Recenze
Škoda Felicia 1,3Mpi 50KW
Technické info
Přezdívka auta Škoda Felicia Combi Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 106 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 14 * zavazadlový prostor [l]: 447 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "goofy´s".
Jedná se o felicii po faceliftu, rok výroby 1998,kupována jako ojetá v roce 2007, při koupi měla najeto něco kolem 123tis. km.
Ve výbavě toho moc nebylo:
přední mlhovky
dálkový cetrál, imobilizér
hagusy, střešní okno
zámek zpátečky a palubní počítač..
Felicii jsem kupoval především z důvodu nízké pořizovací ceny, celkem slušné spotřeby,nízké pojistky, dálším plusem byly levné díly a u verze combi velký zavazadlový prostor.
Silné stránky
Především jde o slušnou spotřebu,nízkou pojistku a levné náhradní díly.
Mezi ty vedlejší by se dalo říci patří posun pokroku stilingu a požitého materiálu včetně interiéru oproti favoritu.
Dalším plusem je samozřejmě prostor, u combi hlavně pak zavazadlový prostor. A nesmíme zapomenout na jednoduchost konstručního charakteru, kde se dá říci že ještě spoustu věcí lze opravat tzv. "doma na koleně".
Za silnou stránku by se dali považovat i jízdní vlastnosti, a v neposlední řadě dobře fungující topení,hlavně v zimě.
Spotřeba je hodně slušná a pruměr se pohubuje kolem 6,5L což je myslím k dnešním novým vozům hodně dobré číslo.
Slabé stránky
Jako každá felicie boužel trpí korozí, a tu moji to postihlo také. Hodně špatně jsou na tom části jako přední blatníky, zadní lemy a neposlední řadě páté vrata.
Mě naštěstí zadní vrata minuly, byly už měněné při koupi.
Lemy a blatníky pak výměna postihla v nejbližší době.
Někdy bývá netěsnost převodovky, špatná geometrie, vychozené řazení či špatná spojka...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Boužel při koupi na tom nebyla ani nejlépe převodovka a přední náprava, takže se co nejdříve koupily tlumiče jak přední tak i zadní a kulové čepy a homokynetické klouby.
Byla potřeba udělat i gemetrii, neboť na to trpí felicie také.
Přišlo i na řadu výměny kompletní spojky, problémy někdy bývají i se škrtící klapkou či špatným chlazení. Z toho důvodu byl taktéž vyměněn i chladič s termostatem. Výměně se nevyhl ani zadní díl výfuku.
Asi největší a nejdražší opravou se stala výměna blatníku a zadních lemů, které už bylo potřeba vyměnit k vuli korozi a pak výměna celé převodovky..
Úpravy na voze:
Vzhledem k tomu, že jsem si chtěl malinko spestřit prostor řidiče,tak došlo na menší úpravy estetického směru. Interiér dostal podobu v bílé kůži a černého laku nebo látky např. na tapecírunkách.
Veškeré plasty byly lakovány.
Volant originílní byl nahrazen volantem z octávie,koupila se pro větší pohodlí loketní opěrka..
A aby nepřišla nazmar i výbava tak přibily elektricky nastavovatelná zrácátka včetně výhřevu,airbag spolujezce i řidiče,pásy s pyropatronama a elektrické stahování oken, sice jen přední a možná časem zadní...
Co se týče exteriéru tak na něj se také nesmí zapomět,ikdyž tam toho moc změnou neprošlo.Byli koupena litá kola,odstraněny lišty ze dveří a lišty v nárazníku byli lakovány do barvy auta.
Novinky v recenzi
volanty:
původní škaredý volant 2ramínko nahrazen sportovním volantem o průměru 30cm,na vzhledu to hodně přidalo ale to byla daň za manevrování na parkovišti :-)
poté přišel na řadu volant 4ramínko originál z felicie včetně airbagu který se také dlouho neohřál a vystřídal jej volant z octavie I včetně airbagu...
co se na autě v pruběho let vystřídalo???
za dobu co ho mám cirka 2 roky proběhlo několik změn,některé k lepšímu a některé k horšímu...které se pak později museli předělávat...
Přední maska Ellri - nyní maska Mattig
litá kola BSA 5,5 x 14 - nyní BBS 6,5 x 14 pneu osvědčené 185/55/14
tapece..první verze laminátová - nahrazena celolátkovou - nyní kombinace koženka + látka
palubovka a plasty: nejprve doplňky ve slonové kosti - pak černý matný lak - nyní koženka + černý lak
lišty v nárazníkách lakovány do barvy..spúodek nárazníku černý
dvoubarevná světla zadní - nyní opět originál/důvod byl zežloutnutí skel světel..
bezramínkové stěrače...
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé