Recenze
Opel Astra 1.8 16V 85 kW 100edition
Technické info
Přezdívka auta Opel Astra Caravan Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 170 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "op-pacey".
Kecy okolo:
Jedná se o Astru 2. generace, označovanou "G". Géčková řada se vyráběla od roku 1998, přičemž se nahrazovala předchozí model označovaný "F". Ten se však vyráběl až do roku 2002.
Mezi jeho hlavní konkurenty patří VW Golf IV, Ford Focus. I dnes se v bazarech prodávají tyto modely ve stejné cenové relaci.
V nabídce jsou tři typy karoserie:
tří a pětidvéřový liftback (objem kufru: 370 l)
sedan (o.k.: 460 l)
kombi - označovaná Caravan (o.k.: 480 l)
kupé i cabrio
Motorové varianty jsou velice rozmanité
Benzínových je nepřeberné množství
1.2 16V 48 kW; 1.6 a 1.6 16V 62 a 74 kW; 1.6 CNG 71 kW; 1.8 16V 85 a 92 kW; 2.0 16V 100kW; 2.0 OPC a 2.0 Turbo 118 a 141 kW; 2.2 16V 108 kW
Naftové
1.7 TD a DTI a CDTI 50 a 55 a 59 kW; 2.0 16V DI a DTI 60 a 74 kw; 2.2 16V DTI 92 kW
Jednotlivé typy motorů samozřejmě na sebe navazovaly podle roku výroby. Vznětový motor nepatřil k silným stránkám Opelu, ale pokud opravdu toužíte po nafťáku, tak minimálně série DTI.
Životopis
1998: Představena druhá generace modelu. Motory 1,4i 16V (66 kW), 1,6i 16V (74 kW), 1,8i 16V (85 kW), 2,0i 16V (100 kW) a 1,7 TD (50 kW).
1999: Představen kabriolet a nové turbodiesely s přímým vstřikováním - 1,7 16V DTI (55 kW) a 2,0 16V DTI (60 kW).
2000: Nové motory 1,2i 16V (55 kW) a 1,6i 8V (62 kW). Výkonnější verze 2,0 16V DTI (74 kW). Nové sportovní kupé.
2001: Drobná modernizace. Motor 1,8i 16V nyní s výkonem 92 kW, 2,0i 16V nahrazen novým 2,2i 16V (108 kW).
2002: Nový turbodiesel 2,2 16V DTI (92 kW), motor 1,4i 16V (66 kW) vyřazen z nabídky.
2003: Motor 1,7 DTI (55 kW) nahrazen novým 1,7 CDTI (59 kW)
2004: Příchod nové generace, původní vyráběna nadále pod názvem Astra Classic.
Jak jsme se setkali...
Mé auto snů byl Peugeot 406. Sny se mají plnit, a proto jsem si jej pořídil ihned jak to bylo možné. Bohužel jsme si spolu moc neužili. Našel se dobrák, který mě ho zbavil.
Řidič protijedoucí C3ky nechtěl vjet do díry tak ji objel, na čerstvém snížku dostal smyk, a objevil se u mně v protisměru. Srážka byla neodvratitelná, i když jsem to strhl do škarpy.
Výsledek: obě auta na odpis.
Po peripetiích s pojišťovnou a leasingovkou, kdy jsem nevěděl jestli peníze dostanu já nebo leasingovka jsem začal vybírat. Vždy jsem byl na francouzská auta, tak volba padla na C5 po faceliftu v dieselu. Přečetl jsem si pár věcí o nutných servisních úkonech a ceně dílů a změnil názor. Nicméně servisní ceny byly cca shodné s ostatními modely v cenové relaci 140 - 170000.-
Nikdy jsem nechtěl německé auto v kombíku, nikdy benzíňák. Ale i tak padla volba na Audi A4 Avant 1.8T. Servisní ceny stejné, kvalita úplně někde jinde.
Pak přišel další zvrat. Peníze za škodu jsem dostal já. Poprvé jsem se podřídil ekonomickým myšlenkám, a začal se rozhlížet po voze za cenu, kterou mi vyčíslila pojišťovna jako škodu, tedy do 85.000,- Byl jsem překvapen kolik možností díky "krizi" má člověk za tak málo peněz. Osud tomu chtěl, že v bazaru kde jsem kupoval Peugeota, měli Opela, dovezeného z Německa po prvním majiteli, v suprové výbavě. A tak jsem nad ním začal přemýšlet, pak následoval můj rituál při koupi. Týden obhlížení, pár zkušebních jízd, prohlídka s mechanikem, složení zálohy. Nekonečné čekání na vyřízení českého TP a SPZ, a konečně odvoz domů.
A teď k výbavě:
Výškově i podélně nastavitelný kožený volant
Interiér čalouněný v kůži
Výškově nastavitelné sedadla s nastavitelnou bederní opěrkou u řidiče i spolujezdce
Vyhřívaná sedadla
Vyhřívaná elektricky ovládaná zrcátka
4x elektrická okna
4x airbag (přední a boční)
Klimatizace
Posilovač řízení
4x kotoučové brzdy
ABS
ASR
Autorádio na CDmp3 (Sony CDX-GT 310)
6x repro
Venkovní teploměr
Loketní opěrka vzadu, s otevíratelnou přepážkou pro převoz dlouhých úzkých předmětů
Rozměry
4288x1709x1465 mm
Rozvor
2611 mm
Jako super věc bych označil pneumatické vaky na zadní nápravě. Pokud hodně naložíte auto, nebo vezete přívěs, je možné si zadní nápravu "dofoukat" a zvednout tak světlou výšku zadní části auta.
Plní se zevnitř, za zadním světlometem, kde je klasický autoventilek ;-)
Silné stránky
Příjemně naladěný podvozek, ani měkký ani tvrdý. Díky kombinaci 16ti palcových pneumatik na nízkém profilu a podvozku auto drží v zatáčkách. Dobře tvarovaná sedadla s dobrým bočním vedením vás z koženého sedla nenechají vyklouznout. Stehenní část předních sedadel vysouvatelná pro větší pohodlí. Dobré brzdy.
Dobrý tah motoru až do 6000 ot/min
Solidní spotřeba
Slabé stránky
Mezi první slabější stránku bych zařadil, spínací skříňku. Bohužel je to Opelovský problém, a budu si muset zvyknout. Stejně špatně to jde i v jiných Opelech s kterýma jsem měl tu čest.
Gumová kulisa řazení
Problémové otevírání 5. dveří (u většiny Caravanů)
vyřešeno "poopravením" zámku
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádný servis nebyl třeba, a doufám že ani nebude.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Po předchozích zkušenostech a náhodě, že právě tady to auto stálo v bazaru kde mé poslední, jsem jej koupil opět u nich. Jejich suprové jednání se nezměnilo. Auto mi odemčeli, a dosytosti jsem mohl kontrolovat, prolézat, zkoumat... Žádné prudění. Při čtvrté návštěvě jsem se projel a bylo rozhodnuto.
Novinky v recenzi
Zimní gumy
Dnes přezuto na zimní gumy. Pořídil jsem protektory Pneu Vraník 205/55 R16. Za tu cenu nešlo odolat. Uvidíme jak se osvědčí. První negativní projev protektorů: 530 Kč za vyvážení. Celkem přezutí bačkor přišlo na 1300,- Tak to je palba....
opět jsem na CB
Tak a auto se konečně začíná podobat obrazu mému ;-) Namotnoval jsem CBčko, nasadil anténu a vše funguje. Jen mi ještě nikdo neodpověděl :-( Tak nevím jestli je někde problém, nebo se nikdo se mnou nebaví. Každopádně v éteru: PETR - OPAVA
DRL světla
Tak jsem konečně přidal fotky namontovaných denních světel. A srovnání i s halogenem.
DRL světla
Namontoval jsem LED světla na denní svícení, s homologací, atestem, se vším všude podle předpisů;-) Svítí báječně, Foto co nejdříve přidám
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Opel Astra 1.8 16V 85 kW 100edition
- Re: Re: motto 10.12.2010 17:42 Brandon Walsh
- Re: motto 10.12.2010 14:11
- motto 07.12.2010 14:48 Brandon Walsh
- Re: CB vysílačka 15.05.2010 14:00 Johnny_P
- Re: Re: CB vysílačka 15.05.2010 13:21
- Re: CB vysílačka 15.05.2010 11:48 Johnny_P
- Re: CB vysílačka 14.05.2010 23:38
- CB vysílačka 14.05.2010 19:23 Johnny_P
- Oplik?toho dobre poznám :-) 11.05.2010 18:50
- Re: Re: gratulace 03.05.2010 14:26 Sepp
- Re: Jak jsem říkal ... 02.05.2010 00:43
- Jak jsem říkal ... 02.05.2010 00:00 FRPE
- Re: gratulace 01.05.2010 23:08
- gratulace 01.05.2010 22:29 Sepp
- Auto pěkné 01.05.2010 13:27 Cornovova
- Hezky 01.05.2010 10:03 PeT-a (RSKa)
- < Re: xkrát 01.05.2010 00:40
- Re: Re: Re: Re: To jsme rádi :-) 30.04.2010 23:15 FRPE
- Re: Re: Re: To jsme rádi :-) 30.04.2010 23:08
- Re: Re: To jsme rádi :-) 30.04.2010 23:06 FRPE
- Re: To jsme rádi :-) 30.04.2010 23:05
- To jsme rádi :-) 30.04.2010 22:59 FRPE
- A je tu zveřejnění 30.04.2010 22:46
Další vozy Opel Astra
-
Opel Astra (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.1.2009 89 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Astra (1995) Majitel: Fremen
Přidáno: 21.9.2010 109 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Opel Astra (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.4.2009 39 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Opel Astra (1999) Majitel: Stekli
Přidáno: 20.11.2010 37 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Opel Astra (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.7.2008 59 Majitel 9.80 Uživatelé