Recenze
Škoda Felicia
Technické info
Přezdívka auta Škoda Felicia Combi Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 94 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 140 / 155 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 13 * zavazadlový prostor [l]: 447 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 / 6.5 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Martin2705".
Rád bych Vám představil svůj vůz, Škodu Felicia combi 1.3 BMM 40kW, v základní výbavě LX.
Myslím, že felicií jel snad už každý, proto se zaměřím spíše na postřehy z provozu tohoto auta.
Hned po získání řidičáku jsem začínal se Škodovkou 105L, později sem přešel na Favorita 136L a letos o prázdninách jsem zakoupil Felicii combi. V první řadě musím říci, že ačkoliv felicia je pouze faceliftovaný favorit, rozdíl mezi oběma vozy je propastný, zvláště oproti prvnímu provedení favoritu z roku 89, který sem vlastnil.
Všude je viditelná a slyšitelná zlepšená kvalita, karoserie a plasty lépe lícují, jsou příjemnější na dotyk i vzhled, v interiéru všechno rezonuje mnohem méně. Palubní deska je líbivá ještě po letech, je přirozeně elegantní, přitom jednoduchá a přehledná, všechno je tam, kde by to člověk čekal. Kastlík je celem velký, navíc díky absenci airbagu je plnitelný zezhora, což je dle mého názoru praktičtější než přihrádky vyklápěné ze spodní části přístrojové desky.
Motor, který mám, je klasická škodovácká 1.3ka, s jednobodovým vstřikování Bosch MonoMotronic v nejslabší verzi, 40kW. Oproti karburátorové verzi tohoto motoru je celkový projev kultivovanější, motor tolik neklepe a i na volnoběh běží klidněji. Motor bych viděl jako jednu z největších slabin vozu i přesto, že můj motor je velmi slušně zajetý a jde hezky do otáček, je i celkem tichý (porovnávám s kamarádovo felicií 1.3 MPi 40kW). Stejně tak bych neviděl po takové porci kilometrů rozdíl mezi 40kW a 50kW verzí - jde spíše o zajetí.
Srovnávám-li felicii se zahraničními vozy, stejného stáří a ceny, tak felicie prohrává na celé čáře. Myslím, že kvalitou jízdy se nemůže měřit s vozy jako je Opel Astra, nebo Ford Escort. Avšak má jednu velikou výhodu, o které se zmíním v následující sekci.
Silné stránky
Silných stránek nemá vůz mnoho, ale zvláště první z nich mnohdy vyváží všechny ostatní neduhy. Tímto hlavním kladem je:
JEDNODUCHOST - v jednoduchosti je síla, to je heslo felicie. Nenajdete zde mnoho elektrických hejblátek, která se jen mohou rozbít. Co v autě není, nerozbije se, tímhle heslem se felicie řídí. A když už se něco pokazí, ceny náhradních dílů jsou velmi dobré, navíc je zde i množství vrakovišť, díly lze za pakatel sehnat i na internetu. Drobnosti opraví každý trochu zručný majitel, závažnější problémy průměrný vesnický servis nebo zručnější kamarád. Byť felicie vyžaduje asi častější zásahy než jiné vozy, jedná se většinou o drobnosti, řekl bych, že fatální závady se vyskytují u jiných vozů vzhledem k jejich konstrukční složitosti častěji, oproti tomu u felicie je častější výskyt drobných závad typu nefunguje kontakt, tady něco přitáhnout, vyměnit drobnou součástku...
PROSTORNOST - Felicia, zvláště v provedení combi, může ještě dnes plnit funkci rodinného vozu u nenáročných uživatelů, kteří nemají nebo nechcou dát více peněz za zahraniční vůz. Místa je uvnitř dostatek, na zadních sedadlech se nebudou tísnit ani dlouháni. Kufr o obsahu 447 l se zdá na pohled větší, zvláště v porovnání s krátkou felicií (cca 272l) je rozdíl propastný. Je však třeba míti na paměti, že se stále bavíme o malém autě, takže i z tohoto úhlu pohledu je třeba na vůz nahlížet.
PRODEJ - Auto si dobře drží cenu. Je to dáno především jistou zakořeněností značky Škoda v duších mnoha lidí, takže Škodovky obecně ztrácejí cenu pomaleji než zahraniční vozy. Navíc případný prodej je otázkou chvíle, protože o felicie je stále velký zájem, o provedení kombi toto platí dvojnásob.
DESIGN - Možná si říkáte, co se mi na felicii líbí...Když to tak vezmu, tak vlastně všechno. Interiér je krásně přehledný a útulný. A vnější tvary? Nastárnoucí a elegantní, auto si na nic nehraje, zepředu vypadá mile a celkově působí jako celek velmi jednoduše a elegantně.
Slabé stránky
MOTOR - Motor je slabý a hlučnější než zahraniční konkurence. Maximální příjemná cestovní rychlost je cca 100 km/h, nad tuto rychlost již hluk motoru proniká do kabiny velmi výrazně. Felicie určitě není auto stavěné na pravidelné zdolávání dlouhých dálničních úseků. Navíc při vyšší rychlosti roste i spotřeba, při optimálním využívání rychlostních stupňů se dá jezdit za 6-6,5l/100 km, časté jízdy vyšší rychlostí dokáží spotřebu zvýšit až o 2 litry. Díky slabému mutoru je třeba dobře zvážit každé předjíždění. Avšak na pohodovou jízdu v mezích zákona motor dostačuje na výbornou. Výhodou motoru je však servisní jednoduchost a nenáročnost, stačí mu i obyčejný olej jednou za 10000 km. Vůz má rozvodový retěz, který je sice hlučnější, ale nepřetrhne se jako řemen. Pouze se časem vytahá a chrastí, ale koho by to zajímalo,když nový originál stojí cca 400:-)
KOROZE - felica rezne rychleji než ostatní auta, ale beru ji jako auto na dopravu a ne na machrování před sousedy, takže jí sem tam nějaký ťupek odpustím...
BEZPEČNOST - Auto není bezpečné a nebudeme si nic nalhávat. Většina felicií nedisponuje ani airbagem (který je v měkké karoserii k ničemu), natož pak nějakými sofistikovanými bezpečnostními systémy. Karoserie je sice výrazně tužší než favorit, ale stále to není ono. Je to prostě auto vyrobené proto, aby se s ním jezdilo a ne bouralo:-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím měl vůz jedinou poruchu, a to přibržďující přední kolo (lůehce se hřálo), odstaraněno výměnou pístku (150 kč, práce krabička cigaret) - při této příležitosti vyměněna brzdová kapalina a brzdové destičky.
Před zimou vyměněna chladící kapalina, olej, ošetřeny dutiny a prahy proti korozy. Vyměněn preventivně termostat, kontrola chladiče a když už bylo auto v dílně tak zkouknutý podvozek - bez závad a vůlí, další preventivní kontola mě čeká na jaře.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Automobil kupovaný od soukromé osoby na inzerát, solidní jednání,nejprve zkušební jízda ,poté jsem si vozidlo důkladně prohlédl, na všechno se zeptal, vzal si čas na rozmyšlenou a za dva dny se rozhodl...a zatím rozhodnutí nelituji
úpravy oproti originálu
Vzhledem k základí výbavě LX jsem musel zasáhnout a doplnit některé prvky z lepší výbavý a trochu upravit i vzhled:
Nastříkaný přední a zadní nárazník, přidaný otáčkoměr, čtyřramený volant, stříbrná hlavice řadící páky, gumové koberce, centrál, autorádio na kazety
V plánu jsou černé polepy B sloupku (HOTOVO), ochranný nástřik podvozku a prahů (HOTOVO), ochranné lišty na dveře (HOTOVO) a vybrousit pupínky koroze u zadního nárazníku a na blatníku (NA JAŘE), natření brzd zelenou barvou (HOTOVO) a možná další drobnosti, které vylepší sériový vzhled.
Novinky v recenzi
ujeto 15000, bez závad, maximální spokojenost
Nalepeny černé polepy B sloupků a ochranné lišty na bok auta
Ujeto 5000, spokojenost...
Přidat názorDiskuse: Škoda Felicia
- Re: zaujimalo by ma 27.08.2008 00:36 dafidoff
- zaujimalo by ma 25.08.2008 12:25 dafidoff
- Hodnocení 25.12.2007 20:16 scooter_x (AlkoholixXx)
- felina 15.10.2007 09:16
- Felda 14.10.2007 00:07
- Re: 10b 13.10.2007 18:30
- 10b 13.10.2007 14:44 Aischylos
- Re: 4ramenny volant 12.10.2007 18:36
- 4ramenny volant 12.10.2007 15:19
- Re: pekny 12.10.2007 12:15
- Re: hle virtaaaak!!!! 12.10.2007 12:14
- hle virtaaaak!!!! 12.10.2007 11:06 Prase
- Dobré... 12.10.2007 11:02
- pekny 12.10.2007 09:35
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé