Recenze

8 Majitel

Škoda Felicia

9.31 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8
Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Felicia Combi Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 94 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 140 / 155 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 13 * zavazadlový prostor [l]: 447 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 / 6.5 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Martin2705".

Rád bych Vám představil svůj vůz, Škodu Felicia combi 1.3 BMM 40kW, v základní výbavě LX.

Myslím, že felicií jel snad už každý, proto se zaměřím spíše na postřehy z provozu tohoto auta.

Hned po získání řidičáku jsem začínal se Škodovkou 105L, později sem přešel na Favorita 136L a letos o prázdninách jsem zakoupil Felicii combi. V první řadě musím říci, že ačkoliv felicia je pouze faceliftovaný favorit, rozdíl mezi oběma vozy je propastný, zvláště oproti prvnímu provedení favoritu z roku 89, který sem vlastnil.

Všude je viditelná a slyšitelná zlepšená kvalita, karoserie a plasty lépe lícují, jsou příjemnější na dotyk i vzhled, v interiéru všechno rezonuje mnohem méně. Palubní deska je líbivá ještě po letech, je přirozeně elegantní, přitom jednoduchá a přehledná, všechno je tam, kde by to člověk čekal. Kastlík je celem velký, navíc díky absenci airbagu je plnitelný zezhora, což je dle mého názoru praktičtější než přihrádky vyklápěné ze spodní části přístrojové desky.

Motor, který mám, je klasická škodovácká 1.3ka, s jednobodovým vstřikování Bosch MonoMotronic v nejslabší verzi, 40kW. Oproti karburátorové verzi tohoto motoru je celkový projev kultivovanější, motor tolik neklepe a i na volnoběh běží klidněji. Motor bych viděl jako jednu z největších slabin vozu i přesto, že můj motor je velmi slušně zajetý a jde hezky do otáček, je i celkem tichý (porovnávám s kamarádovo felicií 1.3 MPi 40kW). Stejně tak bych neviděl po takové porci kilometrů rozdíl mezi 40kW a 50kW verzí - jde spíše o zajetí.

Srovnávám-li felicii se zahraničními vozy, stejného stáří a ceny, tak felicie prohrává na celé čáře. Myslím, že kvalitou jízdy se nemůže měřit s vozy jako je Opel Astra, nebo Ford Escort. Avšak má jednu velikou výhodu, o které se zmíním v následující sekci.

Silné stránky

Silných stránek nemá vůz mnoho, ale zvláště první z nich mnohdy vyváží všechny ostatní neduhy. Tímto hlavním kladem je:

JEDNODUCHOST - v jednoduchosti je síla, to je heslo felicie. Nenajdete zde mnoho elektrických hejblátek, která se jen mohou rozbít. Co v autě není, nerozbije se, tímhle heslem se felicie řídí. A když už se něco pokazí, ceny náhradních dílů jsou velmi dobré, navíc je zde i množství vrakovišť, díly lze za pakatel sehnat i na internetu. Drobnosti opraví každý trochu zručný majitel, závažnější problémy průměrný vesnický servis nebo zručnější kamarád. Byť felicie vyžaduje asi častější zásahy než jiné vozy, jedná se většinou o drobnosti, řekl bych, že fatální závady se vyskytují u jiných vozů vzhledem k jejich konstrukční složitosti častěji, oproti tomu u felicie je častější výskyt drobných závad typu nefunguje kontakt, tady něco přitáhnout, vyměnit drobnou součástku...

PROSTORNOST - Felicia, zvláště v provedení combi, může ještě dnes plnit funkci rodinného vozu u nenáročných uživatelů, kteří nemají nebo nechcou dát více peněz za zahraniční vůz. Místa je uvnitř dostatek, na zadních sedadlech se nebudou tísnit ani dlouháni. Kufr o obsahu 447 l se zdá na pohled větší, zvláště v porovnání s krátkou felicií (cca 272l) je rozdíl propastný. Je však třeba míti na paměti, že se stále bavíme o malém autě, takže i z tohoto úhlu pohledu je třeba na vůz nahlížet.

PRODEJ - Auto si dobře drží cenu. Je to dáno především jistou zakořeněností značky Škoda v duších mnoha lidí, takže Škodovky obecně ztrácejí cenu pomaleji než zahraniční vozy. Navíc případný prodej je otázkou chvíle, protože o felicie je stále velký zájem, o provedení kombi toto platí dvojnásob.

DESIGN - Možná si říkáte, co se mi na felicii líbí...Když to tak vezmu, tak vlastně všechno. Interiér je krásně přehledný a útulný. A vnější tvary? Nastárnoucí a elegantní, auto si na nic nehraje, zepředu vypadá mile a celkově působí jako celek velmi jednoduše a elegantně.

Slabé stránky

MOTOR - Motor je slabý a hlučnější než zahraniční konkurence. Maximální příjemná cestovní rychlost je cca 100 km/h, nad tuto rychlost již hluk motoru proniká do kabiny velmi výrazně. Felicie určitě není auto stavěné na pravidelné zdolávání dlouhých dálničních úseků. Navíc při vyšší rychlosti roste i spotřeba, při optimálním využívání rychlostních stupňů se dá jezdit za 6-6,5l/100 km, časté jízdy vyšší rychlostí dokáží spotřebu zvýšit až o 2 litry. Díky slabému mutoru je třeba dobře zvážit každé předjíždění. Avšak na pohodovou jízdu v mezích zákona motor dostačuje na výbornou. Výhodou motoru je však servisní jednoduchost a nenáročnost, stačí mu i obyčejný olej jednou za 10000 km. Vůz má rozvodový retěz, který je sice hlučnější, ale nepřetrhne se jako řemen. Pouze se časem vytahá a chrastí, ale koho by to zajímalo,když nový originál stojí cca 400:-)

KOROZE - felica rezne rychleji než ostatní auta, ale beru ji jako auto na dopravu a ne na machrování před sousedy, takže jí sem tam nějaký ťupek odpustím...

BEZPEČNOST - Auto není bezpečné a nebudeme si nic nalhávat. Většina felicií nedisponuje ani airbagem (který je v měkké karoserii k ničemu), natož pak nějakými sofistikovanými bezpečnostními systémy. Karoserie je sice výrazně tužší než favorit, ale stále to není ono. Je to prostě auto vyrobené proto, aby se s ním jezdilo a ne bouralo:-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím měl vůz jedinou poruchu, a to přibržďující přední kolo (lůehce se hřálo), odstaraněno výměnou pístku (150 kč, práce krabička cigaret) - při této příležitosti vyměněna brzdová kapalina a brzdové destičky.

Před zimou vyměněna chladící kapalina, olej, ošetřeny dutiny a prahy proti korozy. Vyměněn preventivně termostat, kontrola chladiče a když už bylo auto v dílně tak zkouknutý podvozek - bez závad a vůlí, další preventivní kontola mě čeká na jaře.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Automobil kupovaný od soukromé osoby na inzerát, solidní jednání,nejprve zkušební jízda ,poté jsem si vozidlo důkladně prohlédl, na všechno se zeptal, vzal si čas na rozmyšlenou a za dva dny se rozhodl...a zatím rozhodnutí nelituji

úpravy oproti originálu

Vzhledem k základí výbavě LX jsem musel zasáhnout a doplnit některé prvky z lepší výbavý a trochu upravit i vzhled:

Nastříkaný přední a zadní nárazník, přidaný otáčkoměr, čtyřramený volant, stříbrná hlavice řadící páky, gumové koberce, centrál, autorádio na kazety

V plánu jsou černé polepy B sloupku (HOTOVO), ochranný nástřik podvozku a prahů (HOTOVO), ochranné lišty na dveře (HOTOVO) a vybrousit pupínky koroze u zadního nárazníku a na blatníku (NA JAŘE), natření brzd zelenou barvou (HOTOVO) a možná další drobnosti, které vylepší sériový vzhled.

 

Novinky v recenzi

30.1.2008 00:00

ujeto 15000, bez závad, maximální spokojenost

6.12.2007 00:00

Nalepeny černé polepy B sloupků a ochranné lišty na bok auta

14.11.2007 00:00

Ujeto 5000, spokojenost...


Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím sem vždycky dojel kam sem potřeboval

praktičnost
10

Na malé auto výborné, vhodné i pro chataře a chalupáře.

prostornost
9

V rámci segmentu velmi dobrá, mnohokrát sme jeli ve 4 lidech + plný kufr věcí a nikdo se nemusel tísnit

jízdní vlastnosti
8

Dostačující pro pohodovou jízdu, na kterou je auto stavěné. Při agresivní jízdě dává auto čitelně a zřetelně najevo, že se mu takové zacházení nelíbí

jízdní komfort
7

Přiměřený době vzniku, jentoho hluku by mohlo být méně.

provozní náklady
10

Velmi nízké. Auto je vhodné pro někoho, kdo hledá minimální provozní náklady

náhradní díly
10

Skvělá dostupnost, a to jak nových, tak použitých. Výborné ceny. Spoustu dílů si vymění průměrně zručný kutil sám.

výkon motoru
6

Motor na předjíždění slabý, na klidnou a rozvážnou jízdu dostačující, na rychlé přesuny nepovolenou rychlostí a závodění nikoliv.

spotřeba
8

rozumná, je dosti ovlivněna tím, jak moc má řidič lehkou nohu

hlučnost motoru
6

výrazná, avšak snesitelná

kvalita sedadel
8

uspokojivá, potahové materiály trvanlivé a dobře se čistící

brzdy
8

přiměřené výkonu motoru

zavazadlový prostor
10

Výborný, skvělý systém sklápění sedaček






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…