Recenze
Škoda Fabia 1.4 MPi Comfort
Technické info
Přezdívka auta Škoda Fabia Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:75000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1398 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 118 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16.5 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "david.novoty".
Tohle auto jsem měl pět let, v letech 2002-07. Koupil jsem ho jako nastupce mojí předchozí Škody Felicie GLXI. Fabia byla pul roku stara a měla najeto 15000km, byla zabaveným leasingem. Kupoval jsem ji u autorizovaného prodejce.
Motor :
Klasická škodovácká 1.4 MPi se všemi jejími neduhy. Na rozdíl od většiny motoristických periodik, která uváděla u toho motoru vysokou spotřebu jsem toto nepozoroval. Byla to verze 44kw, ale překvapive se s ní jezdilo dobře. Jen clověk musel respektovat charakter motoru-choval se jak atmosferický diesel. Maximum výkonu v 4500ot a max.kroutícího momentu ve 2500ot, takže žádné vytáčení, výkonová špička nikde. No s odstupem času jako všechny škodovky-auto bez emocí. Motor měl na volnoběh velice neklidný chod, to člověk čekal že mu snad motor na křižovatce vyskocí z auta:-)..dáno koncepcí-tříložiskový motor, bez vyvažovacích hřídelů. Motor přímo vybízel k defenzivní jízdě.
V rámci mého přístupu dostat z téměř ničeho maximum jsem provedl násl. úpravy:
-výměna svíček za nejprve Brisk LGS, později BERU Ultra-X(snížení nepravidelnosti chodu na volnoběh a zlepšení pružnosti)
-filtr KN(přidal trochu na pružnosti a lepším zvuku-čišten 1xročně)
Podvozek:
V době svého vzniku byl podvozek na špičce třídy. Držení stopy příkladné, pohodlí přiměřené. Víc asi nic.
Interiér:
Ten se mi v té době líbil. Byl kritizován za strohost a to se mi právě líbilo. Pravda, mít výbavu classic, tam už bych tak spokojený nebyl. Přesto jsem interiér vylepšoval decentními doplňky:
-karbonový dekor přístrojové desky
-hliníkova modře eloxovaná hlavice řadící páky(byla pěkná, ale v zimě studila, v létě pálila, takže nic praktického)
-decentní hliníkové pedály(zn. Jacky)
-chromované obroučky přístrojů(Milotec)
-loketní opěrka(nepostradatelná věc)
-postupem času koberečky-nejdřív orig. gumové, poté neorig. "vlasové" a nakonec orig. "vlasové"
-kolíčky dveřních zámků Milotec
-kožený potah volantu
Silné stránky
-dobré jízdní vlastnosti
-dobré zpracování(karoserie, plasty, detaily)
-spotřeba
-sedačky
-relativní dostatek místa
Slabé stránky
-motor obecně(dynamika, kultura chodu)
-dost chronických poruch(viz Zkušenosti se srvisem)
-málo odolný lak
-praskající žárovky H7
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis Škoda asi jako všchny servisy dnes-hrůza. Jen by vyměnoňovali díly a to ještě metodou pokus omyl.
Vyskytly se následující poruchy:
-snímáč servořízení-výměna
-snímač teploty chl.kapaliny-výměna
-ventil zpětného vedení benz.par-výměna
-rozpadlá lůžka uložení stabilizátoru-oprava svépomocí
-sjeté a zvlněné brzdové kotouče-výměna(v cca 50000km)
-neustálé rosvěcení kotrolky emisí-mazáno z paměti závad VAGem
-vůle sedačky řidiče-nevyřešeno
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem tehdy našel na serveru vyzkoušeno.cz, kupováno od dealera Škoda.
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé