Recenze

9 Majitel

Škoda Felicia Lx Magic

9.31 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8 Škoda Felicia, foto 9
Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 15 Škoda Felicia, foto 16 Škoda Felicia, foto 17 Škoda Felicia, foto 18 Škoda Felicia, foto 19 Škoda Felicia, foto 20 Škoda Felicia, foto 21 Škoda Felicia, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Felicia Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:107000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 99 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.5 maximální rychlost [km/h]: 151 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Agy".

Kousek z historie:

V prosinci 1990 se rozhodla česká vláda odprodatčást firmy Škoda německému koncernu Volkswagen a 16. dubna 1991 nabyla smlouva platnosti.

Od té doby je denní produkce aut vyšší, stejně jako vývoz - takže kvalita těchto aut musí být excelentní - tak jak jsme u koncernových aut zvyklí.
Jméno FELICIA bylo použito z auta z r.1960, a má znamenat renesanci značky Škoda. Toto auto se vyrábělo v provedení kabriolet a management Škody se domníval, že toto jméno pomůže Felicii dobývat zahraniční trhy.

Felicia oproti Škodě Favorit/Forman je mnohem pohodlnější, ekologičtější, ekonomičtější, samozřejmě hezčí a bezpečnější.
K prvopočátkům Felicie musíme zajít až do poloviny roku 1991, kdy vedení definitivně rozhodlo o zahájení přípravných koncepčních a konstrukčních prací na nové generaci osobního vozu nižší střední třídy. Vývoji automobilu předchází pečlivý průzkum trhu automobilkou, zkoumají se potřeby a názory potenciálních kupců na základě kterých se odborníci snaží skloubením těchto vlastností vytvořit nejlepší kombinaci vozu poměrem výkon/cena/užitná hodnota.

ZAČÁTKY VÝROBY:
Spoustu práce a úsilí vyžadují jednotlivé i drobné změny a zlepšení. Je nutné, aby určitý díl splňoval řadu norem, bylo jej možné vyrábět v určené sériovosti. Bylo také třeba hledat optimální kombinace řešení jednotlivých zadání s ohledem na možnosti výhodného využívání nabídky, která pro škodovku vyplývá z příslušnosti k VW Group (airbagy, ABS, centrální zámek, elektrické ovládání, topení, motory, ...)
Ještě koncem jara byl zhotoven model Felicie 1:1 a mohlo se začít s tvarovou optimalizací z hlediska aerodynamiky. Dosažená hodnota odporu vzduchu představuje v nižší střední třídě solidní úroveň, je to asi cx=0,35
Do konce roku byl zhotoven prototyp Felicie, jež byl otestován na hydropulsu, což je zařízení s hydraulickými jednotkami, které je schopno simulovat extrémně náročné podmínky provozu. V průběhu jednadvacetidenního třísměnného provozu, které představuje námahu rovnající se ujetí 100 000 km, se bezpečně prověří všechny partie vozu. Získají se poznatky o tuhosti a pevnosti karoserie, její bezpečnosti, ale i životnosti. Ukázalo se, že konstrukční řešení karoserie bylo dobré a nebylo potřeba ji dále zpevňovat.
Potom proběhly jízdní zkoušky v Lessien u Wolfsburgu, kde se jezdí 8000 km týdně a 50 000 km na tři směny bez zastávek vyjma doplnění paliva. Podle požadavku ČSN urazila Felicie dalších 80 000 km.

STUDIE:
V té době již byly vypracovány čtyři základní návrhy obsahující čtyři stupně možných změn. Od nepříliš náročného faceliftu až po celkovou modernizaci skoro všech základních komponent. V listopadu 1991 padlo rozhodnutí: čtvrtý návrh tedy nejrozsáhlejší změny a byly zahájeny práce na voze s interním označením A-02. Začaly se rozvíjet dílčí úkoly, ať už to byla optimalizace dveřních madel, či úprava štěrbin okolo hlavních světlometů, utěsnění dveří a oken, rozpracování studií přístrojové desky, naprosté přepracování sedadel.

VZHLED:
Z několika řešení vnějšího tvaru karoserie byla nakonec vybrána verze, která nejlépe splňovala podmínky zadání i výroby, tedy karoserie osobitá, méně nápadná, solidní s nadčasovým designem, dostatečně robustní se sníženým aerodynamickým hlukem.Na tvarovém řešení se podílelo stylistické oddělení VW ve Wolfsburgu, které má stále k dispozici vlastní aerodynamický tunel. Ten je velmi důležitý při konečném retušování "kastle". Došlo k optimalizaci všech štěrbin v přední části vozu kolem nárazníků, předních světlometů, kapoty a zejména za ní v oblasti stíračů. Kvůli bezpečnostním a verifikačním zkouškám putovaly prototypy Felicie do zkušeben značky Porsche. Zde byly podrobeny nárazovým zkouškám a optimalizovány: oboje dveře jsou nyní vyztuženy proti bočnímu nárazu nejen standardní trubkovou výztuhou ve stření části, ale v prazích oken ještě dalším přídavným zpevněním. Pro dílčí zkoušky byly používány různé hybridy, což byly Favority vybavené zpevňujícími prvky. Teprve potom byl vytvořen základní model tzv. master model.

PODVOZEK:
Velmi významnou změnou byla optimalizace podvozku. Rozvor byl zachován, ale přední náprava má novou nápravnici se změněnou geometrií: původní pozitivní hodnota odklonu kola se změnila na negativní, proto se zlepšily jízdní vlastnosti. Zadní náprava pak byla ještě doplněna o zkrutný stabilizátor. VW vyladil pružiny, přesněji uložil přední ramena, jež jsou uložena v nových pryžových pouzdrech. Zkoušky rovněž potvrdily zvětšení životnosti podvozkových orgánů jako uložení a zavěšení ramen, čepů a kloubů. Rekonstruována byla i brzdová soustava, zlepšena účinnost brzd.

INTERIER:
Totální přepracování interiéru, zmenšení počtu spár, optické napojení na výplně dveří, použití topení Siemens s vyšším topným výkon i rychlejší reakcí na předvolené nastavení znamená naprostý obrat od interiéru Favoritu. Z vlastních zkušeností mohu říci, že Felicie topí opravdu skvěle. Plasty palubní desky jsou odolnější vůči oděru a vydrží i extrémní teploty. Deska je sestavena dle německé studie a je velmi snadno demontovatelná. U vozů Favorit/Forman byla sedadla častým terčem kritiky, hlavně pro jejich tvrdost, proto byla sedadla vyvíjena tři roky! Objevily se dokonce i různé avantgardní návrhy sedaček, ale nakonec zvítězila klasická podoba.

Toť změny o proti Favoritu. Teď něco k naší výbavě.
-Centrální zamykání + dálkové ovládání
-Palubní počítač
-Alarm Jablotron
-Elektorny (Originál Škoda - 13 palců)
-Radio s joystickem
-Elektricky ovládané přední okna
-4 ramenný volant
-Mlhovky
-Série Magic, barva šedá metalíza

Silné stránky

1)Stále ještě v celku kontrukční jednoduchost
2)Levné náhradní díly a snadná dostupnost
3)Možná budete něco namítat, ale i prostornost
4)Spotřeba (podle PP asi 5,5 litru)
5)Dobrá, tvrdši sedadla,boční vedení

Slabé stránky

1)Málo výkonný motor (40 kW), ale i přesto je dostačující díky malé hmotnosti samotného auta
2)Naše nemá ani jeden airbag
3)Koroze (hlavně 5 dveře, naštěstí to není náš případ)
4)Antikorozní ochrana

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto stojí doma v garáži skoro rok a jezdí se s ním jenom jednou za čas. I proto je tak zachovalá a zatím se měnil pouze olej a baterky v DO centrálního zamykání :-)))

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vše proběhlo bez problémů za cenu 83 000. Auto bazar Hradzira Blansko teda můžu jenom doporučit.

 

Novinky v recenzi

12.6.2009 11:50

Nedávno......

Když jsem chtěl Filetu nastartovat, ani nepípla, necvakla, nic....Byla potřeba koupit nová baterka. Totálně klekla, není se čemu divit, když to auto ani moc nejezdí :-D


Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Bez připomínek

praktičnost
9

Není na co si stěžovat

prostornost
10

Na to že to není nic velkýho, super

jízdní vlastnosti
8

O proti Favoritu, značné zlepšení

jízdní komfort
9

Díky sedadlům a podvozku super

provozní náklady
10

Nelze být spokojenější. Malá spotřeba + žádná závady

náhradní díly
10

Potřebovali sme jenom olej a filtr

výkon motoru
8

Mohl by být větší ( 50 kW), ale dostačuje

spotřeba
10

5,5 litru je myslím slušná ne ? :-))

hlučnost motoru
8

Menší než u Favorita, přesto je ve vysokých otáčkách stále slyšet

kvalita sedadel
10

Skvělé, tvrdé, dobré boční vedení

brzdy
8

Dostačují hmotnosti auta

zavazadlový prostor
0

Zatím se vlezlo vše co bylo potřeba






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…