Recenze
Citroën Jumper 3,0 HDI
Technické info
Přezdívka auta velké bílé Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:5000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2999 výkon [kW]: 115 kroutící moment [Nm]: 400 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10.1
Popis vozu
Přispěju svou troškou do mlýna zdejších užitkáčů, třeba moje postřehy někomu pomůžou při výběru pracanta.
Aspoň jednu dodávku potřebuju mít maxi, dosud tuto roli plnil Transit, slouží u nás spolehlivě 4 rokem, ale výkon 100k přestal v soupravě stačit na požadavky plynulé jízdy.
V kopcích jsem se často stával soustem pro kamióny a přece jen to dost otravovalo život, když není výkonová rezerva.
Před koncem roku jsem se rozhodl udělat rošádu, vypadalo to na Fiat Ducato, byl jsem už domluvený, že po konci roku zakoupím skladovku L3 H2 2,3 JTD 120k.
O silvestru po obědě jsem z legrace surfoval po stránkách Citroenu a tam jsem uviděl akční model stejných parametrů, ale s motorem 3,0 HDI 115,5 kw. Napsal jsem poptávku, prodejce byl akční a za chvilku mi volal zpět. Akce trvala jen do konce roku, po silvestru byl o 60 000,- dražší.
Auto bylo objednané za 1h po telefonu :-)
V ceně byl paket profesional, což obnášelo zejména klimu a doobjednal jsem jen tempomat a tažné na 2500kg.
S většími 16 palcovými koly může tahat 3000kg, mě to ovšem dostačuje, dodatečně se ještě montovalo denní svícení a parkovací senzory.
Auto dorazilo asi o 3 týdny dříve, než byl termín, nechal jsem si vyvést elektriku u čelního skla, abych detektor radarů nemusel zapojovat do zapalovače a objednal kompletní obložení nákladového prostoru (13m3), společně se silnějšími kotvícími oky.
S nákl. prostorem jsem spokojen, je dostatečně osvětlený, zadní dveře se otevírají do úhlu 180st. lze objednat i 360st.
Negativem je menší torzní tuhost boudy, což se projevuje povrzáváním, ale po výdřevě se to zlepšilo.
Interiér je prostorný se spoustou různých přihrádek a poliček, z nichž některé se mi jeví jako zbytečné, akorát se v nich drží prach.
Líbí se mi kapsy ve dveřích, do kterých vejde několik PET lahví vedle sebe a super je klimatizovaná přihrádka před spolujezdcem na 1,5l PET-ku. Do uzamykatelné odkládací schránky pod řazením se vejde i notebook.
Topení je dostatečné (u motoru 2,2 HDI jsou stížnosti na pomalý náběh topení), klimu jsem ještě nevyzkoušel. Origo repráky vyluzují poslouchtelné zvuky, nechal jsem si namontovat 2DIN rádio s navi, nechtěl jsem žádné přísavky na skle.
Z auta je vynikající výhled, díky vysokému posezu (v minulém Tranzitu se sedí o dost níž), díky obrovským panoramatickým zrcátkům neexistuje slepý úhel,každá část zrcátka se seřizuje zvlášť.
Po prvním nastartování motor zanýtuje, je to pro tento model předimenzovaná jednotka Iveco, stavěná na mnohem větší zátěž, než jí vystaví Jumper, takže výdrž by měla být ok.
Rozjezd vyžaduje chvíli cviku, spojka jde lehce a je velice citlivá. Při rychlejším povolení spojky, následují přískoky vpřed.
Motor má neuvěřitelnou sílu už od volnoběhu, na 1st. je zbytečné se rozjíždět, mimo kopce to pobere s přehledem 2st.
Po zahřátí motor příjemně ztichne a mimo akceleraci o něm vůbec nevíte, je slyšet pouze aerodynamický šum, 2,2 je hlučnější.
Každý pohyb plynu doprovází slyšitelné hvízdání turbíny, což je pro mě rajská hudba, auto má neskutečnou sílu za každých podmínek.
Stačí 1400ot/min. a táhne silou lokomotivy, tah slábne u 3t/ot. dá se ještě účinně točit kousek za hranicí 3500 ot. Pak nezbývá, než přeřadit pomocí 6st. převodovky ovládané lanovody.
na to, že jsou to lana, je i docela přesná.
Je odstupňovaná hodně do rychla, při dálniční tacho 130km/h točí kousek nad 2000 ot.
Tento vehikl se dokáže rozjet až k tachometrovým 200km/h, já zkusil 180, ale už jsem měl pocit, že se mi každou chvíli sklopí zrcátka :-)
Měl jsem trochu strach ze spotřeby, což mi potvrdila první jízda. Nasadil jsem tach 160km/h a svítily na mě takové numera, jako 17-18l průměr. To jsem nehodlal akceptovat, takže jsem na dálnici začal dodržovat předpisy :-)
Samozřejmě se s najetými kilometry spotřeba začala zlepšovat a po necelých 5tkm, jsem na 10,4l, což mě příjemně překvapilo, na to, že se s ním nijak neloudám.
Servisní interval je nastavený na 40tkm, což je šílenost.
Po 3tkm jsem si nechal vyměnit olej a měnit budu po 10tkm, jako u ostatních aut.
Podvozek v nezatíženém stavu je dost tvrdý a auto poskakuje, Tranzit byl pohodlnější, nicméně na velikost auta si nechá líbit hodně.
Po naložení je to jiná písnička, jen se pohupuje v rytmu a připadám si jako korvetní kapitán.
Jsem hotový z toho, jak mě jízda s tímhle užitkáčem chytila a nesmírně baví.Dokonce s ním jezdím i tehdy, když by mi stačilo i něco menšího a ovladatelnějšího.
Co mě nemile překvapilo, je fakt, kolik řidičů nepřenese přes srdce, že se je chystá předjet dodávka. Tolik bránění při předjíždění jsem nezažil se všemi auty dohromady, jako s touhle dodávkou.
Ovšem velice pohladí na dušičce, když i přes jejich vydatné dupání na plyn, je Jumper přesprintuje a zbydou jim jen jejich protáhlé obličeje...
Další zkušenosti a postřehy budu průběžně přidávat.
Silné stránky
motor
převodovka
odhlučnění kabiny
slušná spotřeba
tažná síla ve vleku
účinné světlomety
aut. 5x bliknutí, pokud se páčka podrží, blikne jen tolikrát, kolik potřebujete
signalizace hladiny motorového oleje
Slabé stránky
vrzání v interiéru
trakce, při necitlivém puštění spojky hrabe i na dvojku
při mytí si vzpomenu na očistu autobusu, je to fuška
nemožnost měnit výbavu po zadání objednávky (resp.lze, ale ne za akční ceník, auto by bylo dražší), i přesto, že se auto ještě nevyrábělo, u Fiatu to lze tuším do 14 dní
chtěl jsem doobjednat automatickou klimu a vzduchové sedadlo řidiče
špatný přístup k nádržce ostřikovačů, bez konve s nádstavcem je to porod
příliš rychlý převod zpátečky, couvání s naloženým vlekem do kopce, je o spojku :-(
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
výměna prolínající hadice řízení, zřejmě špatné zalisování koncovky ve výrobě
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
OK
sklo a spotřeba
To by asi bylo něco špatně, kdybych už nemělkrásného pavouka u pravého stěrače :-( Bude první pojistná událost...
Po 4tkm se automaticky nuluje počítadlo, což jsem zjistil, až se vynulovalo.
Překvapil mě vývoj spotřeby, klesala až na 9,7l, teď tam svítí 9,8l, takže se s tím bude dát jezdit pod 10l, to je fajn.
Novinky v recenzi
200000km
Z auta se stal takový otloukánek... Jede s ním, kdo zrovna potřebuje, bohužel nemůže mít svého pána, používá se jen na převoz větších věcí, případně do vleku.
V průběhu se měnilo:
cca ve 160000km výfukové svody (praskly)
180000km obě přední světla (nefungovala regulace podle zatížení vozu)
Jinak běžný servis, brzdy apod.
Nerezaví, ale začala se nehezky odloupávat horní vrstva laku a vypadá jako dalmatin.
Asi mě čeká časem celolak. Nechce se mi ho zbavovat, když jsou dnes na výběr, už jen 2,0l motůrky.
Snad nám ještě nějaký pátek vydrží, mechanika zatím šlape. Dopravci na nich najíždí běžně cifry k miliónu, tak by mohl něco najet.
Spotřeba se stále pohybuje mezi 9-10l, moc ho zbytečně nehoníme.
120000km
Aktuální spotřeba (auto nejezdí moc zatížené) 8,5l.
100000
Máme za sebou zhruba tuto metu, za tu dobu jsem musel řešit opravu altíku, nevyhřívajícího pravého zrcátka a měnilo se uložení předních tlumičů.
Není to zcela bezproblémový provoz, ale za ty prachy jsem s tím tak trochu počítal, koupil bych jej i dnes opět s 3,0l motorem.
Šel bych do ještě delší verze a vzduchové sedačky, jinak spokojenost.
info po čase
S autem osobně už jezdím minimálně, předal jsem ho mechanikovi a jezdí s ním po servisních zásazích.
Najeto momentálně cca 65tkm se spotřebou 9,3 (PC)l, super..
Jen začátkem roku jsem řešil v autorizáku nějakou závadu alternátoru ta asi 3tkč.
Zatím s Citrónem panuje spokojenost :-)
40tkm
Proběhla první předepsaná výměna oleje po 40tkm dle servisní knížky. Mezitím jsme olej měnili už 3x, od teď budu jezdit na interval 15tkm.
Auto jezdí bez problémů.
pár úprav
vyměnil jsem nespolehlivé rádio Scott za Pioneer s navi, hands free a couvací kamerou.
Je to jiná písnička, mám navolený režim 3/4 obrazu z kamery i při jízdě dopředu, takže funguje i jako panoramatické zpětné zrcátko.
Objednal jsem sadu kožených potahů s alcantarou, jsou tak přesné, že na jejich montáž, bylo nutné vyndat sedačky z auta. Docela porod, ale výsledek je dobrý.
Po necelých 20tkm, se spotřeba stále drží okolo 10l.
okno
Okno je vyměněné, tachometr se přehoupnul přes 10tkm, zatím slouží, jak má.
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Citroën Jumper 3,0 HDI
- Re: Jumper / Ducato 24.02.2014 10:08 DawQa
- Re: Jumper / Ducato 05.05.2013 10:43 m.z.
- Jumper / Ducato 27.04.2013 21:09 IROCC
- Re: Re: Re: Couvací kamera 13.01.2012 21:37 m.z.
- Re: Re: Couvací kamera 11.01.2012 22:57 Hovi79
- Re: Re: Couvací kamera 11.01.2012 18:48 woody-alien
- Re: Couvací kamera 11.01.2012 16:40 m.z.
- Couvací kamera 10.01.2012 21:12 Hovi79
- Re: Jumper tuning 28.07.2011 22:21 m.z.
- Jumper tuning 28.07.2011 20:44 jmurjr (H22A7)
- Re: Bude Jumper 02.06.2011 18:10 m.z.
- Bude Jumper 02.06.2011 16:00 jmurjr (H22A7)
- Re: Re: Dodávka 31.03.2011 21:21 Poustnik
- Re: Dodávka 31.03.2011 20:23 m.z.
- Re: Re: Dodávka 31.03.2011 20:14 Poustnik
- Re: Dodávka 31.03.2011 19:39 m.z.
- Re: Re: Re: Re: Re: Dodávka 31.03.2011 17:52 Poustnik
- Re: Re: Re: Re: Dodávka 31.03.2011 17:28 m.z.
- Re: Re: Re: Dodávka 31.03.2011 17:10 Cornovova
- Re: Re: Jumper 30.03.2011 22:04 jmurjr (H22A7)
- Re: Jumper 30.03.2011 21:55 m.z.
- Re: Re: Jumper 30.03.2011 21:46 Vette
- Re: Jumper 30.03.2011 21:37 m.z.
- Jumper 30.03.2011 21:21 Vette
- Re: Re: Dodávka 30.03.2011 20:24 m.z.
- Re: Dodávka 30.03.2011 20:09 Cornovova
- Re: Dodávka 30.03.2011 14:36 m.z.
- Dodávka 30.03.2011 12:33 Cornovova
- Re: Re: Jumper 30.03.2011 11:25 jmurjr (H22A7)
- supr 30.03.2011 10:34 gagarin_cccp
Další vozy značky Citroën
-
Citroën Jumper (1998) Majitel: murcix
Přidáno: 25.10.2008 39 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Citroën C4 (2006) Majitel: BigFoot007
Přidáno: 29.7.2007 2869 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Citroën C15 (1996) Majitel: jmurjr (H22A7)
Přidáno: 13.5.2008 8910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Citroën Xsara (1998) Majitel: sanaosek (dopraváci team)
Přidáno: 8.11.2008 1610 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Citroën C5 (2010) Majitel: sgt
Přidáno: 15.10.2010 299 Majitel 9.91 Uživatelé