Recenze

10 Majitel

Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir 105k

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo MiTo, foto 1 Alfa Romeo MiTo, foto 14 Alfa Romeo MiTo, foto 15 Alfa Romeo MiTo, foto 16 Alfa Romeo MiTo, foto 17 Alfa Romeo MiTo, foto 18 Alfa Romeo MiTo, foto 19 Alfa Romeo MiTo, foto 20
Alfa Romeo MiTo, foto 21 Alfa Romeo MiTo, foto 22 Alfa Romeo MiTo, foto 23 Alfa Romeo MiTo, foto 24 Alfa Romeo MiTo, foto 25 Alfa Romeo MiTo, foto 26 Alfa Romeo MiTo, foto 27 Alfa Romeo MiTo, foto 28 Alfa Romeo MiTo, foto 29 Alfa Romeo MiTo, foto 30 Alfa Romeo MiTo, foto 31 Alfa Romeo MiTo, foto 32 Alfa Romeo MiTo, foto 33 Alfa Romeo MiTo, foto 34 Alfa Romeo MiTo, foto 35 Alfa Romeo MiTo, foto 36 Alfa Romeo MiTo, foto 37 Alfa Romeo MiTo, foto 38 Alfa Romeo MiTo, foto 39 Alfa Romeo MiTo, foto 40 Alfa Romeo MiTo, foto 41 Alfa Romeo MiTo, foto 42 Alfa Romeo MiTo, foto 43 Alfa Romeo MiTo, foto 44 Alfa Romeo MiTo, foto 45 Alfa Romeo MiTo, foto 46 Alfa Romeo MiTo, foto 47 Alfa Romeo MiTo, foto 48 Alfa Romeo MiTo, foto 49 Alfa Romeo MiTo, foto 50 Alfa Romeo MiTo, foto 51 Alfa Romeo MiTo, foto 52 Alfa Romeo MiTo, foto 53 Alfa Romeo MiTo, foto 54 Alfa Romeo MiTo, foto 55 Alfa Romeo MiTo, foto 56 Alfa Romeo MiTo, foto 57 Alfa Romeo MiTo, foto 58 Alfa Romeo MiTo, foto 59 Alfa Romeo MiTo, foto 60 Alfa Romeo MiTo, foto 61 Alfa Romeo MiTo, foto 62 Alfa Romeo MiTo, foto 63
 

Technické info

Přezdívka auta Míťa Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:6000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 130 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.7 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 270 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

PS: přidány nové fotografie

*** JAK JSME SE DALI DOHROMADY ***
Do Alfy Romeo jsem byl blázen odjakživa. Vždy se mi líbila 147, GT a samozřejmě Brera. Řidičák jsem si dělal poměrně pozdě, až v 25 letech a v té době jsem netušil, že už za rok se budu v jedné Alfě vozit. Při výběru nového auta jsem nešel přímo po Alfě, ale samozřejmě jsem si na ní v duchu tajně myslel :-) Ve výběru bylo BMW 1, Audi A3, VW Golf, Seat Leon a Kia Ceed. Koncerňáky by šlo asi jen ojeté, protože po přidání nějaké základní výbavy byla cena šílená. Kia je fajn a věřím, že bych s ní byl spokojený, ale nakonec přece zvítězila Alfa - cenou, designem, nevšedností.
Chvíli jsem ještě zvažoval, jestli nezatížit rozpočet a nevzít Giuliettu v nějaké nižší výbavě, ale po delším zkoumání mých nároků a porovnáváním aut jsem se rozhodl pro MiTo. Julku přece můžu vzít až přijde rodina.

Takže nakonec 12. března jsem udělal závaznou objednávku, složil zálohu a začal se těšit. Ty dva měsíce vůbec neutíkaly a ke konci té doby jsem začal prodejce otravovat telefonáty :-) Až přišel ten pravý a já slyšel "ráno nám ho přivezli, teď ho kluci mejou a zítra bude připravenej, budete mít čas?". Jasně že jo, a druhý den dopoledne už jsem si to štrádoval na benzinku, abych mu dal pořádně napít. Ten pocit při první jízdě asi není třeba popisovat, každý ho znáte.

Začátky byly trochu oťukávací, kdy jsem na semaforech brzdil na pětníku a pral se se systémem Start & stop, kdy mi auto chcípalo jak v autoškole, ale chtěl jsem tomu dát šanci. Postupem času se srovnalo jak brzdění, tak i ten zpočátku proklínaný S&S. A zatím platí, že čím delší dobu spolu jezdíme, tím mě jízda baví víc a víc.



*** POPIS KONFIGURACE VOZU ***
Mého Míťu pohání 1,4 atmosferický Multiair o výkonu 105 koní. V této motorizaci obsahuje výbava Distinctive opravdu hodně. Jen namátkou ty důležitější věci: 7 airbagů, autorádio CD+MP3, okna i zrcátka v elektrice, manuální klimu, palubní počítač, 16" alu disky, Hill Holder, volant a hlavice řadící páky v kůži.
K tomu jsem přidal ještě Paket Comfort 3, který přidává loketní opěrku, automatickou 2-zonovou klimu, ovládání rádia a telefonu na volantu, tempomat, zadní park. senzory, My-port (na navigaci), Blue&Me (handsfree, USB,...), 5místný interier (ač v techničáku jsou stejně jen 4 místa) a 12V zásuvku v kufru. K tomu jsem přidal ještě plnohodnotnou rezervu, elektrické sklápění zrcátek, dálkový klíč navíc a koberečky.
Co se vzhledu týče, rozhodoval jsem se mezi klasickou červenou, černou a bílou barvou. Černá se mi u MiTa tolik nelíbí, nakonec zvítězila bílá, protože jsem si říkal, že červenou bude mít každý (a nakonec to není až tak pravda). Konkrétně jde tedy o bílou s názvem Spino (ještě existuje Gardenia, která je však hodně do zlata). Bál jsem se, že bude sněhově bílá, ale ve skutečnosti je to taková smetana, krémově bílá, nelze to popsat, ale je zkrátka nádherná. K tomu nešlo nevzít chromovou úpravu zrcátek, ať ladí i s ostatními chromovými doplňky (rámečky kolem světel, dekolt, proužek kolem oken i v přední masce). Interier jsem nechal černý. Disky jsou 16" Elegante 1, což mě teď mrzí, že jsem nevzal větší 17" za příplatek 15 tis. Kč. Tak alespoň zimní disky má připravené v 17" velikosti a už jsem Míťovi slíbil, že jak dojezdí letní pneu, pořídíme s novými i větší ALU.



*** POZNATKY K VÝBAVÁM ***
Pár mých postřehů k jednotlivým výbavám, ke kterým jde něco říci. Určitě jsem rád, že jsem vzal elektricky sklopná zrcátka, používám stále (ač je třeba použít čudl, nelze nastavit automatické sklopení při zamknutí vozu). Tempomat - říkal jsem si, že ho používat nebudu, ale teď ho blahořečím.

Blue&Me - spojení s telefonem pomocí Bluetooth zcela bez problémů (iPhone), hlasové ovládání jak kdy, někdy rozumí skvěle, někdy vůbec a je třeba použít tlačítka. Tlačítka na volantu však nemají vždy dobrou odezvu, především ty blíže středu volantu (nalevo hlasitost, napravo šipky). Přehrávání hudby z USB je někdy boj, zatím se mi nepodařilo auto donutit, aby si zapamatovalo nastavení přehrávání i po vypnutí motoru. Potěší však, že z USB lze nabíjet i telefon, ač hodně pomalu. Jako flashdisk doporučuju Kingston DataTraveler Micro - je opravdu maličký, černý, takže vůbec nepřekáží při práci s ruční brzdou.

MyPort - super věc, řekl jsem si, nemusím mít zabudovanou navigaci za 60 tis. Kč a přesto mě nebudou obtěžovat napájecí dráty v interieru. Ovšem háček je v navigaci - buď lze zakoupit originální navigace (za cca 8500 Kč vč. držáku) a je to bez problémů a nebo lze koupit samotný držák a do něj dokoupit navigaci zvlášť. Kompatibilita je pouze s navigacemi TomTom. Originální má výhodu v tom, že se vám základní údaje mají zobrazovat i na displeji palubního počítače a opačně na displeji navigace lze údajně také nějaké info zobrazovat. A hlavní výhoda je, že máte jistotu, že bude vše bez problémů. Já jsem využil samostatného držáku (cca 1400 Kč) s tím, že si koupím navigaci zvlášť, stačí mi nějaká základní, co bude mít aktualizaci map zdarma. Ovšem problém je v tom, že TomTom změnil na navigacích polohu konektorů a tak se mi zatím nepodařilo sehnat model, který by do držáku pasoval (ano, jeden jsem objevil, ale stál více než ta originální navigace). Takže na toto pozor.

Originální koberečky - pozor na ně, myslel jsem si, že budou krásné s vyšitým logem Alfa Romeo MiTo, ovšem není tomu tak. Jsou dosti chlupaté, takže v nich drží nepořádek jako přibitý. A co mě mrzí nejvíce je to, že kousek na místo řidiče nemá zpevněné místo pod pedály, takže už po těch 5ti měsících zde mám vydřené místo. Za 1500 Kč to opravdu nestojí (ovšem fajn je, že vpředu mají nacvakávací čudlíky, takže nesjíždí, nevím zda tam tyto čudlíky budou, pokud si koberečky neobjednáte).



*** Z PROVOZU ***
Motor o 105 koních má dostatek výkonu, především na ty klikaté okresky stačí bravurně. Na dálnici kolem předepsané rychlosti také není problém. Pro předjíždění na dálnici však už výkon trochu schází. Obecně chce motor více vytáčet, odměnou je krásný zvuk a dostatečná dynamika.

Přepínač jízdních režimů DNA. Člověk by neřekl, že bude opravdu cítit rozdíl, ale on je sakra cítit. Zatím nemohu mluvit o režimu All-Weather, který přijde na řadu v zimě. Ale rozdíl mezi Normal a Dynamic je opravdu znát. V režimu Dynamic auto ztvrdne, omezí se výkon posilovače řízení a stabilizační systémy by měly být také benevolentnější. Zároveň reakce na plyn dostane jiný rozměr. Zkrátka pokud si chce člověk zablbnout, stačí mu k tomu podržet pár sekund jeden přepínač. Je však třeba počítat s odpovídajícím zvýšením spotřeby.

Převodovka je asi jediná výraznější slabina celého auta. Řazení je takové "gumové", občas je problém zařadit jedničku, která je jak říkám prostě gumová. Problém bývá i se zpátečkou, která ne vždy správně zapadne a je třeba ji tam vrazit znovu.

Výhled z vozu je v pořádku. Občas je třeba se více nahnout kvůli sloupku, který jde poměrně nízko. Jinak nemám výhrad, ovšem je to nízké auto, nikdy to nebude výhled jak z SUV, ovšem kdo chce sedět vysoko jako v traktoru, nepořídí si sportovní auto :-)

Ergonomie ovládacích prvků mi zcela vyhovuje. Na vše je dobře vidět a k jednotlivým tlačítkům je dobrý přístup. Není zde žádný přehršel tlačítek, v kterých by se člověk ztrácel.

Praktičnost interieru je v pořádku, hodilo by se ve dveřích více místa na lahev s vodou (půllitrovka Rajce se tam vejde jen tak tak). Menší schránka na klíče po levé straně volantu je praktická. Místo pro kelímek u řadící páky tak praktické není - velký se sem vejde špatně a při zařazené trojce nebo pětce se obtížně vybírá. V loketní opěrce je místa dostatek. Mrzí však extrémně malá schránka na místě spolujezdce, mám tam pouze vestu, manuál k autu a zmíněný držák na navigaci - více se sem nemá šanci vejít.

Přístup k zadním sedačkám je bez problémů. Díky opravdu dlouhým dveřím a hlavně možnosti sklopit sedadlo a ještě s ním jedním pohybem přejet dopředu, je místa k nastoupení dostatek. Sklopené sedadlo si pamatuje předchozí pozici, takže jej lze jednoduše zacvaknout zpět.
Druhou stranou mince je to, že ty dlouhé dveře dělají potíže v případě, že parkujete na úzké parkovací místo. Nedají se pak dostatečně otevřít a je tedy na toto třeba myslet a nechat si dostatek prostoru, případně spolujezdce vysadit před zaparkováním.

Kufr je překvapivě prostorný a vejde se do něj docela dost. Nakládací hrana je docela vysoko, ale komu to vadí, cihly tam skládat nebudu. Pro týdenní dovolenou ve dvou je místa tak akorát - 2 kufry a jedna dvě tašky se zbytkem věcí. Chcete-li víc místa, lze sklopit zadní sedačky. Zde vždy bojuji se spodními sedáky, moc se jim sklápět nechce. Vznikne tak velká plocha, která je prakticky rovná, schod mezi dnem kufru a sklopenými sedačkami je pouze pár centimetrů. Pak se sem vejde bez problémů horské kolo (věřím že by se vešla dvě) a kolem něj nějaká další zavazadla.



*** ÚPRAVY ***
Zastávám názor, že auta jako je Alfa je hřích nějak ladit a proto nemám v plánu dělat nějaké větší úpravy.
Jediné co jsem udělal je nalakování brzdových třmenů na červeno, což je sice možné pořídit jako příplatek za 5000 Kč, ale takto to vyšlo asi na 800 Kč za barvu a samolepky loga Alfy Romeo z tepelně odolné folie, já jsem si to maximálně užil a ještě jsem natrénoval sundavání kol :-)
Dále jsem pořídil nerezovou podložku pod SPZ, ale jelikož je místo pro zadní značku dost malé, nevejde se mi tam a budu jí muset nechat upravit.
A do třetice dostal Míťa plastovou vanu do kufru, abych mu zbytečně nezadělával bordelem čalounění.

Na zimu už máme připravený 17" ALU disky Autec Zenit ve stříbrný barvě a zimní pneu Bridgestone Blizzak LM-25, tak snad budou dobrý.

Do budoucna bych rád zjistil, zda by nešlo trochu zkrátit řadící páku, že by to mohlo trochu pomoci tomu nešťastnému řazení. Ale nejprve to budu určitě řešit přes prodejce a čekám, že to spíš nepůjde, je to složitější kvůli táhlu zpátečky.

Silné stránky

+ design - je prostě krásný a lidi se za ním otáčejí
+ interier - zkrátka se mi líbí
+ jízda jako taková
+ DNA přepínač jízdních režimů
+ zvuk motoru a typické upšouknutí :-)

Slabé stránky

- nepřesné řazení, především jednička a zpátečka je dost "gumová"
- velké dveře, hůř se vystupuje na užších parkovištích
- loketní opěrka překáží páce parkovací brzdy a trochu i řadící páce (používám ji jen na dálnici)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, první servisní prohlídka nás čeká za 4000 km.
Jediné co budu řešit je již ošoupaná hlavice řadící páky - po 5ti měsících je to docela brzy.

8. 9. 2013 - na D1 při plynulé jízdě najedou palubní počítač zahlásil, že Start&Stop není dostupný, zjistil jsem, že nefunguje ani tempomat. Po zastavení na benzince, vypnutí motoru a znovu nastartování se vše spravilo. Toto je poznámka spíš pro mě, abych si pamatoval kdy to bylo.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce z Plzně, jmenovat jistě nemusím. Byl jsem spokojen, co bylo třeba, v tom vyšli vstříc. Před koupí byla jedna testovací jízda, kdy jsem přišel bez předchozího ohlášení a ač venku pršelo, nebyl to žádný problém.
Dodání auta je max. do dvou měsíců a ač Italové na 100% určitě nejedou, přesto to ty dva měsíce trvalo. Za to ale prodejce nemůže.

 

Novinky v recenzi

1.11.2013 18:21

Nasazena zimní kola a konečně hotová nerezová podložka pod SPZ

Dneska jsem přeházel kola za zimáky a přidal jsem sem pár fotek, myslím že to vypadá skvěle.
A o víkendu jsem konečně vyměnil starý hnusný plastový rámeček pod SPZ za nerezový, foto také ve fotogalerii.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Alfa Romeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mě nenechal ve štychu, takže plný počet. Ještě aby ne, když mu není ani půl roku.

praktičnost
8

Pro typického obyvatele ČR to není praktické auto. Ale pro člověka, který je sám, nebo pro mladý bezdětný pár ideální, takže já jsem maximálně spokojen.

prostornost
9

V první řadě je prostoru mnoho a dovedu si tvrdit, že dopředu se vejde kdokoliv. Vzadu je to horší, na dovolenou do Chorvatska asi ne, ale běžně po ČR v pohodě.

jízdní vlastnosti
10

Nejsem žádný závodník a nakládám mu poměrně málo, ale pár rychlejších vyjížděk jsme už také absolvovali. Nemám možnost nějakého širšího srovnání s jinými auty, ale jízda mě stále baví a především klikaté okresky, to Míťovi neskutečně sedí.

jízdní komfort
10

Sedačky jsou pohodlné jak pro delší jízdy po dálnici, tak při rychlejších zatáčkách, kdy pěkně podrží. Podvozek je tvrdý, ale české silnice kupodivu docela statečně zvládá.

provozní náklady
0

Zatím pouze palivo a ostřikovače.

náhradní díly
0

Zatím nebylo třeba.

výkon motoru
9

Občas si říkám, že jsem měl přitlačit a vzít verzi s turbem, které má přecejen o třicet koní víc. Ale celkově spokojenost, jen se musí víc vytáčet, než jsem byl zvyklý. Výkon chybí až při předjíždění ve vysokých rychlostech.

spotřeba
9

Normální jízdou se dá dostat na nějakých 6.5 litru. Při ekonomické jízdě se povede dostat i o litr níž. Dálničních 130 si řekne většinou 6.8 až 7 litrů. A pokud člověk blbne, není problém pít i víc jak 10 litrů.

hlučnost motoru
10

Motor je slyšet tak akorát. Pokud člověk chce, vypne rádio a poslouchá, pokud naopak, neruší.

kvalita sedadel
10

Naprosto v pořádku, pohodlné na delší jízdy, podrží v zatáčkách. Nastavení posedu je v pohodě, ale chvilku trvá najít ideální pozici, je to prostě Itálie - dlouhé nohy, krátké ruce.

brzdy
10

Jedovaté, ale postupně se s nimi člověk sžije a neměnil by.

zavazadlový prostor
8

Zatím co jsem potřeboval, to jsem odvezl. Rozhodně to není auto na stěhování, ale kolo se dovnitř vejde včetně ostatních tašek na dovolenou a to je asi maximum, co kdy budu potřebovat. Člověk s objemem kufru musí počítat při výběru auta.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…