Recenze

Jirka90 (muž 34 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Alfa Romeo Spider 916S

9.84 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo Spider, foto 1 Alfa Romeo Spider, foto 2 Alfa Romeo Spider, foto 3 Alfa Romeo Spider, foto 4 Alfa Romeo Spider, foto 5 Alfa Romeo Spider, foto 6 Alfa Romeo Spider, foto 7 Alfa Romeo Spider, foto 8
Alfa Romeo Spider, foto 9 Alfa Romeo Spider, foto 10 Alfa Romeo Spider, foto 11 Alfa Romeo Spider, foto 12 Alfa Romeo Spider, foto 13 Alfa Romeo Spider, foto 14 Alfa Romeo Spider, foto 15 Alfa Romeo Spider, foto 16 Alfa Romeo Spider, foto 17 Alfa Romeo Spider, foto 18 Alfa Romeo Spider, foto 19 Alfa Romeo Spider, foto 20 Alfa Romeo Spider, foto 21 Alfa Romeo Spider, foto 22 Alfa Romeo Spider, foto 23 Alfa Romeo Spider, foto 24 Alfa Romeo Spider, foto 25 Alfa Romeo Spider, foto 26 Alfa Romeo Spider, foto 27 Alfa Romeo Spider, foto 28 Alfa Romeo Spider, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Alfička Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:115000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2959 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 260 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 110 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 14

Popis vozu

Původně jsem tuhle recenzi už ani psát nechtěl, ale řekl jsem si, že když jsem sem dával dvě Fábie, kterejch tu je spousta, tak by byla škoda nenapsat recenzi na auto, který tu v téhle motorizaci neni ano jedno..

Alfu musíte milovat, na to jsou zákony. Ano vím, je to klišé, začínat tímto, ale ono to tak opravdu je. Tedy pokud jste pravý automobilový nadšenec a ne člověk, který chce auto jen na převoz z místa A do místa B. Alfa je určitě trošku náchylnější a náročnější na údržbu, ale tomuhle auto to prostě odpustíte a nevadí vám to..

Původní myšlenka byla, že si na "mladý kolena" koupim nějakýho starýho kabrioleta za dvacet tisíc, jen tak pro srandu. A tak začalo hledání. Kadet se mi nelíbil, trošku zachovalej Peugeot 306 byl v aspoň trošku použitelnym stavu příliš drahej, Golfa bych si nikdy nekoupil ani v kabriu, a tak jsem se rozhodl pro Escorta. Jenže pak jsem narazil na Spidera v hroznym stavu za 35tisíc a řekl jsem si, že se vykašlu na nějakej vrak za dvacet a radši koupim pěknýho Spidera. Navíc Alfu jsem vždycky chtěl vlastnit, tak si i splním sen. Supr. A co dál? Twin Spark? Trošku mě odrazovala spolehlivost těchto motorů a navíc, když už kupuju Alfu, tak proč ne s Bussem! (označení motoru 3,0 V6) A tak začalo hledání. U nás žádnej na prodej nebyl, takže jedině zahraničí. Snadnej úkol? Ne! Zjistil jsem, že v dnešní době i tak snadná věc, jako je koupení ojetého auta se může změnit na věc, která vás dovede k šílenosti. Na jistém zahraničním serveru jich bylo celkem na prodej 15, z toho cca. 5 za přijatelnou cenu. A tak jsem začal obesílat. No jo, jak já byl naivní, když jsem myslel, že si vyberu z těch pěti... Ani jedno z nich totiž vůbec neexistovalo. Typické jednání typu, auto je zrovna tam a tam a když pošlete peníze tak ho pošlem přepravní společností... To na to v dnešní době může ještě někdo naletět?! Když už jsem byl skoro rozhodlej koupit Spidera s Twin Sparkem v ČR, tak jsem objevil jednoho v Německu. Sice nebyl úplně v nejlepší kondici, ale za to celkem levnej a navíc majitel komunikoval, nechtěl peníze předem a poslal i VIN. A navíc byl i červenej!

Asi nikdy nezapomenu na ten pohled, když jsem ho viděl přijíždět na vleku (já jsem pro něj nejel). V tu chvíli mi jen problesklo hlavou" ty vo*e, tohle je fakt moje auto! Nádhera! Pak klasika, sundání z valníku, sundat střechu (co na tom, že byl začátek března a asi tak 8 stupňů) a hned se projet. Bylo znát, že auto delší dobu stálo. Okno zaprášené i zevnitř, brzdy nic moc, řazení šlo ztuha a auto celkem plavalo. Technickou jsem při přihlašování dostal jen na měsíc a tak auto šlo hned do servisu, na nový olej, přední ramena a čepy řízení, opakovaná technická po měsíci už proběhla bez problémů.

Další jízdy tedy už proběhly s mnohem lepším řízením. Ve volantu cítíte opravdu skoro vše, co se pod koly děje. To je věc, která např. Škodovkám chybí. Řazení se také rozhejbalo, jen motor stále netáhnul tak, jak měl, Jasně, je to atmosféra, ta se na rozdíl od Fabie s turbem a kompresorem musí vytáčet aby jela, ale stejně, Busso má táhnout od spodních otáček a navíc takhle nejede auto, který má skoro 200 koní... To se mi tak měsíc honilo hlavou. Jenže mi i dva mechanici řekli, že se to prostě musí točit a že to jede normálně. Mně to ale nedalo a auto jsem dal do Fiatu, kde zjistili, že je špatná zapalovací cívka a auto jede jen na pět válců. A na dvouch válcích byly přehozené vstřiky.. A ano, po vyzvednutí auta s novou cívkou jsem si řek, jooo, tak tohle je ten legendární motor! A i jsem hned pochopil, proč tomu tak je. Člověk je už zkaženej z turbo motorů. Přece jen šlápnete na plyn a chvíli se nic neděje, než se to tam všechno natlakuje... Když to tady je reakce na plyn naprosto okamžitá. Jen zavadíte o pedál a auto vyráží. Klidně i ve dvouch tisících otáčkách, což je na atmosféru nezvyklý. A navíc za doprovodu naprosté šestiválcové symfonie! Ideální místo je ulice mezi vysokýma barákama, kde se zvuk hezky rozlejhá. O tunelech a podjezdech nemluvě, tam mi naskakuje i husina...

Příjemná věc je i brždění motorem, což u Fabie moc nejde.

Co se týče spotřeby, tak opravdu nevim. Nikdy jsem jí neměřil a ani to nemám v plánu. Pod deset litrů jsem nejspíš nikdy nejel, ale s tim jsem to auto kupoval.

Interiér je povedenej. Mám už verzi po faceliftu, takže kulaté výdechy ventilace, stříbrnej středovej tunel. Před sebou máte jen dva velké zapuštěné kulaté budíky ukazující rychlost a otáčky. Zbytek je ve středové konzoli. Dle mého povedené řešení, i když je pravda, že když se za dne rozsvítí rezerva benzínu, tak si toho někdy ani nevšimnete. Sedadla MOMO jsou pohodlná a dobře drží tělo v zatáčkách. Pozice za volantem byla kritizována, ale mně přijde povedená. Je to malý, sportovnější auto, takže nepočítejte s místem jak v Superbu a nastavováním sedaček do všech směrů. Nejde dát ani nahoru a dolů, jen dopředu a dozadu. Níž už by stejně ani nešla... Odkládacích míst je díky úložnému prostoru za sedačkama dost. Ve dvouch k moři na dovolenou si myslim vcelku bez problémů. Pokud nepotáhnete slunečník a dvě lehátka.

Vzhled auta je úžasnej. Tedy pro mě. Sportovně vypadající předek a originální zadní i boční linie. Bohužel spoustu jich padlo do ruky "tunerů". Upravovat auto s designem od Pininfarini je stejný, jako když si koupíte obraz od Picasa a domalujete ho fixou. Auto ve skutečnosti vypadá lépe, než na fotografiích a působí dojmem mnohem dražšího, než je. O pozornosti ani nemluvě. Což někdy není úplně nejideálnější. Do práce s nim radši nejezdim..

Proč ne MX-5....
No, MX-5tku jsem poprvé řídil až po tom, co jsem si koupil Alfu. A nebudem si nic nalhávat, co se týče jízdních vlastností, tak je Mazda lepší, ale to je pro mě asi tak vše. Navíc jsem si nekupoval kabriolet, abych s nim jezdil nějak na hraně. Já mam kabriolet na letní vyjížďky v klidnym tempu. Takže je pro mě důležitější zvuk motoru, než jak projedu zatáčku a v tom je Alfa mnohem lepší. Další věc je rozšířenost MX-5tky Spiderů po faceliftu s tímto motorem se vyrobilo asi 850 kusů. Jen 850... Mazd je všude plno, když potkáte kabriolet, tak to na 60% bude MX-5. Další věc je design Alfy. Mazda je taková hodně okoukaná, ale Spider ne. Ale zase, otázka názoru. A poslední, jak jsem již napsal, vždycky jsem chtěl Alfu..

Silné stránky

Motor, motor a ještě jednou motor. Nádhernej zvuk a na atmosféru krásnej zátah od spodních otáček. A po otevření kapoty i nádhernej pohled.
Vzhled, každej má jinej vkus, ale já jsem z toho designu unešenej. Navíc v ČR se jich moc nevidí
Na kabriolet celkem velký kufr
Značka Alfa Romeo, Pro mě osobně krásnej vnitřní pocit vlastnit auto této značky.

Slabé stránky

Sem by se toho dalo napsat hodně, např: čtyři se nevejdou, velká spotřeba atd. ale upřímně, tyhle věci sou vám u tohodle auta úplně jedno. Takže asi jen horší dostupnost některých náhradních dílů.
Vlastně ano, jedna výrazná slabá stránka tu je. Když se převrátíte, ste mrtvý... Žádné bezpečtnostní oblouky tu nehledejte.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto bylo koupeno v trošku horším stavu, ale co se opravilo, to se znovu neporouchalo. Jetě se musí opravit elektrické stahování střechy a dát vizuálně do kupy motor.
Jinak se měnily čepy řízení, přední rameny, zadní ložiska, vlnovce, svíčky, kabely ke svíčkám, cívka zapalování..
Dále jen estetické věci jako nové rádio, koberečky, znaky Alfa Romeo a originální 17ti palcová kola Baroko.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v německu

 


Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Spider 916S

Další vozy značky Alfa Romeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Co se opravilo, to už se neporouchalo. Jediné, co od koupě přestalo fungovat je el. stahování střechy. To se bude řešit až na jaře

praktičnost
7

Je to kabriolet, na praktičnost mam jiný auto... Ale ve dvouch na dovolenou je to velký dostatečně

prostornost
9

Na kabriolet supr. Kufr dostatečně velkej, odkládácí prostor za sedačkama, jen by mohl být větší kastlík před spolujezdcem

jízdní vlastnosti
9

Neni to MX-5, ale rozhodně lepší jak koncern..

jízdní komfort
6

Všude fouká a podvozek je pekelně tvrdej, ale co..

provozní náklady
6

Ne, tohle auto si fakt nekupujete protože je levný na provoz...

náhradní díly
5

Sehnat např. vnější zpětné zrcátko? Nereálný..

výkon motoru
10

Ano, sou i silnější šestiválce, ale stejně bych neměnil! Od kabrioletu víc výkonu ani nechcete. Stejně budete jezdit max. stovkou.

spotřeba
7

Dá se asi jet i pod deset. Možná... Já to nikdy nezkoušel. A spotřebu jsem nikdy nepočítal a asi ani nebudu. Radši..

hlučnost motoru
10

Ano, je hlučnej, a to je to co v tomhle autě chci!

kvalita sedadel
10

Sedadla MOMO

brzdy
4

Momentálně dost bída. Na jaře se budou měnit, tak uvidim pak.

zavazadlový prostor
8

V porovnání s těma všude přítomnejma kombíkama mrňavej, v porovnání s jinejma kabrioletama docela velkej.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…