Recenze

7 Majitel

Škoda Fabia 1.4 MPi Comfort

9.59 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Fabia Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:75000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1398 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 118 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16.5 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "david.novoty".

Tohle auto jsem měl pět let, v letech 2002-07. Koupil jsem ho jako nastupce mojí předchozí Škody Felicie GLXI. Fabia byla pul roku stara a měla najeto 15000km, byla zabaveným leasingem. Kupoval jsem ji u autorizovaného prodejce.

Motor :
Klasická škodovácká 1.4 MPi se všemi jejími neduhy. Na rozdíl od většiny motoristických periodik, která uváděla u toho motoru vysokou spotřebu jsem toto nepozoroval. Byla to verze 44kw, ale překvapive se s ní jezdilo dobře. Jen clověk musel respektovat charakter motoru-choval se jak atmosferický diesel. Maximum výkonu v 4500ot a max.kroutícího momentu ve 2500ot, takže žádné vytáčení, výkonová špička nikde. No s odstupem času jako všechny škodovky-auto bez emocí. Motor měl na volnoběh velice neklidný chod, to člověk čekal že mu snad motor na křižovatce vyskocí z auta:-)..dáno koncepcí-tříložiskový motor, bez vyvažovacích hřídelů. Motor přímo vybízel k defenzivní jízdě.

V rámci mého přístupu dostat z téměř ničeho maximum jsem provedl násl. úpravy:
-výměna svíček za nejprve Brisk LGS, později BERU Ultra-X(snížení nepravidelnosti chodu na volnoběh a zlepšení pružnosti)
-filtr KN(přidal trochu na pružnosti a lepším zvuku-čišten 1xročně)

Podvozek:
V době svého vzniku byl podvozek na špičce třídy. Držení stopy příkladné, pohodlí přiměřené. Víc asi nic.

Interiér:
Ten se mi v té době líbil. Byl kritizován za strohost a to se mi právě líbilo. Pravda, mít výbavu classic, tam už bych tak spokojený nebyl. Přesto jsem interiér vylepšoval decentními doplňky:
-karbonový dekor přístrojové desky
-hliníkova modře eloxovaná hlavice řadící páky(byla pěkná, ale v zimě studila, v létě pálila, takže nic praktického)
-decentní hliníkové pedály(zn. Jacky)
-chromované obroučky přístrojů(Milotec)
-loketní opěrka(nepostradatelná věc)
-postupem času koberečky-nejdřív orig. gumové, poté neorig. "vlasové" a nakonec orig. "vlasové"
-kolíčky dveřních zámků Milotec
-kožený potah volantu

Silné stránky

-dobré jízdní vlastnosti
-dobré zpracování(karoserie, plasty, detaily)
-spotřeba
-sedačky
-relativní dostatek místa

Slabé stránky

-motor obecně(dynamika, kultura chodu)
-dost chronických poruch(viz Zkušenosti se srvisem)
-málo odolný lak
-praskající žárovky H7

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis Škoda asi jako všchny servisy dnes-hrůza. Jen by vyměnoňovali díly a to ještě metodou pokus omyl.
Vyskytly se následující poruchy:
-snímáč servořízení-výměna
-snímač teploty chl.kapaliny-výměna
-ventil zpětného vedení benz.par-výměna
-rozpadlá lůžka uložení stabilizátoru-oprava svépomocí
-sjeté a zvlněné brzdové kotouče-výměna(v cca 50000km)
-neustálé rosvěcení kotrolky emisí-mazáno z paměti závad VAGem
-vůle sedačky řidiče-nevyřešeno

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem tehdy našel na serveru vyzkoušeno.cz, kupováno od dealera Škoda.

 


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
6
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
7
výkon motoru
5
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
7
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…