Recenze
Škoda Fabia Fabia RS
Technické info
Přezdívka auta Fabka Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Chudej student".
Rozhodl sem se zde stvorit recenzi i na muj byvaly vuz,jelikoz na nej mam vcelku dobre vzpominky a obcas prijde myslenka na to se v nem znovu projet..
Tak tedy jelikoz VW Golf III rady s motorem VR6 se pro me postupem casu staval vzhledem ke stale vyssimu poctu najetych kilometru dosti neunosnou finacni strankou co se tyka spotreby,zacal sem pokukovat po necem uspornejsim,avsak s podobnym vykonem,jelikoz pokud si zvyknete ze pod pravou nohou mate jisty pocit nekolika desitek konskych sil a krouticiho momentu,jiste mi date za pravdu,ze se vam pak tezko preseda do neceho co tyto aspekty postrada..Tak tedy,neco precijen alespon trochu nevsedniho,neco usporneho,neco co bude mit smrnc a pokud mozno lehce sportovniho ducha..Volba padla na Fabii s pridomkem RS.."Sportovni" model Fabie s dieselovym agregatem se 130ti konskymi silami a 310Nm krouticho momentu,mel byt ten vuz ktery mel mit argumenty a odpovedi na vysse uvedene otazky,nad kterymi sem nejaky ten cas dumal..Jakmile bylo zvoleno,uz jen najit nejaky ten prijatelne ojety kousek..Vybavu sem az tak nejak neresil,nebot Fabia RS jiz v zakladu cita vcelku slusnou radkou veci ke kazdodennimu jezdeni..Jedinou moji podminkou byla zluta,lemon,barva..cernou sem nechtel,i prez to ze cerna je elegatni,avsak velice narocna na udrzbu,stribrna mi prijde nudna a cervena mi na Fabce az zas tolik k srdci neprirostla,zacal sem tedy hledat "kanarka" RS..Nasel sem,v Praze v jednom autobazaru,svezl se,auto se mi vcelku libilo a druhy den sem ho koupil..
Auto sem mel neco malo prez rok a za ten rok sem s nim najezdil cca 60tis km..Proste kazdodenne v provozu od denniho vyctu 100 az 800km..Co se tyka zakladniho provedeni po exterierove strance ma auto oproti seriove Fabii jiny predni a zadni naraznik,kridelko nad patymi dvermi,16cti palcova lita kola,ozdobnou koncovku vyfuku a bocni tmave blikace..Co se tyka vnitrku,jsou odlisnosti nasledujici,Sedacky RS,Kozeny derovany volant,kozena rucni brzda a radici paka,cerna stropnice,jiny design budiku,sportovni navleky pedalu,jinak je Fabie RS vevnitr skoro stejna jako normalni Fabie,coz je trochu skoda a palubni deska ve tvaru fosny,ze ktere u ridice vykukuje kaplicka budiku,me nijak neoslovila..Jinak me dost sklamalo dilenske zpracovani,detaily ktere radi Skodovku na skoro posledni misto koncernovske hierarchie(napriklad chytnete madlo nad dvermi a pustite ho tak se vrati stylem,ze pokud by jste na nej dali nuz,poslouzi vam jako univerzalni krajec.Napriklad u Audi a VW je v madle pruzinka ktera tomuto zabranuje a madlo se po uvolneni vraci pomalu a tise zpatky do sve polohy).Sedacky pohodlne i s libivym designem,ktery si sve minus bere tim,ze se sedaky diky sve barve velice rychle zaspini..Ovladace a ovladani palubnich prvku sou vcelku pri ruce,vse je celkem logicky ucelene a ma svuj rad..ikdyz strohy a nevyrazny,ale preci jen Fabie RS neni zase auto kde by se melo tento aspekt vzhledem k pomeru VUZ vs CENA nejak resit..Co me ovsem velice ale nesmirne velice zklamalo sou brzdy..ani ne tak jejich nastup a ucinnost,ale to ze pokud sem musel prudce brzdit a v brzdne draze byli nejake nerovnosti,auto prestalo po prejeti nerovnosti na cca 2 vteriny brzdit,nez zaclo znovu,pripadne se to dalo eliminovat sundanim nohy z pedalu a znovu se do nej oprit..i tak tako rozhodujici vterina ci dve vas deli od doby kdy tesar zacne tvorit nahrobek s vasim jmenem..Kdyz sem se pidil co by tuto nekalost mohlo delat,rekli mi ze je na vine spatny system ABS..Proste nedokaze odhalit spravnou trakci kol pri prejezdu nerovnosti..Tuto zkusenost sem nemel jen ja,ale i nekolik mych kamaradu kteri Fabii RS nejaky ten cas meli..Podvozek byl pro Fabii RS naladen velmi dobre,alespon ja sem s nim byl velmi spokojen,ovsem nejsem ten clovek ktery dokaze jeho schopnosti vyuzit na maximum,jelikoz patrim spise k pomalejsim jezdcum co se tyka prujezdu zatacek a podobnych..K me osobe,v mem ohledu obstal podvozek na vybornou..Dalsi kapitolou je motor ve spojeni se 6ti stupnovou predvodovkou...Velmi dobry zatah,avsak nejakou dobu trva nez se s motorem naucite zachazet..Je zde vcelku velky turbo efekt kdy se cca do 1800rpm nic nedeje a pak najednou auto vystreli..za zacatku s tim byl vcelku problem kdyz sem potreboval napriklad rychle odjet z krizovatky,tak auto jelo krokem a nejednou me vymrstilo,ze sem musel davat sakra bacha abych pri odboceni neskoncil v necem,nekom,nebo mimo silnici..proste velmi ostry turboefekt..Rychly odjezd z mista prez "upaleni" spojky byl zase eleminovam zasahnutim ASR,tudiz jste z mista odskali jak jak pero z gauce,pri vypnutem ASR by se za vas nemusel stydet ani Vin Diesel pri castingu na Rychle a Zbesile - Burn out forewer..tim nastupem stylem nic-nic-vsechno ma proste fyzika navrh a kroutici moment se jen tise smeje..Motor je TDI Pumpe Duese,jakmile prekonate zminety turboefekt dobre tahne zhruba do 4000tis rpm, kde jeho pole pusobnosti konci a nema obsolutni smysl vytacet rucicku otackomeru za jeho hranice,jelikoz se po teto mete uz vubec nic nedeje co se tyka vykonove stranky..Spotreba od 4.5 litru az do nejakych max 8mi.Co je jeste zvlastni je to ze tim jak je Fabie male auto,tak vam prijde ze sedite uplne skoro za motorem,proste jak kdyby tam byla jen papirova stena,odhlucneni taky neni zrovna nejlepsi ale da se..Prevodovka velmi dobra,jen me osobne mrzi ze sem nesehnal novejsi model RSa,tusim od 8/04 kdy mela skrin jinak odstupnovanou 4,5 a 6tku..Pokud se naucite co na jaky stupen prevodovka umi,kde konci pole pusobnosti vytaceni motoru,kdy spravne preradit,eliminovat turbo efekt,stane se z vas velmi mrstny ucastnik silnicniho provozu..
Jelikoz sem se chtel alespon nejak odlisit od ostatnich eReSaku,lehce sem vzhled moji fabky upravil,prvni zmena byla kliky a listy do barvy vozu,po te prisel chip na cca 120kw a 360Nm,vymena zadnich lamp za Faceliftove,Budiky s Maxidotem,rucikami z Golfa V GTI a alu krozky od Milotecu,Volant z Octavie II RS,radicka z Octavie II RS,ramecek okolo radici paky Milotec,Navigaci DX,Maska bez znaku a mracitka Milotec,odstraneni napisu,mala antena,Alu kola ala AUDI A8 v rozmeru 7,5x17,novou zadni koncovku a sterace AeroTwin..
Co rici zaverem?Fabie RS si myslim ze je auto ktere za malo penez nabizi hodne zabavy,berte to tak ze u konkurence by jste za podobny vuz ve stejne vybave dali proste vice..Nikdy to nebude klasicky Hot Hatch kdy budete pokladat rucicku do omezovace a motor vas bude prosit aby jste neopousteli cervene pole jeho otackomeru,ale na druhou stranu jezdit svizne a obcas si s nekym v ramci moznosti ukazat kdo ma vice koni s vyslednou prumernou spotrebou 6,5 litru nafty na 100km je vice nez dobra vec..RSo ma spousto PRO a spoutu PROTI..Co vas na nem bude bavit nejvice,je uz na vas :)
Rad na nej vzpominam,ale je to uz minulost a v soucastnosti mi dela radost jine vozitko,ale to uz je popsano v jine recenzi...diky za precteni i hodnoceni,jakekoliv :)
Silné stránky
- motor
- spotreba
- zakladni vybava
- podvozek
Slabé stránky
- levnost a fadnost nekterych veci v interieru
- vyrazny turboefekt
- brzdovy asistent
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Co se tyka oprav,tak s autem mimo kosti stabilizatoru a uhnileho dratu od cidla plniciho tlaku( sul rozezrala buzirku a kabel se odpojil) tak nebyl jediny problem..Jinak klasicka udrzba..rozvody,olej,brzdy...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autobazar
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Fabia RS
- Pěkné 25.07.2014 10:03 cipisek17
- dotaz 21.07.2010 19:24
- OFICIÁLNY ZRAZ MOJE AUTO ! ! ! ! 23.05.2008 11:37 ZiP2150
- Volant 28.04.2008 15:29
- Fobie 22.04.2008 19:04 *Black_Jacket*
- Re: Re: Super kára 21.04.2008 22:03
- Re: Super kára 21.04.2008 21:48
- Re: Žlutá včela:) 21.04.2008 21:47
- Super kára 21.04.2008 18:18
- Žlutá včela:) 21.04.2008 16:51 Hitachi
- Moc pěkný 21.04.2008 12:16
- Re: Re: frost 21.04.2008 11:35
- Re: frost 21.04.2008 11:31 scifi
- frost 21.04.2008 11:22
- Re: úpravy 20.04.2008 20:17
- 10b 20.04.2008 19:25 Dave SK
- úpravy 20.04.2008 14:16 RS
- Rs 20.04.2008 11:30 italio
- fabka 19.04.2008 18:38 mate59
- tesař 19.04.2008 17:58 Paulie001
- RS 19.04.2008 16:32 2.0VTEC
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: 3x10 19.04.2008 15:15 Special-line
- Re: Re: 3x10 19.04.2008 15:03
- Re: 3x10 19.04.2008 14:49 Hanss (MoDo Team)
- Re: Re: Re: Re: Re: 3x10 19.04.2008 14:44
- Re: Fabka v naftě 19.04.2008 14:36
- Re: Re: Re: Re: 3x10 19.04.2008 14:34
- Fabka v naftě 19.04.2008 14:32 Konwi
- Hezke 19.04.2008 14:29
- Re: Re: Re: 3x10 19.04.2008 14:24
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: Kuriér
Přidáno: 26.1.2008 1799 Majitel 9.88 Uživatelé