Recenze
Mini 3 door R50
Technické info
Přezdívka auta Modré Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:38000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 120 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.4 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 150 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.3
Popis vozu
Po Fiatu Panda 1,2,s kterým jsme byli max. spokojeni,přišel čas na obměnu za něco silnějšího.V 99% jezdím jako spolujezdec a strašně mě vytáčelo,když jsme potřebovali předjet pomalejší auto a ichtyl,když viděl,že ho předjíždí Panda a navíc řídí ženská,začal jen tak z legrace zrychlovat a třeba to opakoval několikrát.Proto jsem rozhodl,že se bude měnit.Chtěli jsme zůstat u Pandy,takže přicházela do úvahy jen Panda 100,jenže je to rychlé autíčko,ale zase ne nějaký zázrak,proto se začalo hledat Mini ve verzi s kompresorem.Našel jsem několik kandidátů a nakonec zůstali dva.Na prvního jsem si zajel do Olomouce a přesto,že do té doby jsem Mini viděl jen na silnici,bylo jasné,že tento kus neberem.Přes inzerci v Miniklubu se nabízel modrý Cooper za solidní cenu.Po x telefonátech jsme se pro něj nakonec vydali naslepo do Písku.Přiznám se,že přítelkyně(je to vlastně její auto)byla dost proti výměně auta a docela jsme se i kvůli tomu hezky pohádali:-)Majitel si pro nás přijel na pumpu v Písku a jeli jsme za ním do garáže.Otevřel vrata a uviděli jsme zadek prakticky nového auta a věděl jsem,že je vyhráno,zamilovala se:-)))Další prohlídka byla už jen víceméně formální,protože nebylo co řešit,majitel nám dokonce ještě natankoval plnou nádrž a mazali jsme domů.Celou cestu jsme jeli svižně cca tacho 160km/h a PC ukázal 10,4l,což je slušné.Jedná se o první variantu kompresorového Coopera s výkonem 120kw.Teď už si můžou pánové s poruchou erekce zrychlovat dle libosti,jen dodám,že tohle nikdy neudělal řidič opravdu rychlého auta.
S autem jsem ujel jako řidič jen asi 500km,ale docela mi to stačilo na zjištění,že je to silně návyková hračka,jekot kompresoru ve vysokých otáčkách je úžasný a po cestě domů jsem se nechal Cooperem opakovaně předjíždět,abych slyšel senzační brumlání z dvojité koncovky výfuku.
Jízdní vlastnosti se dají srovnat jen s motokárou,ten malý hajzlík je schopen se na kvalitním asfaltu bez problému držet Subaru,je to fakt zábava.Rychlosti tam hezky cvakají a elektrické řízení je absolutně tuhé a přesné,řidič cítí co auto potřebuje a kolik ještě snese.Na zimu dostal pneu Nokian WRG a jsou do sněhu senzační,drží stopu,dobře brzdí,mám z nich na sněhu lepší pocit,než z jednou tak dražších Continentálek na Subaru.Perfektně se vodí pomocí ručky a tak jediným limitem zůstává Minisvětlá výška,takže spojler funguje jako pluh.
Spotřeba se při jízdě z 90% po městě hýbe kolem 10,5-11,2l,venku se dá stlačit pod 10l.Nejezdí s ním na krev,ale taky se neloudá,prostě jezdí svižně,jen málo aut nás předjíždí,takže spotřeba je asi taková,jaká se dá u kompresoru čekat.Škoda velmi krátké 6ky,která se dá řadit už v 80km/h,kdyby ji ladili víc úsporně,dala by se spotřeba ještě stlačit.
Interiér je velmi zajímavý z poměrně kvalitních materiálů a ne moc praktický,v sedačkách se sedí hodně nízko,ale jsou docela pohodlné a dobře se udržujou,stejně jako zbytek interiéru.Zadní sedačky slouží jen jako odkládací místo,pokud řídí někdo nad 1,80m,dosadu si sedne fakt jen válečný invalida bez nohou.
Kufr pojme monstrózních 150l,takže na nákup stačí,když se sklopí sedačky,převeze i televizi :-)
Pěkným prvkem jsou bezrámové dveře,jen se nesmí zavírat za okna,jinak odejde systém stahování,který je dost drahý,naštěstí jsme byli varováni,takže si dáváme majzla.
Miňas ma momentálně najeto cca 43tkm a řekl bych,že přítelkyně už jiné auto,než Mini chtít nebude.Je sním max. spokojená,pořád ho jezdí umývat zvenku i zevnitř a běda tomu kdo tam našlape :-)
Neexistuje asi žádný racionální důvod,proč si zrovna tento model pořídit,je to jen otázka emocí a zážitků z jízdy,ale kdo to má rád,ten tomuhle autíčku propadne.
Silné stránky
vzhled
motor
jízdní výkony a vlastnosti
řízení
senzačně topí
je malé,takže se rychle umyje
veliké charisma,lidem se dost líbí a hlavně dětem
zatím absolutně bezporuchový provoz
zvuk vevnitř i venku
bílá střecha
dobrá výbava
Slabé stránky
vyšší spotřeba se kterou se musí počítat
menší nádrž,mohla mít aspoň o 5l více
na horší silnici tvrdý podvozek,retardéry se jezdí krokem
povrzávání interiéru,zřejmě následek tuhého podvozku,je nutné vyhýbat se každé díře
po rozjetí se automaticky zamknou dveře a skoro pokaždé na to zapomenu a rvu za kliku
pevná anténa působí rušivě
je to pořád trochu rarita,takže se s dost věcma bude muset do BMW
až moc silná pojistka v kulise při řazení zpátečky
malý kufr,ale nám to až tak nevadí,věděli jsme do čeho jdeme
horší svítivost halogenových světel,vyřešila to montáž lepších žárovek
absence rezervy,při průrazu nejlépe nočním v zahraničí,si s lepící sadou akorát můžete vytřít .....
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Naštěstí zatím bez poruch
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Bez výhrad,vše proběhlo dle domluvy.
Novinky v recenzi
kolega ze stáje
M135i po 3 letech vystřídalo provedení M2.
nástupce Coupe JCW
Nové autíčko konečně dorazilo, dělá jenom radost.
Prodáno
Dnes si Miňáska odvezl nový majitel (resp. auto vezl majitelce), přejeme hodně radostných km :-)
Mini na prodej
Jelikož Coupe dorazí co nevidět, je Miňas na prodej za 136000,-
viz: http://www.sportovnivozy.cz/57976-mini-cooper-s-r50-re31-frydek-mistek?fz=vse
Mini je na prodej
Z důvodu plánované výměny je Miňásek na prodej hodným lidem :-)
rodinka se rozrůstá :-)
Tak nám přibyl přírustek do rodinky BMW, je to silnější bráška 1er.
zimáky
Mini dostalo nové zimní disky a Pirellky Sottozero, šel jsem do nich po dobré zkušenosti na Impreze.
100000km
100tkm meta je za námi, měnily se silentbloky v nápravnici, prasklý držák levého tlumiče výfuku. Při opravě byl zjištěn poměrně žalostný stav výfukového potrubí. Naštěstí jsme od Slovenského kolegy zakoupil s přestihem kompletní výfuk ve velice dobrém stavu (měnil za laděný), takže jsme opět fit na 100%. Na zimu již čekají obuté Pirellky na nových černých liťákách.
stk
Po absolvování stk, bylo zjištěno volnější uložení přední nápravy a kulové čepy.
Bylo s tím trošku víc práce, než jsem čekal :-)
Jinak vše v pohodě, spotřeba 9,6l, blíží se pomalu 100000km.
kliky
Auto jezdí v pohodě, spotřeba dle PP 9,2l,najeto 72tkm.
Problémek nám tvoří jeden z pejsků, kterému chutnají pochromované kliky dveří :-(
Jednu zneškodnil u spolujezdce před koncem roku a u řidiče teď, prevít jeden!
spotřeba
Od léta,kdy se s Miňasem jezdí pracovně daleko více,klesla spotřeba na 9,3l,což je slušné,na to,že se s ním předpisově vůbec nejezdí.
Absolvovali jsme 14 denní pobyt v Mlini,6km od Dubrovníku,byla to nejzábavnější cesta,jakou jsem do Chorvatska kdy zažil.Horské přejezdy byly řidičskou nirvánou,chvílemi to bylo,jako na Korsické rallye :-)Chorvati jsou hrozní debilové,spousta z nich se nechtěla nechat předjet,i když za ním Mini viselo několik km,raději by si snad rozbili hubu,než být předjeti :-( No nakonec jim byla stejně snaha prd platná a po předjetí poznali po první zatáčce,že na tohle autíčko fakt nemají,ovšem jejich mozkové pochody nikdy nepochopím!!!
Jinak 2500km se v Mini přežilo v absolutní pohodě a hlavně s velkou zábavou za volantem,dokonce i proslule zákeřní policajti nás nechali na pokoji a spíše se ze zájmem otáčeli,jen kreténi na Bosenské hranici se hrabali v kufru a zrcátkem na tyčce kontrolovali jestli nepašujeme v podbězích drogy,naštěstí jsem je měl v kapse u kalhot :-)Pouze při návratu nám v na Maďarské dálnici v noci skočila pod kola kočka a skončilo to naštěstí jen vycvaklým spoilerem pod nárazníkem a prasklou žárovkou v blinkru,ale chudák kočička to už asi nerozchodila :-(
Spotřeba se pohybovala okolo 9l,čili nejnižší za celou dobu a byla způsobena zákečností policajtů,kdy měří 60ku na dlouhých rovinkách,takže jsme v obcích jezdili jako beránci a i mimo jsme museli dávat majzla,navíc někdy se prostě rychleji ani jet nedalo,hlavně po pobřeží,kolony turistů byly občas dlouhé.
test v Autocaru
V posledním Autocaru je prima srovnávací test M Cooper S 175k vs AR Mito 1,4T 155k vs F Fiesta 1,6 120k.Zajímavé je,že jim Fiesta vyšla lépe než silnější Mito.Ovšem Mini bezkonkurenčně taky nejdražší :-)
Přidat názorDiskuse: Mini 3 door R50
- Re: pachatel 16.05.2010 21:34 m.z.
- pachatel 16.05.2010 18:51 Brandon Walsh
- Mini 10.12.2009 21:55
- svělé auto 15.11.2009 23:06 Wiii
- ..no toto 09.06.2009 12:54 salazar
- Nohy 28.02.2009 21:02
- Re: Re: Re: Re: R50 28.02.2009 20:49 Brandon Walsh
- Ahoj silnější kolego 28.02.2009 17:42 MINIak
- Vykon 28.02.2009 16:41
- Miluji tohle auto 28.02.2009 15:47 Ivorry
- Re: Re: Re: R50 28.02.2009 11:06 m.z.
- Re: Pěkná recenze, pěkné auto, 28.02.2009 10:51 Prase
- Re: Pěkná recenze, pěkné auto, 28.02.2009 10:46 m.z.
- krasne 28.02.2009 10:45 Brandon Walsh
- Výbava 28.02.2009 10:06 RS
- Re: Re: Re: R50 28.02.2009 09:39
- Ideáĺní dvojka 28.02.2009 09:24
- Pěkná recenze, pěkné auto, 28.02.2009 07:48 Poustnik
- Re: Re: R50 28.02.2009 07:42 OS
- Re: R50 28.02.2009 06:50 m.z.
- R50 28.02.2009 00:03
- Blahopřeji 27.02.2009 23:14 welder1
Další vozy Mini 3 door
-
Mini 3 door (2002) Majitel: Garfielld
Přidáno: 19.1.2017 110 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Mini 3 door (2016) Majitel: Insolito
Přidáno: 3.1.2018 710 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Mini 3 door (2002) Majitel: Ivorry
Přidáno: 29.9.2008 499 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Mini 3 door (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.2.2007 2529 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Mini 3 door (2016) Majitel: Skipper
Přidáno: 31.12.2016 2410 Majitel 9.82 Uživatelé