Recenze

10 Majitel

Škoda Fabia 1,4 MPI Classic

9.40 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Fabia Rok výroby 2000 Koupeno nové najeto [km]:56000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 118 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16.5 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Axess".

Tak tohle autíčko se kupovalo, když jsem ještě neměl řidičák. Přesto jsem ale do výběru hodně mluvil a dobře jsem udělal, jinak bych dnes místo v něm jezdil ve Felicii Mystery:-). Vlastně ani (zatím) není moje, ale protože s ním najedu nejvíc km, napíšu o něm pár řádek. Světlo světa spatřilo v Mladé Boleslavi v srpnu 2000, tedy jako jedna z prvních Fabií. Oproti Felicii, to tehdy byl neskutečný skok a ve své době a kategorii auto opravdu na úrovni. I dnes se zejména za podvozek stydět rozhodně nemusí.

Silné stránky

Určitě podvozek a jízdní vlastnosti. I při razantním průjezdu zatáček nemá auto tendenci vyletět, sedí jako přibité. Díky konstrukci je mírně nedotáčivé, ale lehce lze korigovat ubráním plynu. Při použití větších ráfků a širších pneu to musí být ještě o kus lepší (standardně 14"). Při jízdě nikde nic nedrnčí, i přesto, že auto jezdí hodně po Praze. Na svou dobu měla Fabia podle mě nadčasový design (otázka vkusu) a i po letech s drobnými úpravami a litými koly vypadá k světu. Velmi dobrá jsou přední sedadla a jejich nastavení. Někomu může chybět bederní opěrka, ale ani po dlouhé jízdě z nich nevstávám rozlámaný. Také celková kvalita zpracování interiéru (až na jeho strohost) si zaslouží pochvalu. V neposlední řadě je toto malé auto relativně bezpečné. Díky své vyšší pohotovostní hmotnosti a 4 hvězdičkám z EuroNCAP mu občas přezdívám malý tank;o).

Slabé stránky

Auto zpočátku trpělo několika typickými dětskými nemocemi souvisejícími s náběhem výroby - řídící jednotka, "kosti" stabilizátoru. Slabší stránkou auta je líný motor, který stačí možná na klidnou jízdu, ne už ale na bezpečné předjíždění. Chybí mu jakákoli výkonová rezerva a i odezva plynového pedálu měla před přehráním SW řídící jednotky 2-3s. zpoždění, které, když jste právě v protisměru sakra poznáte:). Pružnost motoru je do 110km/h poměrně slušná, poté auto zrychluje velmi pomalu a neochotně. Když se s tímto motorem přesto snažíte jet trochu svižně, daní za to je vyšší spotřeba pohybující se kolem 7,5-8l/100km. Při rychlostech nad 150km/h již do kabiny proniká výrazněji hluk zvenčí a motor točí přes 4000ot./min. Hluk utne už jen otočení volume zcela doprava:-). Poslední co mě napadá je (teda spíš není) výbava. Auto má jen 1 airbag, posilovač, centrál na DO a tónovaná okna, výškově stavitelné sedadlo řidiče a mlhovky. ABS, klima, el. okna alespoň vpředu a nějaký ten airbag navíc by se určitě hodil. Jo a ještě jedna věc - za malé pravé zpětné zrcátko bych pracovníka odpovědného za úsporná opatření poslal do pr..., pralesa samozřejmě :).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V prvních letech provozu se na autě vyskytly některé "dětské nemoci". Zejména vadný software řídící jednotky (přenos vibrací, kolísání otáček, někdy i zhasnutí motoru). Několikeré přehrání SW v rámci záruky, od té doby ok. Výměna kostí stabilizátorů (konstrukční chyba - záruka). Porucha vodní pumpy - výměna těsně po konci záruky, reklamace až do MB - nepomohlo, museli jsme ji zaplatit, ale servis uznal vadu dílu, nějakou dobu poté na revanš prováděl servis vozu zdarma.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo koupeno i servisováno v Auto Žamberk. Výborný přístup. Úplná spokojenost s prodejem i servisem. Bohužel od letošního února již nefungují, zřejmě dělala Škoda čistku mezi dealery a tento menší nedokázal splnit podmínky:(. Co se týče té reklamace přímo do Škoda MB, hodně nás jejich přístup zklamal - ignorace, nezájem...

Ostatní

Na autě jsem provedl drobné úpravy, tak aby se (nejen mě) líbilo:
* Alu kola Enzo H 14"
* Zeleně lakované třmeny FS III a černé bubny
* Černé polepy "B" sloupků
* Tmavé boční blinkry
* Radio Clarion + 4x repro
* Velké vnější zpětné pravé zrcátko (z verze pro GB)
* Řadička RS
* Pedály RS
* Loketka Martínek
* Držák nápojů
* Stěrače Bosch Aerotwin
* Odstranění štítku motorizace

 

Novinky v recenzi

17.10.2008 00:00

Tak autíčko už je prodané...:(

26.5.2008 00:00

Miláček je na prodej, více zde: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=45511

14.3.2008 00:00

Pokud neznáte, podívejte se na zajímavé video "Jak se rodí Fabia", link: http://www.youtube.com/watch?v=TJeB1zth01w

10.11.2007 00:00

V posledních týdnech zlobilo servořízení. Projevovalo se to občasným výpadkem (celkem asi 4x) a poté posilovač řízení vypověděl službu úplně... Diagnóza = vadné servočerpadlo. Servočerpadlo TRW přišlo na 9 tisíc (ve škodovce pořídíte totéž za 22 tisíc + práce :(

28.9.2007 00:00

Překročeno magických 50.000km:)

10.6.2007 00:00

Přidány fotky mých předchozích aut;-)

21.5.2007 00:00

Přidáno video z jedné ostřejší jízdy:)

15.5.2007 00:00

Spotřeba: http://www.spritmonitor.de/en/detail/165609.html

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1,4 MPI Classic

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Nebýt těch "dětských nemocí" jsem spokojen

praktičnost
9

Dobrá, ale kombi to není.

prostornost
8

Mohla by být o chlup větší

jízdní vlastnosti
10

Výborné tenkrát, velmi dobré i dnes. Tvrdší podvozek je pro mě výhodou.

jízdní komfort
8

Chybí mi klima, jinak ok.

provozní náklady
10

Vzhledem ke konkurenci hodně dobré.

náhradní díly
10

Levné a dostupné, co víc si přát?

výkon motoru
7

Pro mě již nedostačující...

spotřeba
8

Mohla by být nižší. Závisí na stylu jízdy - pokud s tímhle autem chcete jezdit svižně, motor musíte točit a spotřeba jde nahoru.

hlučnost motoru
8

Při vyšších rychlostech je vyšší než je zdrávo.

kvalita sedadel
10

Nemám co bych jim vytknul.

brzdy
7

Na hmotnost vozu slabší. Radši bych i vzadu viděl kotouče.

zavazadlový prostor
8

Na velkou dovolenou to není:).






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…