Recenze
Škoda Felicia 1.3 LPG
Technické info
Přezdívka auta Felda Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:185000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 96 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16 maximální rychlost [km/h]: 145 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
HISTORIE
Krátce po ukončení výroby favoritů, byla 5. září 1994 zahájena výroba Škody Felicie ve Vrchlabí. V roce 1995 se začala vyrábět Felicia combi a pickup. Škoda nabízela dva benzínové motory o obsahu 1.3(40/50kW) 1.6(55kW) a jeden diesel o obsahu 1.9(47kW). 12.2.1998 byl představen facelift zahrnující přední masku v novém firemním střihu, který zavádí velký model Octavia a několik dalších dílčích změn a vylepšení. Po vyrobení více než 900 000 hatchbacků, 350 000 kombíků a 125 000 pick-upů skončila 20. června 2001 výroba Flicií a byla nahrazena Fábií, která se vyrábí od roku 1999.
Můj vůz
Škoda Felicia bílé barvy s motorem o obsahu 1,3 na LPG. Mé první auto byl Citroen AX, který také spaloval LPG, ale měl najeto 270 000km a už byl poruchvý a proto jsem ho za směšný peníze musel prodat. Do školy mi půjčovaly auto rodiče, ale byl to benziňák a to bylo dost znát na penězích. Feldu jsem koupil 4.7. 2008 a jsem s ní spokojený.Auto se snažím od té doby vylepšovat: Koupil jsem budíky s otáčkoměrem, centrál na dálku, pěkná litá kola, hudba, denní svícení, Xenony, mlhovky...
Jsem s ní velmi spokojený a chtěl bych si jí ještě asi na dva roky nechat po dobu technické. Velkou výhodou je tažné zařízení, už stěhovala, vozila dříví z lesa, ale s vlekem je akcelerace vozu velmi slabá a s prázdným vlekem překonat stovku je těžké.
Koroze
Je to marný boj a stálo by to spoustu úsilí jí dát do kupy. Moje felda vypadá že není rezatá, ale to jen na povrchu protože jsem jí s Taťkou přes zimu poopravil. Některé časti vozu jsou však tragické. Před zimou jsem dával zimáky a to jsem ještě měl za co uchytit hever, ale po zimě už ne a tak zvedám za co se dá. V pátých dveřích se drží vlhkost a hnijou zevnitř. Když oddělám v kufru koberečky tak v postranních dutinách kufru se také drží vlhkost. Z motorového prostoru je vidět jak hníjou blatníky u tlumičů. Radši to nebudu fotit, protože by jste se smáli jak to mám rezatý, ale třeba to někoho uklidní:-).
Podvozek
Je měkký a do zatáček se auto hodně naklání. Do zatáčky sedí, ale když se utrhne tak se přetáčí a musí se hodně rovnat. Citroen AX se nakláněl do zatáček mnohem víc, ale taky mnohem víc seděl a když jsem ho utrh, tak se auto rovnoměrně sunulo a pořád poslouchalo na povel volantu. Auto je celkem pohodlné, ale moje felda už má něco za sebou a jízda přes nerovnosti je hlučnější. Závěrem bych řekl, pomalu do zatáček a jinak jsem spokojen.
Brzdy
Brzdny nejsou tak citlivé, jako u nových aut a musí se na ně vyvinout patřičná síla. Ale pochválil bych jejich plynulost, protože některá auta brzdí nejdřív málo a pak stačí jen trochu př
imáčknout a jdete na sklo. U každého auta je to však o zvyk a každý si zvykne. Prázdné auto brzdí dobře a když vás jede víc tak musí člověk předvídat a jezdit s odstupem.
Výbava
S výbavou jsem celkem spokojen. Mohla by mít posilovač řízení, ale jako velký problém to nevidím, jelikož jsem žádné auto s posilovačem nevlastnil. Do auta by se dalo ještě plno věcí nainstalovat. Ještě by se mi líbilo elektrické stahování okýnek a tonovaná skla, ale raději už jiné auto.
Moje:
centrál na DO
Litá kola
Mlhovky
tažné zařízení
radio 4x50W, 8 x repro, plus subwoofer 2 x 12" se zesilovačem 640W
zapalovač vpředu a v kufru, světýlko v kufru
pohon LPG
Bi Xenony 6000k
Denní svícení
otáčkoměr
přídavné brzdové diodové světlo
Silné stránky
+Levný provoz
+Levné auto
+Levné díly
+tažné zařízení
+centrální zamykání na DO
+LPG v rezervě=nezabírá tolik místa
Slabé stránky
-slabý motor
-koroze
-absence výbavy
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Když jsem feldu koupil, tak vůbec nejezdila na benzin. Teda jela, ale hoodně blbě. S tím jsem si nevěděl vůbec rady. Zkusili jsme jinou řídící jednotku, odpojit lamda sondu ale pořád nic. nakonec to byli jen dva prohozené drátky na konektoru k lamdasondě.
S velkými mrazy přišly velké problémy. Felda začala vyhazovat vodu z chladící baňky a měla velkou spotřebu. Nějaký čas jsem s tím za neustálého doplňování chladící kapaliny jezdil a docela mě v -18 štvalo že netopí. Felda šla do servisu a tam zjistili že je špatné těsnění pod hlavou, ale jak drží 8 šroubů hlavu tak jeden z nich byl stržený. Od mého kamaráda jsem si tedy sehnal motor, který má údajně najeto do 50 000km. No já to nepoznám, ale vypadal čistě a jede pěkně.Nejhorší bylo že ten starý motor dost žral a dával jsem zbytečné peníze za seřízování plynu, ventilů, výměna oleje,... Teď už jezdí s novým motorem za pěkných 8-9 litrů.
Jednou, když jsem jel z brigády domů, tak jsem píchl a protože všechny čtyři kola byli bez vzorku tak jsem koupil nové pneu.
Rozdělovač
Přesně na přelomu roku 2009/2010 mi začalo auto škubat a špatně startovalo. Při startování se mi úplně zadrhával motor. Vyčistil jsem víčko rozdělovače a na chvíli to bylo dobré. Ještě jsem odvezl kamaráda na hory a dojel jsem domů, ale pak druhý den už to nenaskočilo. Bylo špatné víčko. Uprostřed je takový uhlík přitlačován k palci a ten úplně vypadl, takže to tam jen házelo jiskru a občas zapálil jinej válec proto to zadrhování a pak už to nejelo vůbec. Jenže nikde neměli otevřeno a tak jsem musel jezdit naším Maluchem. Hned na nový rok jsem koupil víčko za 140Kč a jezdilo to zase jako před tím.
Po pul roce jsem konečně koupil palec rozdělovače. Auto totiž po zahřátí škubalo. Palec byl hodně fuj a chtělo to fakt novej.
Voda v pojistkách
Jednou jsem myl auto vapkou a to jsem asi neměl dělat. Druhý den fakt hodně pršelo a když jsem nastoupil do auta tak na koberečkách byla voda. Den na to se v autě škvařila pojistková skříň, která byla plná vody. Našli jsme jedno podezřelé místo ve sloupku u spolujezdce, tak jsme ho silikonem přetěsnily a od té doby je klid. Samozřejmě pojistková skříň musel být nahrazena.
Koroze výfuku
trošičku mi začal rezatět výfuk, no jezdil jsem s tím asi půl roku a poslední měsíc bylo víc a víc slyšet motor. Jednou jsem potkal kamaráda u Penymárketu, zastavil jsem u něj a ani jsem to netůroval, ale jak se auto klepalo na volnoběh tak mi ten vejfuk prostě upad. tak jsem zaparkoval a kamarád mi ho pomohl demontovat. Byl tak shnilej že šel v půlce zlomit, tak jsem ho naložil do auta a cestou domů jsem ještě škrtal katalizátorem. Zvuk jak závoďák a na volnoběh to bublalo jak osmiválec akorát to pak jelo jako maluch a žralo třikrát tolik. Druhý den jsem tam namontoval nový. Cena 1200 mě spíše potěšila. Vydržel 2,5 roku.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem koupil od známého, špatný stav mi nezatajoval.
Motor
Motor 1,3 40kW byl vyměněn za 50kW. Řekl by že to není znát, možná že má troch větší sílu od spoda, ale sháním 50kW řídící jednotku tak to třeba taky bude znát i když LPG jí docela ignoruje. Motor se velmi neochotně vytáčí a má nepříjemný zvuk ve vysokých otáčkách. Snažím se jezdit kolem 2000ot/min, to je motor tichý. Spotřeba se pohybuje kolem devíti litrů, ale jezdím krátké vzdálenosti a převážně po městě. Možná když bych jezdil dálky tak se do osmi vejdu, ale musel bych jezdit max 90 a netočit to. Jednou jsem jel do Prahy (tam a zpět=300km) ve čtyřech lidech, rychlost do 110km/h a spotřeba asi 8,5litru/100km. Nejnižší spotřebu jsem měl do Brna asi 8 litrů, velice svižná jízda ve dvou. Můj brácha má Peugeota 406 1.8 16v LPG má stejnou spotřebu a je to jiné svezení než feldou, ale to musím ještě chvíli šetřit než bude na lepší. Při 70km/h točí 2000ot/min a při 160 točí 4500ot/min. To jsou stejné hodnoty jako u Peugeota, ale ten jede do 200Km/h.
Novinky v recenzi
Prodáno za nejvyžší nabídku
Kola jsem prodal jednomu klukoj, kterej mě zastavil a chtěl číslo. Prodal jsem je za 5200 s dobrými pneu. Felda šla za 10000Kč bez přepisu ke kámošoj. Do poslední chvíle mi dobře sloužila. 18.9. 2010 jsem jí dopoledne prodal a po obědě můj brácha našel Toledo TDi r.v. 2001 tak jsme se ne něj jeli podívat a o něm zas v jiné recenzi:-)
Výfuk
Po zimě výfuk začal trochu podcházet. pak už bylo slyšet, že je děravej, tak mi ho táta vyvařil a zase byl chvíli v pohodě. Pak zase začal podcházet a 14 dní na to úplně upadl. Tak jsem druhý den koupil nový za 1200 přidělal jsem ho tam. Pak se musel jestě upravit svod, protože byl taky napadený korozí.
Nový palec rozdělovače
Nejprve mi odešlo víčko rozdělovače (úplně vypadl uhlík) no a palec jsem nechal starej, protože jsem netušil jak se vyměňuje a hlavně kolik to stojí. Kvůli tomu špatnému palci auto po zahřátí škubalo a vypadalo to že mě někde nechá. Nedávno jsem navštívil známého v autoservisu a ten mi poradil jak to vyměnit. u pokladny chtěli 38Kč za palec a po 10 minutách to bylo vyměněno. Hned druhý den jsem jel 150km dlouhou trasu a už je to dobré.
Pokuta
Dnes jsem dostal pokutu. Teď je takové hnusné počasí, tak jsem si říkal, že si rosvítím světla. Tak si jedu pěkně podle předpisů a na odpočívadle v proti směru stáli zaparkovaní příslušníci. Kukám do zrcátka a už se otáčeli, bylo mi jasné že za mnou. Tak jsem zhasl, tedy rosvítil denní svícení a jel povolenou 50kou. Jeli za mnou asi kilometr, potkali jsme jedno auto, které ani nesvítilo!! za ním nejeli... Pak jsem jel přes železniční přejezd a skočila mi tam červená, ale nestihl bych zastavit, ale oni by to stihly...
a kousek za přejezdem pustili majáky a silniční kontrola. Po mé letos páté dechové zkoušce a to toho moc nenajezdím, se mě zeptali copak to vepředu svítí, tak jsem řekl že Denní svícení a on se smál a ptal se co tam svítilo, tak jsem se taky smál a on si sám odopověděl ,,sou tam viďte,, tak jsem řek že teda jo. začal mi vysvětlovat co to musí všechno mít, ale samozřejmě to felicie nesplňuje. Dostal jsem 200 Kč pokutu, prý za to že jsem se přiznal. Když mi to jeho kolegině sepsala a donesla blokovou pokutu k podepsání, tak jsem se jí ptal, jestli na to maj teď nějakou akci, když nedávno chytli i mýho bráchu. Říkala že ne, že to je jen specialita kolegy. Chtěl jsem se rozjet, ale to mě už v hrabačkách předjížděli a šli po nějaký dodávce.
Myslím si, že Tohoto policistu štvalo, že když jede někde v noci, tak ho oslňují právě Xenonové světlomety a v práci snižuje jejich počet. Znám spoustu lidí kterým to vadí. Nadruhou stranu vím že sposta těchto xenonů oslňuje, ale mám vyzkoušeno, že moje auto neoslňuje a navíc mám světla seřízena níž než normálně z STK. Po tomto incidentu jsem se rozhodl, že Xenony prodám a vrátím se k Halogenům, protože nepotřebuji mít problémy a platit zbytečné peníze.
Závada
Včera se felda rozhodla, že nepojede. Předevčírem totiž strašně pršelo a druhý den, tedy včera ráno jsem šel k auto do stodoly a vidím jak svítí kontrolka na rozmražování zadního okýnka. skočím rychle do auta, abych ho zkusil nastartovat, ale baterka nejeví žádné známky života. Tak jsem feldu odpojil od baterky a jel jsem do práce nakole. Odpoledne jsem otevřel pojistkovou skříň a hotová potopa. No vlastně jsem v to doufal, protože jinak bych nevěděl čím to je. pojistková skříň byla zespod seškvařená a v pátek snad bude nová.
Konečně jaro
Tak jsem si včera přehodli zimáky za letní obutí. Na zimákách jsem najezdil 3000km, no teď když už nejezdím do školy, tak už to tolik nepřibývá
Cesta do Brna
Včera jsem absolvoval cestu do Brna, asi 170km svižné jízdy. Jeli jsme Koupit stadiona S11 na renovaci. Z auta musela jít ven zadní sedadla a hudba. Stadion se do auta vešel tak tak a ještě jsme museli odmontovat přední kolo. Před Brnem jsem bral LPG a vyšla mi spotřeba 8,6 l/100km. Byl jsem překvapen, protože většinou mi spotřeba na couračky do práce vychází i přes 10 a to jezdím pomalu, protože když je motor studený, tak s tím nezávodím. Felda cestu absolvovala bez problémů a záda mě bolela jen minimálně. Při cestě mi chyběl posilovač řízení, lepší světla a pár koní pod kapotou. Jinak se jelo moc pěkně
Srážka se zajícem
O víkendu jsem srazil zajíce. Vběhl mi přímo před auto a v autě jsem měl pět lidí. Úhybnej manévr bych nestihl a skoro to nebrzdilo, takže Jsem ho porazil v 70km/h. Přední nárazník je naprasklý, ztratil jsem rámeček od mlhovky a denní svícení mi zůstalo jen vyset na drátkách. Chudák felda, je to sice starej auťák, ale tohle si nezaslouží
Zimní obutí
Tak jsem přezul feldu na zimáky, ale stejně ať si sníh nechaj nahoře. Nemám rád zimu:-).
Výměna oleje
Dnes jsem si ve své felince vyměnil po druhé olej. Nekupoval jsem žádnej drahej čtyři litry za 320Kč 10W 40 + olejový filtr 65Kč. Po deseti tisících byl už dost znečíštěný a nový oproti němu září novotou. Teď má felda zhruba na rok klid.
STK
Dnes jsem byl na Technické prohlídce vozu, kterou jsem musel opakovat, jelikož jsem jí před čtyřmi dny nesplnil. Byl špatny kulový čep na levým předním rameni, silentblok na levém předním rameni, uchycení světla, zástěrky a xenony.
Modernizace
4.8. 2009 jsem namontoval do auta Xenony H4 6000k, na SPZ svítí bílé diody, diodami jsem nahradil i žárovky vnitřního osvětlení.
Přidat názorDiskuse: Škoda Felicia 1.3 LPG
- Re: som rad 12.12.2011 14:50 liborauta
- Re: Voda 12.12.2011 14:45 liborauta
- som rad 03.06.2010 10:55 Brandon Walsh
- Voda 15.05.2010 07:01 McGyver2
- Re: Cesta do Brna 21.03.2010 15:10 liborauta
- Cesta do Brna 04.02.2010 13:30 Ronault.
- Re: oprava 23.10.2009 18:14 liborauta
- oprava 23.10.2009 10:01 Nomadm
- Re: detail 18.07.2009 13:02 liborauta
- Re: Ujde to 18.07.2009 12:02 liborauta
- detail 18.07.2009 11:21
- Ujde to 17.07.2009 19:41 Petr408
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: Jeronimo_
Přidáno: 6.10.2008 799 Majitel 9.86 Uživatelé