Recenze
Škoda Fabia
Technické info
Přezdívka auta Škoda Fabia Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:60000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 40 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16 maximální rychlost [km/h]: 151 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kuba84".
Auto vlastním od roku 2007. Je to můj druhý vůz. Předtím jsme měl Škodu Felicii 1,3 GLXi. Bohužel do mě zezadu narazila jedna šikovná paní takovým způsobem, že pojišťovna to ohodnotila jako totální škodu (oprava by byla dražší než je hodnota vozu,podle nějakých jejich tabulek). Nezbývalo než vrak prodat a poohlídnout se po novém přibližovadle. Koukal jsem víceméně jenom po škodovkách, protože jsem byl s felckou spokojený. Po nějaké době se mi naskytla možnost koupit rok starý náhradní vůz od autosalonu s necelými 19 tis. kilometry na tachometru za super cenu. Byla to Fabia 1.2 HTP 40 kW ve výbavě Classic (Tudíž naprostá holota). Oproti Felicii jsme si hodně pohoršil co se týče výbavy, ale v té době mi to bylo jedno. Dneska už bych auto bez klimatizace nekoupil. I v bezpečnostní výbavě jsme si celkem pohoršil. Felicia měla 2x airbag a dokonce i ABS. Tady mám pouze 1 airbag a bez ABS, ale zato o hodně pevnější karoserii.
ROZMĚRY:
délka 3970mm
šířka 1646mm
výška 1451mm
rozvor 2462mm
rozchod 1424mm
Vnitřní i vnější rozměry auta mi plně vyhovují. Až budu kupovat auto příště bude opět z tohoto segmentu.
MOTOR:
40 kW není bůhví co a na papíře to může vypadat strašidelně. Ale praxe zase tak strašná není. Jezdím většinou sám nebo ve dvou ( málokrát mám plně obsazeno) a hlavně po městě a blízkém okolí, takže mi výkon motoru dostačuje. Do 80 km/h je auto živé, nad 90 km/h už je to horší, no a nad 110 je to tragédie. Kdo uvažuje o rodinném autě, které bude většinu času plně obsazeno, měl by raději zvolit jinou motorizaci. Taktéž kdo by uvažoval o autě na delší přesuny po dálnicích, taky se raději této motorizaci vyhněte. Co se týče kultivovanosti, tak to taky není žádná sláva, ale opět nic hrozného. Zvuk motoru je v interiéru citelně slyšet mi trochu připomíná vysavač :-) Ale stačí přidat hlasitost rádia a je po problému :-)
Spotřebu ale musím pochválit. jezdím 90% ve městě a těch zbývajících 10% maximálně 20 km od města a dlouhodobý průměr mám 6,5 l/100 km.
Celkově hodnotím motor jako dobrý pro ty kdo jezdí většinu času po městě a s neobsazeným vozem.
Silné stránky
JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Oproti Felicii je to obrovský posun dopředu. Auto v zatáčkách drží stopu, náklony jsou minimální a když to přeženete dostaví se mírná a předvídatelná nedotáčivost. Své asi dělá i malý a lehký motor. Podvozek je přesně naladěn na české silnice. Je jistý a přitom z vás nevytřepe duši. Takže posílám inženýrům pochvalu za jeho nastavení.
SPOTŘEBA
viz. kapitola motor
PROVOZNÍ NÁKLADY
nízká pojistka, olejová nádrž pouze na 2,8 litru, díky lehkému motoru malé sjíždění pneumatik
RYCHLÉ ZAHŘÁTÍ MOTORU
I v letošních krutých mrazech mám motor zahřátý za 3 minuty jízdy. Trošku tomu pomáhám i já, že si nezatopím dokud nemá motor optimální teplotu. Raději budu nějakou dobu mrznout, než abych trápil studený motor :-)
ŘAZENÍ
Rychlosti tam padají skoro samy
BRZDY
Dostatečně dimenzované a dobře dávkovatelné
TROJBLIK U BLINKRŮ
maličkost k nezaplacení
REJD
Vytočím se na první šup i na místech, kde jsem měl s Felicií problémy. Ve městě se dobře parkuje.
Slabé stránky
SEDADLA
Nevím jestli mám v prdeli záda, nebo ty sedačky jsou prostě špatné. Po delší době jízdy se začínám ošívat a strašně mě to znervózňuje.
STŘEDOVÝ PANEL
Při mém optimálním nastavení sedačky mě tlačí do pravého kolena. Musím se proto posunout více dozadu a pak řídím na dlouhé ruce.
ŽÁROVKY
Jedna velká tragédie. Měním žárovky v předních světlech na střídačku co 2 měsíce. Jde sice jenom o 60 Kč položku, ale strašně mě to se*e. Jak vidím na cestách není to chyba pouze mého kusu, ale všech Fábií. Každá druhá je jednooká.
OSTŘIKOVÁNÍ ČELNÍHO SKLA
To je další věc co mě pokaždé rozčílí. Jedu,mám zasrané čelní sklo,zapnu ostřikování,voda s trysek stříká na okno,stěrače stírají,okno je krásně čisté,za 5 sekund kdy je okno čisté a suché projedou stěrače ještě jednou a skoro nasucho,takže se mi tam udělají šmouhy. Kdo by věděl jak se toho zbavit napište mi to prosím. Nevím jestli stačí jenom nějak přeprogramovat řídící jednotku.
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia
- Re: Re: Re: topení 10.04.2010 15:09 Đawson
- Re: Re: topení 17.03.2010 20:55 PeT-a (RSKa)
- Re: topení 17.03.2010 19:36
- topení 17.03.2010 17:56 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: žárovky 17.03.2010 11:21 sotomaior
- Hodnocení 17.03.2010 10:13 David Kos
- Re: Re: Re: Re: žárovky 17.03.2010 09:53 Kuka
- Re: Re: Re: žárovky 16.03.2010 22:29 McGyver2
- 40KW 16.03.2010 22:19 FRPE
- Re: Re: Re: žárovky 16.03.2010 21:19 Petr Kneifl
- Re: Re: žárovky 16.03.2010 18:57 H.Karlik
- Pěkný kousek 16.03.2010 18:23 Aspire
- Re: žárovky 16.03.2010 17:42
- žárovky 16.03.2010 17:33 Petr Kneifl
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé