Recenze
Škoda Fabia Monte Carlo
Technické info
Přezdívka auta Škoda 1,2Tsi Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:300 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.1 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "vfjr".
Často jsem si pročítal Vaše recenze o autech (některé opravdu zajímavé) a tak jsem se rozhodl,že jednu zkusím přidat.Začínal jsem po vojně s Trabantem-pro mladého kluka to byl tenkrát dobrý začátek-dnes je to trochu jinde.Pak jsem si prošel po revoluci nějakým tím dovozem auta z venku a před touto fábkou byl poslední Nissan Almera Tino.Dvojková fabka mě nikdy nijak neoslovila,skoro bych řekl,že se mi ani nelíbila.Ale když jsem poprvé na stránkách škody uviděl Monte Carlo,tak to byla láska na první pohled.Při koupi mě limitovali peníze,takže jak už tady někdo napsal-než velký auto bez výbavy,to řadši malé a s výbavou.Mě velikost Fabie stačí.Kombíka jsem snad nikdy nezbytně nepotřeboval a když potřebuju odvézt něco velkého,mám možnost půjčit si dodávku.Takže jsem si na konfigurátoru sestavil auto,zašel k prodejci škoda něco jsme ještě přidali a auto objednal.Zvolil jsem motor 77kW aby to aspoň trochu jelo a taky proto,že jen tato motorizace má vzadu kotouče.
Výbava: klimatronic,max-dot,tempomat,vyhřívané sedačky,naviradio Amundsen plus,vyhřívané ostřikovače,rezerva a hever,17" kola,loketní opěrka a výbava Monte Carlo.Celková cena po malé slevě 391000,- a přidali koberce.
S autem jsem moc spokojenej.Dobře jezdí,dobře brzdí a vše funguje jak má.Prostě srdeční záležitost.Rozepisovat se o autě snad ani nemá cenu,když jste vlastně stejný model popsali ve svých příspěvcích.Snad jen odlišnosti MC.Interiér včetně stropu je v černé barvě,podvozek a brzdy z RS,venku nějaké ty spoilery a černé světla s maskou chladiče.Musím pochválit perfektní a velmi přesné řazení,tichý motor,příjemná sedadla... Zpočátku jsem si nemohl zvyknout na zvláštní výhled přes přední okno,ale už jsem se to naučil.Je škoda,že budíky a klimatronic mají nádherné bílé podsvícení a zbytek auta je v zelené.O navigaci jsem v nějakém starším testu četl,že je pomalá při výpočtu trasy,ale při porovnání s mým Tomtomem je to nepředstavitelně rychlejší.Trasa přes celou evropu zpočítána za pár fteřin.
Samotná jízda autem je velmipříjemná a motor s autem cvičí vcelku svižně.Je třeba se naučit zvládat turboefekt,který je u tohoto motoru poměrně znát.
Motor zatahuje už v nízkých otáčkách a pokud člověk nechce zrovna závodit stačí se řídit ukazatelem zařazené rychlosti.To i výrazně přispěje k nízké spotřebě paliva a stále nejste brzdou
na silnici.Co se řízení týče,s tímto podvozkem a pneumatikami jede fabie jako po kolejích a přesto přejíždění českých nerovností není žádné utrpení-čekal jsem to horší.Brzdy jak už jsem psal jseu hodně dobrý-citlivý a účinný.
Charakteristika motoru
Základním stavebním prvkem motoru 1,2 l TSI je motor 1,4 l TSI známý např. z modelu ŠkodaSuperb II.
Vývojové práce na motoru 1,2 l TSI se ubíraly ve jménu nesoucí označení „downsizing“. Z menšího zdvihového objemu motoru se získává maximální výkon při minimální spotřebě paliva. Redukcí zdvihového objemu se dosahuje lepšího stupně účinnosti motoru, protože dochází k menším ztrátám vlivem tření. Kromě toho mají motory s menším zdvihovým objemem výhodu v podobě nižší hmotnosti
a nemusí tedy do pohybu uvádět takové hmoty.
Technické znaky
• 2-ventilová technika
• blok a hlava válců ze slitiny hliníku
• systém odvětrávání skříně klikového hřídele integrovaný do bloku válců
• zalité vložky válců z šedé litiny
• pohon vačkového hřídele ozubeným řetězem
• kapalinou chlazený chladič plnicího vzduchu integrovaný do sacího potrubí
• elektromagneticky ovládané vstřikovací jednotky
• homogenní režim plnění
• turbodmychadlo s elektricky ovládaným obtokovým ventilem
• výfukové ventily plněny sodíkem
• odpojovatelné mechanické čerpadlo chladicí kapaliny
• držák alternátoru s integrovaným olejovým filtrem a chladičem oleje
• dělený kryt skříně řetězového pohonu
Silné stránky
Dobře vypadá,výkon a spotřeba jsou podle mých představ,výborné brzdy.
Sedačky nemají chybu.
Slabé stránky
Tapecírunk dveří mohli udělat z měkčeného plastu.Možná bych uvítal kryt přes motor.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím nic-snad to vydrží.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vcelku spokojený-jen jsem déle čekal na auto.Porsche ČB.Přístup z jejich strany byl ale velmi profesionální.
plány
Jediné úpravy které plánuju je originální koncovka výfuku(už je objednaná) a možná parkovací asistent.Buď také originál škoda nebo nějaký doporučte.Bez displeje.Nebo radši kameru???
Novinky v recenzi
koncovka
Originální koncovka už je na svém místě.Řeknu Vám,chce to dost odvahy vzít přímočarou pilu a řezat do nového nárazníku.
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Monte Carlo
- pecka 07.08.2012 10:43 Biest
- Re: Re: Fábie 07.08.2012 10:31 Biest
- Re: Re: Hezká Fábka 03.08.2012 23:59 Biest
- Re: Re: Re: krása 03.08.2012 23:54 Biest
- Re: Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 26.09.2011 06:14 woody-alien
- Super recenzia 26.09.2011 00:19 Luigiko
- Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 22.09.2011 20:27 Thomasino
- Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 22.09.2011 20:17 Thomasino
- Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 22.09.2011 20:12 Ronault.
- Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 22.09.2011 19:49
- Re: Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 22.09.2011 08:08 Herbi TSI
- Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 22.09.2011 00:42 Jetty
- Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 21.09.2011 22:39 Ronault.
- Re: Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 21.09.2011 20:28 Nerez
- Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 21.09.2011 18:08 Jetty
- Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 21.09.2011 16:26
- Re: Re: Re: Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 21.09.2011 10:22 Herbi TSI
- Re: Nic ve zlém:-) 20.09.2011 22:48 Thomasino
- Re: Re: Nic ve zlém:-) 20.09.2011 22:41 Nerez
- Re: Nic ve zlém:-) 20.09.2011 22:32 Thomasino
- Re: Re: Nic ve zlém:-) 20.09.2011 22:19 matii
- Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 20.09.2011 22:18 Thomasino
- Re: Nic ve zlém:-) 20.09.2011 22:08 Thomasino
- Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 20.09.2011 22:05 Thomasino
- Re: Re: Nic ve zlém:-) 20.09.2011 21:40 matii
- Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 20.09.2011 21:39
- Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 20.09.2011 21:36 Thomasino
- Re: Nic ve zlém:-) 20.09.2011 21:27
- Re: Downsizing, aneb cesta do záhuby 20.09.2011 21:27 Thomasino
- Re: Nic ve zlém:-) 20.09.2011 21:22 Thomasino
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé