Recenze
Škoda Fabia Fabia II Combi 1.2 TSI DSG Elegance
Technické info
Přezdívka auta Škoda Fabia II 1,2 TSI Elegance Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:2600 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.3 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 505 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "YoRk".
K výměně auta nás dovedlo několik důvodů.
Finance: Zdražování pohoných hmot a značná spotřeba předchozího vozu Ford Focus začala lézt do peněz (při nájezdu kolem cca 17 tisíc za rok se každý litr projeví), stejně tak splátky (ne příliš dobře vybaveného auta) byly zatěžující pro rodiný rozpočet. Holt auto kupované před tzv krizí a vlnou slev. Autorizovaný servis taky nebyl nejlevnější.
Velikost auta: Když jsme vůz kupovali, neměli jsem moc představu o tom jak ho budeme využívat, bylo to naše první auto. Časem jsme zjistili že v autě po většinu času jezdíme jeden až dva, jen párkrát za rok jedeme ve čtyřech na dovolenou a to stejně vezeme rakev, takže velké a tím pádem těžké auto je pro nás po většinu času zbytečné mrhání penězi.
Auto i pro přítelkyni: Autem by ráda začala více jezdit i přítelkyně a ta měla k Focusu respekt, sice to asi bylo hlavně o praxi, ale řazení jí dělalo problémy. Navíc auto to bylo vcelku velké a hlavně ve městě, kde jsme s ním trávili většinu času to bylo znát, především při hledání parkovacích míst a to že nemělo parkovací senzory tomu vůbec nepomáhalo.
Takže nakonec byla volba jasná, nové auto musí být menší, levnější, úspornější, tišší, s automatickou převodovkou, parkovacími senzory a asistentem rozjezdu do kopce, já jsem navíc toužil po tempomatu a přítelkyně po vyhřívaných sedačkách.
Mimo koncernovou trojku Fabia, Ibiza a Golf jsme si prohlédli řadu aut: Astru, Ceed, Megane, Auris, C4 atd. Ale když jsme porovnali výbavu, cenu, spotřebu (věřím spritmonitoru, ne tomu co udává výrobce a nebo prodejce) a v neposlední řadě i vzhled, tak u nás vyhrála Fabia, ale nebýt faceliftu tak by jsme si ji asi nevybrali. Facelift ji hodně pomohl jak z vnějšku, tak v interieru.
Barvu jsme měli dopředu jasnou, buď stříbrná nebo bílá, na auto si časem nalepíme reklamu a k našim barvám se jiná nehodí. A protože stříbrné auto jsme už měli a Fábii bílá sluší, tak jsme nakonec šli do bílé.
Pak začalo poptávání nejlepší ceny a rovněž nejlepšího způsobu financování a pojištění. Když už jsem cítil že níže to není možné dostat, tak jsme auto objednali. Výroba trvala nakonec jen 2 měsíce. Ale to, co jsem v průběhu té doby četl různě po internetu, mě dost děsilo, hlavně informace lidí co na vůz museli čekat třeba i půl roku. Ale vše dobře dopadlo, prodejce zavolal v termínu kdy měl a teď už si jenom užíváme skvělého autíčka :-)
Z příplatkové výbavy jsme si přibrali:
- hlavové airbagy
- vyhřívané trysky odstřikovačů
- ovládání rádia na volantu
- gumové koberečky
- plnohodnotnou rezervu
- rozšířenou 4 letou záruku.
Jinak je základní výbava ve stupni elegance dostatečně bohatá, takže nebyl důvod toho více připlácet.
Už vícekrát jsem se setkal s názorem, že je blbost utratit takové peníze za "obyčejnou" Fábii, ale když si pak sedli dovnitř a projeli se se mnou, tak názor v pár minutách změnili :-)
Silné stránky
1) V prvé řadě motor, je tichý, na toto auto dostatečně výkonný a zároveň úsporný, prostě splňuje přesně to co jsme od něj očekávali. Většinu času o motoru nevíme, větší hluk dělají pneumatiky a proudění vzduchu. Moc se mi líbí, že úplně nepatrně je občas slyšet turbo, je to skoro jako když se rozjíží elektromobil :-)
2) Automatická 7 stupňová převodovka DSG. O tom že řadí, vím jenom díky otáčkoměru a maxidotu. Jsem klidný řidič a tak si užívám plynulé jízdy bez jediného cuknutí. Pokud si toto auto koupí někdo kdo jezdí agresivně a neustále střídá brzdu a plyn, tak se mu už tolik líbit nebude. Převodovka umí krásně plynule sypat jeden stupeň za druhým, ale pokud má přeřadit o více stupňů najednou (kickdown), tak jí to tak vteřinu trvá. Více než 10 let jsem každý den kvedlal řadící pákou a to hodně, protože často jezdím po městě, takže teď si automat skutečně užívám. A přítelkyni tento malý zázrak dává více času soustředit se na okolní provoz.
3) V autě je asistent rozjezdu do kopce. Sice mi nikdy nedělalo problémy rozjet se i bez používání ruční brzdy do prudkého kopce, ale toto je pohádka. Po puštění pedálu brzdy trvá cca 3 vteřiny než se brzdy pustí a auto začne ujíždět ze svahu. Za tento čas by zvládl přemístit nohu na plyn i hlemýžď. Tuto funkci ocení asi více ženy, ale proč se nenechat hýčkat technikou :-)
4) Výborná ergonomie ovládání, všechno je krásně po ruce, ovládání palubního počítače, tempomatu a moc mi vyhovuje ovládání audia přímo na volantu. Přemýšlel jsem o sportovních sedačkách, ale i ty normální vedou slušně a sedí se v nich skutečně dobře. Stejně tak jsem spokojený s rozmístním odkládacích prostor a jejich množstvím. Konečně mohu za jízdy dodržovat pitný režim pitím z 1,5 litrové lahve a nemusím ji lovit někde za sedadlem. Často kritizovaná hrana rádia mi koleno nemasíruje, možná je to tím, že měřím jen 176cm.
5) Elegantní bílo-černé provedení displejů palubního počítače, klimatizace a rádia mi naprosto vyhovuje, je to decentní, dokonale čitelné a neoslňuje
6) Parkovací senzory, na žádném předchozím autě jsem je neměl, ale teď mi hodně usnadňují život. Parkování v podzemních garážích, kde člověk pohledem na bílou stěnu za sebou špatně odhaduje vzdálenost je teď brnkačka, stejně tak podélné parkování do malých mezer je jistější.
Slabé stránky
Doufám, že zde nebude třeba nic psát.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné a doufám že to tak i zůstane.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
auto jsme koupili v autosalonu Automechanika, a.s. v Prostějově. Tuto prodejnu mohu vřele doporučit.Nejenom že nabídli větší % slevu než jiné prodejny, ale sehnali i nejlevnější financování a pojistku (rozdíl proti ostatním prodejnám byl v řádu desetitisíců. A co nejvíce oceňuji, že jejich snaha a vstřícný přístup neskončil ve chvíli podepsání objednávky! Auto mi předali už na značkách a v temínu jaký na počátku slíbili. Lahev sektu pro mě a kytice růží pro maminku mě doslova dostala. Můj dík patří především panu Cáskovi, s kterým jsem jednal od výběru až po převzetí vozu a myslím že takoví by měli být všichni prodejci.
Novinky v recenzi
18.10.2011
Auto dnes dostalo nové obutí, Semperit Speed Grip 2 na plecháčích, tak uvidíme co to udělá se spotřebou, hluk od kol se mírně zvýšil, ale auto sedí jako přibité
7.8.2011
Najeto cca 5000km, z toho většinu tvoří dvě dovolené v Alpách a v Chorvatsku. S plně naloženým autem (4-5 dospělých) s rakví na střeše, po dálnicích lehce nad limity. Celková spotřeba 6,8. Zatím trvá nadšení z celého vozu.
7.7.2011
Cesta Brno - Vídeň a zpět v 5ti dospělých lidech, svižnou rychlostí +/- na rychlostních limitech a se zaplou klimou 6l/100km :-) zatím jsme moc spokojení
4.7.2011
Snad se v týdnu udělá konečně hezké počasí a budu moci pořídit pěkné fotky. Taky auto protáhnu plně naložené po dálnici. Aktuální spotřeba je cca 6l.
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé