Recenze
Škoda Felicia Lx Magic
Technické info
Přezdívka auta Škoda Felicia Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:107000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 99 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.5 maximální rychlost [km/h]: 151 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Agy".
Kousek z historie:
V prosinci 1990 se rozhodla česká vláda odprodatčást firmy Škoda německému koncernu Volkswagen a 16. dubna 1991 nabyla smlouva platnosti.
Od té doby je denní produkce aut vyšší, stejně jako vývoz - takže kvalita těchto aut musí být excelentní - tak jak jsme u koncernových aut zvyklí.
Jméno FELICIA bylo použito z auta z r.1960, a má znamenat renesanci značky Škoda. Toto auto se vyrábělo v provedení kabriolet a management Škody se domníval, že toto jméno pomůže Felicii dobývat zahraniční trhy.
Felicia oproti Škodě Favorit/Forman je mnohem pohodlnější, ekologičtější, ekonomičtější, samozřejmě hezčí a bezpečnější.
K prvopočátkům Felicie musíme zajít až do poloviny roku 1991, kdy vedení definitivně rozhodlo o zahájení přípravných koncepčních a konstrukčních prací na nové generaci osobního vozu nižší střední třídy. Vývoji automobilu předchází pečlivý průzkum trhu automobilkou, zkoumají se potřeby a názory potenciálních kupců na základě kterých se odborníci snaží skloubením těchto vlastností vytvořit nejlepší kombinaci vozu poměrem výkon/cena/užitná hodnota.
ZAČÁTKY VÝROBY:
Spoustu práce a úsilí vyžadují jednotlivé i drobné změny a zlepšení. Je nutné, aby určitý díl splňoval řadu norem, bylo jej možné vyrábět v určené sériovosti. Bylo také třeba hledat optimální kombinace řešení jednotlivých zadání s ohledem na možnosti výhodného využívání nabídky, která pro škodovku vyplývá z příslušnosti k VW Group (airbagy, ABS, centrální zámek, elektrické ovládání, topení, motory, ...)
Ještě koncem jara byl zhotoven model Felicie 1:1 a mohlo se začít s tvarovou optimalizací z hlediska aerodynamiky. Dosažená hodnota odporu vzduchu představuje v nižší střední třídě solidní úroveň, je to asi cx=0,35
Do konce roku byl zhotoven prototyp Felicie, jež byl otestován na hydropulsu, což je zařízení s hydraulickými jednotkami, které je schopno simulovat extrémně náročné podmínky provozu. V průběhu jednadvacetidenního třísměnného provozu, které představuje námahu rovnající se ujetí 100 000 km, se bezpečně prověří všechny partie vozu. Získají se poznatky o tuhosti a pevnosti karoserie, její bezpečnosti, ale i životnosti. Ukázalo se, že konstrukční řešení karoserie bylo dobré a nebylo potřeba ji dále zpevňovat.
Potom proběhly jízdní zkoušky v Lessien u Wolfsburgu, kde se jezdí 8000 km týdně a 50 000 km na tři směny bez zastávek vyjma doplnění paliva. Podle požadavku ČSN urazila Felicie dalších 80 000 km.
STUDIE:
V té době již byly vypracovány čtyři základní návrhy obsahující čtyři stupně možných změn. Od nepříliš náročného faceliftu až po celkovou modernizaci skoro všech základních komponent. V listopadu 1991 padlo rozhodnutí: čtvrtý návrh tedy nejrozsáhlejší změny a byly zahájeny práce na voze s interním označením A-02. Začaly se rozvíjet dílčí úkoly, ať už to byla optimalizace dveřních madel, či úprava štěrbin okolo hlavních světlometů, utěsnění dveří a oken, rozpracování studií přístrojové desky, naprosté přepracování sedadel.
VZHLED:
Z několika řešení vnějšího tvaru karoserie byla nakonec vybrána verze, která nejlépe splňovala podmínky zadání i výroby, tedy karoserie osobitá, méně nápadná, solidní s nadčasovým designem, dostatečně robustní se sníženým aerodynamickým hlukem.Na tvarovém řešení se podílelo stylistické oddělení VW ve Wolfsburgu, které má stále k dispozici vlastní aerodynamický tunel. Ten je velmi důležitý při konečném retušování "kastle". Došlo k optimalizaci všech štěrbin v přední části vozu kolem nárazníků, předních světlometů, kapoty a zejména za ní v oblasti stíračů. Kvůli bezpečnostním a verifikačním zkouškám putovaly prototypy Felicie do zkušeben značky Porsche. Zde byly podrobeny nárazovým zkouškám a optimalizovány: oboje dveře jsou nyní vyztuženy proti bočnímu nárazu nejen standardní trubkovou výztuhou ve stření části, ale v prazích oken ještě dalším přídavným zpevněním. Pro dílčí zkoušky byly používány různé hybridy, což byly Favority vybavené zpevňujícími prvky. Teprve potom byl vytvořen základní model tzv. master model.
PODVOZEK:
Velmi významnou změnou byla optimalizace podvozku. Rozvor byl zachován, ale přední náprava má novou nápravnici se změněnou geometrií: původní pozitivní hodnota odklonu kola se změnila na negativní, proto se zlepšily jízdní vlastnosti. Zadní náprava pak byla ještě doplněna o zkrutný stabilizátor. VW vyladil pružiny, přesněji uložil přední ramena, jež jsou uložena v nových pryžových pouzdrech. Zkoušky rovněž potvrdily zvětšení životnosti podvozkových orgánů jako uložení a zavěšení ramen, čepů a kloubů. Rekonstruována byla i brzdová soustava, zlepšena účinnost brzd.
INTERIER:
Totální přepracování interiéru, zmenšení počtu spár, optické napojení na výplně dveří, použití topení Siemens s vyšším topným výkon i rychlejší reakcí na předvolené nastavení znamená naprostý obrat od interiéru Favoritu. Z vlastních zkušeností mohu říci, že Felicie topí opravdu skvěle. Plasty palubní desky jsou odolnější vůči oděru a vydrží i extrémní teploty. Deska je sestavena dle německé studie a je velmi snadno demontovatelná. U vozů Favorit/Forman byla sedadla častým terčem kritiky, hlavně pro jejich tvrdost, proto byla sedadla vyvíjena tři roky! Objevily se dokonce i různé avantgardní návrhy sedaček, ale nakonec zvítězila klasická podoba.
Toť změny o proti Favoritu. Teď něco k naší výbavě.
-Centrální zamykání + dálkové ovládání
-Palubní počítač
-Alarm Jablotron
-Elektorny (Originál Škoda - 13 palců)
-Radio s joystickem
-Elektricky ovládané přední okna
-4 ramenný volant
-Mlhovky
-Série Magic, barva šedá metalíza
Silné stránky
1)Stále ještě v celku kontrukční jednoduchost
2)Levné náhradní díly a snadná dostupnost
3)Možná budete něco namítat, ale i prostornost
4)Spotřeba (podle PP asi 5,5 litru)
5)Dobrá, tvrdši sedadla,boční vedení
Slabé stránky
1)Málo výkonný motor (40 kW), ale i přesto je dostačující díky malé hmotnosti samotného auta
2)Naše nemá ani jeden airbag
3)Koroze (hlavně 5 dveře, naštěstí to není náš případ)
4)Antikorozní ochrana
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto stojí doma v garáži skoro rok a jezdí se s ním jenom jednou za čas. I proto je tak zachovalá a zatím se měnil pouze olej a baterky v DO centrálního zamykání :-)))
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vše proběhlo bez problémů za cenu 83 000. Auto bazar Hradzira Blansko teda můžu jenom doporučit.
Novinky v recenzi
Nedávno......
Když jsem chtěl Filetu nastartovat, ani nepípla, necvakla, nic....Byla potřeba koupit nová baterka. Totálně klekla, není se čemu divit, když to auto ani moc nejezdí :-D
Přidat názorDiskuse: Škoda Felicia Lx Magic
- 10b 16.09.2007 22:11 Lubosss1
- pekna felda 04.09.2007 21:05
- Zachovalá 14.08.2007 10:35
- Re: Dobrá recenze... 23.07.2007 13:45
- Dobrá recenze... 23.07.2007 10:59
- Re: :D :D 22.07.2007 21:36
- :D :D 22.07.2007 21:07 Richie11
- Re: Re: Re: Re: Re: 10b 22.07.2007 17:05
- Re: Re: Re: Re: 10b 22.07.2007 15:55 Aischylos
- Re: Re: Re: 10b 22.07.2007 09:06
- Re: Re: 10b 21.07.2007 21:40 Aischylos
- Re: 10b 21.07.2007 21:20
- 10b 21.07.2007 21:00 Aischylos
- Re: first... 21.07.2007 14:49
- first... 21.07.2007 14:48
- Re: Hodnocení 21.07.2007 14:46
- Hodnocení 21.07.2007 14:37
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé