Recenze
Škoda Fabia
Technické info
Přezdívka auta Škoda Fabia Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:9000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1200 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 108 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kudržák".
Fabia II s motorem 1,2 HTP 44kW, ve výbavě Clasic. Navíc dokoupeno zamykání zpátečky, závěsné zařízení, rádio Dance, centrální zamykání. I když jsem příznivcem značky Škoda, tak toto auto bylo koupeno účelově tj. zohledněna možnost dostupnosti a konkurence servisu, ceny příp. originálních náhradních dílů, forma užívání auta, počet průměrně najetých km za rok, kupní a prodejní cena vozidla a další kritéria. Toto auto a motorizaci jsem si vybral vzhledem ke svým poznatkům za svých 30 let co jezdím z osob. auty, no a samozřejmě taky vzhledem k mým finančním možnostem. Pro moji potřebu tj. doprava 2 osob z místa A do místa B a k občasným přepravám nákladů na přívěsném vozíku plně vyhovuje. Nic míň a nic víc. Doby kdy jsem byl tzv. motorizačně nevyřáděný jsou již nenávratně pryč.
Silné stránky
Ergonomické ovládání vozu je dosti povedené,odpovídající řízení, řazení jde lehce a přesně, spotřeba při mém způsobu jízdy průměrně za 6,3 l/100 km, což považuji oproti mé předcházející Felicii za dobré. Dobrá sedadla, schopný motor, který je citlivý, ale průměrně zkušený řidič se s ním v pohodě domluví. Dobré nastupování do interiéru pramenící z vyšší výšky vozu. Oproti Felicii podstatně lepší rejd vozu.
Slabé stránky
Vrzající interiér (přístrojová deska a výplně dveří), který podle mě vyplývá z větší torzní tuhosti karosérie, která tak tzv. nekroucením a nepoddajností netlumí a přenáší přímo některé rázy od vozovky do interiéru. Projevuje se také šetření firmy Škoda na kvalitě interiérových materiálů (potahy sedadel, výplně dveří). Složitá demontáž a odstranění zadních sedaček. Vadí mi absence ochranných lišt na naraznících, které není možno ani přikoupit jako příslušenství, ostatně v dnešním přeplněném provozu (na hypermarketových parkovištích) to bude brzo na laku poznat. Dnes je to sice móda bez lišt, ale já mám auto k tomu aby něco vydrželo a taky nějakou dobu obstojně vypadalo. Taky vzhledem k nízké horní hraně čelního skla je špatný výhled nahoru na semafory na křižovatce. No a ke slabým stránkám bych přidal ještě pomalost náběhu topení a to vzhledem v porovnání s mým předcházejícím vozem Felicia 1.3, která začala pohodově topit po 1-2 km, kdežto tato Fabie má adekvátní účinnost topení po cca 5-7 kilometrech jízdy, čili na krátkých tratích do zaměstnání se moc neohřeji.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušenosti zatím dobré (měnil jsem kompletně výfuk, který jsem reklamoval v záruce po 7 měsících provozu, neboť byl celý povrchově korodován a nenechal jsem si to líbit), chovali se slušně a korektně. No a po cca asi 500 km mi nešla řadit dvojka a čtverka, ale servisní vůz dojel až k bytu a opraveno na místě seřízením lanovodu na řazení během 5-ti minut
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto kupováno jako nové, usmlouval jsem cca 25 000,- Kč slevu oproti oficiálnímu ceníku, plus zadarmo nějaká výbava k tomu. Přístup prodejců naprosto profesionální a lidský, měl jsem kompletní servis, ohledně pojištění, přihlášení a nic to navíc nestálo.
Novinky v recenzi
13.7.2009
29.6.2009 absolvována garanční a servisní prohlídka po 2 letech provozu. V rámci záruky na mojí žádost provedeno přeprogramování software ŘJ motoru (kolísající otáčky volnoběhu), ale v konečném důsledku nepozoruji žádnou změnu. Dále vyměněn černý plastový kryt A sloupku střechy u spolujezdce (opakovaná závada dle vyjádření Škodovky je to celkem častá závada - trhá se těsnící guma sloupku). Motor se subjektivně po výměně oleje opět ztišil, uvidíme jak to dlouho vydrží?. Jinak interiér stále i po opravách v servisu je stále nějaký rozhrkaný, ale po svezení v několika vozidlech OPEL si říkám zlatá Škoda Fabia, asi jsem moc cimprlich. Spotřebu teď v létě se mi daří udržet pod 6l/100 km, takže spokojen. Ještě poznatek o kvalitě obyčejného laku. Mohl by být o něco tvrdší, pokud to není metalíza, tak je vidět na něm sebemenší zatlačení - třeba i nehtem prstu, což je celkem katasrofální, i když jsem k autu opatrný, tak je za 2 roky na karosérii vidět spousta šrámů, asi se vyplatí příště připlatit za onu metalízu.
Dne 15.9.2008 bylo moje auto s pár drobnostma na opravu v servisu v rámci záruky. Předně utržená těsnící guma (mezi sloupkem střechy a předním blatníkem) u černého tzv. A střešního sloupku. Bylo mi řečeno, že první série Fabií II tím trpí, protože docházelo k potížím v kvalitě u dodavatele. No a přestalo mi fungovat manuální ovládání venkovního zpětného zrcátka u spolujezdce. Toto bylo vyřešeno jeho kompletní výměnou. Kdyby to bylo již po záruce, tak mě zrcátko přijde na cca 3500,- Kč. Jinak zatím vcelku spokojenost,nebyl jsem dříve částečně spokojen s kvalitou interiérových materiálů, ale po návštěvě výstavy Autosalón Olomouc, kde jsem si prohlédl kvalitu interiérových materiálů např. Opel Meriva, Ford Fusion, nemluvě Dacia Sandero, jsem nakonec s Fabiíí II spokojen, i když celkově vidím, že všechny automobilky na tomto stejně šetří. Na závěr ještě něco o spotřebě. Celkový průměr cca 6,1 - 6,3 l/100 km za celou dobu co auto používám a vlastním. Pro srovnání s Felicií 1,3 BMM 50kW byl průměr 6,5-6,7 l /100km při stejném stylu a využívání auta.
Dnes přidávám konečně nějaké fotografie se zaměřením na drobnější odlišnosti od sériové Fabie. Jinak máme s Fabkou za sebou první výměnu oleje a v servisu odstranili nějaké menší vady v garanci. Dle záznamů servisu je tam nyní olej viskózní specifikace 5W40. Nevím co tam byl za olej z fabriky, neboť se mi subjektivně zdá, že motor je tišší a běží nějak ochotněji.
V červnu 2008 nejeto na dovolenou na Šumavu a zpět cca 1000 km, z toho asi 50 % na dálnici, kde jsem jel při trvalé rychlosti 120 km/hod. V autě 3 osoby a jejich dovolenková bagáž a na střeše 3 kola, to vše při průměrné spotřebě 8 l/100km, což vzhledem k zatížení a aerodynamickému odporu je ucházející. Při jízdě v koloně s kolegy s jejich auty Fiat Stilo 1,9 JTD a a Toyota Corrola 1,6 benzín při držení vyšších otáček Fabie, jsem se k jejich údivu bez problému držel. Kolega s Toyotou měl přitom průměrnou spotřebu 10 l/100km.
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia
- odhlučnění kapoty 11.03.2010 10:40
- Re: odhlučnenie kapopty 09.03.2010 18:26
- odhlučnenie kapopty 07.12.2009 17:07 kekso
- Re: Fabia 26.07.2009 13:03 HELIUM
- Palubka 22.10.2008 12:51 Dave1
- Re: Re: Dej sem ... 14.07.2008 15:38
- Re: Spolehlivost? 14.06.2008 00:51
- Re: Dej sem ... 14.06.2008 00:50
- Fabia 13.06.2008 22:13
- Spolehlivost? 13.06.2008 20:38 petrzel1
- Dej sem ... 13.06.2008 15:48
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé