Recenze

lubaan (muž 46 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Opel Astra Astra F Caravan 1,7 TD

9.69 Uživatelé

Hodnoceno: 71× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5 Opel Astra, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta není Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:298000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1700 výkon [kW]: 50 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Náš Opel Astra 1,7 td Caravan jsme zakoupili v roce 2002 jako ojetý,čerstvě dovezený z Německa.Astra byla lehce ťuknutá na zadek,ale výměna pátých dveří a nárazníku to spravila,nic víc autu nebylo.Najeto bylo 110000.V té době stála Astra 165000Kč(oprava po lehkém ťukanci byla v ceně).Musím přiznat,že jsem kombíka nikdy nechtěl,ale po šestileté zkušenosti už bych jiné auto než kombi nechtěl.První usednutí za volant bylo velmi příjemné,v té době to bylo 4 roky staré auto,interiér velmi zachovalý,což platí dodnes.Po nastartování jsem byl mile překvapen,diesel pod kapotou je velice dobře odhlučněný,po zahřátí není v interiéru za jízdy téměř slyšet.Všichni nás před koupí Astry varovali,že je nespolehlivá,diesel motor od Opelu,závady elektriky,koroze.Dnes můžu říci,že to byla dobrá koupě a nelituji.Na to,že má najeto tolik km,vypadá pořád dobře.Astra nám za těch 6 let těžké služby velmi pomohla při stavbě RD.Materiálu se navozila,přitom zvládla porci 300 tis km bez vážných závad,nikdy nás nikde nenechala.Při každodenním dojíždění do práce cca 50 km po silnici,která by si spíše zasloužila pojmenovat tankodrom,před autem smekám,co všechno vydrželo.

Výbava:
auto má dva airbagy,ABS,el.šíbr,centrál na DO,posilovač řízení,mlhovky a tážné zařízení.Barva bílá,na které je všechno vidět.

Motor:
Opel X17DTL,výkon 50 KW.Diesel.Papírově není výkon velký,ale motor je docela slušně živý,nebojí se ani vyšších otáček.Občas,když jedu po dálnici tak ho proženu co to dá,ale to jen výjimečně.Jinak jezdím tak do max 3500 ot/min.S výkonem a chováním motoru jsem naprosto spokojený,po normálních silnicích se dá jezdit téměř pořád na pětku.I spotřeba je myslím příznivá.Dnes už ji tolik nesleduju,ale když jsem ji hlídal a jezdil na spotřebu,dalo se jezdit i za 4,5l.Dnes se v jízdě nijak neomezuju,ale do 6 litrů se vždy vejdu.Olej měním po 10 tis km.Za celou dobu nebyl s motorem žádný problém.

Podvozek:
Na české sinice,myslím vydržel dost.Cca ve 220 tis km byly vyměněny čepy řízení,svislé čepy na ramenech,všechny silentbloky a táhla stabilizátoru.Tuhost podvoku je nastavená tak akorát.Jen při přejíždění příčných nerovností trochu uskakuje záď auta.Auto je pohodlné,na rychle projížděné zatáčky raději zapomenout.Brzdy mají menší účinnost,ale výdrž komponentů je velice dobrá(kotouče a jedny destičky vydržely téměř 150000km).Převodovka má odstupňování převodů dobré,ale občas se zapomenu a z pětky chci řadit dál,šestka by se hodila.Řazení jde z lehka,ale mohlo by být přesnější.Spojka je stále původní a vypadá to,že ještě se k odchodu nechystá.Na hnacích hřídelích se začínají projevovat vůle poškubáváním při přidání nebo ubrání plynu.Plynulým zacházením s plynovým pedálem se to ale dá eliminovat na minimum.

Karoserie:
Myslím,že design Astry se povedl,ani v dnešní době se nemusí za svůj vzhled stydět.A to byly první Astry vyrobeny už,tuším v roce 1991.Kombík je velmi praktický,má nízkou nákladovou hranu,vysoký strop a velmi slušnou šířku.Na délku se vejde při sklopených sedačkách 180cm.Při sklopených sedačkách je zavazadlový prostor v rovině,což je velká výhoda.Co se týče karoserie z venku,začíná se objevovat koroze.Opel si na protikorozní ochraně moc záležet nedal.Postiženy jsou hlavně lemy zadních blatníků,práhy,místa pod gumou čelního skla.Koroze je jediná věc,která mi na našem autě vyloženě vadí.Potrápí také odlupující se boční lišty na dveřích.Byly vyměněny oba blinkry u kterých se odlouply čiré kryty.Dvakrát bylo měněno čelní sklo,které mělo prasklinu.Tu vždy způsobil odlétlý kamínek.

Interér:
Působí stále velmi zachovale,ani se nechce věřit,že auto má najeto 300tis.km.Minimum škrábanců,ani volant,řadicí páka a pedály nejsou příliš opotřebované.Velmi příjemná je palubní deska celá z měkčeného plastu.Sedačky mají stále pěkné čalounění,ale sedadlo řidiče je už dost prosezené,na delší cesty už raději zapomenout.Místa je poměrně dostatek,ale na zadních sedadlech je to horší.Hlučnost za jízdy je vynikající,na to že pod kapotou nýtuje diesel.Přístrojovka je velmi hezká.Zdá se,že až příliš často prsakají žárovky osvětlení přístrojů.Výměna žárovky osvětlení tachometru je opravdu lahůdka.Uvnitř nic nevrže ani nechrastí.Jinak ale spokojenost.

Myslím že Astra sloužila dobře,jsem s ní velmi spokojen.Za pár měsíců ale půjde do světa,mám už vyhlídnuté jiné vozidlo.Bude to opět Opel,tentokrát Vectra C Caravan 1,9 CDTI 88 nebo 110Kw.Myslím,že na Astru F ještě budu vpzomínat,hlavně na její jednoduchost a minimum elektroniky.

Silné stránky

+nízká spotřeba
+velký zavazadlový prostor
+odolnost materiálů v interiéru
+spolehlivost
+tichý interiér
+levné náhradní díly z druhovýroby.
+pružný motor
+nízké provozní náklady

Slabé stránky

-koroze
-uskakující záď při příčných nerovnostech
-málo místa vzadu
-bílá barva
-rychlý pokles ceny

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Téměř veškerý servis na autě dělám sám(baví mě to).Kromě výměny oleje z důvodu likvidace starého oleje.
Astra za těch mnou naježděných 200000 km neměla žádné velmi vážné poruchy.Radši to zaklepu na dřevo,ještě musí nějakou chvíli vydržet.Nějaké poruchy ale byly:
155000km-zadřené nebo zaseklé čerpadlo posilovače řízení,vyměněno za použité z vrakoviště za 2000 Kč.
170000km-vypověděl službu diodový můstek alternátoru,opraveno v servisu Bosch za 4500 Kč.
240000km-začal chrastit startér,vyměněn za použitý z vrakoviště za 2000 Kč

Jinak byla jen údržba nebo spotřební věci:
120000km-výměna rozvodů
150000km-výměna předních kotoučů+destiček
155000km-výměna čelního skla
175000km-vyměněn komplet výfuk
200000km-výměna rozvodů
210000km-výměna brzdového obložení vzadu
230000km-výměna žhavicích svíček
240000km-výměna čelního skla
280000km-výměna předních kotoučů+destiček,výměna rozvodů

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Astra byla koupená v bazaru,dovezená ze SRN.Majitel bazaru hned ze začátku řekl,že auto bylo opravované po nárazu ze zadu,ochotně ukázal,co se měnilo a opravovalo.Zkušební jízda,prohlídka auta na zvedáku.Dal nám roční záruku,vyřídil všechny papíry,přepsání na mě,já jen zaplatil a odjel domu.Musel jsem jen koupit lékárničku.S přístupem prodejce jem byl velmi spokojen.

 


Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Až na výjimky výborná.

praktičnost
10

Super.

prostornost
9

Dobrá až na zadní sedadla(místo pro nohy).

jízdní vlastnosti
8

Komfortní,nesportovní,ale to nevadí.

jízdní komfort
10

Výborný,trochu prosezená sedadla.

provozní náklady
10

Nízká spotřeba,levné náhradní díly,technická nenáročnost na opravy,většinu lze opravit svépomocí.

náhradní díly
10

Levné,dostupné.

výkon motoru
9

Dostačující.

spotřeba
10

Výborná.

hlučnost motoru
9

Zvenku k nepřeslechnutí,uvnitř překvapivě tichý.

kvalita sedadel
7

Čalounění kvalitní,prosezená,malá boční opora.

brzdy
9

Mohly by být úcinnější,na druhou stranu vydržely dlouho.

zavazadlový prostor
10

Vynikající.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…