Recenze
Škoda Fabia
Technické info
Přezdívka auta ReSka Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:168000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 204 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "jiri_FRS".
Jako první auto jsem si koupil VW Golf III. Psal se rok 2007, mě bylo 18 a dodělával jsem si řidičák. Byla to 1.4 v základní výbavě, pro začátek super auto, i když mělo nějaké mouchy, které se ale odstranily. Na jaře 2009 už jsem se pomalu začínal poohlížet, co by se výhledově mohlo stát mým druhým autem. V oblasti aut jsem poměrně dost vybíravý jedinec, tudíž moc aut v užším výběru nezbylo. V úvahu tedy připadal VW Passat B5 1.8T, Alfa Romeo 147 i s vědomím její pověsti, a pak o kousek dražší Mercedesy CLK W208 a C W203. Zásadně jsem se ale bránil vidině dieselového motoru pod kapotou se zarytým názorem, že nafta patří do traktoru:) Zlom nastal někdy koncem května, kdy mě sestra požádala, zda bych s ní dojel do Františkových Lázní pro Fabii Combi 1.9 TDI PD 74kW v plné výbavě (ta mimochodem byla ukradena ani ne za měsíc...). Auto jsem cestou zpět řídil a byl jsem celkem překvapen, jak auto slušně jelo. Shodou náhod ten samý den za mnou přišel táta, že mu v práci někdo nabídl nabouranou Fabii RS. Čekalo se, kolik ten majitel dostane od pojišťovny, podle toho se měl rozhodnout, za kolik ji prodá. Byl jsem až druhý v řadě, prodávající se stále nemohl rozhoupat k prodeji, tak jsem začal hledat jinde. V té době se na internetu vyskytovaly dvě bourané Fabie RS, jedna dostala ránu přímo na předek a na druhou spadl zezadu strom či co... Tu první, černou, jsem zavrhl, protože jsme se s tátou nechtěli pouštět do opravy v podstatě celého předku, byla tam v háji náprava, chladiče, klimatizace, intercooler a bůh ví, co ještě. Ta druhá, červená, byla rozmačkaná od předního okna dozadu. Člověk, na kterého byl napsán kontakt se vyhýbal některým odpovědím, zdráhal se jít s cenou dolů a tak jsme se nedohodli. Spočítal jsem si, že kdybych připočetl k ceně auta cenu všech dílů (všechny dveře, střecha, okna, komplet interiér) a lakování celého auta, vyšlo by to o dost dráž, než RSka v cajku. Nehledě na to, že nepočítám tu spoustu práce, kterou bychom s tátou museli vynaložit k tomu, abychom auto dali do pořádku. Takže hledání pokračovalo. AAA Auto mělo na stránkách dvě RSky, obě v Praze. Ihned jsme vyrazili. Prodejce, který byl příjemný asi jako paní na úřadě si div neklepal na čelo, že tam ‚žádnou nemaj a dlouho neměli‘... Mno, tak jsem s pocitem, že jsem asi slepej a blbej odjel domů. I nadále bylo na různých stránkách několik RSek, ale žádná podle mých představ. Buď stříbrná, nebo žlutá, nebo ochipovaná, nebo tuningové lampy.... To jsem nechtěl. Nakonec jsem našel tu ‚svou‘. Černá, originál kola, žádný chip, za velice slušnou cenu. Vydali jsme se tedy v pátek v dopravní špičce přes Prahu na místo, kde se nacházela. Auto jsem si našel ještě než jsme zaparkovali:) Prodejce ihned přiběhl s klíčkama, nastartoval... Auto jsme pěkných pár minut prohlíželi. Tmavé fólie na oknech, přední maska udělaná z tahokovu, chromové krytky na klikách, příšerné zeleno-šedivé potahy na jakž takž zachovalých originálních sedačkách, chybějící kryt pod motor, ulámané některé držáky předních světel taktéž slušně opraveny... Pak už přišla na řadu projížďka. Prodejce nás vyvezl na okresku. Rozjel se, zařadil dvojku, sešlápnul plyn, turbo začalo pracovat a já myslel, že mě ta sedačka nemůže udržet, trojka, podobný scénář... Po cca 2 kilometrech jsme zastavili a já si v tu chvíli nedokázal představit, co s tím autem udělá táta, který díky zkušenostem s řízením z automobilových závodů jezdí opravdu ostře i s 1.4... Jeli jsme vyzkoušet stav podvozku na horší silnici, nikde žádné mlácení ani jiné zvuky, které do auta nepatří. Pak jsem přišel na řadu já. S notně proklepanýma vnitřnostma jsem usedal za volant svého budoucího autíčka s respektem. První dojmy : ticho, pohodlí, pocit bezpečí a zloun jménem turbo:D Ještě kratičká prohlídka detailů jako hloubka vzorku pneumatik, příjemné překvapení v podobě rezervy, která není žádný plechový chudáček, ale standartní 16-ti palcové lité kolo. Vysázel jsem zálohu a odebral jsem se domů, vstříc neskutečným mukám – dvoutýdennímu čekání na peníze. Bylo to horší, než když mi byl zamlada odebrán dudlík... V té době jsem si nechal auto proklepnout všude, kde se dá. Kradené nebylo. Po dvou týdnech jsem si konečně mohl dojít do banky, kde mi usměvavá paní předala obtloustlou obálku s penězi, které mi měli splnit sen. Aspoň ten momentální:) Cesta přes ucpanou Prahu neutíkala, v autě vedro jako blázen, klimatizace v podobě stažených okének znamenala smrádek z kamionů. Nervozita stoupala. Chlápek z bazaru ten den auto umyl, takže vypadalo parádně. Předal jsem peníze, podepsal kupní smlouvu, dostal kopie techničáků a klíčky. Hurá domu. Jelikož jsem logicky nevěděl, v jakém stavu přesně auto je, jel jsem volně, žádné vytáčení motoru ani přehnané rychlosti... Doma šla ReSka prakticky ihned na hever a začalo se prohlížet v podstatě všechno... K tomu více v odstavci poruchy/opravy.
Výbava : Základní. Přední okna v elektrice, klimatizace, zrcátka manuální, originál rádio (bohužel nepřehrává mp3), ABS, ASR, xenony...
Silné stránky
- slušný zátah turba
- nízká spotřeba (v pohodě pod 5,5l/100km)
- jednobarevný interiér
- pohodlné sedačky
- černý lak (když je venku hezky, tak je auto nepřehlédnutelný, ale jinak je hned zaprasený)
- silný motor vzhledem k velikosti auta
Slabé stránky
- špatný výhled při couvání + malé pravé zrcátko (problém Fabií celkově)
- když je problém v prostoru motoru, je potřeba rozebrat tři věci, než se někam dostanete:)
- pro někoho by slabou stránkou mohla být cena některých dílů (teď nemyslím karosérii), která je oproti jiným Fabiím značně odlišná, ale kdo si tohle auto kupuje, měl by s tím počítat
- xenony (vzhledově dobrý, svítivost slabá)
- brzdy... slaboučký... když mi jedna nepozorná ženská vjela jednou do cesty v dost blbou chvíli (já rozjetej a ona těsně přede mnou nemohla rozhýbat Felicii, v protisměru auta... už jsem málem rezignoval a čekal jen až ji smetu... A to jsem nijak neletěl! Prostě auto nechce prudce brzdit... (ale troubí pěkně:D :D)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Co nezvládneme s tátou, to zvládne strýc:D Na ReSce se už dělalo spousta věcí od doby co ji mám. A nebyly to malý částky kolikrát... Nejdřív se samozřejmě udělala jakási údržba, protože člověk nikdy neví...
- Rozvody (který ještě byly v poměrně slušným stavu)
- Filtry (palivový, olejový, vzduchový a kabinový)
- Přední brzdové destičky
- Výměna oleje za Shell doporučovaný přímo výrobcem
- Servo – výměna čerpadla (KOYO) a originál olej...
- Prasklá hadička s chladící kapalinou
- Utržená řemenice u alternátoru
- Špatný kontakt u levé přední mlhovky
- Výměna silenbloků na přední nápravě, převodky řízení, nové zadní tlumiče
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autobazar v Dlouhé Lhotě - prodejce maximálně korektní a ochotný
Novinky v recenzi
NA PRODEJ
Auto je momentálně na prodej. Více info zde: http://otomoto.cz/show?id=C18478316
Výlet do Mostu
V neděli 29.8. jsme se vydali letos podruhé na závody, již tradičně na Czech Truck Prix v Mostě (v červnu jsme byli na Ecce Homo). Závody super, němců míň než dřív, pršelo jen cca 10 minut. Škoda jen, že ty výsledky nebyly trošku příznivější...
Chorvatsko a zpět
Níže uvedu pár faktů posbíraných během cesty do Chorvatska a zpět...
Celkem jsme ujeli cca 1950 km ve 4 lidech. Auto bylo plně naloženo (i spolujezdec vpředu musel hlídat řízky v piksle na podlaze:D )... Ale hlavní je, že do auta se zkrátka 4 lidi + věci na týden nacpou, takže zas takovej prcek to není.
Průměrná spotřeba směrem tam 5,4/100, zpátky 5,5/100.
Po 14 hodinách strávených na předních sedačkách na okreskách, dálnicích a téměř 100 km po cestě v horách na ostrově ani náznak bolesti zad apod. Sedačky jsou zkrátka dobrý.
Kdo říká, že Pirelli P Nero Zero na suchu nekloužou, ten lže:D
Celkově tedy s autem spokojenost.
Nové tlumiče
Včera jsem namontoval nové zadní tlumiče. Originál, jak jinak.
Nová maska
Konečně jsem si koupil originální masku. To pletivo co stvořil minulý majitel šlo do popelnice...Přidány fotky s maskou.
letní kola
Konečně jsem o víkendu mohl vyměnit kola. Zimní plecháče mají do další zimy volno... Na letních jede jako po kolejích...
zimní kola
Včera jsem si přivezl zimní kola. Plechový disky 6J x 15 a pneu Bridgestone Blizzak LM30 185/55... Už jsou na autě.
Jupíííí
Dostal jsem od Ježíška pod stromeček kryt pod motor...:D V nejbližších dnech bude namontovám a bordel ze silnic nebude mít šanci;)
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia
- Re: Masochista 30.08.2010 22:21
- Re: Masochista 22.08.2010 21:16 Ronault.
- Masochista 22.08.2010 21:12 Slavek-TDM
- No vidíš ... 26.12.2009 00:07 FRPE
- fajn 04.12.2009 16:53 Martin_Beneš
- Re: Re: Klub 04.12.2009 08:51
- Re: Re: Otázka 04.12.2009 02:06 STi (Modo Team)
- Re: Klub 03.12.2009 21:15
- Re: Otázka 03.12.2009 21:13
- Re: RS 03.12.2009 21:08
- Klub 03.12.2009 15:15
- Otázka 02.12.2009 20:12 FRPE
- RS 02.12.2009 19:11 Hitachi
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé