Recenze

9 Majitel

Škoda Fabia

9.82 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 31 Škoda Fabia, foto 32 Škoda Fabia, foto 33 Škoda Fabia, foto 34 Škoda Fabia, foto 35 Škoda Fabia, foto 36 Škoda Fabia, foto 37 Škoda Fabia, foto 38 Škoda Fabia, foto 39 Škoda Fabia, foto 40 Škoda Fabia, foto 41 Škoda Fabia, foto 42 Škoda Fabia, foto 43 Škoda Fabia, foto 44 Škoda Fabia, foto 45 Škoda Fabia, foto 46 Škoda Fabia, foto 47 Škoda Fabia, foto 48 Škoda Fabia, foto 49 Škoda Fabia, foto 50 Škoda Fabia, foto 51 Škoda Fabia, foto 52 Škoda Fabia, foto 53 Škoda Fabia, foto 54
 

Technické info

Přezdívka auta ReSka Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:168000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 204 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "jiri_FRS".

Jako první auto jsem si koupil VW Golf III. Psal se rok 2007, mě bylo 18 a dodělával jsem si řidičák. Byla to 1.4 v základní výbavě, pro začátek super auto, i když mělo nějaké mouchy, které se ale odstranily. Na jaře 2009 už jsem se pomalu začínal poohlížet, co by se výhledově mohlo stát mým druhým autem. V oblasti aut jsem poměrně dost vybíravý jedinec, tudíž moc aut v užším výběru nezbylo. V úvahu tedy připadal VW Passat B5 1.8T, Alfa Romeo 147 i s vědomím její pověsti, a pak o kousek dražší Mercedesy CLK W208 a C W203. Zásadně jsem se ale bránil vidině dieselového motoru pod kapotou se zarytým názorem, že nafta patří do traktoru:) Zlom nastal někdy koncem května, kdy mě sestra požádala, zda bych s ní dojel do Františkových Lázní pro Fabii Combi 1.9 TDI PD 74kW v plné výbavě (ta mimochodem byla ukradena ani ne za měsíc...). Auto jsem cestou zpět řídil a byl jsem celkem překvapen, jak auto slušně jelo. Shodou náhod ten samý den za mnou přišel táta, že mu v práci někdo nabídl nabouranou Fabii RS. Čekalo se, kolik ten majitel dostane od pojišťovny, podle toho se měl rozhodnout, za kolik ji prodá. Byl jsem až druhý v řadě, prodávající se stále nemohl rozhoupat k prodeji, tak jsem začal hledat jinde. V té době se na internetu vyskytovaly dvě bourané Fabie RS, jedna dostala ránu přímo na předek a na druhou spadl zezadu strom či co... Tu první, černou, jsem zavrhl, protože jsme se s tátou nechtěli pouštět do opravy v podstatě celého předku, byla tam v háji náprava, chladiče, klimatizace, intercooler a bůh ví, co ještě. Ta druhá, červená, byla rozmačkaná od předního okna dozadu. Člověk, na kterého byl napsán kontakt se vyhýbal některým odpovědím, zdráhal se jít s cenou dolů a tak jsme se nedohodli. Spočítal jsem si, že kdybych připočetl k ceně auta cenu všech dílů (všechny dveře, střecha, okna, komplet interiér) a lakování celého auta, vyšlo by to o dost dráž, než RSka v cajku. Nehledě na to, že nepočítám tu spoustu práce, kterou bychom s tátou museli vynaložit k tomu, abychom auto dali do pořádku. Takže hledání pokračovalo. AAA Auto mělo na stránkách dvě RSky, obě v Praze. Ihned jsme vyrazili. Prodejce, který byl příjemný asi jako paní na úřadě si div neklepal na čelo, že tam ‚žádnou nemaj a dlouho neměli‘... Mno, tak jsem s pocitem, že jsem asi slepej a blbej odjel domů. I nadále bylo na různých stránkách několik RSek, ale žádná podle mých představ. Buď stříbrná, nebo žlutá, nebo ochipovaná, nebo tuningové lampy.... To jsem nechtěl. Nakonec jsem našel tu ‚svou‘. Černá, originál kola, žádný chip, za velice slušnou cenu. Vydali jsme se tedy v pátek v dopravní špičce přes Prahu na místo, kde se nacházela. Auto jsem si našel ještě než jsme zaparkovali:) Prodejce ihned přiběhl s klíčkama, nastartoval... Auto jsme pěkných pár minut prohlíželi. Tmavé fólie na oknech, přední maska udělaná z tahokovu, chromové krytky na klikách, příšerné zeleno-šedivé potahy na jakž takž zachovalých originálních sedačkách, chybějící kryt pod motor, ulámané některé držáky předních světel taktéž slušně opraveny... Pak už přišla na řadu projížďka. Prodejce nás vyvezl na okresku. Rozjel se, zařadil dvojku, sešlápnul plyn, turbo začalo pracovat a já myslel, že mě ta sedačka nemůže udržet, trojka, podobný scénář... Po cca 2 kilometrech jsme zastavili a já si v tu chvíli nedokázal představit, co s tím autem udělá táta, který díky zkušenostem s řízením z automobilových závodů jezdí opravdu ostře i s 1.4... Jeli jsme vyzkoušet stav podvozku na horší silnici, nikde žádné mlácení ani jiné zvuky, které do auta nepatří. Pak jsem přišel na řadu já. S notně proklepanýma vnitřnostma jsem usedal za volant svého budoucího autíčka s respektem. První dojmy : ticho, pohodlí, pocit bezpečí a zloun jménem turbo:D Ještě kratičká prohlídka detailů jako hloubka vzorku pneumatik, příjemné překvapení v podobě rezervy, která není žádný plechový chudáček, ale standartní 16-ti palcové lité kolo. Vysázel jsem zálohu a odebral jsem se domů, vstříc neskutečným mukám – dvoutýdennímu čekání na peníze. Bylo to horší, než když mi byl zamlada odebrán dudlík... V té době jsem si nechal auto proklepnout všude, kde se dá. Kradené nebylo. Po dvou týdnech jsem si konečně mohl dojít do banky, kde mi usměvavá paní předala obtloustlou obálku s penězi, které mi měli splnit sen. Aspoň ten momentální:) Cesta přes ucpanou Prahu neutíkala, v autě vedro jako blázen, klimatizace v podobě stažených okének znamenala smrádek z kamionů. Nervozita stoupala. Chlápek z bazaru ten den auto umyl, takže vypadalo parádně. Předal jsem peníze, podepsal kupní smlouvu, dostal kopie techničáků a klíčky. Hurá domu. Jelikož jsem logicky nevěděl, v jakém stavu přesně auto je, jel jsem volně, žádné vytáčení motoru ani přehnané rychlosti... Doma šla ReSka prakticky ihned na hever a začalo se prohlížet v podstatě všechno... K tomu více v odstavci poruchy/opravy.

Výbava : Základní. Přední okna v elektrice, klimatizace, zrcátka manuální, originál rádio (bohužel nepřehrává mp3), ABS, ASR, xenony...

Silné stránky

- slušný zátah turba

- nízká spotřeba (v pohodě pod 5,5l/100km)

- jednobarevný interiér

- pohodlné sedačky

- černý lak (když je venku hezky, tak je auto nepřehlédnutelný, ale jinak je hned zaprasený)

- silný motor vzhledem k velikosti auta

Slabé stránky

- špatný výhled při couvání + malé pravé zrcátko (problém Fabií celkově)

- když je problém v prostoru motoru, je potřeba rozebrat tři věci, než se někam dostanete:)

- pro někoho by slabou stránkou mohla být cena některých dílů (teď nemyslím karosérii), která je oproti jiným Fabiím značně odlišná, ale kdo si tohle auto kupuje, měl by s tím počítat

- xenony (vzhledově dobrý, svítivost slabá)

- brzdy... slaboučký... když mi jedna nepozorná ženská vjela jednou do cesty v dost blbou chvíli (já rozjetej a ona těsně přede mnou nemohla rozhýbat Felicii, v protisměru auta... už jsem málem rezignoval a čekal jen až ji smetu... A to jsem nijak neletěl! Prostě auto nechce prudce brzdit... (ale troubí pěkně:D :D)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Co nezvládneme s tátou, to zvládne strýc:D Na ReSce se už dělalo spousta věcí od doby co ji mám. A nebyly to malý částky kolikrát... Nejdřív se samozřejmě udělala jakási údržba, protože člověk nikdy neví...

- Rozvody (který ještě byly v poměrně slušným stavu)

- Filtry (palivový, olejový, vzduchový a kabinový)

- Přední brzdové destičky

- Výměna oleje za Shell doporučovaný přímo výrobcem

- Servo – výměna čerpadla (KOYO) a originál olej...

- Prasklá hadička s chladící kapalinou

- Utržená řemenice u alternátoru

- Špatný kontakt u levé přední mlhovky

- Výměna silenbloků na přední nápravě, převodky řízení, nové zadní tlumiče

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar v Dlouhé Lhotě - prodejce maximálně korektní a ochotný

 

Novinky v recenzi

15.4.2011 12:55

NA PRODEJ

Auto je momentálně na prodej. Více info zde: http://otomoto.cz/show?id=C18478316

30.8.2010 22:27

Výlet do Mostu

V neděli 29.8. jsme se vydali letos podruhé na závody, již tradičně na Czech Truck Prix v Mostě (v červnu jsme byli na Ecce Homo). Závody super, němců míň než dřív, pršelo jen cca 10 minut. Škoda jen, že ty výsledky nebyly trošku příznivější...

22.8.2010 15:52

Chorvatsko a zpět

Níže uvedu pár faktů posbíraných během cesty do Chorvatska a zpět...

Celkem jsme ujeli cca 1950 km ve 4 lidech. Auto bylo plně naloženo (i spolujezdec vpředu musel hlídat řízky v piksle na podlaze:D )... Ale hlavní je, že do auta se zkrátka 4 lidi + věci na týden nacpou, takže zas takovej prcek to není.

Průměrná spotřeba směrem tam 5,4/100, zpátky 5,5/100.

Po 14 hodinách strávených na předních sedačkách na okreskách, dálnicích a téměř 100 km po cestě v horách na ostrově ani náznak bolesti zad apod. Sedačky jsou zkrátka dobrý.

Kdo říká, že Pirelli P Nero Zero na suchu nekloužou, ten lže:D

Celkově tedy s autem spokojenost.

31.5.2010 21:33

Nové tlumiče

Včera jsem namontoval nové zadní tlumiče. Originál, jak jinak.

27.4.2010 21:51

Nová maska

Konečně jsem si koupil originální masku. To pletivo co stvořil minulý majitel šlo do popelnice...Přidány fotky s maskou.

23.3.2010 21:59

letní kola

Konečně jsem o víkendu mohl vyměnit kola. Zimní plecháče mají do další zimy volno... Na letních jede jako po kolejích...

12.1.2010 11:32

zimní kola

Včera jsem si přivezl zimní kola. Plechový disky 6J x 15 a pneu Bridgestone Blizzak LM30 185/55... Už jsou na autě.

25.12.2009 23:02

Jupíííí

Dostal jsem od Ježíška pod stromeček kryt pod motor...:D V nejbližších dnech bude namontovám a bordel ze silnic nebude mít šanci;)


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Hned ze začátku vlastnictví jsem musel řešit několik problémů, ale jinak v pořádku.

praktičnost
10

Zatím nebylo nic, co by se mi do auta nevešlo. Až budu chtít rodinný auto, koupím si něco jiného.

prostornost
9

Fabie je sice poměrně malý auto, ale vzhledem k tomu, že zatím nemám rodinu, tak jsem s prostorností naprosto spokojen. Ve čtyřech lidech s věcma na týdenní sportovní soustředění nebyl problém.

jízdní vlastnosti
10

Na silnici sedí krásně, tuhý podvozek je znát. Když už ustřelí, tak je zle...

jízdní komfort
9

Český silnice jsou příšerný, ale za to to auto nemůže. Sedačky jsou pohodlný.

provozní náklady
8

Motor typu PD chce lepší olej, který něco stojí (originál Shell 920 Kč/litr)

náhradní díly
9

Sehnat se dá všechno, je to škodovka. Cena je ale trošku vyšší (servo 14.000 Kč, přední světlo cca 14.000 Kč atd...)

výkon motoru
10

Na český silnice víc než dostačující. Dá se nas..t spousta řidičů:D

spotřeba
10

Nedávno jsem jel z Říčan směr Jirny, pěkně podle předpisů, nikam jsem nepospíchal. Spotřeba 4,2 l... Ale standartně tak 5,5.

hlučnost motoru
9

Pro mě překvapení. Dieselový motor je poměrně tichý, když se nevytáčí do extrému.

kvalita sedadel
10

Rychle se zašpiní, ale jsou velice pohodlné. Dobré boční vedení, ani při delších trasách nebolí záda.

brzdy
7

Nejslabší stránka auta.

zavazadlový prostor
10

Pro mě je dostačující.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…