Recenze
Opel Senator Senator B 3.0 24V CD
Technické info
Přezdívka auta Senda Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:117000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 150 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 256 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 530 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Senda".
Senator B spatřil světlo světa v roce 1987, Opel chtěl tímto modelem vstoupit do segmentu luxusních vozů, po bok automobilů BMW, Audi a Mercedes Benz, do vývoje tohoto modelu investoval hodně financí, bohužel se Senator mezi Elitu nikdy nedostal, navzdory svému vysoce kvalitnímu zpracování, výbornému odhlučnění interiéru ,silným ,odolným a spolehlivým motorům a luxusní výbavě, která zahrnovala všemožné komfortní prvky, Opel nezvládl antikorozní úpravu a tak většina Senatorů začala rychle rezivět,což většinu potenciálních zájemcu o vůz odradilo, a tak se navzdory modernizaci a novému motoru 3.0 24V koncem roku 1989 vyrobilo kolem 60 000 vozů! Výroba byla ukončena koncem roku 1993 bez náhrady...
Motory:
25NE(103kw/205Nm) 210km/h
30NE(130kw/240Nm) 227km/h
C26NE(110kw/220Nm) 215km/h
C30LE(115kw/230Nm) 217km/h
C30NE(130kw/230Nm) 227km/h
C30SE:-)
Motor C30SE:
Zážehový řadový šestiválec, s rozvodem DOHC,
rozvody poháněné odolným řetězem!
Elektronicky řízené vícebodové vstřikování paliva spolu se zapalováním Bosch MOTRONIC.
Výkon 150Kw/204 PS při 6000ot/min
Točivý moment:270Nm při 3600ot/min
Palivo Natural 98.
Zrychlení 0-100-7.6s
Předepsaná maximální rychlost pro automatickou převodovku je 235 km /h, pro manuál 240km/h, moje maximum je 256km/h, je to sice tachometrová rychlost,ale i tak si tohoto údaje moooc vážím!!!
Převodovka:
Automatická elektronicky řízená se třemi provoznímy režimy:
-ekonomický
-sportovní: převodovka udržuje motor neustále ve vyšších otáčkách a rychleji reaguje na sešlápnutí plynu, při akceleraci řadí až před zásahem omezovače:-)
-zimní: auto se rozjíždí na druhý převodový stupeň, řazení je obzvláště měkké, tento režim,se vypíná po dosažení rychlosti 80km/h, nebo kick Downem!
Dále je možno volit mezi stupni:
P-parkování
R-zpátečka
N-neutrál
D-automatika
A konečně 3,2,1 a to pro případ,že potřebujete brzdnou sílu motoru, jedete v zatáčkovitém úseku a nechcete aby převodovka zbytečně přeřazovala, nebo když chcete využít maximálních otáček motoru, například při zařazeném stupni 3,převodovka automaticky řadí do tohoto stupně,ale čtyřku nikdy nezařadí!!
Bezpečnostní pojistka umožňuje vůz nastartovat pouze, když je volič v pozici P,nebo N! Sice logické a primitivní,ale ne pro každého..
Kolikrát jsem se divil,proč se po otočení klíčku v zapalování nic neděje:-)...
Při poruše převodovky se musí stupnice 1,2,3užívat jako nouzová, protože při zařazené automatice a poruše,znamená zařazená automatika 4rychlostní stupeň a na ten se autu moc zrychlovat nechce:-)(znám z vectry)
Brzdy:
Kapalinové,dvoukruhové s podtlakovým posilovačem,standardně osazené systémem ABS od firmy BOSCH.
Vpředu odvětrané kotouče o průměru 297mmm, vzadu masivní kotouče.
Exteriér:
Karoserie je odvozena od Omegy A, rozvor náprav činí 2730mm, s omegou jsou shodné pouze přední dveře, část střechy, a podvozkové díly, všechna kola jsou nezávisle zavěšena, což zaručuje perfektní jízdní vlastnosti a precizní ovládání, Přední poměrně těžkou kapotu zvedají dvě plynové vzpěry, rovněž víku zavazadelníku pomáhá vzpěra.
Čelní a zadní okna jsou lepená, všechna skla jsou probarvená, u většiny Senatoru je v čelním okně zalitá anténa rádia, Rozpoznávacím prvkem nejsilnějšího motoru 3.0 24V je přítlačný spoiler na víku kufru a také dvojitá obdélníková koncovka výfuku.
V nabídce Opelu byly pouze dvě varianty výbavy a to základní a CD
Už základní výbava obsahovala plastové kryty prahů, elektricky nastavitelná zrcátka s vyhříváním, nárazníky i zrcátka v barvě vozu, v závislosti na rychlosti tuhnoucí posilovač řízení SERVOTRONIC (při stání na volnoběh působí řízení dojmem,že snad volant není s ničím spojen a klouže jen v nějakém ložisku), ABS, otáčkoměr, elektronicky řízenou teplotu interiéru nezávisle pro levou a pravou polovinu interiéru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrky na předních sedadlech, centrální zamykání, mlhové světlomety v předu i v zadu, přídavné dálkové světlomety,Stereo rádio včetně 6ti reproduktorů,paket osvětlení interiéru a zadní tlumiče automaticky udržující světlou výšku vozidla nezávisle na zatížení.
Vrcholná verze CD navíc obsahovala automatickou převodovku, Tempomat, klimatizaci s možností vychlazování schránky před spolujezdcem, elektricky ovládaná okna s dojezdy a pojistkou proti přivření prstů, LCD přístrojový panel, výškově nastavitelný, kůží obšitý volant a sedadlo spolujezdce, luxusnější čalounění z mikroplyše, vyhřívaná přední sedadla, dřevěné obložení, dvojvrstvý metalický lak, kožený paket interiéru, prahové lišty s hliníkovým dekorem, výkonnější audio systém, Palubní počítač včetně kontrolního systému, hlídajícího veškeré provozní kapaliny a vnější osvětlení vozidla, vyhřívaně trysky vstřikovačů,litá 15ti palcová kola pavučinového designu, vysokorychlostní pneumatiky 205/65 ZR15 a systém RIDE CONTROL umožňující měnit tuhost podvozku ve třech stupních:
-Comfort, opravdu velmi měkký podvozek, žehlící jakékoliv nerovnosti, tento režim elektronika toleruje do rychlosti 90km/h po překročení automaticky přepne do režimu:
-Medium, středně tuhé odpružení, dalo by se říci: standardní tlumiče, tento režim může být nastaven do rychlosti 120km/h po překročení elektronika přepíná do nejtvrdšího režimu:
-Sport, podvozek je opravdu dost tuhý a auto perfektně sedí v zatáčkách
Zbývalo si připlatit za elektrický šíbr (1820 DM) což naštěstí většina kupujicích udělala:-), dále pak za kožené čalounění(2161 DM), závěsné zařízení(981 DM), vyhřívání zadních sedadel, roletku zadního okna(171 DM) a za stírače a ostřikovače světlometů(686 DM)…
Sendu jsem koupil na jaře roku 2006 od kamaráda z Mladé Boleslavi-od Rendy, věděl jsem, že má k autu velice dobrý vztah a pečlivě se o něj stará a do prodeje se mu moc nechce, přesto se mi podařilo jej umluvit a auto jsem koupil, má jasný původ, bylo koupeno nové v Zurichu, má servisní knížku pečlivě vedenou do konce roku 2001, původní manuál k obsluze, na autě není nic co tam nepatří, pouze kola momentalně používám jiná, jinak je vše naprosto původní, dokonce i audio systém na CD...
Motor 3.0 24V byl nejsilnějším sériově montovaným motorem, jde o řadový šestiválec,se čtyřmi ventily na válec se systémem proměnlivého sání tzv.DUAL RAM, který zaručuje neobyčejnou prožnost! Senda je v naprostém pořádku,garážovaný, bez koroze, pravidelně konzervován... -dalo by se říci jako nový:-) Verze CD značí plnou výbavu jak už jsem popsal na začátku článku... Veškteré díly kupuji na objednávku u Opela z německa... Auta si moc vážím, používám ho jen příležitostně, protože jich bohužel už moc na silnicích nepotkáte, takže ročně najedu sotva pár set kilometrů,ale každý kilometr je naprosto jedinečným zážitkem, už po otevření dveří na mě pokaždé dýchne luxusní kouzlo 90tých let, sedadla jsou stále jako nová, zavření dveří charakterizuje tiché cvaknutí, po zapnutí zapalování se rozzáří LCD panel, po jeho zhasnutí ještě otočím o jednu polohu klíčku a spouštím krásný dunivý zvuk motoru, jízda je kapitolou sama o sobě... Tento vůz stál ve své době 79800,-DM + el.šíbr, roleta zadního okna a stírače světel...
S původním majitelem Rendem jsem ve spojení a veškteré věci ohledně auta řešíme spolu, tímto mu chci poděkovat za vše, co pro mě dělá!!! Je to vlastně takový můj osobní dodavatel super aut, poradce a velmi dobrý kamarád:-) Také zdravím Misa z Bratislavy, se kterým jsem prodiskutoval přez ICQ pekných pár hodin ohledně našich Oplíků:-)
Silné stránky
Originální design
Prostornost
Silný a kultivovaný motor
Plynule řadící převodovka
Bohatá výbava
Perfektní odhlučnění interiéru
Pohodlná sedadla
Výborné brzdy
Zpracování(ani po 16ti letech v autě nic nevrže)
Relativně nízká spotřeba
Slabé stránky
Drahé náhradní díly, například za přední pár tlumičů OPEl požaduje 23040Kč... za přední ramena 11000Kč... Snad to do léta schrastím:-)
Pokud máte někdo Senatora a poškodíte si dřevěný dekor na středovém tunelu, shánějte na internetu použitý, výrobce za něj totiž požaduje přez 32 000Kč! No,ale tím vás tady nebudu trápit,každý špás jak známo něco stojí:-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Pro veškteré díly jezdím do Opelu do Brna, zatím jsem se nesetkal s problémem, možná je to tím,že jsem ještě nepotřeboval nic opravit:-) více poznám z jara,chystám se totiž na výměnu předních tlumičů a ramen...
Novinky v recenzi
Tak v létě 2008 jsem nechal vyměnit všechny čtyři elektronicky nastavitelné tlumiče, ramena a obul jsem nové pneu Continental Premium Contact na originál alu kola, změna v jízdě je neuvěřitelná, měl jsem Omegu MV6 teď mám Vetru V6 2001 a se senatorem se nemůže rovnat jízdnímy vlastnosti ani firemní Mercedes C 220CDI:-) Je sice pravdou, že generálka podvozku mě stála přez 60 000Kč plus šedivé vlasy ze servisu BS Auto BRNO, kteří vůbec netušily jak elektronicky nastavitelný podvozek funguje, i když se při přijímání sendy tvářili jako nechytřejší lid pod sluncem! Když jsem podepsal fakturu a vyjel ze servisu po výměně tlumičů, svítila mi na palubní desce kontrolka diagnostiky podvozku,takže jsem jen servis objel dokola a vrátil se po dvou minutách na reklamaci, což mě nechalo v klidu, když mě ale technici ujišťovali,že svítící kontrolka signalizuje funkčnost systému, nevěděl jsem,jestli se mám smát,nebo brečet, po hodině, kdy byl senda na dílně a technici chodili kolem auta jsem vykouřil krabičku cigaret a dožadoval se vstupu do dílny, když mě to bylo konečně umožněno, zjistil jsem,že celou hodinu hledají Diagnostickou zástrčku tu jsem jim ukázal,ale nebylo to nic platné... nakonec jsem zůstal u auta sám s jediným mladým mechanikem,který se mi snažil pomoct,ale nevěděl jak, sám jsem si vyblikal kódy závad,technik na mě koukal jak zjara co to vlastně dělám a jak to funguje:-(... ještě jsem jim je přeložil do češtiny ale auto tam stejně zůstalo skoro dva měsíce:-( za ty dva měsíce z německa přišly tři páry tlumičů, až ty poslední byly funkční,technici stihly poškrábat červeně lakovaný kryt motoru, budiš pravda, že to vedení přiznalo a v rámci reklamace byl nově nalakován, takové štěstí ale neměl kryt dveří, který mě po druhém převzetí vypadl odlomený po otevření dveří,stejně jako volant,který je od té doby na křivo, než bych ale auto vrátil na reklamaci s křivým volantem, rači ho nechám tak a budu hledat pečlivější servis!!! takže v kostce, BS už nechci ani vidět!!! Teď jsem si ještě vzpoměl jak mě umaštěný mechanik ležel v kufru a čalounění po něm jsem čistil suchou pěnou na třikrát! FUJ! Letos jsem sendu ještě nepřihlásil ale chystám se na to koncem července a moc se těším!
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Opel Senator Senator B 3.0 24V CD
- Re: Krasavec 10.07.2009 21:21 Jetty
- Krasavec 19.12.2008 16:40 DaewooMaster
- ...jo 11.08.2008 17:24 salazar
- Ahoj 26.02.2008 20:33 Dadánek (AlkoholixXx)
- Kára 23.02.2008 20:01 automekánik
- Re: Opel Senator Irmscher 17.02.2008 17:35
- Opel Senator Irmscher 29.01.2008 21:56
- Re: Re: Re: 10b znova 13.12.2007 22:26 Fremen
- senator 13.12.2007 02:58
- Re: Re: nádhera 11.12.2007 20:52
- Re: nádhera 11.12.2007 11:52
- Paráda... 11.12.2007 11:31 hadXR
- Palubní deska 11.12.2007 10:25
- Re: Exkluzivně 10.12.2007 23:29
- Re: Re: 10b znova 10.12.2007 23:26
- Exkluzivně 10.12.2007 23:15 positivemind
- Re: 10b znova 10.12.2007 23:09 JOB
- nádhera 10.12.2007 22:21
- 10b znova 10.12.2007 22:18 Fremen
- 10b 10.12.2007 16:59 CountachSV
- 10 b 10.12.2007 13:36 Pribina
- Re: Mooc hezký 10.12.2007 10:36
- Hodnotenie 10b 10.12.2007 09:13 2.0VTEC
- Mooc hezký 10.12.2007 07:49 Sprint
- super cár 10.12.2007 07:01
- nemam slov 09.12.2007 23:30 Kubyyyk
- 10 b. 09.12.2007 22:46
- hodnotenie 09.12.2007 21:50 lorenzlubos
- Nádhera 09.12.2007 21:37
- Re: Opravdu 09.12.2007 21:20
Další vozy značky Opel
-
Opel Senator (1990) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.10.2007 7010 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Opel Vectra (2005) Majitel: lubaan
Přidáno: 30.4.2008 8710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Opel Insignia (2009) Majitel: Toman01
Přidáno: 3.3.2010 479 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Opel Zafira (2003) Majitel: m.z.
Přidáno: 2.8.2009 3210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Opel Astra (2010) Majitel: Nerez
Přidáno: 2.9.2010 958 Majitel 9.90 Uživatelé