Recenze
Opel Vectra Vectra C Caravan 1,9 CDTI Sport 110 kw
Technické info
Přezdívka auta Vekina Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.3 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3
Popis vozu
29.4.2008
Opel Vectra Caravan 1,9 CDTI Sport 110 kw
Tak jsem si konečně splnil svůj sen,koupit si pořádný auto.Začalo to zhruba před rokem,když moje Astra začala hnít o závod.Řekl jsem si dost,koupím jiný auto.Od začátku bylo jasný,že to bude zase Opel,kombi,nafta.S Oplíkama mam víceméně jen dobré zkušenosti,tak nebyl důvod měnit značku.Nejdřív jsem chtěl Vectru B,ale taky už je to starší auto.Pak jsem náhodou viděl Vectru C,ze začátku se mi moc nelíbila,ale jak jsem po ní pokukoval,tak se mi tak zalíbila,že bylo rozhodnuto pro Vectru C Caravan.Začal jsem hledat všechny dostupný Info o tomhle autě,ale moc toho nebylo.V Čechách je to poměrně neobvyklý auto.Nicméně jsem z výběru brzy vyřadil motory 2,2 DTI,u kterých mě odradily rozporuplný zkušenosti majitelů a čerpadlo Bosch VP 44 .Ve výběru zůstal motor 1,9 CDTI 88 nebo 110 kw.Pro tenhle motor mě mimo jiný doporučení přesvědčil test Autobildu Opelu Astry se stejným motorem na 200000km.Mtotor zvládnul takovou porci bez problémů a po rozebrání do šroubku byl ve vynikajícím stavu.Bylo mi celkem jedno jestli nakonec bude motor 88 kw(8mi ventil)nebo 110 kw(16ti ventil),spíš mi záleželo na stavu auta.Pak jsme se s mojí přítelkyní nechali v jednom bazaru s Vectrou svézt.Ta měla hned jasno-tohle auto berem.Po shlídnutí nabídek v bazarech jsem začal přemejšlet ,že si auto dovezu z Německa.U nás bylo všechno moc drahý nebo ve špatným stavu.Tak jsem začal shromažďovat info o dovozu auta.Ještě,že existuje internet,jinak bych nevěděl nic.Po nastřádání potřebných info o dovozu přišlo na řadu vybírání na mobile.de.Pěkných aut tam byla spousta,ale nepotřeboval jsem auto hned,tak jsem jen tak pokukoval.Pak se ale objevila Vectra,která by mi vyhovovala:měla stříbrnou metalízu,závěs,ESP,motor 110kw.Měl jsem cukání pro ní hned dojet,ale ještě jsem chvíli odolával.Asi po 3 tejdnech jsem už nevydržel a zavolal do bazaru.Hlavně jsem chtěl vědět,proč mají u inzerátu napsáno“nur für Gewerbe oder Export“.Řekli mi,že auto nesplňuje podmínky pro prodej občanovi Německa,protože má sjetý gumy a špatný kotouče a destičky vzadu,proto je určeno jen k prodeji firmě,která dá auto do přádku,pak je teprve možno auto v Německu prodat.Tak jsem jim řek,že to promyslim.Během dne jsem byl rozhodnutej,že auto vez,ju.Druhej den,ještě,než jsem zavolal,mrknul jsem znova na net na inzerát a ejhle,auto zlevněný o 1000€.Popadnul jsem tel.a volam tam.Ptam se,proč ta sleva,řekli,že jsou velkej bazar a že co tam stojí dlouho,musí za každou cenu pryč.Nechtěli auto rezervovat dýl než jeden den,ale nakonec jsem je ukecal na dva dny,i tak to ale byl fofr.S kamarádem jsme ve smluvenej den vyjeli už ve 3 ráno.V 8 jsme byli na místě.Navigace nám hodně pomohla.Cesta byla dobrá,na konci dost zajímavá.Navigace nás najednou zavedla na takovou špatnou silnici do lesa.Ale byla tam i cedule se jménem bazaru.Začal jsem o bazaru pochybovat.Co to je za firmu,která prodává auta někde uprostřed černočernýho lesa???Najednou jsme vyjeli na velkou vyasfaltovanou plochu,auta kam se podíváš.Uprostřed vysoká strážní věž nebo co to bylo.Nejspíš bejvalá vojenská základna.Naprostá většina aut byly BMW,Mercedes,Audi.Ostatní značky tak po 20,30 kusech,nic nebylo starší než 5 let,žádný bouračky nebo šroty.Zaparkovali jsme a jdeme se ohlásit na recepci.Představil jsem se,podle jména našli klíče od rezervovaný Vectry,vzali si mou občanku a dali mi klíče.Ptam se jich,jestli máme na někoho čekat,ta paní povídá“Ne,auto stojí dole,jděte jezdit a zkoušet“!S kamarádem jsme na sebe koukali jak vyvoraný myši.Takový důvěry by jsme se v Čechách nedočkali.Našli jsme auto,na první pohled v perfektním stavu.Pořádně jsme ho prohlídli a projeli po areálu,bylo nádherný,interiér jako novej,motor šel jako hodinky,všechno fungovalo.Prohlíželi jsme auto asi hodinu a za celou dobu se nás nikdo nevšímal.Dojeli jsme k recepci a řekli,že auto berem.Ujal se nás mladej prodejce,dal mi servisní knížku,techničáky,protokoly o poslední TÜV a emisích,doklady od servisních prací,dva klíče,car pass,COC list.Pak ještě napsal pojištění na 14 dní.Mezitim nacvakli na auto převozní značky(spolu s pojištěním to stálo 70€)Napsali kupní smlouvu,zaplatil jsem.Celý to trvalo jen 15 minut.Pak jsme jeli na tzv.zullasungstelle,kde udělali odhlášku,vystavili převozní techničák a nalepili známku o platnosti TÜV(auto mělo ještě půl roku platnou HU a AU).Celý to bylo vyřízený během 15 minut i s pěti lidma,který byli před námi.Naši úředníci by si z toho měli vzít příklad.Poplatky za odhlášku a převozní techničák byly 48€.Dojeli jsme ještě zpátky do bazaru,kde si ofotili odhlášku a už jsme jeli domu.Všechno šlo jako na drátku.Cestou domů se mi kamarád ztratil někde v Augsburgu.Zavolal mi,že čeká u bezinky Shell,za ní,že prej je autosalon Toyota.S navigací jsem ho našel hned.Ještě,že byla vynalezená tak skvělá věc.Jinak bych ho asi nenašel a on byl v Německu poprvý,těžko by hledal cestu domů bez mapy a bez peněz.Pak už kromě dvouhodinový STAU před Mnichovem byla cesta bez problémů.Za Mnichovem jsem Vectru patřičně otestoval,jela jako drak.Druhej den jsem zajel na emise.Auto má filtr pevných částic,takže vůbec nekouří.Chudák technik z toho byl nějakej zmatenej a pořád si rovnal sondu ve výfuku,divil se,že to nekouří,je to přeci diesel.Nakonec se s tim smířil.Díval jsem se pak na trubku výfuku a je uvnitř úplně čistá,vytřít jí bílým hadrem tak se snad ani nezašpiní.Ostatně na filtr jsem hodně zvědavej,jak dlouho to vydrží.STK proběhla v pohodě,horší kotouče a destičky vzadu a 4mm gumy jim nevadily.Pak jsem šel na ouředníky na odbor dopravy.Tam mě vyléčili z čekací doby v Německu 15 minut a řekli,že značky budou za 14 dní a to prej mam štěstí,že toho mají málo,jinak prej to trvá i 4 tejdny!Po 14 dnech byly značky,vyřídil jsem pojistku a konečně bylo hotovo.Takže takhle jsem si dovez auto.
Vectra úplně překonala moje očekávání od novějšího auta.Na silnici perfektně sedí,přes nerovnosti se moc nevlní,neskáče a opravdu perfektní je utlumení podvozku.Když jedu po rozbitej silnici a cítim,jak kola kmitají a kopírujou ten tankodrom a uvnitř to člověk skoro neví,tak musim před autem smeknout.Výbornej je taky motor-plynulej zátah od 2OOOot až k červenýmu poli otáčkoměru,po zahřátí neni uvnitř slyšet,zvenku skoro snese v otázce hlučnosti srovnání s benzínem.Motor má dobrou pružnost,s 1,6 tuny těžkým autem cvičí jako nic.Spotřeba se za první 3000 km drží na 6,4 litru,na spotřebu momentálně nejezdim.Hodně se mi líbí interiér,je takovej neotřelej,mě se líbí.I na tolik kritizovaný bezaretační páčky blikrů a stěračů jsem si zvyknul už po cestě z Německa a nechápu,co proti nim přád lidi mají.Skvělý tuhý sedačky s výrazným bočním vedením a krásným čalouněním a vyhříváním mi dělají radost na moje občas bolavý záda.Klimatizace má rychlej nástup,tepelná pohoda uvnitř auta je výborná-jsem na klimatizaci trochu citlivější,mam hned z toho rýmu,ale ve vectře je to v pohodě-dodržuju pravidlo nechladit o víc než 5 stupňů oproti venkovní teplotě.Velkej zavazadlovej prostor,ikdyž musim říct,že astra asi měla větší.Tolik místa pro nohy na sedačkách vzadu jsem ještě neviděl,dveře i kufr jdou krásně z lehka otvírar i zavírat,prostě nemam Vectře co vytknout.Zvláštní pozornost si zaslouží adaptivní bixenony s přisvěcováním do zatáček.Po přesednutí z Astry to byl docela šok,vidim všechno jako ve dne,odbočovací světla svítí úplně do strany,což je na křižovatkách fakt perfektní.Jak se světla natáčejí podle volantu,to je opravdu neuvěřitelnej rozdíl při jízdě v noci,už bych nic jinýho nechtěl.6ti stupňová převodovka mě taky potěšila.Na šestku 160km/h při 2800ot,to je moc pěkný.Auto má spoustu dalších vychytávek,na který postupně přicházim.Všechno je ovládaný elektricky,zdá se mi,že to s tou elektronikou trochu přehnali.
Výbava je bohatá:ABS,ESP,IDS,brzdový asistent,parkovací asistent,6 x airbag,výklopné tažné zařízení,el.okna vpředu,el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka,vyhřívání předních sedadel,tónovaná skla,rádio s CD MP3 přehrávačem,palubní počítač,tempomat,měření tlaku v pneu,aktivní opěrky hlavy,držáky nápojů,multifunkční volant,mlhovky,adaptivní bixenonové světlomety s přisvěcováním do zatáček,vyhřívané trysky všech ostřikovačů,loketní opěrky,stavitelný volant,multifunkční volant,sportovní sedačky,litá kola,imobilizér,centrální zamykání na DO,automatická dvouzónová klimatizace,čidlo kvality vzduchu,protisluneční roletky zadních dveří,integrované podélné střešní nosníky.
Stav auta je výbornej,vnitřek jako novej,v motoru čisto,přesto,že má auto najeto 130 tis.km.Z venku pár drobných poškození na laku.Zatim jsem s Vectrou najel jen 3000 km,ale jsem nad míru spokojenej,doufam,že bude dlouho sloužit bez poruch.9.9.2008-už jsem najel 14000km a jsem pořád nadmíru spokojenej,ale jestli to tam bude pořád tak rychle naskakovat?Snad ne.
30.9.2008
No s autem už jsem se dost sžil a tak napíšu pár doplňujících informací.
Začal bych podvozkem.Zjistil jsem,že si s Vectrou můžu dovolit opravdu hodně.Průjezdy zatáčkama jsou perfektní a po nějakej nedotáčivosti neni ani stopy.Do zatáček můžu ještě rychlejš než se zadohrabavou Omegou,se kterou jsem nějakejch 150 tis najezdil..Vectra prostě sedí a drží.Nikdy zatim nepomáhalo ESP.Nechápu proč lidi často touží po vypínači ESP.Já normálně jezdim vklidu,ale čas od času Vectru taky pořádně proženu.Dobrý jízdní vlastnosti má asi taky proto,že ve verzi sport,je podvozek nižší o 20mm,možná jiný naladění posilovače řízení a asi i ESP.Ale skutečnej rozdíl mezi standartním podvozkem jsem neměl možnost porovnat.Podvozek má pochvalu.
Dál bych se chtěl zmínit o světlech AFL(Adaptive Forward Lighting).
Světla jsou naprosto fantastický.Musim říct,že jízda v noci je o hodně ale opravdu hodně bezpečnější.
Když stojim za tmy proti zdi a nastartuju,světla se automaticky rozsvítí a zároveň se nastaví do pohotovostní polohy.V noci je hezky vidět,jak světla sjedou dolů a do prostřed až na doraz a pak zase zpátky nahoru a na stranu.Už se mi párkrát stalo,že když se světla rovnají,tak na to lidi koukali jak na UFO(já ostatně ze začátku taky )Za jízdy si světla samy seřizujou délku dosvitu,je to dobře vidět při zrychlování/brždění.Při jízdě cca 90km/hod se světla trochu přizvednou a je vidět dál.Na dálkový se sklopí stínítko xenonu a svítí plnou silou a ke xenonům se ještě přidávají přídavný dálkový.Na dálkový je před autem jak ve dne.Odbočovací světla fungujou do rychlosti cca 50km/hod.Rozsvěcujou se buď natočením volantu o 90° nebo zapnutím blinkrů.Rozsvěcujou se pěkně plynule,žádný blikání.Rychlost rozsvícení závisí na rychlosti jízdy,zhasínají(stmívají se) pomalu.Odbočovací světla jsou neocenitelný při jízdě neosvětlenýma křižovatkama,při prudších zatáčkách,při odbočování kamkoliv a při parkování kolmo k chodníku mezi ostatní auta.Světla osvítí celej prostor vpředu vedle auta až k úrovni předních kol.Na světlech mi trochu vadí jedna věc-málo světla jde nahoru nad hranici tlumených světel,takže při jízdě po dálnici za tmy je špatně vidět na návěstidla nad silnicí,v tom mají klasický světla výhodu.Dřív jsem byl z delší noční jízdy docela unavenej,s Vectrou o únavě nejde vůbec mluvit.Nevýhoda AFL světel je nákladnost na opravy.Světla mají taky pochvalu.
Motor-nejlepší s čim jsem zatim jezdil.Platí pořád to,co jsem napsal dřív.
Interiér-sedačky-od doby co jezdim s Vectrou mě přestaly pobolívat záda.
Silné stránky
+výbornej motor
+6ti stupňová převodovka
+vzhled auta,takový netypický neokoukaný tvary,za octavií nebo golfem se lidi neotáčej,za vekinou jo :-)
+odhlučnění motoru a podvozku
+bohatá výbava
+adaptivní bixenony AFL
+nadbytek prostoru
+jízdní vlastnosti
+pohodlný sedačky
+kvalitní materiály v interiéru
+přehledná přístrojovka a dobrá ergonomie,chce to ale trochu si zvyknout
+příznivá spotřeba
+různý drobnosti ulehčující život:doprovodný světla-podržet páčku blinkrů k volantu a na cestu domů mi půl minuty svítí tlumený světla a zpátečky
ráno,když zapnu stěrače,aby se setřela ranní rosa-pokud zařadim zpátečku,tak se několikrát setře automaticky i zadní okno
+do silných stránek musim zahrnout i bezaretační páčky-v zimě se nemůže stát,že zapomenu stěrače vypnout a ráno při zapnutí zapalování se utrhne rameno přimrzlýho stěrače-stalo se mi u Astry.
Slabé stránky
-při prázdným autě zadek trochu poskakuje při přejíždění větších nerovností-vyřešeno výměnou zadních tlumičů
-když se klimatizace snaží snížit teplotu rozpálenýho interiéru,proudí z výdechů větrání doslova mrazivej uragán
-v motoru,ale i jinde oxidujou sponky hadic a hlavy šroubů
-motor se v zimě dlouho ohřívá
-nalejvání kapaliny do ostřikovačů-malý hrdlo a teče to všude kolem-uříznul jem pet flašku jako trychtýř a nechávam jí u baterky
-výhled dozadu a silný A sloupky
-poměrně nízká životnost některých čidel
-jako u mnoha jiných aut-pogumovaný madla dveří-ženský mají dlouhý nehty a rycle to poškrabou :-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto zatim v servisu nebylo.Ještě zbývá cca 20 tis do výměny oleje a rozvodovýho řemenu.Jsem zvyklej si všechno,co se dá zvládnout svépomocí ,udělat sám,včetně výměny rozvodů.Taky mě to docela baví.Porucha byla jen jedna-po dovezení auta jsem okukoval motor a našel jsem vypadlou spojovací tyčku klapek sání.Byla už vyčvachtaná,ale zatim jsem ji provizorně nasadil,než přijde nová.
31.1.2009 Do teď se na autě opravovalo:
-regulátor naklápění lopatek turba-doma
-spojovací tyčka vířících klapek-doma
-výměna řídící jednotka AFL-adaptivní xenony-doma
-výměna oleje,všech filtrů-doma
-výměna předřadníku levýho xenonu-doma
-výměna parkovacího čidla(pravý zadní vnější)-doma
-výměna tlumičů vzadu-doma
-výměna zadních brzdových destiček-doma
-výměna žhavící svíčky na 3 válci-doma
-výměna rozvodovýho řemenu,kladek a vodní pumpy-doma
-oprava vířících klapek-doma
14.5.2009
-výměna parkovacího čidla(levý zadní vnější)-doma
-výměna snímače rozdílu tlaku filtru pevných částic-doma
-opětovné vyčištění regulátoru naklápění lopatek turba-doma
-novej klíč-naprogramováno v servisu
Auto bylo v servisu jen párkrát na diagnostice,zatim se mi v tom nikdo cizí nehrabal.Mimochodem v autorizovaných servisech si mojí důvěru nezískali,čekal bych větší vstřícnost a někdy i znalosti.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejci v bazaru byli solidní lidi-ochota,vstřícnost,jednání na úrovni.Při prohlídce auta se nás nikdo nevšímal.Jednoduchá kupní smlouva bez dodatků psaných nečitelným miniaturním písmem jako u nás.Hned na rovinu mě upozornili,že na auto se nevztahuje záruka(export).Při rezervaci auta mi faxem poslali víc fotek,fotky poškozených míst na laku,technickou expertízu potvrzenou od Dekry,kde bylo napsáno,že jsou sjetý gumy a špatný kotouče a destičky vzadu.Poradili co a jak při odhlašování.Koupě auta v Německu je spíš příjemná záležitost,můžu vřele doporučit.Kamarád,kterej se mnou byl,prohlásil,že u nás už auto nekoupí,v létě si chce taky dovézt auto.
Tuning,nezávilé topení
Tuning nebude,mě se auta líbí nejvíc tak,jak vyjedou z fabriky.Snad jen bílý LED do parkovaček.Žárovky svítí žlutě a ke xenonům se to moc nehodí.
Nezávislé topení
Někdy v říjnu 2009 jsme s megabedou přišli na myšlenku dodělání nezávislýho topení.Dost dlouhou dobu jsme sbírali informace,jak to vůbec udělat a co všechno bude třeba sehnat hlavně na německých Opel fórech.U Vectry je výhoda,že topení jde ovládat přímo přes centrální displej,takže neni nutný mít v autě spínací hodiny.Navíc naše auta měly připravenej konektor pro připojení nezávislýho topení.Takže se nám to zdálo celkem jednoduchý.Ale pár oříšků tam bylo.Začali jsme teda shánět potřebný věci.Dalo to práci,ale podařilo se sehnat potřebný věci.Já jsem ale nemoh sehnat topení s originál Can-Bus řídící jednotkou.Tak jsem to vymyslel tak,že bych prozatim topení spínal přes hodiny,který jsem postupně zavrhnul a místo nich jsem koupil dálkový ovládání Eberspächer EasyStart R+.Při použití tohohle ovládání nejsou třeba hodiny,všechno jde nastavit přes dálkový ovládání.Na to ale byla potřeba standartní řídící jednotka topení Eberspächer.Bohužel ale topení,který jsem koupil mělo řídící jednotku jinou,tak mi nezbejvalo nic jinýho než koupit řídící jednotku topení speciálně pro Vectru.To mě trochu zpozdilo,ale na začátku února 2010 už bylo hotovo.No ale zase se nemuselo nic drátovat,jen se to připojilo na připravenej konektor.Výhoda ovládání přes centrální displej zůstala.
Montáž topení proběhla současně s výměnou termostatu.Byla to práce na celej den,ale dílo se podařilo.Pak už zbejvalo jen nechat topení naprogramovat a poprvý zatopit.
Topení je parádní věcička.Sedáte do vyhřátýho auta,teplota vody v motoru kolem 50°C.Od tý doby motor nezažil studenej start,motor nežhaví,neni třeba škrabat sklo......Topení funguje taky jako přihřívač-při běžícím motoru dohřívá vodu na potřebnou teplotu.V mrazu třeba -10°C je motor ohřátej na 85°C během pár km.Dálkový ovládání funguje perfektně,může se načasovat doba zapnutí nebo jednoduše topení na dálku zapnout.Při tom zobrazuje teplotu na kolik °C je zrovna interiér vytopenej.Funguje na vzdálenost cca 1000m ve volným prostoru.V zastavěných oblastech je vzdálenost dosahu menší.
Díly,který bylo potřeba sehnat:
-topení Eberspächer D5WS
-řídící jednotka Can-Bus pro Vectru C
-čerpadlo nafty
-vodní čerpadlo
-držák topení
-výfuk a trubka výfuku a sání
-hadice na vodu a naftu
-dálkový ovládání Eberspächer EasyStart R+
-různý drobnosti jako sponky atd.
Novinky v recenzi
Po letech
Menší aktualizace po letech.
Auto furt mam. Momentálně najeto 310 000km. Pořád dobrý. Poslední dobou je auto překvapivě bezporuchový, ani žádnou poruchovou kontrolku jsem neviděl svítit. Asi Vectra zraje jako víno :-).
Nicméně nějaký ty opravy byly. Loni jsem měnil spojku a dvouhm.setrvák. Byla to pakárna, ale nakonec jsem to doma na podlaze zvládnul.
Dál praskly manžety na poloosách, praskly obě přední pera, vyměněny tlumiče, ve 300 000km rozvody. O výměnu se začíná hlásit turbo. Ale na ty kilometry to jde.
Jinak všechno v pohodě, auto jezdí a slouží jak má.
Po čase
Ajajaj,nějak jsem na to tady skoro zapmněl.Takže co je novýho?Víceméně nic moc.
Někdy loni jsem sestřelil srnku v cca 100km/hod.Odnes to naštěstí jen nárazník a promáčknutý levý přední dveře.Nárazník sice prasknul,ale jen málo,tak se to dalo zavařit.Dveře naštěstí nejsou nijak moc promáčlý,tak jsem to zatim nechal bejt.Možná už to tak zůstane,přeci jen už je to starší kousek.Docela jsem se i divil,že to neodneslo víc věcí.
Jinak žádný poruchy nebyly,co se opravovalo byly jen spotřební věci,většinou ohledně podvozku.Neni divu při kvalitě našich silnic.
Auto slouží pořád dobře a je na něj spoleh.Letní náročnou dovolenou v Alpských zákrutách absolvovalo bez nejmenších problémů.
Ještě od poslední aktualizace musim dodat,že řídící jednotka AFL byla skutečně vadná,a světla fachčí jak mají.Dmychadlo topení bylo před minulou zimou taky vyměněný,takže škrabat okna jsem celou zimu nemusel :-)
Aktuálně najeto 260000 km.
Koukam,že jsem dlouho nic nepsal.Takže událo se toho dost,ani nevim,jestli si na všechno vzpomenu.
Ještě loni jsem měnil čep a axiální táhlo řízení,pak následovalo seřízení geometrie.
Někdy v lednu jsem koupil nový sání.Začátkem února jsem ho vyměnil.Byla to hnusná práce,ruce se mi z toho hojily 14 dní :-) Trvalo mi to docela dlouho,muselo se rozebrat spoustu věcí,korm jinýho muselo ven i naftový čerpadlo.Po výměně auto trochu líp táhne v nižších otáčkách,na spotřebu to vliv asi žádnej nemá.
V březnu jsem musel vyměnit zadní brzdový destičky-nečekaně rychle se sjely na železo.
Auto přečkalo zimu bez úhon,koupil jsem mu zimáky Michelin Alpin A4 205/55 R16,jsou výborný ve sněhu,trochu horší na břečce,ale celkově super,i výdrž vypadá dobře.Nezávislý topení byla paráda,za celou zimu jsem snad jedinkrát neškrabal okna,přesto,že parkuju jenom venku.
Na jaře přestalo fungovat nezávislý topení-odešlo dmychadlo,musim do zimy sehnat nový.
V dubnu přestal dobíjet alternátor.Naštěstí jsem byl kousek od domova,tak jsem domů ještě dojel.Alternátor jsem doma vyndal a dovez do Bosch servisu,oprava stála 2500 Kč,což mi udělalo radost,čekal jsem mnohem vyšší sumu.Na vině byl klasicky diodovej můstek.
Teď o víkendu jsem měnil obě zdaní horní ramena.Vepředu jsem vyměnil tyčky stabilizátoru,uložení stabilizátoru,přední destičky.Podvozek už byl v dost bídným stavu,teď je v autě zase krásný ticho.V tejdnu ještě vyměnim olej.
Ještě k předním kotoučům a destičkám-překvapila mně výdrž-když jsem auto koupil,už na autě byly.Já s nima doteď najezdil rovných 100000km.Taková výdrž je výborná,narozdíl od zadních,kde je třeba destičky měnit každých asi 30 tis.Ale často jezdim naloženej,s přívěsem,tak holt to jde rychlejš.
Opět se vrátila závada AFL,vypadá to vadnou řídící jednotku.Brzy přijde nová,tak pak dam vědět.
Momentálně najeto 228000km.
Fotky nový žádný nemam,páč auto vypadá furt stejně,akorát jsem přidal pár fotek z výměny sání.
Tak tu máme zase pár novinek
V srpnu bylo několik oprav.Bylo potřeba vyměnit axiální táhlo a čep řízení na levej staně.Už byla vůle jako hrom.Teď bude třeba udělat pravá strana,už to asi má svuj čas.Vyměnil jsem olej a filtry,vyčistil klimatizaci.To je z údržby všechno.
Teď jsme byli na prodlouženým víkendu v Dolomitech,bylo to pěkný,cestou domů jsme to vzali přes Grossglocknerskou Hochalpenstrasse.Za ten víkend jsem si pěkně zakroutil volantem :-)
Najeli jsme bezmála 1500km.Spotřeba podle PC je 5,7l/100km,což je na povahu jízdy v horách dobrý.Vectra to zvládla perfektně,jen asi budu muset brzy vyměnit přední destičky,možná i kotouče,ještě se uvidí.Pár fotek z cesty je v galerii.
Aktuálně máme najeto 207000km.
A je to tady - 200000km
7.7.2010 naskočilo na počítadle km 200000.Stalo se to při jízdě z Klatov s naloženou károu s taškama s váhou asi tak 3100kg.Vekina to zvládla v pohodě.
Tak a zase po nějakej době něco napíšu.
Podařilo se mi sehnat i pravý světlo,takže jsou obě zase jako nový.No ale nebylo slepený a byly v něm ustřihaný konektory.Tak jsem musel vykuchat to starý levý světlo a přendat celej kabelovej svazek.Vlastně jsem přitom přišel na to,jak světlo opravit.Když se podaří světlo rozlepit,pak už je to v pohodě.Všechno jde vyměnit,je to skládačka jak lego.No ale po pár dnech se přestalo natáčet levý světlo.Tak jsem ho dneska rozlepil,vyměnil celej agregát natáčení z původního světla a funguje!Fotky opravy světla jsou v galerii.
Taky došlo na výměnu ložiska tlumiče na pravým kole.Pak taky začalo klepat v řízení.Musel jsem vyměnit axiální kloub táhla řízení a je klid.Výměna šla celkem dobře,ale musel jsem si koupit 36mm klíč na povolení kloubu.
Jinak kromě výše zmíněných problémů je všechno v pohodě.
Konečně už jsem dojel zimní gumy a přezul na letní,hned to jinak vypadá.
Najeto 198000 km.
Takže máme po technickej,dopadlo to super.Technikovi se to moc líbilo,pochvaloval si,že málokterý auto po 200000 km je v tak dobrým stavu.Žádný vůle,žádný větší netěsnosti,prostě všechno v cajku.Dokonce mají nově i test tlumičů,tak ty jsou všechny dobrý.Moc mě to potěšilo.
Co mě ale mrzí je to,že nějak zašly přední světla.Skla jsou poškrabaný,najednou prostě nějak zestárly.Ale podařilo se mi levý světlo levně koupit na Ebay.To je jak nový,překvapivě i funguje.Tak teď ještě sehnat to pravý.
Tak a máme tu zase pár novinek.Asi před 14 dny mi přestal svítit levej xenon.Ale tentokrát to byla naštěstí jen výbojka.Vyměnil jsem jí a zjistl,že budu muset vyměnit i tu pravou.Ne že by mi vadilo,že nová svítí trochu jinou barvou,ale ta v pravým světle svítí oproti tej novej žalostně málo.Taky už jsem si poslední dobou řikal,že to svítí nějak mizerně.No a po výměně výbojky je to jasný.Původní výbojky už to prostě mají za sebou.
Nezávislý topení po dvou měsících provozu:prostě paráda.Navíc jsem přišel na zajímavou funkci-pokud je teplo,tak se topení sice nespustí,když ho zapnu,ale rozběhne se ventilátor.A když stojí auto na slunci,tak se trochu provětrá vnitřní prostor,takže pak nesedáte do tak velkýho vedra.
No a protože už mam auto dva roky,tak zejtra jedu na technickou.Tak snad to bude v pohodě.
Jedna malá porucha byla-zatuhlej EGR ventil-klasika.Vyčištěno.
Aktuálně najeto 193000 km.
No koukam,že jsem se dlouho neozval,tak to musim napravit.Za tu dlouhou dobu je pár novinek.Došlo k dodělání nezávislýho topení,skvělá věc!(viz samostatnej odstavec)Teď v sobotu jsem opět musel vyměnit zadní brzdový destičky(asi po 40 tis.km).Tentokrát jsem ale už vyměnil i kotouče.Musel jsem si vyrobit přípravek na zatlačení pístku,pak už to šlo dobře.
Jinak auto přes zimu v pohodě.Před zimou dostala Vekina novou baterku Varta Blue Dynamic.I při teplotě -24°C točil startér jako fík.Chtěl jsem původně nějakou levnější,ale bylo to všechno vyprodaný a stará už jednou nenastartovala,tak jsem vzal Vartu,těch měli dost.Jedna zajímavost-jediný co v zimě stávkovalo byly ostřikovače světel.Při teplotě pod -5°C zamrzaly,i když jsem pořád dolejval nemrznoucí kapalinu.Přitom ostřikovače čelního skla nezamrzly ani při -20°C.Zajmavej úkaz.Byl taky vyměněnej termostat,kterej se otvíral místo správných 88°C už při 70°C,takže se motor neohřál na víc než 70°C.Na to,že to byla jen výměna termostatu se muselo rozebrat spoustu věcí.Vzhledem k tomu,že jsem současně montoval nez.topení to byla ten den docela slušná rozborka -:) Aktuálně má Vekina najeto 190000 km.
Tak tu máme zase pár novinek.Vyměnili jsme vlnovec na výfukovým potrubí,už držel jen na vnitřním pletení.Byla docela práce to vyndat,ale nakonec se to podařilo.Při tej příležitost jsem si i prohlídnul filtr pevných částic.Překvapilo mě,jak byl uvnitř čistej.Hned při první delší jízdě se filtr vypálil,navzdory tomu,že se vypaloval před asi 100km.Takže všichni ostatní,co máte tohle auto s timhle motorem-nepodceňujte stav výfukovýho potrubí před filtrem pevných částic.Ztrácí se tlak v potrubí a filtr může bejt plnej,ale nedojde k vypálení,řídící jednotka to nepoznákvůli nízkýmu tlaku,kterej utíká např.přes špatnej vlnovec.
Auto je teď zase hezky tichý na volnoběh.Měnil jsem taky ložisko pružiny na levým předním kole,tak už zmizelo vrzání a lupání při otáčení volantem.No a jinak nic novýho,auto jezdí jak má,tak je radost jezdit.Momentálně najeto 176000km.
Tak zase po nějakej době něco napíšu.K dnešku najeto 170000km,to to přibejvá.Auto šlape jak má,problém byl jen se zaneseným sáním karbonem.Vyčistil jsem to,bylo tam bordelu požehnaně.Motor občas chcípal na volnoběh.Mam podezření na EGR ventil.Pokud ho odpojim,tak motor nikdy nechcípnul.Spotřeba stále 6,5l/100km.Byli jsme s tátou v Německu pro Zafiru,poved se nám dobrej kup,po cestě po dálnici,rychlost tempomat 140km/hod byla spotřeba 5,9l/100km při 4 lidech,to je pěkný.Jsem před koupí novejch gum,rozmejšlim se,jestli to budou znova Pirelli P7.Vydržely nějakých 25000km,neni to moc,ale zase po stránce jízdních vlastností,hlavně na mokru absolutní spokojenost.Jo abych nezapomněl,měnil jsem zadní horní příčný rameno a horní držák předního tlumiče.Loupalo v tom,ale držákem tlumiče to nebylo.Bylo pryč ložisko mezi držákem a pružinou.Nový jsem bohužel neměl,tak jsem to jen vyčistil,promazal a doplnil chybějící kuličky a je klid.Výměnou zadního ramene se odstranilo klepání zadní nápravy,teď je v autě ticho jako v kostele :-).Ještě ke pneu-sjely se naprosto rovnoměrně,co mě ale překvapilo je to,že ubyly stejně vzadu jako vpředu,čekal jsem,že na poháněnej nápravě dostanou zabrat víc.
Koukam,že jsem už dlouho nic nenapsal.Tak to je třeba napravit.Momentálně mí Vekina najeto 163000 km.Teď mam auto rok,takže jsme najezdili nějakých 34000 km.Od poslední aktualizace bylo zase pár závad,ale nic vážnýho.Opět jsem měnil další čidlo parkpilota odešel taky snímač rodílu rozdílu tlaku před a za filtrem pevných částic.Taky jsem musel koupit novej klíč,páč starej jsem potratil někde na sjezdovce.Jinak auto přes zimu v pohodě.Bál jsem se trochu jízdních vlastností na sněhu,ale bylo to zbytečný.Spotřeba se ustálila na 6,5l/100 km.
Zdravim všechny!Tak zase po nějakým čase jedna porucha-opět nedrží spojovací tyčka vířících klapek.Plastový domečky už jsou úplně vyčvachtaný.Tak jsem přistoupil k radikálnímu řešení-tyčku jsem si vyrobil-viz foto v galerii.Největší problém byl sehnat materál-dostatečně tvrdou páskovinu v odpovídající síle a šířce.Sice mam doma v dílnách hrozně krámů,ještě po dědovi,ale nakonec jsem musel vybrakovat starej zámek ze skříňě-takovej ten plech,co vede po celej délce dveří a zamyká je-ideální materiál :-).Naohejbat to podle starý tyčky a vyvrtat díry už byla sranda.Tyčka pěkně drží,plošky tyčky sedí pěkně na hlavičkách klapek,takže se tyčka nevyklání do stran jako u originálu.Jsem zvědavej jak dlouho to vydrží.Pak už teda budu muset koupit nový sání za nepěknej peníz.Když byla tyčka vypadlá,tak to skoro neni poznat.Jedna klapka je elektricky ovládaná,ta funguje pořád.Ani spotřeba se nezvýšila.Ale po spravení motor táhne znatelně líp v otáčkách cca 1800-3500.Myslel jsem,že bez klapek by měl bejt v chování motoru větší rodíl.Tohle se klukům u Fiatu moc nepovedlo,škoda,jinak je tenhle motor opravdu výbornej.No jinak už mam najeto 155000km,fuj toto přibejvá!Každým dnem už by mělo bejt nový parkovací čidlo,tak už zase bude snad všechno v pořádku.
Ahoj všichni!Tak jsem dneska konečně vyměnil ty rozvody.Povim vám,že to byla prácička.Samej deklík.Sundavání a nandavání všech možnejch krytů zabralo nejvíc času.No ale je to všechno hotový.Při 153000km bylo vyměněno:ozubenej řemen
napínací kladka
vodící kladka
vodní pumpa
Vodní pumpa už trochu sákla přes hřídel a napínací kladka už byla taky pěkně vyběhaná,tak bylo akorát na čase.Teď bude zase na nějakou dobu pokoj.Příští výměna až při 303000km.
Na zimákách už jsem nějakejch pěknejch pár km najezdil a jsou dobrý,sice mi přijde,že trochu hůř brzdí na sněhu(možná se mi to jen zdá,byl jsem zvyklej na auto lehčí o 400kg),ale ostatní je všechno v pohodě,hlavně na boční vedení jsou fakt skvělý.
No a parkpilot zase nejde,tentokrát je to levý zadní čidlo,tak až pojedu kolem Opla,objednam ho.
Fotky z výměny rozvodů jsou v galerii a taky tam jsou dvě fotky jak vypadá umytý auto po cca 200km jízdy v tomhle počasí.
Ahoj lidi!Tak sem zase něco po delší době napíšu.Auto slouží dobře,žádný problémy.Aktuálně máme najeto 149500km.Z toho plyne,že musim udělat rozvody,už se na to připravuju,že to zmáknu mezi svátkama.Auto dostalo na zimu plecháče s pneu Continental TS810 205/55R16.Jsem zvědavej,až napadne sníh jak se budou chovat.Dal jsem taky nový tlumiče dozadu,pravej tlumič už byl totálně mrtvej.Jízda se hodně zklidnila,podvozek je už zase tichej jako dřív a taky zmizelo uskakování zadku po nerovnostech,paráda.Konečně se mi taky podařilo odstranit klepání v kufru-stačilo povyšroubovat dorazy pátých dveří a je zase klid.No tak to je zatim asi tak všechno,tak se mějte!
Světla už svítí.Udělal jsem opatření,aby už nemohlo do světla natéct.Trochu jsem dopsal recenzi ohledně podvozku a světel.
Tak zdravim zase všechny.Včera mi přestal svítit levej xenon.Už měl takovou divnou barvu,tak jsem neváhal a koupil novou výbojku.Vyměnil a nic.No tak jsem hledal dál-vyndal jsem světlo a vespod je předřadník.Tak jsem se do něj podíval a byla v něm voda.Hromadu kontaktů zoxidovanejch(viz foto),tak jsem to vyčistil,ale už se to nerozchodilo,asi je to spálený.Takže novej předřadník.Zejtra ho objednam.Ještě mi po ránu svítila tak první dvě minuty kontrolka elektroniky motoru.Diagnostikováno nízký napětí žhavení.Proměřil jsem žhavičky,jedna byla pryč.Kamarád mi objednal Denso(origo byly beru).Měnil jsem jen tu jednu špatnou.Dobrý je,že auto pozná špatnou žhavičku-u Astry jsem to poznal až když jsem nenastartoval.No to je zatim všechno.
Tak se všichni mějte!
Zdravim všechny příznivce aut a čtenáře MACZ.Minulej tejden jsem na autě dělal pár oprav.Nefungoval parkpilot.Konečně první příležitost prakticky využít diagnostiku OP-COM.Pověděla,že je v háji pravý zadní vnější čidlo.Vyměnil jsem ho(stálo 1800 Kč).Je příjemný,když se nemusí na drahou diagnostiku jen proto,aby se člověk dozvěděl,který čidlo nejde.Myslim,že nákup diagnostiky se časem vyplatí.Od tý doby má parkpilot výpadky jen někdy(občas se to stávalo už co jsem auto přivez).Teď diagnostika hlásí levý vnější zadní čidlo.Asi ho taky čeká konec.Čidla jsou umístěný hned za kolama a může na ně od kol stříkat voda a to jim pravděpodobně nesvědčí.Parkpilot mívá výpadky ráno když je vlhko nebo prší.U tohohle auta je parkpilot nutnost-výhled dozadu nic moc.Při couvání s károu,která je nižší než spodní kraj zadního okna je to tragédie(vzpomínam při tom,jak jsem na vojně couval s vejtřaskou se zapřaženou vodárnou nebo centrálou-byly o metr užší než PV3S-tak to byl taky pěknej porod).Měnil jsem palivovej filtr-byla to docela fuška.Na povolení víka filtru je potřeba speciální nářadí,nakonec to zvládnul jakejsi instalatérskej hasák nebo co to je,kterej jsem dřív chtěl hodit do šrotu.Překvapila mě cena vložky filtru-bezmála 800 Kč.Asi nějakej lepší filtr pro common-rail.Taky už mam novou řídící jednotku adaptivních světel AFL(170€),takže už zase vidim "za roh" a jízda v noci je zase potěšení.Konečně jsem taky auto poprvý pořádně umyl a navoskoval.Teď se pomalu chystam na rozvody.Vyměnim drážkovanej řemen a kladky,kompletní rozvody včetně vodní pumpy.Budu si na to asi muset koupit nějakou pořádnou gola sadu-mam vyhlídnutou sadu Fortum.Začínam se taky rozmejšlet,jaký zimní gumy.Plecháče na zimu jsem sehnal v Praze(použitý).Jsem rád,že moje recenze pomohla při rozhodování o koupi tohohle auta:http://moje.auto.cz/Megabeda/vectra-c.html.
Vypalování filtru pevných částic probíhá úplně nenápadně-prozradí to jen extrémní okamžitá spotřeba a šedej kouř z výfuku.Když postřehnu,že to tam pere tolik nafty,tak jedu trochu svižnějc,abych filtru s vypálením trochu pomoh.
Vekina jezdí perfektně a všem se líbí.
Přidáno pár fotek.
10.8.2008
Tak.S autem do dnešního dne najeto 11 tis km.Před tejdnem výměna oleje,no byla to prácička-někdo utahnul vypouštěcí šroub takovým způsobem,že jsme hlavu šroubu vožvejkli a došlo na svářečku.Navařili jsme tam matku vel.24mm.Pak za pomoci prstýnku a metrový trubky šroub konečně povolil.Auto má nastavenou flexibilní výměnu oleje.Na tento olej bylo najeto 38 tis.km,jsem zvědavej,kdy si řekne o další výměnu.Jinak za celou dobu nebyl žádnej problém.Kromě světel.Přestalo fungovat natáčení světel do zatáček.Vzal jsem to do Opla na diagnostiku.Tam zjistili,že řídící jednotky světel jsou bez komunikace.Chová se to tak,že občas svítí jen jedno světlo.Někdy pravý,někdy levý,místo nesvítícího světla se vždycky rozsvítí mlhovka.V oplu mi tvrdili,že budou dole na světlech sežraný konektory přípojení řídících jednotek.Když jsem jim pověděl,že jsem to měl venku a je to naprosto netknutý,tak koukali jako kdyby jim ulítly včely.Odhaduju to,že si asi dělali zálusk na výměnu světel.Za pomoci německýho webu jsem zjistil,že je tam ještě jedna řídící jednotka pro obě světla a ta to dělá.Jejím odpojením svítí obě světla,jen se nenatáčejí.Novou řj.už mam objednanou.Jinak jsem s autem naprosto spokojenej.Spotřeba 6,3 l při nijak zvlášť opatrnej jízdě.Autu jsem pořídil nový gumy Pirelli P7.Teď ješte musim vyměnit zadní tlumiče,ty jsou KO.Koupil jsem si diagnostiku Op-com.S její pomocí se dají vyřešit menší problémy zdarma.Napíchnutí na diagnostiku v Opelu stojí cca 1200kč.Diagnostia vyšla na cca 4000Kč.
Beru zpátky,co jsem napsal nahoře,že motor táhne od 2000ot.Začala se rozsvěcovat kontrolka motoru a motor padal do nouzovýho režimu.Projevovalo se to tak,že při jízdě na delší dobu na plnej plyn(např.při jízdě do táhlýho kopce,po dálnici)motor spadnul do nouzovýho režimu.Diagnostika ukázala nízkej plnící tlak.Zjistili(autosalon Opel Plzeň),že je špatnej podtlakovej regulátor ovládání lopatek turba.Zkoušeli ho na měřáku podtlaku a že novej nemají,musí objednat.Ale jak s tim asi hnuli,tak ja nemoh doject domů,auto nejelo,několikrát i chcíplo.Doma jsem teda ventil rozebral,no zabordelenej byl pěkně.Vyčistil a smontoval.Od tý doby auto jede ještě líp než předtim.Motor táhne pěkně už od nějakých 1400-1500 ot.Teď je to teprve jízda.Foto ventilu dole.Za novej ventil ušetřeno 5000Kč.Pak jem ale našel na netu od stejnýho výrobce za 2500Kč.Opel si teda na dílech pěkně plní kapsu.Až budu mít cestu do reichu,zeptam se,co by stál tam.Ještě ke spojovací tyčce klapek v sání-nejde objednat samostatně,jen s celým hliníkovým odlitkem sání jako komplet za cca 9000tis.To se mi dát nechtělo.Vyřešil jsem to teda tak,že jsem čepičky na tej tyčce nahřál horkovzdušnou pistolí a kleštěma je trochu zmačknul.Nasadil jsem to a drží to.
Ještě přidam pár fotek,nešly vložit všechny najednou.
Přidat názorDiskuse: Opel Vectra Vectra C Caravan 1,9 CDTI Sport 110 kw
- recenze.. 25.05.2015 14:09 roox
- Ahoj prosím o radu 06.08.2012 20:09 vitek.dos
- Re: po rokoch a vela km 28.05.2011 16:53 lubaan
- po rokoch a vela km 27.05.2011 16:51
- Re: Vectra 1.9 CDti Sport 110 Kw 24.01.2011 18:45 vitek.dos
- Re: Re: Re: Vectra 1.9 CDti Sport 110 Kw 28.12.2010 09:17 lubaan
- Re: Re: Vectra 1.9 CDti Sport 110 Kw 27.12.2010 16:47 vitek.dos
- Re: Vectra 1.9 CDti Sport 110 Kw 27.12.2010 08:56 Megabeda
- Vectra 1.9 CDti Sport 110 Kw 27.12.2010 08:43 vitek.dos
- Re: Dotaz obecně 10.11.2010 10:57 lubaan
- Dotaz obecně 08.11.2010 17:10
- Re: změna Vectry 08.05.2010 08:24 lubaan
- změna Vectry 07.05.2010 23:28
- Re: Setrvačník+spojka... Diagnostika?? 17.03.2010 20:45 lubaan
- Setrvačník+spojka... Diagnostika?? 13.03.2010 10:15
- vece 05.01.2010 22:43
- Re: Re: Re: Re: !? AFL bixenony ?! 07.12.2009 15:13
- Portal na mobilni telefon??!! 07.12.2009 15:04
- Re: Re: Re: !? AFL bixenony ?! 03.11.2009 19:05 lubaan
- Re: Re: !? AFL bixenony ?! 03.11.2009 16:57
- Re: !? AFL bixenony ?! 03.11.2009 16:41 lubaan
- !? AFL bixenony ?! 03.11.2009 16:14
- Re: Re: Pěkná práce 02.10.2009 13:12 Sepp
- Re: Pěkná práce 01.10.2009 18:33 lubaan
- Re: po opravě 01.10.2009 18:30 lubaan
- Pěkná práce 30.09.2009 21:31 Sepp
- po opravě 15.09.2009 21:45
- Re: Nový člen a majitel céčka 02.09.2009 18:59 lubaan
- Nový člen a majitel céčka 30.08.2009 18:01
- Re: maximálka 26.07.2009 23:28 lubaan
Další vozy Opel Vectra
-
Opel Vectra (2005) Majitel: Megabeda
Přidáno: 30.8.2008 4210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Vectra (2004) Majitel: hugolin
Přidáno: 6.5.2009 139 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Opel Vectra (2004) Majitel: PepePPP
Přidáno: 16.5.2014 29 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Vectra (2006) Majitel: QQ077
Přidáno: 1.10.2008 2010 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Vectra (2003) Majitel: Blejdik
Přidáno: 16.10.2010 98 Majitel 9.84 Uživatelé