Recenze

McGyver2 (muž 41 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Fabia 1.2 MPi

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 91× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 31 Škoda Fabia, foto 32 Škoda Fabia, foto 33 Škoda Fabia, foto 34 Škoda Fabia, foto 35 Škoda Fabia, foto 36 Škoda Fabia, foto 37 Škoda Fabia, foto 38 Škoda Fabia, foto 39 Škoda Fabia, foto 40 Škoda Fabia, foto 41 Škoda Fabia, foto 42 Škoda Fabia, foto 43 Škoda Fabia, foto 44 Škoda Fabia, foto 45 Škoda Fabia, foto 46 Škoda Fabia, foto 47 Škoda Fabia, foto 48 Škoda Fabia, foto 49 Škoda Fabia, foto 50 Škoda Fabia, foto 51 Škoda Fabia, foto 52 Škoda Fabia, foto 53 Škoda Fabia, foto 54 Škoda Fabia, foto 55 Škoda Fabia, foto 56 Škoda Fabia, foto 57 Škoda Fabia, foto 58 Škoda Fabia, foto 59 Škoda Fabia, foto 60 Škoda Fabia, foto 61 Škoda Fabia, foto 62 Škoda Fabia, foto 63 Škoda Fabia, foto 64 Škoda Fabia, foto 65 Škoda Fabia, foto 66 Škoda Fabia, foto 67 Škoda Fabia, foto 68 Škoda Fabia, foto 69 Škoda Fabia, foto 70 Škoda Fabia, foto 71 Škoda Fabia, foto 72 Škoda Fabia, foto 73 Škoda Fabia, foto 74 Škoda Fabia, foto 75 Škoda Fabia, foto 76 Škoda Fabia, foto 77 Škoda Fabia, foto 78 Škoda Fabia, foto 79 Škoda Fabia, foto 80 Škoda Fabia, foto 81 Škoda Fabia, foto 82 Škoda Fabia, foto 83 Škoda Fabia, foto 84 Škoda Fabia, foto 85 Škoda Fabia, foto 86 Škoda Fabia, foto 87 Škoda Fabia, foto 88 Škoda Fabia, foto 89 Škoda Fabia, foto 90 Škoda Fabia, foto 91 Škoda Fabia, foto 92 Škoda Fabia, foto 93 Škoda Fabia, foto 94 Škoda Fabia, foto 96 Škoda Fabia, foto 97 Škoda Fabia, foto 98 Škoda Fabia, foto 99 Škoda Fabia, foto 100 Škoda Fabia, foto 101 Škoda Fabia, foto 102 Škoda Fabia, foto 103 Škoda Fabia, foto 104 Škoda Fabia, foto 105 Škoda Fabia, foto 106 Škoda Fabia, foto 107 Škoda Fabia, foto 108 Škoda Fabia, foto 109 Škoda Fabia, foto 110 Škoda Fabia, foto 111 Škoda Fabia, foto 112 Škoda Fabia, foto 113 Škoda Fabia, foto 114 Škoda Fabia, foto 115 Škoda Fabia, foto 116 Škoda Fabia, foto 117 Škoda Fabia, foto 118 Škoda Fabia, foto 119 Škoda Fabia, foto 120 Škoda Fabia, foto 121 Škoda Fabia, foto 122 Škoda Fabia, foto 123 Škoda Fabia, foto 124 Škoda Fabia, foto 125 Škoda Fabia, foto 126 Škoda Fabia, foto 127 Škoda Fabia, foto 128 Škoda Fabia, foto 129 Škoda Fabia, foto 130 Škoda Fabia, foto 131 Škoda Fabia, foto 132 Škoda Fabia, foto 133 Škoda Fabia, foto 134 Škoda Fabia, foto 135 Škoda Fabia, foto 136 Škoda Fabia, foto 137 Škoda Fabia, foto 138 Škoda Fabia, foto 139 Škoda Fabia, foto 140 Škoda Fabia, foto 141 Škoda Fabia, foto 142 Škoda Fabia, foto 143 Škoda Fabia, foto 144 Škoda Fabia, foto 145 Škoda Fabia, foto 146 Škoda Fabia, foto 147 Škoda Fabia, foto 148 Škoda Fabia, foto 149 Škoda Fabia, foto 150 Škoda Fabia, foto 151 Škoda Fabia, foto 152 Škoda Fabia, foto 153 Škoda Fabia, foto 154 Škoda Fabia, foto 155 Škoda Fabia, foto 156 Škoda Fabia, foto 157 Škoda Fabia, foto 158 Škoda Fabia, foto 159 Škoda Fabia, foto 160 Škoda Fabia, foto 161 Škoda Fabia, foto 162 Škoda Fabia, foto 163 Škoda Fabia, foto 164 Škoda Fabia, foto 165 Škoda Fabia, foto 166 Škoda Fabia, foto 167 Škoda Fabia, foto 168 Škoda Fabia, foto 169 Škoda Fabia, foto 170 Škoda Fabia, foto 171 Škoda Fabia, foto 172 Škoda Fabia, foto 173 Škoda Fabia, foto 174 Škoda Fabia, foto 175 Škoda Fabia, foto 176 Škoda Fabia, foto 177 Škoda Fabia, foto 178 Škoda Fabia, foto 179 Škoda Fabia, foto 180 Škoda Fabia, foto 181 Škoda Fabia, foto 182 Škoda Fabia, foto 183 Škoda Fabia, foto 184 Škoda Fabia, foto 185 Škoda Fabia, foto 186 Škoda Fabia, foto 187 Škoda Fabia, foto 188 Škoda Fabia, foto 189 Škoda Fabia, foto 190 Škoda Fabia, foto 192 Škoda Fabia, foto 193 Škoda Fabia, foto 194 Škoda Fabia, foto 195 Škoda Fabia, foto 196 Škoda Fabia, foto 197 Škoda Fabia, foto 198 Škoda Fabia, foto 199 Škoda Fabia, foto 200 Škoda Fabia, foto 201 Škoda Fabia, foto 202 Škoda Fabia, foto 203 Škoda Fabia, foto 204 Škoda Fabia, foto 205 Škoda Fabia, foto 206 Škoda Fabia, foto 207 Škoda Fabia, foto 208
 

Technické info

Přezdívka auta mandarinka Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:92320 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 51 kroutící moment [Nm]: 112 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.9 maximální rychlost [km/h]: 163 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.9

Popis vozu

Můj život a automobily :-)

Auto je pro mě jak člen rodiny, mají se se mnou skvěle. Je tu velké srovnání Felicia/ Fabia2, kdo třeba časem bude řešit stejný problém. Upozorňuji, že auto bylo vybíráno na popojíždění po městě, pro případné kritiky motoru .

Mé řidičské zkušenosti začali, přesně v den mých narozenin, co jsem dostal ŘP skupiny B :-). Autoškolu jsem si odjezdil v zánovní Fabii 1.4 MPI Comfort s klimou. Najezdil jsem s ní cca 1200km. Fabia mi vyhovovala, tak jsem si řekl, že mé auta musí být od Škody Auto, a jednou určitě i Fabia. Mé první auto jsem dostal v dubnu a byl to Favorit 135 GLX r.v.93. No a po 3 letech spokojeného života, jsem chtěl něco silnějšího a bezpečnějšího, tak další volba na auto logicky padla na Felicii. Sháněl jsem cca. 2 měsíce po různých autobazarech v severních Čechách. Nakonec jsem sehnal krátkou 1.6 GLX v bílé barvě se servem a airbagem navíc ( viz.recenze). Felicia mi sloužila přes 4 roky, v dobrém i špatném, opět mě nikdy nenechala stát. Jsem s ní spokojený. Nechám si jí jako druhé auto, bylo mi jí líto prodat, na dálkové cesty a blbnutí s partou stále dobrá.


Výběr
Vybíral jsem tak dlouho tak odhadem 2 roky. Různě jsem porovnával, zkoušel, studoval, jezdil, přemýšlel. Stále jsem i váhal, zda koupit větší a ojeté nebo nové a menší. Z ojetých se mi nejvíce zamlouvala Audi A4 1.6 2002-2003, Honda CR-V 2003-4 a Ford FocusII 1.4, 1.6 2005-6. U Audi a Hondy by mě asi zrujnovala pojistka, cena originálních náhradních dílů a nemožnost to nechat stát kdekoliv a Focus-asi ta spolehlivost-pár už jsem jich na odtahovce viděl. Nakonec vyhrála ta lepší volba – menší a nové. Na 90% jsem chtěl benzín, jelikož s autem více jak polovinu projezdím do práce a po městě. Měl jsem v hledáčku snad skoro vše, co se za posledních 5 let vyrábělo. V posledním kole jsem váhal mezi novým Grande Punto a český klenot. Jen z porovnání výbav mi vyšlo toto
+ Klimu, hlavové airbagy, rádio
-mlhovky, boční lišty, malinko dražší, slabší motor
Klimu jsem nechtěl, jelikož 7 let jsem se bez ní obešel a v jednom autě v rodině stačí a z praktických důvodů a rádio by se mi líbilo jiné.


Kritéria pro hledání-design karosérie, měkčené plasty, kvalita zpracování!, technické vychytávky (jsem hračička, čím více kontrolek a displejů tím lépe ), náklady na provoz (roční servisy a hav. pojistka), ceny originálních dílů a příslušenství


Nakonec z výběru vylezla Fabia2. Přesvědčil mě i 27 stránkový test ze Světa Motorů ( 15-18/07), kde vyhrála spolu s Puntem. Oproti ostatním autům má vždy něco navrch a kromě Pola V je nejlépe a nejkvalitněji postavená. U 90% se mi nelíbil interiér, hlavně palubní deska. Přístroje v kruhových tubusech také nic moc. Vždy jsem si také skoro myslel, že SM propaguje škodovky, ale když vůz vyhraje občas i jiný test, už vím proč.


Koupě
To byl asi největší problém. I když je krize, na začátku dubna nebylo prakticky nic skladem, maximálně v základu a slabší motor. Zbývala tedy ta šťastná chvíle-objednat si auto. Chtěl jsem auto z Prahy, jelikož je to největší město a prodejci si mohou dovolit větší slevy a dárky. První jsme byli v Auto Jarov, ale tam se mi nelíbil přístup a sleva by byla pouze 4% a nic navíc. Popošli jsme kousek dále a po 5 minutách rozhovoru jsme se dostali na slevu 8%. S autem jsem se chtěl nejdříve projet, objeli jsme celou Prahu s tímto motorem na všech typech silnic a pak jsem kývl. Jiný motor ani vlastně na výběr nebyl-za 1.4 se připlácí 30tis, výkon není až tak znát kromě dálničních kopců, má rozvody řemenem, zbytečně vyšší pojistka. Při mé smůle, auta nejsou, motoru už vůbec ne, vše se vyrábí pro němce, kvůli šrotovnému. Přibližný termín dodání konec června . No říkal jsem si, ty 2 měsíce už to vydržím, hlavně, že bude mít vše to, co chci. 9.4 tedy objednáno. Základní konfigurace byla - auto+oranžová Tangerine+construct+corner+MAXI DOT+prodloužená záruka+8 reproduktorů+ASR+zadní el. okna. Auto přišlo. 22.6 a já ho dostal 3.7
Mít trochu větší rozpočet asi bych volil (nebo něco z toho)
1.4 TDi/59kW, výbava Elegance, ty krásný kola Atria, sportovní interiér, el. střešní okno, TCM

Konfigurace z vebu ŠkodaAuto
SOUHRN KONFIGURACE
Fabia 1.2 HTP 51 kW 5-stup. mech.


cena:
297 614 Kč ID:12000656
Model Fabia
Výbavová verze Ambiente Plus
Motor 1.2 HTP 51 kW 5-stup. mech.
Interiér Style šedá
Barva Oranžová Tangerine metalíza
Mimořádná výbava 6 / 20 200 Kč
Příslušenství 7 / 8 614 Kč
Mimořádná výbava
Komfort "MAXI DOT"
El. ovládání oken vpředu a vzadu
Bezpečnost ASR včetně ABS, MSR a Dual Rate
Přední mlhové světlomety s "CORNER" funkcí
Prodloužená záruka Prodloužená záruka na 4 roky, do 60 000 km
Rádia / telefony / navigace Radiopříprava s 8 reproduktory - 1 DIN "AFTERMARKET"
Příslušenství
Autokosmetika Laková tužka oranžová Tangerine metalíza 9771, F3H, M2M2
Vnitřní výbava Mechanické zabezpečení řazení
Síťový program do kufru - podlahová síť
Textilní koberce PP
Vnější výbava Prahové lišty černé
Přední lapače nečistot
Zadní lapače nečistot
Základní výbava
Design Interiér Style
Kola ocelová Hermes 6J x 15", pneumatiky 195/55 R15
Nárazníky lakované v barvě vozu
Ochranné boční lišty dveří, černé
Paket Silver (hlavice řadící páky, rámeček řadící páky, vnitřní kliky dveří, dveřní madla, rámečky přívodu vzduchu do interiéru, pojistné tlačítko ruční brzdy)
Přístrojová deska "měkká" Onyx-Onyx nebo Onyx-stříbrnošedá
Sdružený panel přístrojů Ambiente/Sport/Elegance (stříbrně orámovaný otáčkoměr a rychloměr, více piktogramů, MFA)
Vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu
Bezpečnost ABS včetně MSR+Dual Rate
Airbag řidiče a spolujezdce (s přitahovači př. bezp. pásů)
Boční airbagy vpředu
Day light s deaktivací
Dvoutónová houkačka
Imobilizér, štítek s VIN kódem a čárovým kódem
Kotoučové brzdy zadní (pro 1,6/77 a 1,9/77 kW)
Přední mlhové světlomety
Přední opěrky hlavy, výškově stavitelné
Přerušení přívodu paliva při nárazu
Příprava pro uchycení 2 dětských sedaček s bezp. systémem Isofix na zadních sedadlech
Signalizace nezapnutého bezp. pásu řidiče
Tři hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné
Tři tříbodové bezp. pásy vzadu
Tříbodové, výškově nastavitelné př. bezp. pásy
Funkčnost Čtyřramenný volant (nastavitelný ve dvou osách)
Funkční paket
Elektrické přídavné topení pro dieselové motory
Indikátor teploty motoru
MFA (přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem)
Odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel
Odkládací schránka u řidiče (vlevo pod volantem)
Odkládací schránka v horní části přístroj. desky u spolujezdce uzavíratelná
Odkládací schránka ve spodní části přístroj. desky u spolujezdce uzavíratelná (osvětlená s klimatizací chlazená)
Odkládací schránky ve výplních předních dveří
Osvětlení zavazadlového prostoru (1 lampička)
Přední stěrače Aero (s cyklovačem a volbou frekvence)
Sada na opravu pneumatik (bez rezervního kola, zvedáku kol a klíče na kola)
Servořízení
Středová konzola se zásuvkou 12V, držáky nápojů a odkládací přihrádkou
Zadní odkládací plato (s možností dvou poloh)
Zadní sedadlo dělené, sklopné (v poměru 60/40)
Zadní stěrač s ostřikovačem a pevným intervalem
Zajištění hrdla palivové nádrže klíčkem
Komfort Centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky)
El. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
El. ovládání oken vpředu
Čtyři sklopná stropní madla, zadní s věšáčky, 2 čtecí lampičky vpředu a 2 vzadu, make-up zrcátko ve sluneční cloně řidiče a spolujezdce)
Radiopříprava se 4 reproduktory
Sunset
Tónovaná skla
Vnitřní cirkulace vzduchu (pylový filtr)
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
Technická data
Vnější rozměry Délka 3.992 mm
Šířka 1.642 mm
Výška 1.498 mm
Rozvor 2.462 mm
Rozchod vpředu / vzadu 1.436 / 1.426 mm
Vnější průměr zatáčení obrysový 10,00 m
Motor, převodovka, elektrika Motor - typ 3-válcový-zážehový
Zdvihový objem 1,2 l / 1198 ccm
Vrtání / Zdvih 76,5 / 86,9 mm
Max. výkon 51 kW (69 PS) při 5.400/min.
Max. točivý moment 112 Nm při 3.000/min.
Kompresní poměr 10,5
Exhalační norma Euro 4
Emise CO2 140 g/km
Energetická třída .
Hmotnosti Pohotovostní hmotnost 1.050 kg
Celková hmotnost 1.565 kg
Užitečná hmotnost 515 kg
Nebrzděný přívěs 500 kg
Jízdní souprava 2.365 kg
Svislé zatížení taž. zařízení / střechy 50 / 75 kg
Brzděný přívěs při stoupání 12% 800 kg
Provozní vlastnosti Maximální rychlost 163 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 14,9 s
Objem palivové nádrže 45 l
Spotřeba - město 7,7 l/100 km
Spotřeba - mimo město 4,9 l/100 km
Spotřeba - kombinovaná 5,9 l/100 km


Karosérie
Design vozu hodnotím velmi kladně. Osobně se mi na autech líbí více hrany (Civic 8G ) a celkově robustnější dojem co Fabia beze zbytku splňuje. Stačí porovnání, kde začínají boční okna. Cítím se v tom autě bezpečně. Detail – dole na dveřích je čep, který zajede do prahu – odolnější dveře proti promáčknutí. Žádné jiné malé auto to tuším nemá. Zajímavá je i linka okolo celého auta. Zadní kritizovaná část se mi zamlouvá, není to tak hrozné. Nelíbí se mi opak třeba Golf 5. Příjemné oproti Felicii jsou jiné kliky a ten výrazný plastový A-sloupek. Naopak se mi tam moc nezamlouvá to zadní tažné oko jen tak čučící a vpředu u mlhovek- jedna plastová krytka je s otvory a druhá plná. Vypadá to tak nějak divné. Zkusím zjistit, jestli to mají v Anglii naopak a sehnal bych si i druhou plnou a časem tam nainstaloval světla na denní svícení. Stejně kvůli tažnému oku se mřížka vyndat. Vyzdvihuji proti Felicii lakované nárazníky, ale zas ty chybějící ochranné lišty. Milotec je vyrábí, asi je autu pořídím.
Karosérie je přehledná, kritizovaný silný sloupek A mi nevadí. S barevným odstínem to bylo složité. Nejvíce se mi zamlouvala nová barva zelená Arctic. Je nová, moc jich ještě nejezdí a zamlouvá se mi. Zvažoval jsem i modrou Dynamic, šedou Satin a Anthracite , modrou Storm a zelenou Highland (těch je málo a ta zelená je fakt hezká). Ráno když jsme jeli do Prahy auto objednat ve vlaku jsme řešili barvu a výbavu a přítelkyně řekla, že by chtěla vidět tu oranžovou. Těch nám tu jezdí hodně, proto jsem jí nechtěl. V Auto Jarov jí měli vystavenou, párkrát jsme jí oběhli a pak jsme tedy shodli. Je pravda, že jak je to nový a když je to čisté, na sluníčku vypadá opravdu zajímavě. Uvidíme, jak bude vypadat po 5 letech.


Interiér
No, jedna z věcí co o autu rozhodla. Narovinu, kdyby všechny verze byli jak provedení Classic, tak auto bych asi neměl. Stejný dojem jak z karosérie – robustní, kvalitně vyrobená, na dotek příjemná. I auto za 300 má měkčené plasty. Měl jsem na výběr tmavý a světlý – vyhrát tmavý z praktického hlediska. Mám verzi na dvoudinové rádio, problém s pravým kolenem nemám. Původně jsem chtěl a objednal tu menší palubku, a když jsem auto viděl poprvé, tak hle dali tam tu dvojitou. Jsem nakonec rád, že to prohodili. Volant obousměrně nastavitelný, překvapivě od MR 2010 ve stylu Superb, Octavia a fakt se mi líbí více než ten starý. Ještě, že tam nedali tu chromovanou lištu, pedály akorát (oceňuji uchycení plynu z vrchu – Octa2 ho má dole a připadá mi to jak ve Š120). Odkládací plocha na levou nohu také příjemná novinka. Odkládací prostory akorát na dosah, dvojité víko už nemá od MR2009 viditelné tlačítko otevírání. Ergonomii ovládacích prvků také chválím, je to vše trochu výše. Děsili mě, že v rámci úspor tam možná nebude schránka na brýle a schránky pod sedačkami, ale jsou tam. Oproti Felicii polstrování dveří z větší části z tvrdého plastu. Předchozí Favorit GLX i Felicia je měli textilní, snad se hned neproškrábou. V předních dveřích se mi nezamlouvá ten držák na 1,5lt láhev. Vypadá divně taková nafouklá kapsa vpředu. Sedadla příjemně tvrdá, záda v pohodě po 200 km. V předu skvělé boční vedení. Sklápění zadních sedaček má sice jiný princip než u Felicie, ale o tolik horší to není. Prostor vzadu - při sednutí za sebe se svými 181cm mám vzadu před koleny 21cm místa. :-)


Elektronika a ostatní
V autě jsem odhadem zatím napočítal 12 ŘJ a vše je propojeno CAN bus a novou LIN. Snad to vše bude fungovat spolehlivě. Ve Felicii jsou 4 bez sběrnice a nikdy problém nebyl. Celkem to hlídá 10 relé a na dvou místech 46 pojistek. To je tedy ranec. Postupně asi na vše přijdu, co to umí, ale už teď se mi to líbí. Hlavně ty nevolitelný funkce. Elektrická okna jsou jednodotyková všude, dají se naráz stáhnout a vytáhnout klíče. Ochrana proti přiskřípnutí také. Mohli by mít dojezdy na zamknutí ovladačem, ale to už bych chtěl u auta za 300t asi hodně. El. zrcátka také příjemná novinka, vyhřívání mi chybělo ve felicii. Centrální zamykání to je stejný princip, el. otvírání kufru nové. Každé dveře mají vlastní ŘJ. K přístrojové desce – svítí stejnoměrně jasně, nenásilnou barvou. Uprostřed přístrojů příplatkový MAXI dot. Funguje ze 2/3, protože nemám origo audio, vrchní řádek je prázdný. Otevření kapoty se taky nezobrazí, protože tam není origo autoalarm. Nevadí, chtěl jsem ho i kvůli ručičkám na vodu a benzín. Vypadá to celkově honosněji a lépe. Signalizaci zapnutí pasu řidiče také už má. Corner mlhovky by měli svítit jen při zapnutých světlech, logicky né při denních, při natočení volantu do 40km/h.Zkoušel jsem to v noci a účinek to má. Autorádio je tam zatím staré Sony – nemohu si stále vybrat nové, 8 reproduktorů hraje skvěle, upgrade muziky je zbytečný. Ke světlometům - účinost s H4 mi přijde dostačující, na dálkové dobrý dosvit a rozložení světla i do boku. Chtěl bych vidět test srovnání s ostatními, jak je občas v AutoTipu. Z praktických věcí - trojblik a plynulé nastavitelné cyklovače. Vnitří bodová lampička se po 30 minutách svícení vypne, po odemčení vozu a neotevření se znovu sám uzamkne.


Podvozek
Podvozek, vlastně podlahová platforma vychází z jedničkové verze. Chtěl jsem u nového auta lepší naladění podvozku, než u Felície. Ta má 2 stabilizátory, tlumiče v normě, ale stejně při projetí ostré 90st. zatáčky v 50km jsou tlumiče a péra skoro na doraz a auto se moc naklání. To samé blbnutí na okreskách- lítám sem tam. U Fabie podvozek jedním slovem skvělý. Auto se i při rychleji projetých pasáží jemně nakloní. Přejezdy přes díry, příčné prahy, koleje to filtruje daleko lépe. Podvozek má i slavné kosti, přitom prodejce říkal, že už je tam nedávají.


Motor
Motor  – osobně pro mě supr. Všichni Fabii2 a hlavně motor jen kritizují, přitom třeba v tom autě ani nejeli nebo na něj nemají a jen pomlouvají ze závisti. Mám už modernizovanou verzi, hlučnost je jiná než předtím a tišší je. Platí to samé jako u starších, snadno se vytáčí a když se člověk naučí řadit, motor předvádí divy. Zatím s motorem mohu jezdit jen do 4000 ot., ale auto osazenou jednou osobou, je určitě živější než má Felicia. Zatím spotřeba po 470 km průměr 6,7l-100km a to je více jak polovina projetá ve městě a zbytek okresky. Na těchto motorech se objevují i takové závady jako zarezlý válec, zapečené kroužky, zničená hlava, tak uvidíme, ale myslím si, že 100tis bez fatální poruchy asi nevydrží. Ještě, že repase není tak dráha. Snad modernizovaná verze třeba i něco potlačila. Modernizována verze motoru má kód CGPA, místo BZG. Výroba tak od poloviny červa, můj je z 19.6 .

Tankování pouze u Shellu, v krajním případě Benzina Plus



Výbava
Ambiente + něco navíc
Asi nemá cenu vypisovat, co obsahuje ( viz. www.skoda-auto.cz)

+ mou vybrané příplatky
Corner mlhovky + 2500 – hračka, efektní
ASR + 3000 - snad se to v zimě bude hodit
Zadní el. okna + 5000 – hračka, aspoň si děti nebudou hrát s kličkami
Záruka + 3000 – snad to nevyužiji, pojistka kdyby něco
Metalíza + 8500
Maxi DOT + 4000 - hračka :-)
Příprava audio s 8 reproduktory + 2500 – lepší rozložení zákl. zvuku

K autu dostanete i sadu náhradních žárovek v hodnotě 480,- jsem se i divil, v autě bylo cca 2 l benzínu. Při prvním tankování na 2 cvaknutí pistole do vozu nateklo 48,5lt - nějak moc mi přijde.

Originální příslušenství od autosalonu před předáním
Mechanické zabezpečení
Aktivováno odemknutí jedněmi dveřmi a automatické zamykání nad 15km/h


Celkově – auto jako celek se povedlo a bez váhání bych jí koupil znova a mohu normálním lidem jen doporučit 

Na kolik ta sranda zatím přišla
Ceníková cena vozu i dopravou – 289752 Kč
POV+1% HAV – 9132 Kč
Construct – 7150 Kč
Povinná výbava – 375 Kč
Autokoberce Fabia originál -666 Kč
Zadní zástěrky – 289 Kč
VIN na skla - 459,-
Autožárovky H4 Osram NightBraker - 459,-
Přední zástěrky - 345,-
Prahové lišty - 600,-
WD40 - 218,-
Lithiová vazelína - 179,-
Síť kufr, lakovací tužky sada - 457,-
Zimní pneu Barum Polaris2 185/55 R15( podle TP)- 5292,-
Litá kola Škoda Line 6x15+ bez. šrouby za 10419,-
Obnovovač pneu - 139,-
Měnič napětí - 1050,-
Protihluková deka - 542,-
DVD - 6290.-
2DIN rámeček - 1050,-
Gumové koberce - 696,-

Změny modelový rok MR2010, na které jsem zatím přišel
- samozřejmě volant
- světlo nad zadními sedadly - se hodí
- nechali tam i schránky pod sedačkami a na brýle, i když už v ceníku nejsou
- nová verze motoru
- rezerva za příplatek - nepřiplácel jsem ji, auto o 15kg lehčí a ten kompresor vypadá schopně, když tak zderma Škoda Asistence Premium (novinka měsíc-i závady způsobené uživatelem zdarma ( platí se díly))

Recenzi a fotografie postupně samozřejmě doplním.


Jeden uživatel vznesl dotaz, tak ho tu uvedu, pro přípané další potencionální kupce
Dobrý večer,

Dotaz-Ve Vašem podpisu pod příspěvky ve foru jsem si všiml, že máte Felicii 1,6 a Fabii 1,2 (kolik kW?). Jelikož právě plánuji přejít z felicie na fabii (stejné motory), tak bych Vás chtěl poprosit o nějaké stručné shrnutí především toho, co se týká motorů - jak se s 1,2 jezdí po přesednutí z 1,6 atd.

Moje odpověď- Felicii mám také, a při přesednutí z Felicie-Fabia je na ovládání jednodušší, i když je ve Felicii servo je o dost tužší, podvozek má Fabia tvrdší, což do zatáček je příjemnější. Kufr větší, Felicia 272, Fabia 315lt, systém sklápění z.sedaček má Felicia lepší, ale budiž. Prostor-Fabia má vzadu více místa, když si sednu za sebe se svými 180cm, tak vzadu před koleny mám 21cm místa . Hlučnost motoru je sice vyšší, ale časem jsem si na ty 3 válce zvykl a zamlouvá se mi. Fabia má 51kw, a i když má o 20Nm menší toč. moment, tak hlavně po městě jde Fabia daleko lépe za plynem. Samozřejmě, že na táhlé dálniční kopce bude 1.6 vhodnější, ale takový kopec potkám 1 měsíčně. Prodejce mi poradil, že motor by se měl pohybovat mezi 2-4tis.ot, kroutící moment má motor ve 3tis a v těchto hodnotách je výkon daleko lepší. Tento týdem budu mít najeto 10tis. km, dlouhodobá spotřeba 6,6. Felicia mi jezdila za 7. Mám i rekord- z Karl.Varů k nám do Ústí, 132km za 2h10min za 5,3l/100km. . S 2 osobami a trasa delší než 50km svižnějším tempem, vždy do 6l. Kdybych se rozhodoval znovu, rozhodl bych se stejně a auto koupil znova. Přijde mi zbytečný připlácet 30tis. za 1.4. Kdyby nějaké dotazy, rád odpovím

Ceny originálních dílů MOC ceny z aut.servisu :-)
Není-li uvedeno jinak vše pro 2generaci 5J
Karosérie hatback 2.gen.( bez vík, dveří, blatníků)- 72517Kč
Karosérie combi 2.gen.( bez vík, dveří, blatníků)-86897Kč
Karosérie hatback 1.gen.( bez vík, dveří, blatníků)-72517Kč
Plechová podlaha kufru s prolisem na rezervu-7946Kč
Přední, zadní nárazník-3689Kč
Plechová strana karosérie-17528Kč
Střecha-4843Kč
Víko kufru-8484Kč
Dveře-7996Kč
Čelní sklo, vrstvené, tonované-3451Kč
Zadní sklo-2385Kč
Sklo zrcátka, sférické, vyhřívané-857Kč
Tlumení pod kapotu motoru-417Kč
Izolace motorové příčky-1000Kč
Tlumení podlahy-1684Kč
Výplň dveří-2063Kč
Strop čalounění-2951Kč
SRS řidiče-6545Kč
Originál brzdový kotouč 256*22mm-1565Kč
SRS boční-6416Kč
SRS hlavový-5463Kč
Kompletní sedadlo řidiče-34931Kč
Potah opěradla řidiče-2499Kč(ten mi měnili na záruku)
Rám opěradla-5468Kč
Alternátor Valeo 70A-15879Kč
Baterie je v autě z výroby 44Ah 220A
Startér Bosch 1000W-11576Kč
Budíky s Maxi DOT-14530Kč
Corner mlhovka-1349Kč(taky na záruku)
Ovladač světel-1280Kč
Zadní světlo-1242Kč
Páčky pod volantem-1736Kč
Ovladače oken 4blok-326Kč
Motor el.okna-3480Kč
Motorový svazek HTP-7023Kč
Kompletní kabely HTP Ambiente-80087Kč
Reproduktor basový 40W-738Kč
Reproduktor výškový 20W-583Kč- nechápu jak s těmihli 4+4ks to auto hraje tak skvěle
Motor 1.2/51kW-136480Kč
Kryt motoru-205Kč
Lamela spojky 190mm-1392Kč
Přítlačný kotouč-1154Kč
Zadní díl výfuku-4914Kč
Převodovka 200-66521Kč
Servo čerpadlo-14820Kč
ŘJ ABS+ASR-22280Kč
Přístrojová deska-5712Kč
Vnitřní zrcátko-1463Kč

Pár chuťovek z koncernu VW
Audi 6.0V12 TDI-motor-1138205Kč
Karosérie Q7-382668Kč
R8 5.2FSI-motor-767907Kč
Karosérie R8 s dveřky, víky-870562Kč
Motor 1.2TSI/77-129793Kč
Motor 1.8TSI/118kW-160114Kč
Motor 2.0TDI/103kW-210701kč

Recenze – shrnutí po 5letech vlastnictví a ujeto 92320 km, naprostá spokojenost

3.7. je 5let co jsem převzal nové auto se 7km na tachometru
Udělal jsem shrnutí co se mi líbí/nelíbí, kolik ta sranda stála, co příště ano a ne

Karosérie – i když tvar zepředu i zezadu se skoro nikomu nezamlouvá ( je úzká a vysoká), já právě takový tvar chtěl, jsem nadmíru spokojený. Když mám sedačku úplně nahoře, nemlátím se o strop a loketní opěrka ve dveřích je v ideální výšce. Oproti Golfu VII ideál. Tam při sedačce nahoře cítím, jak se vlasy dotýkám stropu, loketní opěrka na dveřích je nízko a mezi palubkou a vnitřním zrcátkem je malá výška. Když si chci zablbnout a jedu po klikaté silnici směrem dolů u Golfu se musím trochu skrčit ( ten samý problém má nová 308), abych viděl na levou krajnici, ve Fabii problém nemám. Sedačky mám vždy nahoře – nelezu z toho jako z Felicie, kde se sedí nízko u silnice. Výhoda, že je auto vyšší při parkování po městech na chodnících, lesní cestou projedu, spodní kryt není ani odřený a spodní uložení zadních pružin je o 6cm výše.
Prostornost vyhovuje, 315lt v kufru postačuje, velký kočárek na výšku bez plata ( připravena uklízecí poloha na plato k sedačkám). Háčky i ohrádka jsou užitečný. Dozadu si tři na dlouho nesednou, ale na krátké vzdálenosti se to dá přežít. Prostor za předními sedadly velkorysý, provedení sedadel vyhovující, i když alcancara/kůže v Mk.7 to je jiná.
Motor a podvozek – při předváděcí jízdě a projetí ve Fabii první generace, jsem byl nadšen podvozkem a platí to doteď. Mj. Golf VII je to samé, u něj výhoda těžšího předku, karosérii kombi a skvělých pneu ContiCP5. Auto je sice vyšší, více se naklání, ale stopu spolehlivě drží. Párkrát bylo cítit zadek jak s sebou hodí, ale i bez ESP je auto dlouho neutrální. Výhoda, že auto má nadváhu. Aquaplaning se mi ještě nepovedl, když vletím do velké louže, jen bliká kontrolka ASR a jedu. Všechny díly na podvozku jsou původní i tyčky předních stabilizátorů, pneu také původní ( Dunlop SP Sport 01 – vzorek cca. 2mm – hučí jako p..., najeto mají přes 60tkm, zbytek zimní). Příští rok koupím ty Continentaly z Golfu na Fabii ( sada za 9 tis.). Brzdy také původní, zadní se jen jednou čistily. Na to, že motor nemá skoro žádný brzdný účinek si myslím hezké. Nové přední kotouče a desky originály mi vymění za 4600,-, asi už bude potřeba příští sezónu. Auto bylo vybráno na dojíždění do práce 13 km a občas na nákup, proto tříválec. S autem se ale jezdí všude, i jednodenní výlet 500km se jezdí s ní. S motorem vůbec žádné problémy, za celou dobu jsem nedoléval olej – vystačí od výměny do výměny nechávám tam dávat doporučený 10W-40 Agip nebo Shell, fridexu se dolily za 5let 2dcl. V 60tkm měnili svíčky, jinak nic. Je to 3.eloluce 51kW verze GPCA, atmosféra bez turba, lehkoběžného oleje, promněných intervalů, rozvodů řemenem, všechny konstrukční neduhy vychytali. Spotřeba dlouhodobá do 6l, při dálce na silnici první třídy pal.PC ukáže hodnoty pod 5l, na dálnici při závodění ( 140-160 krátkodobě) kolem 8l, město běžně 6,5l. Na nádrž jsem ujel nejvíce 874km. I kdyby pal.PC chyboval o půl litru i tak jsem spokojen. Spočítám to při 100tkm ze všech účtů z pump . 1.4 byla za příplatek 30tis a musel bych měnit rozvody za 7- 10tis., klidně jsem mohl ušetřit těch 10 a vzít 44kW verzi. Vyzdvihl bych řazení a řízení. Řízení není vůbec přeposilované, je cítit, kde jsou kola, je přiměřeně rychlé. Řazení má dráhy akorád, po zahřátí oleje v převodovce rychlosti tam skvěle zapadají, akorád do města, řadicí páka je v ideální poloze a výšce.
Výbava – záměrně jsem nechtěl klimatizaci, nechybí mi a příště také nebude. Z toho usuzuji nízkou spotřebu a obstojné výkony motoru a o problém méně a moje záda ty přechody nic moc. V Mk.7 je samočinná, dvou zónová s výdechy na zadní sedadla, hezky to vysušuje vzduch, když hodně prší, ale v létě ji skoro vůbec nezapínám.
Líbí se mi – navíc jsem připlácel za Corner mlhovky – hodí se, chci znovu ( k autu jako celku ladí více než ty kulaté), el okna vzadu – na vyvětrání auta ideál, i 3letá dcera může otvírat okno, 8 repro – od listopadu je v autě nové DVD Pioneer s BT handsfree – po postupném vytlumení předních dveří, zvuk z filmů čistý a rozložený po celém prostoru. ASR – osvědčilo se, přikoupím příště. Minulý rok jsem za 1600 nechával dodělávat ComingHome a LeavingHome a v noci to hezky nasvítí cestu. Do Fábií to nedávali, lidé mi říkají, že mi svítí světla, a pak koukají, jak samy zhasnou.
z výbavy Ambiente – matně stříbrné dekorace po celém autě ( facelift už je komplet černý – auto vypadá stroze), schránky pod předními sedadly, 3 kapsy v kufru + mezipodlaha, polohovací zadní plato + háčky, sklápěcí klíče k centrálu, zavírací schránky a schránka na brýle, el. zrcátka fungují rychle, široký panel, možnost bez problémů 2DIN mechaniku, dělený i zadní sedák ( Octavia III už ne), stažení oken klíčem ( chtěl bych i ovladačem ale musím nechat vyměnit komfortku za Eleganci), dlouhá a přehledná palubka, zadní stropní světlo, tuhé sedadla, 3 hlavové opěrky a pás ( málo malých aut už to má v základu), koberce po bocích kufru ( nejsou plasty odřené, už to nedávají), měkčená palubka, středový tunel – 3 držáky na pití + schránka na mobil – vejde se mi tam akorát IP5S, Galaxy 5 bych tam nenacpal.
Do dalšího auta chci navíc – malý kožený paket, City Safe, tempomat s osvětleným multifunkčním volantem – rychle jsem si to oblíbil ( na dálnici a silnici I.třídy se auto jen ovládá tlačítky na volantu, dvojitý kufr, sklopná zrcátka, 16 palcová kola, asi i kotouče vzadu. Odpovídá to faceliftu Pola.

S autem jsem absolvoval jednu nezaviněnou nehodu – měnili se nárazníky, mlhovka, přední polystyrén ve výztuze za 26500,-, přestříkávali se dveře řidiče – jinou metodou – není to poznat, reklamoval jsem jen potah přední sedačky a 3x mlhovku, žárovky jsem dohromady vyměnil 4, přední stěrače 2x. Jinak vůbec nic. Ceny za 5 let servisu – výše recenzi.

Na autě se mi nelíbí
Zrcadlení palubky – oproti G Mk.7 ale stále dobré – u něj je vidět v čelním skle dekorační lišta, A-sloupky, chromované rámečky výdechů – i v bočním skle
Lak – kvalita nic moc a to jsem připlácel 8 a půl, na prazích a spodku všech dveří se na několika místech oloupal bezbarvý lak ( prý od kamínku, že je barva tvrdá i když má auto zástěrky ?)
Povrchová úprava podvozku – přední těhnice už byli nahnědlé už po dvou letech, třeny brzd i zadní bubny jsem pro jistotu měsíc po koupi hned natřel obyčejným alkytonem – barva je tam doteď bez poškození
Ze závad co se bude muset měnit časem – kožená manžeta ručky – v jednom místě natržená, příští rok sada letních pneu, přední brzdy, ložisko převodovky v zimě než se ohřeje se trochu ozývá – nechám být, spojka zabírá zhruba v polovině, vymění se současně poté

Co po ní – kupovat takové malé auto teď, tak nevím. Stačil by i motor 1.0 z Citiga, jede ještě za méně, turbo do tohoto typu použití nechci. Doprodejová verze po faceliftu se mi nelíbí, 3. generace také nee, Citigo a Rapid – všude a na všem je vidět úspora ve výrobě, v té Fabii Ambiente se cítím lépe i v nové Octavii3 Active to vypadá hrozně. Po zkušenosti auto snad vydrží dalších 5 let bez velkých investic, má vyrábět VW Taigun i od škodovka, do města by to byl ideál. Uvidí se.

Silné stránky

- design – předek a boční profil supr (hlavně hrana kolem celého)
- celkový dojem z auta
- motor – skvělý, snadno se vytáčí
- interiér – kvalita provedení, stříbrné detaily
- MAXI DOT – užitečná hračka
- klíče alá Audi – blbost, ale praktické
- Corner mlhovky – efektní a praktická hračka
- příjemné detaily- variabilní víko kufru, variabilní ohrádka v kufru, schránka na brýle, schránky pod sedačkami, stahování oken klíčem, definovatelné funkce Vagem- pípání při zamykání, automatické zamykání, odemknutí jen dveří řidiče)

Slabé stránky

- zrcadlení palubky za přímého světla
- provedení úsporných provedení při výrobě - sem tam nějaký pazvuk

Co bych změnil při faceliftu – co mi chybí
- zrcadlení palubky a zadních chromovaných opěrek v zadním skle
- chybějící plast zevnitř na 5. dveřích
- měkký strop u vnitřního světla
- víko na malou schránku pod 1 DIN rádiem
- sklápěcí háček u spolujezdce na boku palubky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

8018km- výměna potahu opěradla sedačky řidiče-třepil se ( sem si to udělal zřejně sám od pásku)
10869km- PP žárovka dokupovaná praskla
11562km- LP žárovka dokupovaná praskla
15144km- výměna LP mlhovky v záruce
16273km- dílenská akce- nové držáky zad. plata?
30 km- reklamace PP H4
33197km- praskla LP parkovačka :-))
34895 km- reklamace LP H4
35351km- nezaviněná nehoda PZ části
35517km- přestříkání LP dvěří-odloupnutý lak od kamenu - nic není poznat, odstín stejný, Expres Lakovna Praha, doporučuji, za 2h 10min hotovo :-)
44794km- reklamace osvětlení SPZ, polepy B-sloupků,kapsa potah
50076km- oprava po nehodě za 26tis., výměna polepů B sloupků, promazání táhel řazení
51075km-výměna žárovky HB 8
74267km-výměna žárovky na SPZ

Sem tam na kanálech a spárách něco vydává cvrčky.

1. prohlídka 15tkm ve 14854km
Olej Agip 10W-40 582,-
Filtr 112,-
Výměna 200,-
Likvidace 9,5,-
Celkem 1084,-
-------------------------

.2 prohlíídka 30tkm 29846km
Prohlídka 638,-
Olej Agip 10W-40 610,-
Filt vzduch 342,-
Filtr 112,-
Výměna 80,-
Likvidace 10,-
Kroužek 9,5,-
Celkem 2179,-
-------------------------

3. prohlídka 45tkm ve 44794km
Olej Shell Helix 595,-
Filtr 130,-
Těsnění 11,-
Brzdovka 112,-
Přední stěrače 550,-
Likvidace 10,-
Výměna 210+84+210,-
Celkem 2335,-
--------------------------

4.prohlídka 60tkm v 59528km
Olej 610,-
Žárovka 11,40,-
Kroužek 10,-
Filtr 124,-
Svíčka 481,-
Filtr vzduch 361,-
Servis 638,-
Výměna svíček 160,-
Výměna filtr 80+120,-,-
SPZ výměna 80,-
likvidace 10,-
záruka mobility 180,-
celkem 3467,-
-------------------------

STK+ME
74231 km
závady 3x 0
volnoběžné otáčky - 820/min
Cena 350+750,-
-------------------------

5.prohlídka 75tkm v 74418km
Filtr 130,-
Čistič 11,80,-
Sprej na brzdy 63,60,-
Chladicí kapalina 25,-
Likvidace 45,-
H.PLUS 10W-40 540,-
Podložka 5,20,-
Práce 175+140+70+35,-
Celkem 1511,-
---------------------------

6. prohlídka 90tkm v 89416 km
Prohlídka 519,-
Výměna brzdovky 199,-
Filtr výměna 40,-
Likvidace 10,-
Záruka mobility 180,-
Filtr vzduch 402,-
Filtr olej 138,-
Olej 10W-40 609,-
Brzdovka 109,-
Celkem za 2692,-

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce
Auton, Okim-akorát
Auto Jarov-nic moc
Autodružstvo Praha- skvělý přístup, vše vysvětleno, cca 25km jsem jel po Praze, všechny typy silnic. Zhruba po hodině a půl vyřízeno. Přebírání s papírováním též hodinu a půl.

9.4 v 1h -objednáno
27.5 -sdělení termínu kdy se auto vyrobí
29.5 – zaplacena záloha
19.6 v 18.40h – auto vyrobeno v Mladé Boleslavi – PÁTEČNÍ AUTO NA KONCI SMĚNY 
22.6 – stojí v Praze
25.6 – byl jsem se podívat a doladit detaily
3.7 v 10.30h- převzato

 

Novinky v recenzi

28.11.2015 21:55

Prodána

Tak Fabie po spokojených 114179 km 24.9.15 šla na protiúčet za 90tis a zakoupil jsem Fabii III Combi Ambition. Recenci za čas napíši, až bude více zkušeností :).

3.7.2014 09:22

Přidal jsem obsáhlé zkušenosti po 5 letech vlastnictví

a 92320 ujetých kilometrů, přidám i fotky :-).

18.7.2013 12:08

4. roky

Po 4. letech auto čekala STK a 5. servisní prohlídka. Technik, starý pán mi říkal, že na autě nemá co kontrolovat, do 10 min jsem byl venku. I slavné kosti jsou původní a prý jsou OK.
Na servisní prohlídce se měnil olej a čistili zadní brzdy, někdy zůstala viset v PZ kole. Cena lidových 1500,-. Jsem s autem velmi spokojen, dlouhodobá spotřeba mezi 5,5-5,8l, někdy se zobrazuje hodnota 4,6, 4,8l na delších trasách po 1.třídě. Jsem rád, že jsem do auta nedával klimu, na ty couráky v těchto vedrech, by jí nemělo cenu zapínat a spotřeba by asi nebyla tak pěkná. Delší cesty už zastupuje VW Golf VI Variant TDI Highline :-).

20.10.2012 20:31

Jízda se Škodou Rapid

Dnes jsem dostal možnost svést se s Rapidem TDi. Celkově auto nevypadá naživo až tak špatně jako na fotkách. Chce to tmavé barvy.

Co se mi nelíbí
- při otevřených předních dveří vznikne velký ostrý rok ( jako poslední Polo). Až se nějaké auto nacpe vedle, při nalézání se člověk dobře napíchne
- tvrdé plasty jsou všude, i Favorit 93 měl náznak na výplni textilu. Být vršek palubky z měkčeného plastu, autu by to prospělo.
- sedl jsem si dozadu a nad hlavou mi zbylo tak 2cm. Při každém projeti třeba přejezdu, to bude nepěkný dotek
- proti Golfu se stejným motorem, daleko hlučnější motor zvenku i zevnitř. Tlumicí hmoty na příčce moc nebude
- klima jen jednozónová, nezobrazuje se přehledně jako v G 6 na autorádiu
- repro - výškové nejsou v A-sloupku ( má to i ta fabča), spodní jsou dost vypouklé do prostoru
- zrcátka do tvaru V, moc toho v nich vidět není
- nastavování sedadel - Fabia má táhlo hezky při ruce, tady celokovové madlo
- zadní stěrač tam vypadá fakt divně, na jinak hezkých čistých linií

Co se mi líbí
- při výbavě Ambition se dá vybrat dvoubarevná kombinace palubky a potahů
- loketní opěrka vzadu
- podvozek

Na všem je poznat, že auto bylo vymyšleno na co nejmenší výrobní náklady ( i ta Fabia je honosnější), pro porovnání dám do galerie fotky Golfu. Fabia je v prostřední, Golf v základní a Rapid v nejvyšší výbavě. I v té Fabii se mi líbí více.

Kdo by kupoval nové naftové auto auto teď, nemá cenu přemýšlet a vzít Golfa VIII, který je o 10tis dražší a výbava v základu je daleko výše.

16.11.2011 23:19

Nehoda

Dnes jsem se připletl do nezaviněné autonehody. Oba nárazníky na výměnu. Stav 48340km. Auto jinak funguje stále fajn. Příští víkend se chystáme na Slovensko.

22.10.2011 22:17

Zima

Tak dnes přezuto, aktuální stav 47299km, bez jediné poruchy, naprostá spokojenost s vozem. Byl to opravdu dobrý výběr i po 27měs. ;-)

26.8.2011 18:12

Garanční servis, dálnice, spotřeba za 45t.

Včera auto prošlo 45tkm servisem, vše v pořádku + nové přední stěrače, celkem za hezkých 2335km. Reklamoval jsem 3 závady, do týdne dořeší.
-----------
Před 14dni jsme s autem jsme absolovali cestu na MotoGP, vzdálenost z Ústí 286km ( 240km po dálnicích) za 3h a 4min po dotankování za hezkých 6,3l, cesta zpátky volněji za 3h 14min a za 5,9lt!!!! :-)). Tak od 30.km do 60. ten pravý pruh D1 na ten podvozek opravdsu není.
-------------------------------------------
Zpracoval jsem si statistiku spotřeby za celých 45.000km
Celkově natankováno 3010lt = celková spotřeba 6,7lt :-)
Osobně, když vím kde auto jezdí-přes polovina město, dálnice tak 10%, zbytek okresky, jsem spokojen.

6.7.2011 12:42

2roky a 40000km

Spokojené 2roky za námi, žádné vedlejší náklady, auto jezdí stále jako nové. Byl to opravdu dobrý kup ;-))

2.4.2011 20:08

Šrám

Tak mi dnes při 35351km někdo poupravit karosérii:-(

3.12.2010 23:06

Servis

Včera s autem na 2.servise - bez zásahu navíc za lidovou cenu 2179,-

14.11.2010 16:36

Rekord

MaxiDot ukázal po 28km, 27min a prům.rychlosti 64km/h spotřebu 4,9l/100km :-) . A pak, že to nejede a žere 8l ;-)

24.7.2010 22:02

Lano + Octa

Při těchto bouřkách otcovi přestala jet Octavia, zkusili jsme jí odtáhnout. Ke mě přestoupili 3 lidé, 1260kg Octu na lano, Táhl jsem jí 12km, převážně po rovině, spotřeba aktuální 8l. 3válec to zvládl i spojka, obstál opět na jedničku:-)

3.7.2010 23:43

3.7. rok od převzetí 21438km

Dnes v poledne rok co jsem převzal auto. Za celý rok najeto 21438km, bez poruch a vážných nedostatků. 2reklamace-nemající vliv na provoz. Na autě jsou 3 dolíčky(od cizích aut od dveří) a 2 tečky od odlétnutého kamenu na dálnici, jinak stav bezchybný. Občas, když při přejezdu děr nebo kanálů vydá palubka nebo interiér nějaký pazvuk, tak se ho postupně zbavím. S autem jsem moc spokojen, do města perfektní i na parkování a výkonem, delší cesty ve 2 zvládá také na jedničku, prostor vzadu na kolena pro 3 a 4 také dost. Spotřeba celkově 6,5l, na dálku klidnou jízdou ukáže průměr i 5,1-5,3l/100km. Liji pouze benzín a vodu na okna, nedoléval jsem olej ani fridex. Ostatní náklady-pouze 1080 za servisní prohlídku, jinak nic.
Závěr-pokud bych teď kupoval nové auto-koupím opět Fabii a tu samou verzi :-)

26.5.2010 21:39

Novinky

Tak po dlouhé době jsme něco koupili autu. Měnič napětí a dnes deku pod kapotu. Hlučnost motoru se mi zdá na volnoběh stejná, je tam spíš tedy na parádu. Vypadá hezky a byla skoro zadara. Po dnešní návštěvě autolakovny, jsme se rozhodli ušetřit 2500 za přestřik řidičových dveří a ty 2 bublinky(rychlooprava po kamenu na dálnici) tam holt zůstanou:-(. Škoda a zrovna na tak blbém místě. Ještě, že je to vidět jen z blízka. No smůla :-( Fotky v galerii

22.5.2010 21:24

Ceny ETKA+tuning

Dnes jsem se mohl podívat ve škodovce do Etky, tak jsem do recenze napsal pár dílů pro zvědavost+pár perliček od Audi. Poslední 2 týdny na 2 tuning srazech tak v galerii pár ukázek :-).

15.4.2010 19:55

Nové fotky-facelift + RS

Fotky z Lipska

14.4.2010 23:30

Pro odpůrce:-)-dlouhá cesta+názor a zhodnocení faceliftu

Na první dlouho cestu vkuse jsem se obzvlášt těšil. Do Lipska na autosalon od nás je to 170km, z toho 165km po dálnici. Počasí nic moc, na dálnici jsem jel 110km/h, sem tam nějaké omezení. Doba jízdy 1h55min, průměrná rychlost 76km/h a spotřeba 6,3l/100km !!!!! :-). Sám jsem byl mile překvapen na HTP co každý jen kritizuje. Cesta zpátky trvala 3h 5min( na A14 uzavírka 9km 60rychlost, 13km jsem se hodinu ploužil a popojížděl v koloně, spotřeba byla vyšší-6,8l. Podvozek mi naprosto vyhovuje, výkon motoru naprosto dostatečný, sedadla-vylezl jsem sveží a bez bolesti zad. Zkoušel jsem na rovině, jestli to aspoň jede, co píší v katalogu-ano navigace ukázala přesně 162km/h při 5300ot/min. Dovolím si tvrdit-auto bez nejmenších problémů vhodné na evropské přesuny pro 1-2lidi :-)))).

14.4.2010 23:19

Facelift-názor

Tak, dnes jsme se jeli podívat do Lipska na nové verze Fabie a byl jsem zklamán. Na 90% facelift auto pomůže, Fabii spíše uškodil :-(

Co se mi líbí
-verze RS vypadá fakt schopně-hlavně černý strop a plasty na stropu taky černé
-nové budíky s MAXIDOT vypadají hezky a hlavně funkčně
-RS a multifunkční volant-povedly se
-rádio Swing vypadá a hraje dobře

Co se mi nelíbí
-kam zmizeli stříbrné plasty lepších verzí-všechno všude je teď černé a vypadá to jak v Classicu - i RS :-(
-částečný koberec v kufru-zmizel :-(
-mlhovky-sice žárovku na denní svícení, ale jsou o dost větší až moc
-přední tažné oko už není schováno vedle mlhovky-samostatná krytka-
-přední maska-přes lamely je vidět polysternová výpln nárazníku a v těch štěrbinách se bude držet akorát bordel :-(
-obyčejná světla měli hlavní žárovku a parkovačku rozdělenou, tu jsou dohromady-vypadalo to předtím lépe
Stará verze vypadá v Ambiente a výš mnohem lépe

To je na co jsem si rychle vzpomněl, fotky jsem dám.
Jsem moc rád, že jsem objednal starou verzi a nečekal na novou, která se mi moc nelíbí

30.3.2010 08:32

Svolávací akce

http://www.financninoviny.cz/zpravy/autoservisy-potaji-kontroluji-fabie-kvuli-vyrobni-vade/456026
Mě je dali minulý týden při přezouvání, vypadají naprosto stejně, tak nevím rozdíl.

25.3.2010 15:36

16273km

Přezuto na letní nová alu kola a provedena servisní akce od škodovky :-))

7.3.2010 15:56

39 barev skvěléééé !

Náhodou jsem dnes zapl konfigurátor na novou Fabii, a za 11tis je v nabídce dalších cca 20barev. Pěkné, fakt bych nevěděl jakou vybrat. Hnědá Marrone se mi asi líbí nejvíce. Teď kdybych vybírat nové auto byla by to 1.2TSi Ambiente s příplatky za 336tis, tak to je hezké. Jsem rád, že mám starou verzi, ten aktuální předem mi moc nesedne-hlavně mlhovky a maska.

4.3.2010 18:42

1. servis

Dnes při 14854km jsme byli na servisní prohlídce.
Měnili pouze olej za Agip 10W-40
Krásná cena komplet za 1084,-(582+112+199+10,-), zdarma auto umyli a dolili i ty 3dcl fridexu, nechali mi i igelit na sedačku, dostal jsem kávu a za hodinu a půl hotovo. :-). Mlžící se mlhovku v pondělí vymění na záruku:-). Perfektní přístup servisu i když auto není od nich.
Na auto nemuseli sahat, bez závad a poškození, kromě mou trochu škráblé 1 poklice :-(((

3.1.2010 18:35

6měsíců a 11588km

Dnes před půl 11 před 6 měsíci jsem přebíral mandarinku se stavem 7km a dnes tam svítilo 11588km :-). Budu muset méně jezdit. Závady žádné, problémy také nee i to provrzávání je daleko tišší :-).

3.1.2010 18:35

Žárovka

Dnes při výročí praskla i druhá žárovka Osram NightBreakek. Vydržely 7000km :-(

26.12.2009 22:28

Zimní pneu

23.12.2009 11037km
Přezuto na Barum Polaris2 185/55 R15 na origo disky celkem sranda za 6320,-. Snad obstojí, Debici na Felicii jsou supr

26.12.2009 22:23

Žárovka

20.12.2009 10869km
Po 7875km a 5 měsících praskla pravá žárovka Osram Night Breaker židi :-(((

22.12.2009 00:47

6árovka

1. závada na autě-praskla dokupovaná žárovka Osram Night Braker v pravém světle. Vydržela přesně 7000km. Zmetci. Vrátil jsem tam originály.

1.12.2009 13:31

30fotek

Nahráno 30nových fotek k jubileu :-)

1.12.2009 08:24

10000km a 4 měsíce a 2dny

Tak displej ukázal 10000km. Auto celou dobu nic zvláštního neprovedlo, žádná chybová hlášení, nebo že by se něco pokazilo nebo upadlo. Olej stále na vrchní rysce, spotřeba 6,5-6,7l/100km, dálkové trasy 5,5l/100km. V 8000km mi vyměnily potah sedadla řidiče, mlhovky se vyřeší při servisní prohlídce. S autem naprostá spokojenost, nedám na něj dopustit a koupil bych ho znova:-).

3.10.2009 20:38

3 měsíce a 6814km

K dnešku jsme spolu 3 měsíce, 6808km ujeto. Dlouhodobá spotřeba 6,6lt, olej je stále u vrchní rysky, problémy žádné. Čekám už 14dní na vyjádření ze škodovky na reklamaci sedačky a zatím nic. Sem tam něco vydá pazvuk, ale na dlažbě nebo příčné nerovnosti. Vím zhruba odkad to jde, časem vytlumím. Budou to potřebovat i zadní dveře, při vyšší hlasitosti a trocha bassů to tam chrastí jak ... :-)

4.8.2009 12:03

3000km

1.8.09 pokořeno 3000km. Auto šlape jak hodinky. Skvěle zajeto, spotřeba v normě, celková spokojenost. Přidány nové fotografie. :-)

27.7.2009 19:28

2500km

Tak čtvrt desetitisíce za sebou. Dnes jsem se podíval na ty cvrčky ve dveřích a b sloupku když servis to nechce udělat. Podlepil jsem místa a uvidím ráno. Po projížce auto ztichlo, menší nerovnosti a kanály dobrý, ale venku je 29st. tak to zkusím ráno až bude v autě zima. Vypadáto, že to dělal kabel co vede k el. zrcátku. :-)

22.7.2009 00:18

Po 2000km

Auto vydáví zvuky ze třech míst dveře řidiče, sloupek B u řidiče a rámeček kolem rádia a dnes při prvním úklidu jsem zjistil v rohu sedačky u řidiče mítre se začíná prodřívat potah. Zkusím se zeptat co na to záruka. Jinak stále nadšen :-). Spotřeba stále 6,6lt

18.7.2009 17:39

Škoda Yeti

Vedle v salonu měli také Yetiho. Auto na první pohled vypadá docela robusně, přední část desingově moc nee, hlavně ty mlhovky. Přední část mi přijde nízká, na autě byli 17 kola a ještě mnoho prostoru nad nimi zbývalo. Moc se mi to nezamlouvá. Na druhou stranu zadní černý sloupek D vypadá hezky se zbytkem vozu. Po otevření kufru jsem tam našel celoplast zevnitř, což by se mi líbilo ve fabče. Vypadá to honosněji. Palubní deska mě zklamala, ty 2 tubusy na budíky nic moc a celá palubní deska je taková menší a krátká, to fabie je na tom daleko lépe a lépe to i vypadá. Na volantu ta chromová lišta :-(. Vůz byl ve výbavě Ambition, přes celou palubní desku se táhl lesklý stříbný plast. Auto mě celkově zklamalo, Fabie vypadá venku a uvnitř daleko lépe. Své kupce a obdivovatele si určitě najde-mě nee.

18.7.2009 17:39

Nové Polo

Sem jel dnes kolem showroomu VW a podíval se pro srovnání na nové Polo. Předek je hezčí, ale zbytek auta moc nee. V interiéru je až moc chromovaných dílů, auto celkově menší, malinko by vyšlo dráž ( 8 repro a záruka nejde) 294200 proti 288300Kč. U Pola bude roční servis cca 5000, fabie je za 2t Kč. Neudělal jsem chybu, že jsem nečekal na Polo.

18.7.2009 17:18

Prvních 1500km

1500km záběh za 14dní pokořen. S autem naprostá spokojenost. Celková spotřeba 6,5l a to s velkým podílem města a dynamických pasáží. Jedna 100km jízda z Doks, LT, Lovo a UL průměr krásných 5,5lt. Kdo zná trasu - sem tam kopec, hodně vesnic, tempo 50/100km/h. Po porovnávání i po koupi nic lepšího za ty peníze se koupit nedá :-). Do auta už potřetí na 3 cvaknutí tankuji kolem 48lt, do nádrže i s rezervou 45lt. Dojezd na druhou nádrž 714km a PC ukazoval dojezd ještě 40km.


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.2 MPi

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Něco tam cváká v interiéru

praktičnost
10
prostornost
10

Při sednutí zasebe před koleny 21 cm místa

jízdní vlastnosti
10

Podvozek skvělý

jízdní komfort
10

Pohlcování nerovností a děr - až mě to překvapilo

provozní náklady
10

Předpoklad nízkých

náhradní díly
10

Díly jsou v normě, originální příslušenství taktéž

výkon motoru
10

Se divím co to dovede

spotřeba
10

To co jsem očekával

hlučnost motoru
9

Za jízdy vydává příjemný zvuk, zvenší už to tak slavné není

kvalita sedadel
10

Tuhost, vedení optimální

brzdy
10

Překvapili mě

zavazadlový prostor
10

7 háčků, ohrádka a mraky místa místo rezervy






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…