Recenze
Opel Zafira OPC
Technické info
Přezdívka auta Opice Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:117000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 150 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11.3
Popis vozu
Po prodeji Multivana,jsem sháněl jako náhradu,něco menšího a mrštnějšího,ale musí se do kufru vejít 2 Středoasiati.Lépe řečeno,VW se prodal kvůli tomu,že jsme chtěli OPC.Žena Multivana řídila jen nerada,takže byl o důvod víc a chyběla mi v něm radost z řízení,prostě dobré velké auto,ale nic víc.
Vydal jsem se pro něj do Německa,s p. Tomášem Matějákem z firmy CB autocentrum s.r.o.http://www.dovoz-aut.cz/ (který se později ukázal,jako charakter nejhrubšího zrna)Velmi celou story zkrátím,místo v 8h,přeložil odjezd z Českých Budějovic na 9.30h,byl jsem tam už v 9h,vyjeli jsme stejně až v 10h.Celou dobu jsem se ujišťoval,jestli to opravdu stihneme i s Českou STK?Samozřejmě žádný problém,provizi chtěl vyplatit dopředu,když jsem chtěl platit až na místě,odpověděl,že mě na žádný výlet nepoveze a v tom případě se nejede nikam!To jsem chápal,protože lidé jsou různí a už asi měl špatné zkušenosti :-)Místo domluveného MB Viano,dorazil ve špinavé zablešené géčkové Astře s nefunkční klimou a vyrazili jsme.Řízení nepatří k jeho silným stránkám,jeli jsme jako s hnojem a stejně jsme zažili spoustu krizovek,díky jeho zabržděným reakcím,děkoval jsem bohu,když jsme po 5h dorazili na místo v Německu.Měl to skvěle zorganizované,1,5h jsme čekali na majitele,pak jsme přejeli ke garáži,kde stála Zafirka celá zaprášená,evidentně dlouho nejela,baterka samozřejmě KO,takže jel shánět kabely,údajně ho nikdo o našem příjezdu předem neinformoval.Jinak to byl solidní pán a auto bylo od jeho přítelkyně.Motor chytil hned,šepot květin,běžel nádherně,na PC dlouhodobá spotřeba 9,9l,takže super znamení,že se s autem jezdilo slušně a v nádrži 3/4 benzínu.Auto téměř bez škrábance,jen odřená kola od neopatrného parkování majitelky.Sepsali jsme v jeho kanceláři smlouvu,zajeli k jeho otci pro zimní plecháče s 80% vzorkem a jeli vyřídit převozky,samozřejmě,že měli v 18h už zavřeno a teď se projevil p.Matěják poprvé,mám počkat v autě které nejde bez kabelů nastartovat do rána a vyřídit si značky sám,i přesto,že za to měl on zaplaceno,já umím německy akorát dobrý den,takže jsem se zděsil.Navrhl,že není problém dojet bez značek,protože v Německu nás nikdo stavět nebude,nechápu svou debilitu,ale v dané situaci jsem byl zoufalý.Jel přede mnou a zakrátko jsme minuli policejní hlídku,když je spatřil,jak mě stavějí bez problému pokračoval dál.Policajti mě odstavili na nejbližším plácku a začala legrace,dělal jsem ze sebe debila,volal kamaráda,který překládal po telefonu co po mě chcou(p.Matěják měl obsazeno,volal totiž do ČR,ať si taky vypnou mobil,což následně i sám učinil)a já zůstal v jámě lvové.Prohrabali mi celé auto,v batohu našli antiradar,prošacovali mě a odvezli na služebnu.Sebrali mi všechny osobní věci,kartu a všechny peníze,které přepočítával a zapisoval do protokolu,chtěl vědět kolik vydělám měsíčně,odpověděl jsem 10tkč(nijak to nekomentoval)atd.Šly na mě mdloby,po 2h martýriu mě vyplonkovali s 300e pokuty,nákresem na mapce,kde stojí auto,pohrůžkou,jestli budu pokračovat v jízdě,budu na hranicích zatčen a zavolal taxi.Taxíkář se ukázal jako super chlapík,po chvilce bloudění našel auto,nastartoval mě kabelama,dal své pití(zůstalo v Astře)a svačinu od manželky.10km jízda stála 20e.
Volal jsem kamaráda,který mě ráno vezl do Budějovic,jestli pro mě dojede a pomůže se odtud dostat.Dorazil druhý den ráno po 1,5h hledání prdele,kde mě odstavili,začínal jsem být nervózní,protože měli v pátek na dopravce otevřeno jen 8-12h a bylo 9.30h,dopravku jsme našli rychle a šli vyřizovat pojištění atd.pořád jsme nechápali,proč se vyptávají,kde máme auto,pak se zjistilo,že je rok propadlá technická,krve by se ve mě nedořezal,teď pojedeme na STK a mezitím zavřou,naštěstí byli úředníci úžasní a nějak to zpytlíkovali a vypadli jsme s převozkama v 11,50h ven.
Cesta probíhala v pořádku(když pominu pouze 1,5h noční spánek v autě a těžkou počáteční krizi)konečně jsem si mohl v klidu vychutnat autíčko,které jako jediné fungovalo skvěle.
Auto je úžasně variabilní,zadní lavice se prakticky posouvá a dá složit i se sedákem,ale to už je popsáno v jiných recenzích.
Zaměřím se na jízdu,motor 2,0T 147kw je tichoučký a běží jako samet,největšího výkonu dosahuje v 5600ot,ale hezky zatahuje už odspodu,jízda je příjemná a plynulá.Na dálnici bylo mnoho řidičů překvapených,když mě nemohli předjet a nevěřícně své pokusy opakovali,dokud jim nedošlo,že tahle rodinná krabička je fakt rychlejší,než jejich kombi.Dneska zrovna nechápal majitel Toyoty Celicy :-)Spotřebu od majitelky,jsem pochopitelně záhy poupravil,ale dostal jsem se při tempomatové 160km/h(má přesný tachometr,odchylka dle GPS jen 3km/h) i s občasnými výlety za 200km/h na průměr 11,5l,čímž jsem příjemně překvapen.Při dodržování Českých limitů a opatrnější akceleraci,umí za 7,5l a to není brzdou,jen plyne s davem.Proti Subaru to vychází cca o 3l méně.
Podvozek je přitvrzený,kola 225/45 R17 obuté do Michelin Pilot,drží se silnice jako klíště,na takový autobus až neuvěřitelně,samo,že Subaru to umí rychleji,ale opravdu jsem toto nečekal a je dokonce i pohodlný a absolutně tichý,bez rázů.
Výfuk má decentní zvuk,vůbec v kabině neruší.
Brzdy jsou odpovídající váze a nejsou dokopané,další dobré znamení šetrného zacházení.
Převodovka má trochu gumový chod,ale řadí přesně,škoda jen 5kvaltu.
S autem jsme najeli za 3dny okolo 2tkm,takže ještě pořád sbírám poznatky a budu doplňovat.
Silné stránky
motor
podvozek
spotřeba
jízda
výbava
sedačky
pro mě i vzhled
praktičnost
pejskům se líbí
Slabé stránky
malá zrcátka
klakson pouze na 2 tlačítka na volantu,občas naprázdno zmáčknu střed
obtížně čitelný displej PC,vadí volant(nevhodné umístění PC)
jen 5stupňová převodovka,obtížné řazení za studena
silné A sloupky,v patřičném úhlu se ztratí i náklaďák :-(
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
půjde na prohlídku,ale mělo by být v pořádku,udělám údržbu klimatizace,i když vůbec nesmrdí.
Byly vyměněny všechny filtry a náplně,ale vše nasvědčuje tomu,že se autu dostávalo pravidelné péče.
porucha CD changeru,po měsíci opraveno
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
soukromá osoba v pohodě,prostředník-viz. popsáno výše
Tímto bych chtěl ještě jednou poděkovat Ivorrymu,že mě vytáhl z bryndy,z které bych se sám neuměl dostat,kvůli jazykové bariéře.Holt ruština mi moc nepomohla :-(
P.S. Skopčáci zas tak solidní nebyli,protože jsem neobdržel druhý klíč a servisku,i přes urgence a jejich sliby,že už jsou v poště.Nakonec jsem si ho raději nechal udělat a servisku musím oželet.Z jejich strany jednoznačná lenost se obtěžovat,prachy doma,tak co!
Novinky v recenzi
prodej
Tak Zafirka před časem změnila majitele, ale naštěstí zůstala v rodině. Panuje s ní i nadále veliká spokojenost, aspoň si ji můžu občas prohlédnout.
150 tkm
Tak začátkem roku jsme se přehoupli na 150 tkm, kromě poškozeného vlnovce výfuku ( najel jsem na staveništi na kámen), vše funguje i v mrazech jak má. Topí příkladně a na sněhu je na ni spoleh.
Konečně dorazila nová čelní maska, tak jsme zase komplet.
Objednal jsem nové zadní brzdy, přezuli jsme se na zimní Semperit Speed Greep 205/55 R16, no musel jsem zpomalit, už to tak nesedí,jak širokých Dunlopkách.
údržba
Počítadlo km se posunulo ke 143tkm, autíčko dostalo nové rozvody,přetěsněné víko ventilů, lepší přední větrané kotouče a nové desky,takže můžeme točit další kiláky.
Čekám na nový znak do přední masky, nějaký smrad mi ho někde šlohnul, asi mu fakt k něčemu bude :-(
motor a kola
Při prudším přidávání plynu začal motor škubat, postupně se to zhoršovalo, až začala svítit diagnóza. Pře cca půl rokem to spravila výměna svíček, teď byla v háji zapalovací lišta. Po výměně ok.
Pořád jsem laboroval s vibracemi do volantu od předních kol okolo 100- 120km/h. X krát na převážení a furt k hovnu, závěr, asi koplé disky.
Něco klepkalo z přední nápravy na nerovnostech, nechla jsem to proklepnout. Byly chytlé tyčky stabilizátoru, výměna a už nic neklepe. Při zkušební jízdě najednou šok, co to?! Volant se už neklepe, heuréka, závada odhalena!
Odborníci v pneuservisech měli jasno, nejdříve nerovnoměrně ojeté pneu, po přezutí pro změnu koplé disky, pitomci!!!
po zimě
Koncový tlumič výfuku už byl na konci sil, proto jsem byl nucen přistoupit k výměně. V náhradě se na OPC nic nedalo sehnat, tak hezky originál Opel. Byly vyměněny spíše preventivně i tlumiče, původní ale ještě nebyly po smrti. Jízdní vlastnosti byly nějak pořád divné, po kontrole pneu, které měly ještě 3,5mm, jsem zjistil, že Piloty od Michelinu tam jsou snad originál, r.v.2004. Normálně nechápu, jak majitelce mohly vydržet tak dlouho :-) Obul jsem Dunlop SportMaxx 225/45 R17 (sériový rozměr) a zase je vše v pořádku. Spotřeba dle PP 11,4l. Nějaká buzna mi odloupla přední znak v masce, v Opelu mají problém s objednáním, prý jedině celá maska :-( Pokud mi s tím je někdo schopen pomoct, budu moc vděčný.
zimáky
Tak mám taky přezuto,nehodlal jsem se smířit s černýma plecháčema a pořídil na zimu 16ky ALU.Jinak Oplík bez problémů jezdí,máme natočeno 126tkm a zatím spokojenost.Když se chce,umí jet i za 7,5l,ale je to otrava.
Nechal jsem vyrobit bílou nálepku Turbo,kterou vsadili do origo černého(nebyl skoro vidět)nápisu ve sloupcích.V reklamce z toho kšeftu měli ohromnou radost :-) ale nakonec je udělali,i s nálepkama Psi v autě,podle dodaných fotek.
Opel sraz
Musím se trochu pochvástat,12.9.2009 pořádal Opel klub a Auto Novotný 1.sraz majitelů Opel,dorazilo cca 50aut,každý dostal hlasovací lístek,kde měli zaškrtnout auto,které se jim nevíce líbilo.No a moje OPiCe to vyhrála,skoro jsem si sednul na zadek,když mě vyhlásili.Dostal jsem min. 41 hlasů z 50 možných.Takže děkuji všem,kteří pro mě hlasovali,aspoň s mi cesta vyplatila.Jinak autíčko jezdí bez problémů,zatím spokojenost.
pár detailů
Nechal jsem přelakovat podřené disky,zatmavit okna,namontovat park. senzory,denní světla,lepší žárovky do potkávacích světel a bílé diody do osvětlení spz,parkovaček a interiéru.
Průhledná folie na zadním nárazníku proti poškrábání
Rozprašovací trysky ostřikovačů z Insignie
Přidat názorDiskuse: Opel Zafira OPC
- Re: Re: Tak zas po čase :) 27.05.2012 12:16 beny.vize
- Re: Tak zas po čase :) 15.03.2012 18:43 m.z.
- Re: Re: Re: Re: Tak zas po čase :) 14.03.2012 21:42 beny.vize
- Re: Re: Re: Tak zas po čase :) 31.10.2010 22:56 m.z.
- Re: Re: Tak zas po čase :) 31.10.2010 13:13 beny.vize
- Re: Tak zas po čase :) 27.10.2010 17:34 m.z.
- Tak zas po čase :) 07.10.2010 23:08 beny.vize
- Re: téda 20.08.2010 16:21 m.z.
- téda 19.08.2010 23:06 blowiik
- Re: Re: DRL 08.08.2010 13:23 beny.vize
- Re: DRL 07.08.2010 21:22 m.z.
- DRL 07.08.2010 19:27 beny.vize
- Nj potkal jsem tu segru :) , tak šup ukázat i moji ... 06.08.2010 16:27 beny.vize
- auto schizofrenik 16.05.2010 08:21 sotomaior
- Re: OPC - dream car 21.12.2009 21:30 m.z.
- OPC - dream car 21.12.2009 17:22 kempo
- Natrhávač zadků 06.12.2009 14:01 Ivorry
- Re: Taky jserm přemýšlel o OPC 30.10.2009 21:25 m.z.
- Taky jserm přemýšlel o OPC 30.10.2009 21:18
- Multivan 27.08.2009 23:04 m.z.
- OPC 26.08.2009 15:59 Martin011
- Rodinný vůz 07.08.2009 19:48
- OPC 05.08.2009 10:25 PeT-a (RSKa)
- pěkná zafira 03.08.2009 17:39
- Re: Chybí mi závěr 03.08.2009 16:32 tomike
- super autíčko, žádná tuctovka 03.08.2009 13:56
- www.astra-g.cz 03.08.2009 11:27 Jocker_00
- Re: Re: Chybí mi závěr 03.08.2009 10:00 Hanss (MoDo Team)
- teda :D 02.08.2009 22:54 MichalSN
- Re: Chybí mi závěr 02.08.2009 22:39 m.z.
Další vozy Opel Zafira
-
Opel Zafira (2002) Majitel: beny.vize
Přidáno: 5.8.2010 2310 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Opel Zafira (2002) Majitel: Tomino_OPC
Přidáno: 15.8.2010 2810 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Opel Zafira (2004) Majitel: squedo
Přidáno: 18.8.2010 67 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Opel Zafira (2002) Majitel: kempo
Přidáno: 24.5.2009 78 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Opel Zafira (2003) Majitel: Martin011
Přidáno: 3.10.2012 49 Majitel 9.56 Uživatelé