Recenze

m.z. (muž 50 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Citroën Jumper 3,0 HDI

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën Jumper, foto 1 Citroën Jumper, foto 2 Citroën Jumper, foto 3 Citroën Jumper, foto 4 Citroën Jumper, foto 5 Citroën Jumper, foto 6 Citroën Jumper, foto 7 Citroën Jumper, foto 8
Citroën Jumper, foto 9 Citroën Jumper, foto 10 Citroën Jumper, foto 11 Citroën Jumper, foto 12 Citroën Jumper, foto 13 Citroën Jumper, foto 14 Citroën Jumper, foto 15 Citroën Jumper, foto 16 Citroën Jumper, foto 17 Citroën Jumper, foto 18 Citroën Jumper, foto 19 Citroën Jumper, foto 20 Citroën Jumper, foto 21 Citroën Jumper, foto 22 Citroën Jumper, foto 23 Citroën Jumper, foto 24 Citroën Jumper, foto 25 Citroën Jumper, foto 26 Citroën Jumper, foto 27 Citroën Jumper, foto 28 Citroën Jumper, foto 29 Citroën Jumper, foto 30 Citroën Jumper, foto 31 Citroën Jumper, foto 32 Citroën Jumper, foto 33 Citroën Jumper, foto 34 Citroën Jumper, foto 35 Citroën Jumper, foto 36 Citroën Jumper, foto 37 Citroën Jumper, foto 38 Citroën Jumper, foto 39 Citroën Jumper, foto 40 Citroën Jumper, foto 41 Citroën Jumper, foto 42 Citroën Jumper, foto 43 Citroën Jumper, foto 44
 

Technické info

Přezdívka auta velké bílé Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:5000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2999 výkon [kW]: 115 kroutící moment [Nm]: 400 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10.1

Popis vozu

Přispěju svou troškou do mlýna zdejších užitkáčů, třeba moje postřehy někomu pomůžou při výběru pracanta.
Aspoň jednu dodávku potřebuju mít maxi, dosud tuto roli plnil Transit, slouží u nás spolehlivě 4 rokem, ale výkon 100k přestal v soupravě stačit na požadavky plynulé jízdy.
V kopcích jsem se často stával soustem pro kamióny a přece jen to dost otravovalo život, když není výkonová rezerva.
Před koncem roku jsem se rozhodl udělat rošádu, vypadalo to na Fiat Ducato, byl jsem už domluvený, že po konci roku zakoupím skladovku L3 H2 2,3 JTD 120k.
O silvestru po obědě jsem z legrace surfoval po stránkách Citroenu a tam jsem uviděl akční model stejných parametrů, ale s motorem 3,0 HDI 115,5 kw. Napsal jsem poptávku, prodejce byl akční a za chvilku mi volal zpět. Akce trvala jen do konce roku, po silvestru byl o 60 000,- dražší.
Auto bylo objednané za 1h po telefonu :-)
V ceně byl paket profesional, což obnášelo zejména klimu a doobjednal jsem jen tempomat a tažné na 2500kg.
S většími 16 palcovými koly může tahat 3000kg, mě to ovšem dostačuje, dodatečně se ještě montovalo denní svícení a parkovací senzory.

Auto dorazilo asi o 3 týdny dříve, než byl termín, nechal jsem si vyvést elektriku u čelního skla, abych detektor radarů nemusel zapojovat do zapalovače a objednal kompletní obložení nákladového prostoru (13m3), společně se silnějšími kotvícími oky.
S nákl. prostorem jsem spokojen, je dostatečně osvětlený, zadní dveře se otevírají do úhlu 180st. lze objednat i 360st.
Negativem je menší torzní tuhost boudy, což se projevuje povrzáváním, ale po výdřevě se to zlepšilo.
Interiér je prostorný se spoustou různých přihrádek a poliček, z nichž některé se mi jeví jako zbytečné, akorát se v nich drží prach.
Líbí se mi kapsy ve dveřích, do kterých vejde několik PET lahví vedle sebe a super je klimatizovaná přihrádka před spolujezdcem na 1,5l PET-ku. Do uzamykatelné odkládací schránky pod řazením se vejde i notebook.
Topení je dostatečné (u motoru 2,2 HDI jsou stížnosti na pomalý náběh topení), klimu jsem ještě nevyzkoušel. Origo repráky vyluzují poslouchtelné zvuky, nechal jsem si namontovat 2DIN rádio s navi, nechtěl jsem žádné přísavky na skle.
Z auta je vynikající výhled, díky vysokému posezu (v minulém Tranzitu se sedí o dost níž), díky obrovským panoramatickým zrcátkům neexistuje slepý úhel,každá část zrcátka se seřizuje zvlášť.

Po prvním nastartování motor zanýtuje, je to pro tento model předimenzovaná jednotka Iveco, stavěná na mnohem větší zátěž, než jí vystaví Jumper, takže výdrž by měla být ok.
Rozjezd vyžaduje chvíli cviku, spojka jde lehce a je velice citlivá. Při rychlejším povolení spojky, následují přískoky vpřed.
Motor má neuvěřitelnou sílu už od volnoběhu, na 1st. je zbytečné se rozjíždět, mimo kopce to pobere s přehledem 2st.
Po zahřátí motor příjemně ztichne a mimo akceleraci o něm vůbec nevíte, je slyšet pouze aerodynamický šum, 2,2 je hlučnější.
Každý pohyb plynu doprovází slyšitelné hvízdání turbíny, což je pro mě rajská hudba, auto má neskutečnou sílu za každých podmínek.
Stačí 1400ot/min. a táhne silou lokomotivy, tah slábne u 3t/ot. dá se ještě účinně točit kousek za hranicí 3500 ot. Pak nezbývá, než přeřadit pomocí 6st. převodovky ovládané lanovody.
na to, že jsou to lana, je i docela přesná.
Je odstupňovaná hodně do rychla, při dálniční tacho 130km/h točí kousek nad 2000 ot.
Tento vehikl se dokáže rozjet až k tachometrovým 200km/h, já zkusil 180, ale už jsem měl pocit, že se mi každou chvíli sklopí zrcátka :-)
Měl jsem trochu strach ze spotřeby, což mi potvrdila první jízda. Nasadil jsem tach 160km/h a svítily na mě takové numera, jako 17-18l průměr. To jsem nehodlal akceptovat, takže jsem na dálnici začal dodržovat předpisy :-)
Samozřejmě se s najetými kilometry spotřeba začala zlepšovat a po necelých 5tkm, jsem na 10,4l, což mě příjemně překvapilo, na to, že se s ním nijak neloudám.
Servisní interval je nastavený na 40tkm, což je šílenost.
Po 3tkm jsem si nechal vyměnit olej a měnit budu po 10tkm, jako u ostatních aut.
Podvozek v nezatíženém stavu je dost tvrdý a auto poskakuje, Tranzit byl pohodlnější, nicméně na velikost auta si nechá líbit hodně.
Po naložení je to jiná písnička, jen se pohupuje v rytmu a připadám si jako korvetní kapitán.


Jsem hotový z toho, jak mě jízda s tímhle užitkáčem chytila a nesmírně baví.Dokonce s ním jezdím i tehdy, když by mi stačilo i něco menšího a ovladatelnějšího.
Co mě nemile překvapilo, je fakt, kolik řidičů nepřenese přes srdce, že se je chystá předjet dodávka. Tolik bránění při předjíždění jsem nezažil se všemi auty dohromady, jako s touhle dodávkou.
Ovšem velice pohladí na dušičce, když i přes jejich vydatné dupání na plyn, je Jumper přesprintuje a zbydou jim jen jejich protáhlé obličeje...
Další zkušenosti a postřehy budu průběžně přidávat.

Silné stránky

motor
převodovka
odhlučnění kabiny
slušná spotřeba
tažná síla ve vleku
účinné světlomety
aut. 5x bliknutí, pokud se páčka podrží, blikne jen tolikrát, kolik potřebujete
signalizace hladiny motorového oleje

Slabé stránky

vrzání v interiéru
trakce, při necitlivém puštění spojky hrabe i na dvojku
při mytí si vzpomenu na očistu autobusu, je to fuška
nemožnost měnit výbavu po zadání objednávky (resp.lze, ale ne za akční ceník, auto by bylo dražší), i přesto, že se auto ještě nevyrábělo, u Fiatu to lze tuším do 14 dní
chtěl jsem doobjednat automatickou klimu a vzduchové sedadlo řidiče
špatný přístup k nádržce ostřikovačů, bez konve s nádstavcem je to porod
příliš rychlý převod zpátečky, couvání s naloženým vlekem do kopce, je o spojku :-(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

výměna prolínající hadice řízení, zřejmě špatné zalisování koncovky ve výrobě

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

OK

sklo a spotřeba

To by asi bylo něco špatně, kdybych už nemělkrásného pavouka u pravého stěrače :-( Bude první pojistná událost...
Po 4tkm se automaticky nuluje počítadlo, což jsem zjistil, až se vynulovalo.
Překvapil mě vývoj spotřeby, klesala až na 9,7l, teď tam svítí 9,8l, takže se s tím bude dát jezdit pod 10l, to je fajn.

 

Novinky v recenzi

12.1.2020 19:13

200000km

Z auta se stal takový otloukánek... Jede s ním, kdo zrovna potřebuje, bohužel nemůže mít svého pána, používá se jen na převoz větších věcí, případně do vleku.

V průběhu se měnilo:

cca ve 160000km výfukové svody (praskly)
180000km obě přední světla (nefungovala regulace podle zatížení vozu)
Jinak běžný servis, brzdy apod.

Nerezaví, ale začala se nehezky odloupávat horní vrstva laku a vypadá jako dalmatin.
Asi mě čeká časem celolak. Nechce se mi ho zbavovat, když jsou dnes na výběr, už jen 2,0l motůrky.

Snad nám ještě nějaký pátek vydrží, mechanika zatím šlape. Dopravci na nich najíždí běžně cifry k miliónu, tak by mohl něco najet.
Spotřeba se stále pohybuje mezi 9-10l, moc ho zbytečně nehoníme.

2.6.2015 16:52

120000km

Aktuální spotřeba (auto nejezdí moc zatížené) 8,5l.

4.10.2014 12:45

4.10.2014 12:45

100000

Máme za sebou zhruba tuto metu, za tu dobu jsem musel řešit opravu altíku, nevyhřívajícího pravého zrcátka a měnilo se uložení předních tlumičů.
Není to zcela bezproblémový provoz, ale za ty prachy jsem s tím tak trochu počítal, koupil bych jej i dnes opět s 3,0l motorem.
Šel bych do ještě delší verze a vzduchové sedačky, jinak spokojenost.

9.11.2013 11:25

info po čase

S autem osobně už jezdím minimálně, předal jsem ho mechanikovi a jezdí s ním po servisních zásazích.
Najeto momentálně cca 65tkm se spotřebou 9,3 (PC)l, super..
Jen začátkem roku jsem řešil v autorizáku nějakou závadu alternátoru ta asi 3tkč.
Zatím s Citrónem panuje spokojenost :-)

12.1.2013 23:35

40tkm

Proběhla první předepsaná výměna oleje po 40tkm dle servisní knížky. Mezitím jsme olej měnili už 3x, od teď budu jezdit na interval 15tkm.
Auto jezdí bez problémů.

20.7.2011 18:08

pár úprav

vyměnil jsem nespolehlivé rádio Scott za Pioneer s navi, hands free a couvací kamerou.
Je to jiná písnička, mám navolený režim 3/4 obrazu z kamery i při jízdě dopředu, takže funguje i jako panoramatické zpětné zrcátko.
Objednal jsem sadu kožených potahů s alcantarou, jsou tak přesné, že na jejich montáž, bylo nutné vyndat sedačky z auta. Docela porod, ale výsledek je dobrý.
Po necelých 20tkm, se spotřeba stále drží okolo 10l.

5.5.2011 16:35

okno

Okno je vyměněné, tachometr se přehoupnul přes 10tkm, zatím slouží, jak má.

Pro vložené video nebyl nalezen vhodný přehrávač. Pro jeho spuštění použijte přímý odkaz.

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Citroën



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…