Recenze
Škoda Fabia 1,9TDi, 74Kw PD
Technické info
Přezdívka auta Fabka, audinka Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:265000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 220 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5 / 5.3 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Thomas-W201 (Modo Team)".
Kde začít...? Zhruba na konci zimy jsem se stavil u mého kamaráda a mechanika méďi, kde jsem se zakoukal do M3 E36 v sedanu, a kdybych se v tom autě nesvezl, tak nevím, jestli bych vůbec o prodeji 190ky a jiném autě vůbec přemýšlel... Nicméně čas plynul dál a méďa (vlastně až do teď nenašel svého nového majitele), a protože se změnilo i pár jiných věcí, proč jsem už nadále nemohl všechny peníze strkat do auta, zhruba na začátku června mě přesvědčení o M3 začalo bohužel opouštět...:-( Tímto se moc omlouvám svému druhému já a slibuju mu, že mu to v budoucnu vynahradím (on je totiž na krásný a rychlý auta) :-)!
Proč tedy zrovna Fabie? Proč kombi? A proč nejdražší na pořízení TDi verze? Pár lidí z mého okolí to do dneška nechápe... včetně mého druhého já. Jeden z hlavních důvodů byl ten, že díky firemnímu autu, který je v TDi a právě ve Fabii, jsem získal poměrně podstatné informace a byl jsem rozhodnut, že nic jiného asi nemá smysl. Chtěl jsem tedy relativně nové auto, s nízkými provozními náklady, které není uplně mrtvé od poháněné nápravy...
Je fakt, že chvíli jsem přemýšlel i o RS, ale vzhledem k vyšší pořizovací ceně jsem to zavrhl. Dalším požadavkem byl faceliftový interiér s celočernou palubní deskou (od roku výroby 2003, do té doby vrchní díl černý a spodní díl šedý), a také verze kombi se mi více líbí než hatchback. Myslím, že po zhruba 3týdenním hledání, jsem se jel s mistrem Asphaltem podívat k Ústí nad Labem na jednoho bílého kombíka, který má najetých 265tis. km, ale nevypadá úplně zle...Když jsem jí poprvé uviděl, začal se mi v hlavě tvořit budoucí vzhled, vnitřně jsem tedy ještě nebyl úplně přesvědčen o tom, že budu mít Fabii, ale díky velice zachovalému vzhledu i interiéru, jsem to nechtěl dále odkládat a druhý den jsme si pro ní zajeli. Dobré je, že má všechno co jsem chtěl, všechny okna v elektrice, manuální klimatizaci, el. ovládaná zrcátka, zámek řadící páky, alarm, klimatizované přihrádky, výškově stavitelná sedadla (i u spolujezdce), a ikdyž se jedná o výrobu 9/2002, už má celou přístrojovou desku černou, a protože je po prvním majiteli, který se o ni moc dobře staral, má i servisní knížku. Jediné "minus" je počet najetých km, ale doufám, že jsme měli dobrý odhad a fabka bude najíždět další km, bez větších problémů.
Po více jak třech měsících užívání a cesty do Monzy jsem s tímto autem spokojený a myslím, že i úprava vzhledu ji změnila k lepšímu, hezčímu a trochu se od miliardy jiných, kterých u nás jezdí, odlišila... co myslíte?
Silné stránky
- provozní náklady
- dostupnost náhradních dílů
- zpracování interiéru (sice strohé, ale funkční a bez otravného vrzání)
- prostorný kufr
- spolehlivý, relativně silný a efektivní motor
- pohodlný podvozek
- nenápadné auto, příslušníci Policie si vás méně všímají
Slabé stránky
- Návykový ukazatel průměrné spotřeby okolo 5 litrů.
- Prý je oblíbeným autem u zloděju, doufám, že mojí se vyhnou...
- Někdo o ní tvrdí, že je přehnaně drahá. Já tvrdím, že všechny auta jsou přehnaně drahý, ale pokud je na trhu dostatek lidí, kteří to za tu cenu jsou ochotni koupit, tak proč to prodávat levněji, že? Navíc, moje fabka, vzhledem k najetým kilometrům, byla za rozumnou cenu...
- To, že už mě žádná jiná slabá stránka nenapadá....
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
O auto se mi stará kamarád a já, takže zkušenosti se servisem si nemůžu vynachválit...:-)
Co se týče "oprav", tak byl vyměněn olej, filtry, rozvody a okno, jinak fungujeme bez problému.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval od soukromé osoby, která se k němu dostala od prvního majitele, což byla firma ve které auto sloužilo jednomu cesťákovi, který se o ni velmi dobře staral. Při samotném prodeji nechyběla možnost, auto si prohlédnout i ze spodu. Takže druhý den jsme si pro ní s asphaltíkem a s prachama jeli.
Z obyčejného k líbivému...
Exteriér:
Potom co už jsem byl rozhodnut, že pořízené auto bude nakonec fabie, tak se mi hned v hlavě honila představa, jak by měla vypadat. Na úvod bych chtěl jen říct, že nešlo o výrazně nákladnou investici a auto si myslím ve finále vypadá úplně jinak než původně vypadalo. Nejsem příznivcem nějakých extrémních designových úprav, takže nějaké RRRRS nárazníky a boční prahové lišty se konat nebudou, stejně tak miliarda možných milotec doplňků na mé "audince :-)" nemá své místo.
Jako první šly dolů samolepy z okna pátých dveří (ikdyž se na nich psalo lichotivě Auto roku :-D), stejně tak označení fabia, aby auto nebylo, tak snadno identifikovatelné...poté došlo na instalaci okenních folií od 3M a následovalo polepení rámů dveří černou matnou páskou, aby bok auta působyl celistvým dojmem (tedy část od předního stahovacího okna až k pevnému oknu v kufru). Po nalakování klik do barvy auta jsem si posledním doladěním vzhledu utvrdil přísloví "kola dělají auto" a po dlouhém čekání dorazily slušivé alu.
Interiér:
Opět jsem zvolil styl V jednoduchosti je krása... I zde bych zmínil folie, protože interiér vozu mi teď přijde takový útulnější s větším soukromím, a když k tomu přičtu ochranu proti slunečním paprskům...,a to jsem býval odpůrce!! Nicméně jsou auta, na která bych to rozhodně nedával, jako např. můj méďa.
Dále bylo instalováno perfektní 2Dinové radio s dotykovou obrazovkou a možností přehrát úplně cokoliv, které jsem za hodně příjemnou cenu odkoupil od uživatele Asphalta (tímto ještě jednou díky Jiříku). K vybavení interiéru mi pomohlo i Aukro, kde jsem krom rámečku k radiu kupoval i loketní opěrku s dvěmi úložnými prostory. Nakonec ještě manžeta a řadící páka z Elegance a koberce s logem fabia, místo gumových, obojí od dealera Škoda.
Novinky v recenzi
333 333 KM
Bez problémů jsme pokořili další metu!!!
příprava na další zimu
Ikdyž zima ještě úplně neskončila, já už připravuju na další. Plecháče přezuty na nové Dunlop WinterResponce 185/60 R14 a přitom jsem i přeláknul lehce rezavjející plechy černou matovkou co mi zbyla z lakování třmenů na méďovi.
300000 km
Včera jsme překročili magických 300tis. km. Po větším servise, který byl proveden v průběhu zimi auto opět funguje a já se starám jen o to aby byla nafta v nádrži...
Servis při 290 000 km
Takže jsme překročili 290tis., ale bohužel s tím byl spojen i větší servis. Nejdříve přišly na řadu vstřikovací ventily (bohuzel), naštěstí kamarád sehnal jeté (cca 120tis. najeto), protože nový ventil stojí 20tis. a ano, jsou tam 4 :-). Dále se měnili horní uložení předních tlumičů + přední tlumiče, levé přední ložisko, přední stabilizátory, zadní destičky a palivový filtr. Takže další desítky tisíc snad před námi...
8.10.2008 jsme se přehoupli přes 280000 km
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1,9TDi, 74Kw PD
- krasavec 18.02.2011 12:41
- Re: fabia KRASAVEC 06.03.2010 23:47
- fabia KRASAVEC 24.01.2010 02:10
- Re: Re: Ve škodovkách druhá nej 16.06.2009 17:23 Ajin(MoDo Team)
- Re: Ve škodovkách druhá nej 16.06.2009 17:19 Prase
- Ve škodovkách druhá nej 16.06.2009 17:17 Ajin(MoDo Team)
- Re: Fabinka audinka 04.05.2009 12:40
- Fabinka audinka 26.04.2009 16:21 Pabllo
- Pat @ Mat 08.04.2009 22:19
- 3kila slušnýýýý 19.03.2009 06:33 Ajin(MoDo Team)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Desítkář 08.12.2008 20:43
- Re: Re: Re: Re: Re: Desítkář 07.12.2008 11:40 Asphalte MoDo
- Re: Re: Re: Re: Desítkář 07.12.2008 11:11 Ondřej Šámal
- Re: Re: Re: Desítkář 07.12.2008 11:11 Hanss (MoDo Team)
- Re: Re: Desítkář 07.12.2008 10:55 Dylan McKay
- Re: Desítkář 07.12.2008 10:51 Ondřej Šámal
- Desítkář 07.12.2008 10:45 Dylan McKay
- TK 07.12.2008 10:37 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Re: SLAVNOSTNÍ PŘEDÁNÍ CENY PRO MISS MACZ ŘÍJEN 2008 26.10.2008 09:13 PeT-a (RSKa)
- Re: SLAVNOSTNÍ PŘEDÁNÍ CENY PRO MISS MACZ ŘÍJEN 2008 26.10.2008 09:10 Poustnik
- SLAVNOSTNÍ PŘEDÁNÍ CENY PRO MISS MACZ ŘÍJEN 2008 26.10.2008 09:07 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: SLAVNOSTNÍ PŘEDÁNÍ CENY PRO MISS MACZ ŘÍJEN 2008 26.10.2008 09:04 Poustnik
- Re: SLAVNOSTNÍ PŘEDÁNÍ CENY PRO MISS MACZ ŘÍJEN 2008 26.10.2008 08:57
- SLAVNOSTNÍ PŘEDÁNÍ CENY PRO MISS MACZ ŘÍJEN 2008 26.10.2008 07:51 Poustnik
- Re: kilometry.. 15.10.2008 12:48
- kilometry.. 15.10.2008 07:48 David C3
- Re: Re: To jsou věci po dvou deci.... 14.10.2008 16:03 Poustnik
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: To jsou věci po dvou deci.... 14.10.2008 11:58 STi (Modo Team)
- Re: Re: Re: Re: Re: To jsou věci po dvou deci.... 14.10.2008 11:53
- Re: Re: Re: Re: To jsou věci po dvou deci.... 14.10.2008 11:46 Asphalte MoDo
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: Dave-lamino
Přidáno: 13.6.2007 5510 Majitel 9.83 Uživatelé