Recenze
Škoda Fabia 1,2 TSI 77kW, Elegance
Technické info
Přezdívka auta Mr. Yoda Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:18000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 315 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Reklamní slogan, že předjede vaše očekávání je z mého pohledu pravdivý.
Ale popořadě. Moje první auto byl Ford Ka. Nutno dodat, že to byla snad nejhorší koupě v životě. Auto mi koupila mamka od příbuzného za 35tisíc ale než uběhl rok už spolikalo dalších 25tisíc na opravách motoru. Po dvouch letech ale odešlo do automobilového nebe nadobro (opět motor a prošlá technická, což vzhledem ke korozi celého vozidla byl asi ten největší problém) a tak jsem se začal porozhlížet po něčem novém.
Než jsem pořídil nové auto tak jsem ještě měl půjčený bílý Suzuki Swift po svém dědovi. Na tohle auto hrozně rád vzpomínám. Je sice pravda, že plechy měly stejnou pevnost jako papírová krabice, že brzdy byly stejně kvality asi jako u horského kola a při prudkém brždění auto jelo smykem do protisměru. Rádio nešlo ztlumit, a podvozek? Ten kdo ho navrhoval asi nikdy neslyšel slovo zatáčka. Stačilo do zatáčky jet jen o malinko rychleji a už byl malér. Obrovská nedotáčivost, která šla vykompenzovat jenom zatažením ruční brzdy a to nejni zrovna ideální a bezpečný styl jízdy. Ale ten motor. Litrovej třívalec, kterej bez problémů strčil do kapsy kdejakou 1,4ku. Samozřejmě dokud nepřišla zatáčka.
Ale zpět k novému autu.
Fabia se mi odjakživa líbila. Jak starý model tak ten nový, kterému navíc pomohl i facelift. Jediný problém v mé hlavě byl motor. Chtěl jsem něco o malinko silnějšího než 1,2 litru. Na mužce jsem měl Mini Coopra S ale nový byl moc drahý a do 4 roky staré ojetiny se mi nechtělo. Nakonec jsem tedy zvolil Fabii, u které jsem se ještě rozhodoval mezi verzí Elegance a Sportline. Nakonec vyhrála Elegance kvůli pestřejší výbavě, světlému interiéru a hlavně zeleno stříbrné barvě, která se ve verzi Sportline nenabízí. Jediné co mě u Elegance mrzelo bylo, že nešly objednat 17ti palcová kola, která se ve Sportlinu dávaly jako základ.
8. října jsem jí objednal a nastalo dlouhé čekání. Původně měla přijít kolem 20. prosince ale nakonec se moje čekající muka protáhla až do 11. ledna, kdy jsem si jí konečně šel vyzvednout. Hned jak jsem ji v autosalonu uviděl, jsem se do ní zamiloval. Zelená metalíza spolu se stříbrnou střechou a zpětnými zrcátky + styling kit na mě udělaly vskutku dojem. Druhé potěšení přišlo při jízdě. Jakmile jsem se s ní poprvé pořádně projel, uvědomil jsem si, jakou bych udělal chybu kdybych tohle auto nekoupil jen kvůli motoru.
Motor 1,2 TSI 77kW/105PS (turbo benzín) mě očaroval. Nikdy bych neřekl, že takhle malý agregát může být tak živý. Táhne už asi od 1500 otáček a neuvadá ani před červenym polem otáčkoměru, které začíná v 6000 otáčkách. Omezovač potom je v 6200. Pokud však stojíte na místě, tak vás omezovač nepustí nad cca 4000 otáček. Při akceleraci na druhý převodový stupeň je dokonce cítit lehké zatlačení do sedačky.
Jediné, na co si člověk musí zvyknout, je malá prodleva po sešlápnutí plynu. Je to prostě turbo, takže se musí počítat s tím, že když na to člověk šlápně, tak to takovou vteřinku trvá než to pořádně zareaguje.
Malý nedostatek je absence ASRka. I když si někdo řekne že u 1,2l je to zbytečnost tak není. Když se potřebujete svižně rozjet na křižovatce tak to bez pískání gum skoro nejde. Takže se na vás každej otáčí, co to zas jede za blázna. ASRko spolu s dalšími elektronickými pomůckami sice jde přiobjednat ale stojí to 16.800 a to si myslim, že je celkem dost.
Spotřeba. Při klidné jízdě na trase Č. Budějovice Sedlčany 5,8 litru! Ale když to začnete hnát tak průměr vyleze i na 10 litrů na sto ale to opravdu musíte jet jako to prase. Při normální jízdě se to pohybuje tak kolem 6,5 litru na sto.
Na silnici auto drží velmi dobře. V zatáčkách se díky sportovnímu podvozku vůbec nenaklání a ani nedotáčivost nejni na předokolku s motorem vepředu tak velká. Jen je cejtit skoro každej kámen, kterej přejedete. Cit ve volantu taky nejni špatný. Rozhodně to je lepší než u dvojkové Octavie. I když jako u Mini Coopera to nejni.
Co se týče vzhledu, tak si myslím, že zelená rally metalíza a stříbrná střecha je nejlepší kombinace na Fabii ale to je otázka názoru. Někdo říká, že by byla hezčí bílá střecha, ale podle mého by v kombinaci se zelenou moc "mlátila do očí". A černá střecha se zas dává jen na Fabie RS. Další dobrá věc u vzhledu je styling kit dodávaný od Škody. Tento paket obsahuje spoiler předního nárazníku, spoiler zadního nárazníku, střešní spoiler a koncovku výfuku. Auto to vskutku vylepší a malinko se odliší od ostatních Fabií. Jen si kvůli přednímu spoileru musíte dávat malinko vetší pozor při parkování u obrubníku.
K příplatkové výbavě: Doporučuji tříramenný kožený volant. Skvěle padne do ruky, má příjemně tlustý věnec a podle mého i líp vypadá. Dále mam kovové pedály a nástupní prahové lišty. Tyhle dvě věci jsou podle mého jen na vzhled. Praktičnost vozu nijak nevylepšují. Praktická věc je SunSet (zatmavení zadních oken). Do zadní části auta není tolik vidět a díky zatmavení okna u pátých dveří vás ve vnitřním zpětném zrcátku v noci tolik neoslňují za vámi jedoucí auta. Sportovní podvozek. To je asi na každém zvlášť. Někomu vyhovuje a někdo to zas nemá rád. Mě osobně tvrdší podvozek vyhovuje i když na těch našich silnicích je to trošku utrpení. A pokud víte, že budete jezdit po špatných cestách tak si ho rozhodně neobjednávejte. Auto je nižší o 15mm.
!!POZOR!! U této motorizace jsou vepředu kotouče, přes které nejdou 14ti palcová a menší kola. Tak při případné koupi si na to dejte pozor. Jinak vzadu jsou taky koutouče.
Doplňková Výbava:
Verze Elegance je sama o sobě dobře vybavená. Nechybí v ní tempomat, vyhřívané přední sedačky, zadní parkovací asistent, projektorové halogenové světlomety atd...
Navíc mam:
Tříramenný sportovní volant
Kovové pedály
Nástupní prahové lišty
Sportovní podvozek
SunSet (zatmavení zadních oken)
Letní 16ti palcová kola Elba
Styling kit
Prodloužená záruka na 4 roky do 120.000km
Silné stránky
Motor celkově:
- Nízká spotřeba při rozumné jízdě
- Velmi živý na 1,2 litru
- Tichý
Prostorný interiér
Na svou třídu velký kufr
Kvalitní audio (verze Elegance má v základu 8 reproduktorů a rádio SWING)
Slabé stránky
Špatný výhled na semafory
Když je slopená loketní opěrka tak je horší přístup k ruční brzdě
Sedačka řidiče je i při nejnižší poloze pořád dost vysoko
A ještě malej detail. Nádrž na benzín se musí odemykat klíčkem. Škoda že to nemá třeba jako Octavie, že se nádrž zamyká a odemyká společně s autem ale to je drobnost.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po necelých dvou týdnech překousané kabely od svíček. Oprava v Porsche České Budějovice. Dopoledne jsem tam auto dal a za cca 3 hodiny bylo v pořádku. Kabel od svíčky byl překousaný ještě jednou. Teda spíš nakousaný, takže to stačilo omotat dostatečnou vrstvou lepící pásky aby se s autem dojelo do servisu. Po třech měsících sražená srna. Oprava trvala dva a půl týdne protože Škodovka zapomněla zařadit jednu součástku z motoru do náhradních dílů, takže nebyla k dostání. Na podzim již po třetí nakousanej kabel od svíčky! V servisu mi řekli, že škodovka začne vyrábet kryt přes zapalovací kabely, tak doufám, že to bude co nejdřív. Mam to ale na ty zvířata smůlu...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo zakoupenu v prodejně DRUPOL Příbram. Tohoto prodejce doporučuji. Příjemný personál, dostal jsem slevu a při koupi zimních kol mi dali 15ti palcové za cenu 14ti palců.
Novinky v recenzi
Nové auto
Dneska jsem si přivez nové vozidlo. Opět Fabie. Opět zelená (více méně....). Jen s malým rozdílem... RS v limitované edici S2000. :-) Přidávám fotku. Recenzi bch rád napsal tak do dvou měsíců, až s tim něco najedu, aby bylo o čem psát.
Dojezdila... :-(
Dnes v 8:30 cestou do Příbrami mi nedalo přednost vozidlo vyjíždějící z parkoviště, které mě odhodilo do protisměru, kde jsem se ještě střetl s dalším autem. Výsledek můžete vidět na fotce... :-( Tímto asi končí naše společně strávené chvíle...
60tis. km
Auto už má najeto 60 tisíc. V úterý proběhla čtvrtá servisní prohlídka a příští týden se jde na výměnu rozvodů, což se dalo čekat. Jinak motor zatím ok. Objevilo se vrzání od pravých zadních dveří ale v servisu to odstranili. Také občas blbnul centrál. Po nastartování se auto zamklo a odemklo ale zabokoval se kufr, který poté šel otevřít pouze tlačítkem na klíči. V úterý jsem to náhlasil v servisu, tak uvidim, jestli to odstranili.
Akcelerace
Ozval se mi někdo na youtube, že má Fabku 1,2 TSI s chipem na 130hp a z 0 na 100km/h mu to udělá za nějakejch 8,3s a jak je možný, že moje origo 105hp má z 0 na 100 za cca 7,5 až 7,8s. Normálně se nějakejma hodnotama z 0 na 100 nezabejvám ale po týhle informaci jsem se na to zaměřil a znovu to vyzkoušel a opravdu. Z 0 na 100km/h za cca 7,5s v obouch směrech (aby se vyloučil vliv větru nebo jízdy z kopce). Tak jsem se koukal na net a zjistil jsem, že můj motor má mít zrychlení 10,1s a Fabia RS 7,3s. To by mě zajímalo, jak je možný, že mam skoro stejnou hodnotu jako RSko.
Kuny
Tak snad se mi podařilo vyřešit problém s kunama. Kabely od svíček jsem dal do husích krků, tak to snad pomůže. Podle mě lepší, než kupovat nějaký plašičky.
Video
Přidal jsem video akcelerace.
Nové fotky
Přidal jsem pár fotek z letního "Eurotripu". :-)
Auto je
Tak jsem si dneska vyzved Fabii ze servisu. A jsem dost naštvanej. Chrastí v pravé přední části, kapota nesedí a přední styling kit je nalepenej jako kdyby to dělal někdo ve chlívku... Takže v pondělí tam auto vezu znova. :-(
TSI
Tak první problém s TSI je na světě. Při střetu se srnou se poškodila nějaká řídící jednotka umístěná ve spodku auta a Škodovka tuto součástku zapomněla zařadit do náhradních dílů. Takže nejni.
Srna :-(
Dneska cca ve 14:00 jsem srazil srnku. Odnesl to přední nárazník, mlhovka a chladič klimatizace. :-(
Fotky
Přidal jsem fotky Fabie ve srovnání s Mini Cooperem.
Přezuto
Tak jsem konečně přezul na letní. Auto vypadá na elektronech mnohem líp. A ještě jsem bíle obtáhnul nápisy na pneumatikách a koupil zelený žárovky do obrysovek. Přidal jsem pár fotek a zkoušim připsat něco do recenze.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1,2 TSI 77kW, Elegance
- elegance 09.02.2017 15:15 jirousekji
- Re: Servis 25.11.2013 22:24 Jirka90
- Servis 18.11.2013 20:38 RdR
- Re: Re: Re: Re: Fabia RS 23.04.2013 10:22 Jirka90
- Re: Re: Re: Fabia RS 22.04.2013 21:13 mikys
- Re: Re: Re: Fabia RS 20.04.2013 00:52 SrandistaSK
- Re: Re: Fabia RS 20.04.2013 00:50 Jirka90
- Re: Fabia RS 20.04.2013 00:44 SrandistaSK
- Fabia RS 19.04.2013 20:37 Jirka90
- Re: Re: Re: Re: Fabia RS 19.04.2013 17:13 Nerez
- Re: Re: Re: Fabia RS 19.04.2013 15:40 Jirka90
- Re: Re: Fabia RS 19.04.2013 15:32 Nerez
- Re: Fabia RS 19.04.2013 10:25 maTooB
- Fabia RS 19.04.2013 00:14 SrandistaSK
- Re: Re: Škoda Škody.... 25.03.2013 17:37 Nerez
- Re: Re: Re: Re: Škoda Škody.... 25.03.2013 12:51 SrandistaSK
- Re: Re: Re: Škoda Škody.... 25.03.2013 12:33 woody-alien
- Re: Re: Škoda Škody.... 25.03.2013 12:22 Jirka90
- Re: Škoda Škody.... 25.03.2013 12:18 woody-alien
- Škoda Škody.... 25.03.2013 10:51 Jirka90
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoda :( 23.03.2013 13:35 Nerez
- Re: Re: Nehoda :( 22.03.2013 14:33 woody-alien
- Re: Nehoda :( 22.03.2013 12:58 Bully_
- Re: Nehoda :( 22.03.2013 12:54 Bully_
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoda :( 22.03.2013 12:29 Jirka90
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoda :( 22.03.2013 09:47 Nerez
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoda :( 22.03.2013 08:57 SrandistaSK
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoda :( 21.03.2013 23:14 Nerez
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoda :( 21.03.2013 22:26 SrandistaSK
- Re: Re: Re: Re: Re: Nehoda :( 21.03.2013 20:09 Nerez
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: Kuriér
Přidáno: 26.1.2008 1799 Majitel 9.88 Uživatelé