Recenze

8 Majitel

Volkswagen Passat Variant 2.3 V5 4Motion

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 53× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1 Volkswagen Passat, foto 2 Volkswagen Passat, foto 3 Volkswagen Passat, foto 4 Volkswagen Passat, foto 5 Volkswagen Passat, foto 6 Volkswagen Passat, foto 7 Volkswagen Passat, foto 8
Volkswagen Passat, foto 9 Volkswagen Passat, foto 10 Volkswagen Passat, foto 11 Volkswagen Passat, foto 12 Volkswagen Passat, foto 13 Volkswagen Passat, foto 14 Volkswagen Passat, foto 15 Volkswagen Passat, foto 16 Volkswagen Passat, foto 17 Volkswagen Passat, foto 18 Volkswagen Passat, foto 19 Volkswagen Passat, foto 20 Volkswagen Passat, foto 21 Volkswagen Passat, foto 22 Volkswagen Passat, foto 23 Volkswagen Passat, foto 24 Volkswagen Passat, foto 25 Volkswagen Passat, foto 26 Volkswagen Passat, foto 27 Volkswagen Passat, foto 28 Volkswagen Passat, foto 29 Volkswagen Passat, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta Pašík Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:103000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2324 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 217 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "klihos".

VORSPRUCH

Volkswagen Passat, kdo by ho neznal. Vídáme ho na silnicích kolem nás dnes a denně, jsou jich desítky, stovky, tisíce, zaplavují nás ze všech stran. Vcelku obyčejné auto určitě říkáte, bez emocí, bez snahy potěšit řidiče. Ano, souhlasím s vámi, emocemi hýří jiná značka z koncernu (Auto emotión ; Lambo-džíny). Passat je však předurčen pro jinší úkoly než útočit na vášnivá a horkokrevná srdce. Naopak je konstruován pro chladný a strojový útok na srdce stejně chladných, chladnokrevných, manažerů. Pro útok na svět, kde jedinými měřítky jsou peníze, úspěch, sláva, kvalita, image. A jak vidno kolem nás, ten útok se Volkswagenu, se zbraní jménem Passat v ruce, podařil. Ostatně daří s další generací dodnes.

ERSTE HANDLUNG

Jak jsem předeslal, Volkswagen Passat zná každý. Toť axiom. Každý člověk minimálně stokrát (denně) potkal Volkswagen Passat 1.9TDI. Kolik z vás ale naživo někde potkala Passata 2.3 VR5? Nebo kterýkoliv jiný Volkswagen s tímto motorem?
Určitě vás nebude málo, nicméně přesto jen zlomek, tisícinka, nepatrná část z té obrovské sumy, která zná a představuje si Passata jako Passata 1.9TDI.
Zapomeňte v tuhle chvíli na chroptícího mastodonta. Nepokoušejte si ve svých vzpomínkách oživit obraz s dunícím kolosem, za kterým zůstává pouze černý mrak plný sazí, CO2, oxidů dusíku a spousty dalších kancerogenních látek.
Začneme pěkně od začátku, na čistém, bílém, nepopsaném papíře.
Z původní obludky nám zbyde pouze její obrys, její šklebící se tvář, ocelově modré oči, její táhlé linie celého kovového těla.
Má ale naprosto jiné srdce. Její srdce nemá 4 části, levou a pravou předsíň a levou a pravou komoru. Má jich 5. Ano, zázrak evoluce, srdce této roztomilé potvůrky je 5ti dílné. Slovy pět komor, žádná předsíň, prostě přímo k věci. Šup s palivem do komory a jaképak s tím cavyky?!
Evoluce je ale motorem úspěchu, evoluce nás nikoho nenechá stát na místě, všichni se vyvíjíme a stejně tak i tyto plechové potvůrky. Kde začínali kdysi? Museli chudáčci jezdit po kolejích, aby nesjeli z cesty a neztratili se v husté a spletité džungli všedního života. Kam je posunula evoluce? Dopředu. Kam jinam jste čekali? Posunula je DOPŘEDU. Naučila je být samostatné. Jezdit si kam se jim jen zachce, ale pouze ve znamení hesla DOPŘEDU. Tihle chudáčci totiž byli odkázáni pouze na to, plahočit se světem na svých slabých, tenkých a nikterak ohrabaných předních nožkách. Zadní pracky za sebou pouze bezprizorně vláčeli, neschopni s nimi jakéhokoliv pohybu. Ať už příroda dělala co chtěla se zadními prackami, ať už jim vetkla do vínku pouhý tuhý srůst zadních končetin nebo nezávislé, oddělené připojení k osové kostře pomocí několika různých kostí, pořád byli nuceni spoléhat se na své přední, a znovu opakuji i chabé, tenké pracičky.
I Evoluce zahřímala, že chod všeho bytí musí býti posunut opět o kus dopředu. Nemohla se dívat na nemohoucnost stvoření, která se drápala vpřed pouze za pomoci svých předních tlapiček. Začala konat.
Tu se ale dvě cesty rozbíhají, jedna Darwinova větev razí heslo, co je vzadu, co se počítá. Těm Evoluce nadělila do vínku silné zadní končetiny, které už se neškrábou bezmocně vpřed, nýbrž pilně a silně tlačí mastodontíky kupředu silou medvědí.
Druhá Darwinova větev razí jiné heslo, poněkud složité na osvětlení takhle v krátkosti. Lze ho ovšem zkrátit, zlogaritmovat, odmocnit a zderivovat "e" na ixtou. Pak dostaneme jednoduchý a všem srozumitelná zápis "4x4=16". Italsky sedici. V našich podmínkách volně přeloženo jako "perfektně na silnici sedící".
Asi jste již pochopili, že Evoluce není zkrátka blbá, a že zrealizovala fúzi obou dosavadních evolučních systémů a tudíž pracky jsou náležitě osvaleny a schopny pohybu všechny čtyři.

ZWEITE HANDLUNG

Tak a dost fantazie nebo fantasmagorie, chcete-li.
Měl bych vám představit svého železného oře. Ne, není to vlak. Ovšem koní má dost.
Je to prostý Volkswagen Passat. Tím jsem vše vysvětlil a můžeme dál...
Pokud vám něco jasného z výše napsaného není, čtěte prosím dále.
Moje vozidlo se zove Volkswagen Passat Variant 2.3 V5 4Motion. Co z tohoto názvu vyčteme? Zhruba to, že se jedná o Volkswagen Passat Variant 2.3 V5 4Motion. A můžeme zase dál...
Stále vás to nepřestalo bavit a chcete se něco dovědět? Dobrá...
Volkswagen Passat Variant jako takový je auto všem od pohledu dobře známé. Proto se asi nemá smysl zabývat tím, kde je jaká linka, jakou mřížku chladiče auto vlastní, jak rozměrná zadní světla auto zkrášlují, kolik otvorů do auta vede a tak podobně.
Asi už ne každý ví, že kombík od passátu má rozvor náprav pár milimetrů přes 2,7 metru. To je příčinou toho, že prostor pro cestující není nikterak omezený v podelném směru.
Délka auta v souvislosti s hodnotou rozvoru náprav nám naznačuje, že se jedná o auto celkem nemalé. Přesto parkovat s tímto téměř 4,7 metru dlouhým drobečkem do mezery dlouhé přibližně 4,5 metru není žádný problém díky dobrému výhledu a odhadu rohů karoserie. Překvapivě je tomu tak i vzadu, kde, pokud svoje oči zaostříte do nekonečna, uvidíte kolmou svislou záď, která celkem obstojně hovoří o tom, zdali již navštěvujete nárazník kolegy za vámi, či nikoliv. Vepředu o tomto jevu ani nemluvě, tam vidíte sami, i kdybyste inteligencí dosahovali na úroveň řídící jednotky klimatizace Passatu a kvalita vašeho zraku oscilovala kolem kvality zraku dešťového senzoru korejských vozů.
Uvnitř Stegosaura, jak jsem již zmínil výše, je místa všude dost. Velitel vozu (v našem případě řidič) a jeho neschopný, obvykle o dvě obce či minimálně dvě křižovatky opožděný, navigátor (v našem případě manželka), si lebedí přímo královsky. V trůnech pěkně tvarovaných, s výraznějším vedením na bocích sedadel, celkem tuhých (navigátor na to občas remcá, ale je mu to málo platné), dostatečně vysokých a dá se říci že i dostatečně dlouhých, co se sedáku týče.
Cestující vzadu netrpí klaustrofobií ani nohoskřipózou, jako v některých jiných modelech. Naopak, pokud potřebujete převézt mnoho levné pracovní síly (děti), vejde se jich dozadu i čtyři. Ale to jen tak po zahradě samozřejmě, na silnici já nééé...
Dospělí vzadu mohou cestovat i tři, ale je to spíše nouzová varianta přesunu. Ve třech vzadu začnete sám sebe masochisticky proklínat, že jste kdysi láteřil nad nekomfortem Českých drah a jejich rychlíků v neděli odpoledne.
Nákladový prostor je dimenzovaný velkoryse. Říkám VELKOryse, protože je vážně velký. Délka ložného prostoru je královská. Se šířkou to už tak růžové není (ne, že by cokoliv královského muselobýt nutně růžové). V místě podběhů zadních kol je onen prostor jednoduše zúžený. Dostupnost nákladového prostoru je velice dobrá, jak tomu u kombíků obvykle bývá.
Celkově lze říci, že lze vyjet na dlouhodobou štreku ve 4lidech, s jejich kompletními zavazadly v kufru, a nebude se nikdo cítit nějak utlačován nebo že jsou omezována jeho základní lidská práva a svobody a že je proti své vůli svobodně shromažďován, ať už s některým ze spolucestujích či jejich zavazadly.
Tento odstavec se týká pouze situace, kdy by měli v úmyslu cestovat 4 muži. Pokud by se rozhodly cestovat takto 4 ženy, ať na to rovnou zapomenou, a pořídí si koráb silnic značky Chavdar, v lepším případě Karosa, tam se jim ty ždímačky, žehlící prkna, klavíry, šminky, a další potřebné věci na dovolenou, snad (SNAD!) celkem pohodlně vejdou.

DRITTE HANDLUNG

V tuto chvíli náš evolucí vykrystalizovaný a vybroušený mastodontík odpočívá plně naložený v garáži. I ta jedna ždímačka se vešla. 4 nadržení cestující (čti: na dovolenou nadržení) už se třesou, jak se uvelebí ve svých sedadlech s tříbodovými bezpečnostními pásy, a zbývá jen vyjet.
Vy..co?? Vyjet?
Ne, tento stroj opravdu není perpetuum mobile. Nefunguje tak, že do něho lehce strčíte a on pak brázdí evropu bez přísunu energie.
Vylučte i druhou možnost, která vás jistě hned napadla. Není totiž ani šlapací. V případě tohoto pohonu by bylo jistě výhodné jezdit stále plně obsazený, aby výkon a síla přenášená na kola byla co největší. V 5ti lidech a do kopce byste možná drželi krok i s HTP motory. Přesto je v tomto autě pohon řešen poněkud...delikátněji.
Delikátněji i ve srovnání s tím, jak je řešen pohon v Prašíkovi 1.9TDI.
Ve zvířecí mastodontí říši, abyste se pohybovali, musíte mít končetiny. Můj Prašík jich má rovné 4. Tedy vlastně 5. Jednu má náhradní, kdyby mu jedna odumřela. Je schovaná v kufru pod podlahou, kdybyste ji hledali.
Když se podíváte kolem sebe, tak spoustě živočichů postačí k pohybu po světě trapný počet 2 končetin. Zbylé dvě používají na ledasco. Někteří s nimi ledabyle šermují ve vzduchu, někteří je používají ke komunikaci v podobě neslušných gest, někteří je používají ke kormidlování a korekci směru pohybu.
Evoluce ale vymyslela i tvory na výši. Tvory, kteří dokáží spojit obé v jednom. Končetinou zároveň pohybovat a zároveň manévrovat.
A také ty, kteří mají natolik vyspělý pohybový aparát, že mohou pohybovat všemi končetinami naráz.
I to je případ mého Drobčeka. Jeho pohybový aparát je velice složitý, ale ve zkratce se mu mezi prostým lidem nadává Haldex.
Ten dokáže v případě potřeby rozpohybovat i zadní končetiny, když přední bezmocně hrabou a nemohou pohnout korpusem.
Chytré, že? Nač vydávat zbytečně energii na pohánění všechy 4 končetin, když obvykle ty dvě chabé postačí?
Až když to situace,či společenské postavení žádá, je schopen a ochoten zapojit vše, co má, a odpíchnout se z místavšemi čtyřmi.

VIERTE HANDLUNG

Abyste vykonali pohyb, musíte mít něco, co dodává energii, konkrétně její kinetickou formu. Tím je v mém drobčekovi samozřejmě jeho srdce.
Jeho evolučně degenerované 5dílné srdce.
Proč degenerované a proč 5ti dílné? Vysvětlím postupně.
Degenerované proto, že Evoluce měla kdysi velké oči. Vytvořila 6ti dílné srdce. Dokonce i 8mi dílné, 10dílné a 12ti dílné.
Ovšem nyní se bavme pouze o 6ti dílném.
Konkrétně o 2.8VR6 srdci. Z něho Evoluce odebrala jeden díl, jednu komoru. A vznikla nová éra 5ti dílného srdce. 2.3 VR5.
Jedná se o srdce, které nevešlo příliš ve známost.
V různých modifikacích se objevilo v Passatu i v New Beetlu, Golfu, Boře. Nicméně nepatří mezi oblíbené a opěvované motory.
Čím to je, čím to je, že nepatří?
Není lehké na to odpovědět. Nejpravděpodobnější vysvětlení tkví zřejmě v tom, že tento motor se utkal v přímém boji s 1.8T. A ten ho v mnoha ohledech drtivě válcoval. Tedy, neválcoval, válcovat mohl spíše 2.3, když má o jeden válec více.
Fakta jsou rozdělena jasně. Oba motory se vyráběly v podobných výkonových kategoriích - V5 - 110kW, 125kW ; 1.8T - 110,114,120,132,140,165kW a určitě další varianty.
Proto si byli přímými konkuretny, ovšem každý s jinou charakteristikou.
V5 nabízel více válců, mnohem lepší zvuk, jednodušší konstrukci (bez turba), žádný turboefekt, větší objem pro vyznavače hesel "Objem dělá dojem" a "Objem ničím nenahradíš".
1.8T nabízel díky 4 válcům minimálně o litr menší spotřebu, díky turbu větší pružnost, v silnějších verzích i mnohem lepší dynamiku při srovnatelné spotřebě. Řekl bych že i celkově lehčí konstrukci. Zkrátka více možností a více atraktivní výhody než V5.
Jak byly v době svých prodejů na tom cenově, o tom již porovnání neznám.
Zkrátka Evolučně drtivě vyhrál 1.8T a 2.3V5 již dnes vrní pouze ve věčných lovištích.
Škoda ho, podle mě to není špatné srdce, jeho zvuk je opravdu krásný. Má sílu, i když 170koní je v něm dost maskovaných. Má celkem široké spektrum použitelných otáček, plynulý nárust síly. Je radost s ním jezdit.
Jeho nectnost je v jeho apetitu. Konzumuje i slimáky podél cesty, v podstatě se s ním dostat pod 10litrů lze jen při delší cestě ustálenou rychlostí, v rámci českých silničních limitů. A to jen po silnicích první třídy, při 130km/h se pod 10litrů také nedostanete.
Možná je to dáno i 4Motionem, nicméně je to tak.

FÜNFTE HANDLUNG

Dostáváme se k závěru našeho dnešního představení.
Rád bych vám přiblížil co, to ukrývá tělo našeho Prašíka za vymoženosti.
Přesto, že dle TP a originálních dokladů je pouze v "základní" výbavě Comfortline, výbava není úzkoprofilová.
Čítá spoustu důležitých a šikovných věciček. Naopak spoustu šikovných a důležitých věciček postrádá.
Z těch, co obsahuje, je to například

ESP - Elektronický Strážný Pánbůh, věc, která zachraňuje denně asi spousty životů.

Xenonové světlomety - Vždycky jsem měl rád vzácné plyny, škoda, že takové Radonové světlomety se nedělají. Nicméně ani xenonem nepohrdnu. Svítí velice dobře a přijde mi, že v noci daleko lépe rozjasňují předměty (srnky) okolo silnice. Navíc prý tolik neunavují oči. Říkají odporníci.

Litá 16ti palcová kola - originál VW, jediné co bych na něm snesl, nemám rád na autech neoriginální kola. Dodávají autu na vzhledu.

Samozřejmě spoustu pytlíků - nemám na mysli odkládací prostory ani blicí náčiní. Airbagy jsou důležitá věc. Mělo by jich tam být snad 6.

Climatronic - Je libo Saharu? Máte ji mít. Je libo amazonský deštný prales? Máte ho mít. Je libo Antarktidu? Máte ji mít.
Snad chápete...

Kožený paket - Zajímalo by mne, kolik prasátek nebo kraviček nebo jelínků nebo snad lidí (???) muselo zemřít na potažení volantu, ruční brzdy a řadicí páky. Nicméně to byly asi dobře živení tvorečci, jejich kůže je velice příjemná na dotek.
A nesnažte se mi nikdo namluvit, že ta kůže je uměle vyrobená!

Uvedu i 4Motion - Standard to není. Hodí se to lidem, kteří občas vyrazí na hory. A těch je v čechách určitě dostatek. Pak také lidem, kteří rádi startují z křižovatek. Při prokluzu předních kol totiž spojka připojí ty zadní a vy vystřelíte opravdu hodně rychle. Do terénu tohle auto vůbec nepatří. Je to opravdu jen pomůcka na hory, na křižovatky a případně na chalupu, pokud ji máte někde na nedostupnějším místě (Lomnický štít na mysli nemám).


Naopak některé věci mi chybí - tempomat, vyhříváná sedadla, dešťový senzor, elektrická sedadla.
Ocenil bych také již v jiné recenzi zmíněné zadní odpuzovače hmyzu a přední ohřívače párků, jelikož boční airbagy již mám, stropní svítilnu taktéž. Jedině ještě podlahové topení.


Ale o tom zase jindy, znova...teď přepněte nás prosím, ať nebolí vás HLOVA!!!



SCHLUSSWORT

Prašík je dobré auto, vynikající svoji prostorností, svou užitnou hodnotou. Zároveň mě občas i zahřeje na duši, když tam zrovna nemám slunce, pokud ho trochu vytočím a zaposlouchám se do úžasného Concerta Grossa jednotky 2.3 V5. Je to trochu exotický kousek právě díky motoru a pohonu 4Motion, nicméně stojí za hřích...

Silné stránky

Auto je velice prostorné a pohodlné.
Motor je vcelku živý, není to žádný lenoch.
Pohon 4 kol je neocenitelný zvláště v zimních podmínkách.
Xenony svítí více než dobře.
Image Passatu je světoznámá.
Zvuk 5válcového motoru.
Nenápadnost.

Slabé stránky

Dražší na pořízení, i když naftový Passat by byl mnohem horší.
Spotřeba 5válce v kombinaci se 4kolkou není malá.
Případný zájem zlodějů.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

S autorizovaným servisem mám pouze jednu zkušenost, Pašík tam byl chvíli po koupi, abych ho dal kompletně do pořádku. V podstatě se neopravovalo nic mimo oleje a filtrů, jinak pouze kontroly (brzdy, klima, rozvody, pumpa, diagnostika, podvozek, Haldex), a nechal jsem u nich pořádný balík. Takže v autorizovaném servise mě jen tak někdo již neuvidí.
Mám v okolí dva servisy, kterých zákazníkem jsem již léta se svými vozy a jimž důvěřuji a ti si s něčím, jako je Passat poradí určitě bez problémů.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce je můj příbuzný, má autobazar, vozí auta z venku a vykupuje zajímavé vozy v ČR. Tento konkrétní Passat pochází z ČR, je po prvním majiteli s originál serviskou, i proto jsem do něj šel. Jinak samozřejmě tím, že prodejce je v rodině, zak zkušenosti jen ty nejlepší!

 

Novinky v recenzi

28.1.2010 11:11

100 000km

Před 14dny jsem na hradecké dálnici D11 dosáhl význačného milníku našeho Pašíka, na tachometru se mu objevila číslice 100 000km. Tak jsme to oslavili vytřásáním kus přes Prahou :)
Spotřeba teď v zimě je o něco vyšší, zhruba 10,5litru. Taky jsem ocenil možnosti 4Motionu, na sněhu jsem byl o hodně jistější, než bych asi byl s předokolkou, rozjezdy žádný problém, prostě spokojenost s autem na 100 (000) % ! :)

11.7.2009 21:17

Dnes mě potkala taková zvláštní událost na cestě, jel jsem po silnici první třídy, asi těch 90, z mírného kopce, viděl jsem, že auto kus přede mnou brzdí, tak jsem brzdil taky a vyšlápl spojku, a auto najednou chcíplo! Tak to budu muset nějak pořešit, bylo to celkem leknutí.


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…