tak jsem přidal pár prvních fotek a něco málo do recenze.
Fotky
Nové a více fotografií dodám v průběhu víkendu tj. 9.1 až 10.1 2010
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Felicia Safe line Trumf
- Re: Bouračka 04.11.2012 07:59 woody-alien
- Re: Bouračka 03.11.2012 21:56 Dylan McKay
- Bouračka 03.11.2012 21:34 Aspire
- Re: Zlepšení dojezdu 05.07.2012 01:05 Aspire
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlepšení dojezdu 05.07.2012 00:54 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlepšení dojezdu 05.07.2012 00:13 Aspire
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlepšení dojezdu 05.07.2012 00:09 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlepšení dojezdu 05.07.2012 00:07 Aspire
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlepšení dojezdu 04.07.2012 23:56 Ronault.
- Re: Zlepšení dojezdu 04.07.2012 23:53 white label
- Re: Re: Re: Re: Re: Zlepšení dojezdu 04.07.2012 23:46 Aspire
- Re: Re: Re: Re: Zlepšení dojezdu 04.07.2012 23:40 Ronault.
- Re: Re: Zlepšení dojezdu 04.07.2012 23:15 Aspire
- Re: Zlepšení dojezdu 04.07.2012 23:00 white label
- Re: Re: Zlepšení dojezdu 04.07.2012 22:27 Aspire
- Re: Zlepšení dojezdu 04.07.2012 22:25 white label
- Re: Re: Re: Zlepšení dojezdu 04.07.2012 22:16 Aspire
- Re: Re: Zlepšení dojezdu 04.07.2012 22:11 Ronault.
- Re: Zlepšení dojezdu 04.07.2012 21:59 white label
- Zlepšení dojezdu 04.07.2012 21:45 Aspire
- Re: Re: Prosím, prosím 17.12.2011 22:38 Aspire
- Re: Prosím, prosím 12.12.2011 10:44 woody-alien
- Prosím, prosím 06.12.2011 20:47 Aspire
- Moc pěkná 11.11.2011 20:07 DidierA
- Re: pěkná felda 11.07.2011 00:03 Aspire
- pěkná felda 10.07.2011 21:52
- Re: Speciální dotaz o STK 31.05.2011 20:45 Prase
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Speciální dotaz o STK 31.05.2011 20:43 Aspire
- Re: Re: Re: Re: Re: Speciální dotaz o STK 31.05.2011 17:40 Ronault.
- Re: Re: Speciální dotaz o STK 31.05.2011 17:39 Ronault.
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: Jeronimo_
Přidáno: 6.10.2008 799 Majitel 9.86 Uživatelé