Recenze

10 Majitel

Škoda Fabia Ambiente HTP 51 kW

8.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Fabia Combi II Ambiente HTP Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:10 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 51 kroutící moment [Nm]: 112 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.1 maximální rychlost [km/h]: 164 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kamil_2".

Na úvod musím osvětlit, proč sem tento příspěvek dávám. Vzhledem k tomu, že se tu o Fabiích HTP nemluví zrovna libě jsem měl k tomuto vozu nezasloužený odpor. Jak jsem ale zjistil, většina té kritiky pramení z neznalosti tohoto vozu, a tak bych chtěl pro ty, ktěří si chtějí koupit nové auto, napsat co nejlepší recenzi na Fabii HTP. Nutno dodat, že mám zkušenosti hlavně se staršími vozy (Honda, Fiat, Škoda), z moderních jezdím svým Suzuki Swift tu a tam s Renaultem Scénnic rodičů, obě auta rv 2000.

A ted´ k autu a důvodům, proč jsme koupili Fabii. Auto není moje, je mojí nastávající. Auto jí koupili rodiče, a tak sem do výběru z taktických důvodů až tak moc nemluvil. Nakonec, at´ si svý peníze utratí za co chtějí, ne? Jak už tu v jiné recenzi někdo psal, nejdříve jsem se snažil, aby aby se nekoupila Fabie. Ceníkový ceny byly totiž dost vysoký a HTP 44 kW sem v žádném případě nechtěl (i díky motoristickým odborníkům z tohoto fóra, kteří ten motor bezdůvodně pomlouvají, i když řidičák na pionýra dostanou až za dva roky). Proto jsem nastávající bral do všech autosalonů a pořád jí říkal, v čem je to a to auto lepší.

Nakonec ale z koupě minulý rok na jaře sešlo (naštěstí:) ), a tak emoce vychladly. Během času jsem zjistil, že ceníková cena u Škody je zavádějící, na webu Škody jsou skladové vozy o poznání levnější (sice si nemůžete vybírat extra výbavu, ale radio a klima v mnoha skladovkách bývá). Nakonec se mi Fabie začala i líbit, a když tchán řek, že by to moh bejt kombík, měla Škoda vyhráno (Peugeot ani Renault se mě ani mojí nastávající designově moc nelíbili, jen ta Renaltova 1,2 turbo mě lákala. Kromě Peugeotu a Renaultu mě jiný kombík s cenou kolem 250.000 nenapadá). Pořád mě ale štval ten motor HTP, bál jsem se, že Fabie s ním moc nepojede. Vzhledem k tomu, že sem auto neplatil, a navíc bylo pro ženskou, nebyl reálnej argument pro silnější pohonnou jednotku. A tak sem ze začal smiřovat s tim, že náše nové auto bude lenochod. Pak sme ale měli tejden tchánovu Fabii I HTP 40 kW doma, a tak sem jí pořádně projel. A musim říct, že sem vetšinou řídil s otevřenou hubou. Ta Fabie jela jako bejk... Takže i na motor sem se nakonec těšil, navíc z provozního hlediska je pro ježdění mimo dálnice jednoznačně nejvýhodnější motorizace. Jednak je oproti 1,4 hodně levnějsí, má levnější povinný ručení atd atd, ale hlavně má papírovou spotřebu téměř jako TDI. 1,4 TDI 51 kW má dle výrobce mimo město spotřebu 4,2, HTP 51 kW 4,9, cenovej rozdíl je několik desítek tisíc Kč, takže HTP jsem racionálně zhodnotil jako nejlepší volbu pro mladou rodinu (rychlý auto mám naplánovaný na dobu, až budou děti z domu :)

Nakonec moje nastávající našla v únoru 2009 skvělou Fabii Kombi v Uh. Hradišti. V době, kdy v televizi běžela reklama na skladovou krátkou Fabii za 199.000 Kč (předopkládám, že to byl Classic s osmiventilovým HTP) nabízel Araver Uh. Hradiště Fabii II Kombi HTP 51 kW ve výbavě Ambiente navíc s originál radiem Dance s MP3 a AUX, dvěmi sklopnými klíči, metalízou a hlavně s 16´ kolama za 225.000 při financování leasingem. A tak se jelo do Hradiště. Z výbavy sem měl radost jako malej Jarda, barva se nám oběma velice líbíla, jedním slovem super. Ve výbavě je vše, co opravdu potřebujeme (el. okénka a zrcátka, mlhovky, 4 airbagy, ISOFIX, odmrazování zrcátek, rádio na MP3). Autu sice chybí klima, ale to nevidím (zatím?) jako nevýhodu. Jednak si myslím, že by toho s klimou bylo na HTP už moc a navíc su z vesnice, takže nestojim denně hodinu v zácpě, kde se výhoda klimy v letních pařácích projeví asi nejvíc. V den prodeje Araver neměl (naštěstí)zimní kola od Škofinu, která se dávala jako bonus při podepsání leasingu, a tak nám byla cena snížena o 9.000 Kč. Nakonec jsme pořídili novou (ne předváděcí) Fabii II Kombi HTP 51 kW Ambiente s rádiem Dance, centrálem na DO, metalízou a 16´ kolama za 216.000. Ještě se vám zdá Škoda předražená????????

Silné stránky

MOTOR, opravdu!
Po cestě z Hradiště do ČB sem si na D1 vzpoměl na zdejší kecy o tom, jak HTP nejede (mimochodem, otázka pro bystřejší: jaký zrychlení a papírovou spotřebu má nejslabší TDI ve Fabii, o kterém se tu zatím nikdo negativně nezmínil? Jaké zrychlení má mazda3 se základním motorem?). Pokud chcete úsporné auto, tak se HTP opravdu nebojte, mě osobně nadchl! Na D1 jsem vzhledem k tomu, že motor nebyl zajetej, jel často v pravým pruhu, a musim říct, že rozjet se z 90 na 130 s nezajetým HTP neni problém. Jasně, trvá to dýl než A6 s 2,5 TDI, BMW 53Od atd., ale HTP je holt jednadvojka, a rozhodně mě na dálnici mile překvapila. Výsledná spotřeba po prvních 300 najetých kilometrech po dálnicích a silnicích I třídy byla 5,8 l s rychlostním půměrem ca. 60 km/h. To mě velmi mile překvapilo a říkal sem si, že taková spotřeba potvrzuje správnou volbu HTP jako nejekonomičtějsího motoru z nabidky Fabie. Pak ale moje drahá vyhnala spotřebu až na 6,7 l/100 km, a to se mě zmocnila deprése. Na to, že rodičům Scénic 1,6 žere v podobných provozních podmínkách 7,2 l/100 km by spotřeba Fabie HTP byla hodně vysoká. Dnes ráno jsem jel do práce (15 km, z toho asi 8 km z kopce) a výsledná spotřeba byla 4,4 l. To jsem se ale opravdu snažil. Odpoledne jsem jel s Fabii velice svižně asi 80 km dlouhou trasu a výsledná spotřeba 5,2 l (nutno dodat, že trasu dokonale znám, což spotřebu snižuje, ale opravdu jsem chvátal). Až se mi té spotřebě dle počítače nechce věřit. Zatím jsem při předjíždění nebyl nikdy omezen výkonem motoru, předjet v 80 90 osobák do mírného kopce není problém (jistě, při předjíždění vás to nezatlačí do sedadel, ale najít rovinku na bezpečné přejetí lze i na silnici III třídy, rozhodně pro to nepotřebujete tříkilometrový rovný úsek...). Dokonce jsem si už i "zazávodil" s trojkovým bavorákem v Rakousku. Vzhledem k tomu, že většina aut v Rakousku jsou diesely předpokládám, že to byl 320d. Neříkám, že jsem tomu BMW ujel, to jsem ani nepředpokládal, měl sem ho pořád za prdelí, ale díky dobrým jízdním vlastnostem Fabie a v rámci možnosti pružnému HPT mě nebyl schopnej předjet ani na rovinkách po výjezdu ze zatáčky. Zrychlení Fabie z 80-100 na 130 asi taky nebude tak děsný, po výjezdu ze zatáčky jsem totiž zrychlil na 130 a nepředjel mě ani na dlouhých rovinkách. Neříkám, že ten bavorák neměl šanci, ale jízdní výkon Fabie mě doslova ohromil. Takové ty řeči, že by jí to Favorit natřel jsou z říše pohádek, s mým starým autem (swift 1,3 50 kW) jsem to Favoritovi vždy natřel a Fabie rozhodne nejede hůř než Swift, naopak.

Abych jen nachválil, malý výkon se projevuje tím, že předjet lze jen na jednu určitou rychlost. U výkonějšího auta lze třeba předjet na 4 na dlouhý rovince, když je rovinka kratší a člověk chvátá, tak se tam kopne 3 a pořádně se motor protočí. Fabie HTP má ale krátké zpřevodování a vzhledem k charakteristice motoru nemá cenu motor točit. Zatím se mi tedy zdá, že v rychlostech kolem 80 km lze předjet jen na 4, ve stovce na 5, ale uvidíme, až bude motor zajetej (zatim ho nechci moc trápit).

Abych to s tím motorem shrnul. Po přesedlání z 10 let starého auta s podobným výkonem do HTP vám výkon rozhodně nechybět nebude, takže pro potřeby jízdy (nikoli závodění) po silnících I-III třídy se mě osobně jeví HTP jako dobrá volba. Jízda po dálnici není pro HTP 51 kW nijak obtížná, je ale nutno si uvědomit, že řídíte auto do města se základní motorizací která je zjevně myšlena jako ekonomická pohonná jednotka, ne jako motor pro Kobru 11. Spotřeba mimo město je s krátkou fabii na užších gumách dle mého názoru lehce udržitelná na 5 l/100 km, aniž by se z vás stala brzda provozu, já jezdím na gumách 205/45 R 16 svižně a spotřeba s ne zcela zajetým motorem je 5,5 l/100 km se zátěží 150 kg. Pro srovnání uvádím link s přehledem základních pohonných jednotek Fabie a několika jejích konkurentů: http://magazin.automix.centrum.cz/clanek.phtml?id=12373:


PROSTOR
V podélném směru se Fabia II podle mě blíží Oktávii II, v příčném směru je ale prý užší než konkurence. Je ale otázkou, nakolik se rozdíl 5 nebo 10 cm projeví na pohodlí cestujícího na prostřední sedačce vzadu. Tři maji málo místa i ve Renaultu Scénic (osobní zkušenost). Zavazadlový prostor je obrovský, navíc je praktické, že není tak hluboký jako u Oktávie. Přítelkyně je malá, a tak by drobnosti z kufru Oktávie Kombi asi bez koštěte nevyndala :)

K pověstému rohu rádia. Při cestě z autosalonu domů sem si toho, že mě něco tlačí do kolena všiml asi až po dvou hodinách jízdy. Po troše přemýšlění a snížení sedadla na nejnižší možnou úroveň (mám 183 cm, takže ta nejnižší poloha sedadla bude asi myšlená pro vysoký lidi) mám ted´ koleno v přirozené poloze a je v prostoru mezi rohem radia a středovým tunelem (viz foto).

Velice pohodlné je i nastupování/vystupování. Tchán je poněkud zavalitý asi 175 cm vysoký, za mnou (183 cm) si však ve Fabii lebedil a velice si chválil pohodlné vystupování. Auto je totiž poměrně vysoké, a tak se sedí ve vzpřímené poloze, navíc velikost dveří a úhel otevírání jsou více než dostatečné. Oproti Fabii I se zdá být Fabia II o třídu větším autem.

INTERIÉR
Design je subjektivní kriterium, mě se ale Fabia uvnitř líbí, působí až luxusním dojmem (proti Cliu nebo Getzu). Příspívají k tomu hlavně kvalitní plasty a decentní design. K naší barvě se hodí i šedivé čalounění, takže se v interiéru Fabie cítíme jako v balvnce. Nutno dodat, že v autě na kočičích hlavách nic nevrže a neklepe, což budí dojem solidnosti. Sedadla jsou velice pohodlná, sice by snad mohla mít lepší boční vedení, ale na druhou stranu Fabie HTP neni WRC... Takže k interiéru nemáme zatím výhrady.

MFA
Palubní počítač má dobré ovládání (lze listovat oběma směry, Renault rodičů dovoluje pouze listování nahoru) a je na podle mě dobrém místě (mezi otáčkoměrem a tachometrem). Také se mi líbí, že obsahuje zvukové upozornění na teplotu pod 4 stup. C, která se na chvíli zobrazí na displeji. Také rezerva má nejen kontrolku, ale i zvukové upozornění s údajem, kolik lze na momentální stav paliva ujet kilometrů. Nevím, jak je to u konkurence, rozhodně je ale to zvukové upozornění praktické.

ZRCÁTKA
Obrovská zrcátka jsou jednoznačně plusem. Nevím, jak moc velká zrcátka byla ve Fabii I, ale Fabia II je má jednoznačně skvělá. Nabízejí výhled vzad jako zrcátka v autobusu.

ŘAZENÍ
Až ve Fabii sem pochopil, co je to přesné řazení. Jde to opravdu lehce a dráhy jsou krátké. Akorát s řazením pětky mám občas problém, ale neumím říct jestli je to zvykem řadit pětku jiným pohybem nebo Fabii...

VOLANT
Volant má pro mě ideální průměr věnce a je z velice příjemného plastu. Rozdíl mezi základním volantem a kůží obšitým byl pro mě osobně velice malý.

Slabé stránky

AUDIOSYSTÉM
Sice máme rádio Dance, což je vlastně vrchol nabídky, ale máme reproduktory jen vepředu, navíc rádio nemá USB vztup a hlavně nemá ovládání pod volantem, což trochu obtěžuje. Reproduktory se daj dodělat a USB nahradit vztupem AUX, který je ve standartu, ale trochu to dojem z rádia kazí. Ovládání pod volantem se ale asi dodělat nedá. Celkově mám dojem, že se ušetřili dva tři tisíce za motáž repro a ovládání pod volantem, ale myslim, že by to mělo být ve standartu i za cenu malinkého zdražení auta.

DESIGN
Mě osobně se Fabie moc nelíbí. S 16 kolama to ještě jde, ale auto je dost vysoké a masivní a proto na 14 vypadá dle mého názoru nepěkně. Navíc mě trochu mrzí, že je při pohledu zezadu vyšší než širší, což je dost nezvyk. Popravdě musím ale říct, že mě osobně design nepřijde už tak důležitý jako v pubertě :). Nepotřebovali jsme totiž auto s charizma Jaguaru E-Type, ale praktické auto, které vzhledem neurazí, a to Fabia splňuje do puntíku.

ZPŘEVODOVÁNÍ
Možná by se k HTP v kombi a Roomsteru hodila šestistupňová převodovka, která by zlepšila projev technicky jednoduchého a relativně slabého motoru ( vzpomeňte si na Fiat Stilo 1,2 s šestistupňovou převodovkou). Na rovinatých úsecích silnic a dálnic by klesly otáčky a tím i spotřeba. Akorát by bylo zřejmě nutné řadit tak často, že by to otravovalo... :)

PÁKA POSUVU SEDADEL
Nevím proč to tak udělali, ale udělali to blbě. To trčící táhlo mě ve Fabii I skoro připravilo o nohu, ve Fabii II mi to nepřijde tak zlé, ale jde to udělat jistě i lépe...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jak jsem psal v aktualitách, po 10 000 najetých km jsme do servisu nemuseli (ještě aby jo). Trochu se mi nelíbí, že první výměna oleje je po 15t km, asi ho nechám vyměnit už teď, po 10t - jen pro pocit, ale stejně je tam už skoro rok.

Jinak ještě jedna věc. Prodejce nám nedal zimní obutí, které nabízel ŠkoFIN, místo toho slevil 8.000 Kč. Za to se už daj sehnat špičkový gumy 165/70 R 14 (rozměr na FI, nevim, proč by FII měla mít širší, 165 jsou povolený i v TP a na zimu jsou jistě lepší než 185). Takže než dostat za 8.000 Polarisky, to raději chtějte slevu a kupte si kola zvlášť. Disky FI a FII jsou shodné, jak mi na dotaz promptně odpověděli ze Škody - takže s péčí o zákazníka jsem spokojen.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Araver Uherské Hradiště byl nejen velice levný, ale jsou tam i velice ochotní. Akorát nám nedali ve zmatku při předávání vozidla velkej techničák, což by se profíkům stát nemělo. Jinak jsem byl ale velice spokojen.

 

Novinky v recenzi

25.12.2009 20:11

První výměna oleje

Tak jsem byl poprvé v servisu - na první garančce. Olej se měnil trochu dřív než v předepsaných 15.000 km - prostě jsem chtěl vyměnit olej po záběhu trochu dřív, a navíc byla v servisu CB Auto akce jedel litr oleje zdarma. Celkem ta sranda v akci stála 1200 Kč - což je podle mě dost dobrá cena. Závady se zatím nevyskytly, jen kamínek rozbil přední sklo. Škoda byla nahlášena pojišťovně, ale zatím nebyl na výměnu čas.

17.10.2009 17:31

Tak máme za sebou 10.000 km...

...a máme Fabii čím dál víc rádi. Spotřeba se pohybuje dlouhodobě kolem 5,7 L/100 km při ženském stylu ježdění (jednička se hoooodně roztahuje a jede se maximálně na čtyřku, protože přece nechceme jet rychle, že…). Když jedu já, tak kolem 5,7 l mám i při jízdě po dálnici (Č. Budějovice – Mladá Boleslav a zpět, obsazení cca. 300 kg tam i zpět). Jak už sem psal v popisu, motor jede na naše potřeby velice slušně a je velice pružný, což mi vyhovuje. Auto se mi řídí lépe než Renault, ale to je subjektivní pocit. Ve Fábii mám ale pocit, že auto víc sedí a celkově mi padne víc do ruky.
Co se mi na autě nelíbí? Nic mě, popravdě řečeno, nenapadá. Nádrž by se mohla otevírat z místa řidiče (otevírá se klíčkem), ale to je detail. Zatím nic nevrže, vše funguje jak má, cestuje se nám pohodlně a spotřeba je velmi dobrá, takže si nás Škoda získala.


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatim slouží, ale tchán má škodovky za spolehlivý auta. Snad se to potvrdí...

praktičnost
10

Kufr je velikej, jen je škoda, že Ambiente nemá v základu víc odkládacích prostorů. Ale ty se dak dokoupit, takže stejně 10.

prostornost
0

Prostor je bez komentáře. Do Oktávie moc nechybí, že je Fabie o pár cm užší než konkurence pro 4 cestující nehraje roli...

jízdní vlastnosti
10

V rodině máme Renault Scénic, a tužší naladění Škody se mi líbí víc.

jízdní komfort
10

Pozice za volantem se mi oproti Scénicu zdá mnohem přirozenější. Subjektivně se mi sedí a řídí skvěle.

provozní náklady
10

Spotřeba fantastická (teda podle palubního počítače, uvidíme v realu), navíc to má jen tři válce - ušetřim za svíčky :)

náhradní díly
0

Nemám páru

výkon motoru
9

Jen kvůli 1,2 od Hyundaie dávám 9, protože objektivně to HTP už má zřejmě nejlepší léta za sebou. Jízdní dynamika Fabie II HTP je ale subjektivně velmi dobrá

spotřeba
0

5,5 když chvátám při najetých 1200 Km. Doufám, že palubní PC moc nelže...

hlučnost motoru
10

Mě se i ten zvuk líbí... V interiéru ale motor není slyšet.

kvalita sedadel
10

Opět, proti Renaultu super. Po čtyřech hodinách za volantem se mi pořád sedělo dobře.

brzdy
10

Je pravda, že nejsou kdovíjak jedovatý, na druhou stranu přílišná učinnost taky neni až tak pozitivní. Takže sem s nima spokojen.

zavazadlový prostor
10

480 l, co dodat?






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…