Recenze
Volkswagen Passat AFN
Technické info
Přezdívka auta Prase Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:287000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1890 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5
Popis vozu
Zdravím všechny!
Joo předem chci zas odsoudit ty "nahovno" recenze, kde je nějaká fotka a bláboli na pytel! Jsem pro aby se takové "recenze" rovnou mazaly! Je to k ničemu, jen to tu zbytečně zabírá místo!
Několik málo lidí z Vás si pamatuje na "super kladnou" recenzi povozu Ford Mondeo Mk3 , které bylo mojí předešlou starostí...
Tak teď k tomu, co tu máme pro dnešek, samozřejmě Ford mě vytrestal,zkusíme něco jiného.... Jak jsem psal v minulé recenzi, chrochtadla a kamnopaly nejsou má krevní skupina, tudíž, kdybych nemusel denně absolvovat 70km cesty do práce, tak volím úplně jinak, nejlépe, benzínová V6 - V8 nebo nějakou nadupanou přeplňovačku...prostě auto s duší a pár klokany pod kapotou.
Jenže cesta autobusem směr Č. Třebová - V. Mýto opravdu není žádná slast, zvláště v zimě a v dešti Vám stačí pár opoždění a máte této dopravy plné zuby(o vlaku už raději vůbec nepíši....Času Dost platí doslovně!)
Všechny negativa nafty jdou pryč a hurá vybírat úspornou naftu, samozřejmě s ohledem na spolehlivost, složitost motoru a spotřebu.
Nějak tak se dostáváme k motoru TDI, předem píši, nejsem zbožným milovníkem nafty, ani TDI, vedu ho s čistě praktických důvodů!
Ochcáfka odpadla hned, po pár služebních cestách do Bulharska v O1 jsem se zařekl, že tohle si nikdy nepořídím, mimo to ji má přítelkyně, takže, kdyby mě jízda v ní chyběla, můžu si ji vypůjčit.
Dále bylo ve výběru Audi A6 2,5TDI quattro (stará C4) - auto absolutně k nesehnání a když už, tak v žalostném stavu, jedna pěkná mi bohužel unikla pod prsty.
Ještě Volvo V70 I ,2,5 TDI v ten čas taky kloudná k nesehnání.
No a pak tu máme recenzovaného Passata 1.9 TDI 81kW AFN , samozřejmě vzhledem k aktivitám a praktičnosti jedině combi.
Passatů máme plný internet, ale výběr a realita je naprosto žalostná! Ba přímo k pláči! Po vyselektování -nafta-combi-81kw-climatronic-nad 200 000km- vyleze naprostá hrstka automobilů mezi kterými kolikrát nelze ani nic kloudného
vybrat! Můj strop byl 100 000,- i s opravami, tzn. reálná cena 80-90 000,- Naprosto mě zaráží katastrofální zjištění stažených kilometrů na které jsem naprosto alergický! Počítám, že jen cca 10% automobilů má uvedené reálné kilometry!
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale myslet si, že passat za cca 10-12 let najede 130000-160000 km může jen naprostý blb, nebo čech!
Musel jsem jednat rychle, Mondeo na prodej a potřeba dopravního prostředku, čekal jsem cca měsíc, než se objevil použitelný kus. Prodával ho soukromý majitel od Mělníka,
Červený r.v. 1998 , 81kw, combi,tachometr 284000km,cena 79 000,- rychlý telefonát, majitel jednal zcela férově, řekl na rovinu, co kde je a historii.
Auto je samozřejmě děda, co si budeme povídat, 12 let je 12 let.Ale auto vypadalo fajn jen vyšosovaná červená barva na kapotě, nefunkční klima a nějaký opotřebovaný plast,
rozedřená kůže na volantu a sem tam nějaká malá bulka rzi.
Nicméně technicky v pořádku, rozvody dělány v 220000km, olej dobrej, nápravy nebouchaj měněny přední tlumiče.
Co se výbavy týče, samozřejmě ABS, 4xdržkapytel,climatronic,4xelektrookna, elektrošíbr
(plně funkční),vyhřejvání prdelí vepředu, loketka, board computer, osvětlení prostoru pod dveřmi při otevření. Možná jsem něco vynechal...
Tak se na toho dědulu podíváme trochu podrobněji.....
Z venku není moc co řešit a popisovat, myslím, že není člověk, který neví, jak vypadá Passat. Shrnu to takto....je to sluha, nic co by člověka chytilo za srdce, probudilo emoce, prostě normálně vypadající funkční kombík. Já sám bleju z různých tuzingů, tudíž dodržuji v rámci možností originál. takže absolutně bez emoce, ale ok.Z venku byla potřeba dát do hromady vyšosovanou barvu kapoty(ach ta červená...) profi ruční mytí u kamaráda, vybroušení, nateflonování a kapota, jako vyčarovaná,sám jsem zíral!
No a samozřejmě bolístka Passatů, přední světla, v noci opravdu utrpení, ta má na tom nebyla ještě tak hrozně, jak občas vidím na jiných, ale přesto byla viditelnost fakt mizerná!Na www.sadaramen.cz jsem sehnal polská čirá světla DEPO s klasika dálkama a tlumenýma projektorama za něco málo přes 4 000,- včetně blinkrů.Byl jsem zvědav na kvalitu a hlavně výsledek, protože jsem byl trochu skeptický k polské dělbě.Světla okamžitě dorazily, chvilku trvalo je správně napasovat, ale povedlo se, dávají se do dálek i do projektorů žárovky H7 , vybavil jsem Osramem a výsledkem jsem byl opravdu velice příjemně překvapen! Mohu jen doporučit. Kamarád má Angel Eyes a to se nedá naprosto srovnat, nehledě na to, že tyto DEPA vypadají jak originál).Jen by mě zajímalo, kterej dement vymejšlel úsporný program (malého)pravého zrcátka? S chutí bych mu dal pořádnej
kopanec do prdele, protože takovou zhovadilost nemohl vymyslet nikdo normální!
Hůrá dovnitř, poznatek jedna, pohodlí, na starýho dědka je to fakt dobrý, interiér obstarožní,nicméně funkční, ergonomický a účelný. Místa v něm mnohem více, než v Mondeu.Interiér je i dobře prosvětlen díky šíbru,který díky bohu ještě dobře funguje a těsní.Sedačky fajn, oproti Ochcáfce naprosto luxusní, jak délka sedáku, výška,možnost nastavení bederní opěrky, měkkost optimální a v zatáčce taky jakštakš podrží. Na ty kilometry nikterak prosezená.Celkově posaz je dobrý, s mýma cca 195 cm to není sranda, ale polohu jsem si našel hned.K tomu pohodlná a dobře umístěná loketka.Dostupnost ovl.prvků dobrá, jako v každém němci, vše je nějak tak, kde člověk čeká. Fajn je regulace podsvícení přístrojů, jen ta modrá barva trochu bije do očí, ale pomaličku si zvykám.Stejně tak i na zadních sedačkách relativně dost místa, samozřejmě za mnou to není žádnej zázrak,ale jde to... Shrnuto pro řidiče : místa po všech směrech dost, záda nebolej,pohodlí, všestranné nastavení,proti O1 svátost.Shrnuto zadní sedačky: za hovadem, jako jsem já , žádnej zázrak, ale poté, co se tam někdo napasuje, tak je to v poho. Jinak sedačky pohodlné, místa v ramenou dost. Potěší držáčky pásů, takže když sklopíte sedačky a pak je dáváte nazpět, pásy se nikde nepletou, neskřípnete je mezi sedačky...Jediné co mi chybí je místo na flašku 1.5L, odkládací prostory jsou ve dveřích(standartní velikost té doby)prostor pod rádiem (na tel. +peněženku), v loketce, pod loketkou(leda tak na klíče, nebo menší svítilnu,nebo kudlu, teleskop na příležitostný hajzlzmrdy) přihrádka před je spolujezdcem klimatizovaná, mohla by být také větší... Smolíčka pacholíčka maj cestující vzadu, ti mají jen kapsu na předních sedačkách.Jak jsem psal, na Praseti a hlavně v interiéru se projevil zub času a občas to vzdají nějaké plasty,buď sem tam zadrnčejí, nebo se někde něco ulomí.Konkrétně bolístka jsou loketky, já mám naštěstí tu starší, hranatou, ale nožička úchytu víka taky chtěla vzdát boj,ale pomohl jsem ji UHU lepidlem a patronou v tavné pistoli, která celek úchytu zpevnila a pro jistotu i na druhé a vypadá to, že je problém nadobro vyřešen. pak přidám foto.Dále to zabalil pant kastlíku, vyřešeno vrtačkou, dvaapůlkou drátem, nic není poznat a funguje výborně.Už od koupě byl prasklý plast řidičovy kapsy dveří, vyřešil jsem ze vnitř podlepeným naimpregnovaným hadrem a znovu přetáhnuto UHU lepidlem. Drží výborně a poznat prasklinu jde jen po podrobném zkoumání.Nově se nějak nalomil úchyt kastlíku, ještě uvidím, jak to řešit...Klasická bolest Prasat, zatíkání pod dveřma na podlahu. Je tam tapecírunk a pod ním kovová výplň dveří,zřejmě někde nesedí a podtíká pod ní. Naštěstí jen u spolujezdce, neb pod řidičovou podlahou je komfortní jednotka, která řídí okna, zámky, climatronika a tam když se dostane do kabeláže voda, tak je hnedka hej!Jak bude čas a nálada, rozdělám a celé to vysilikonuju.jako poslední věcička tu byl volant, kdysi dávno potažen kůží a dnes naprosto odrbán. Fuj, humus, odírala se z něj guma, na rukách zůstaval gumový sajrajt. Co s tím? že by novej volant...? až jsem čistě náhodou zabloudil na stránky http://individual.717.cz/ Tak tohle pánové fakt doporučuju, výsledek uvidíte na fotkách. Jednání naprosto profesionální a výsledek ještě lepší! Volant si můžete nechat prošit kůží dle vzorníku, kombinovat, normální/perforovaná, nechat si věnec zesílit,nechat dodělat bicepsy, prošít barvou nitě dle přání.Cena cca 1300,- 1500,- s tím, že napíšete co máte za auto, nejlépe i s VINem a pokuď je stejný volant skladem,
bude uudělán a poslán a jak ho vyměníte, tak svůj starý volant pošlete nazpět.Opravdu sem čuměl, jak puk, nádherná profi práce! Než shánět starší, lepší volant, zlaté, svaté řešení!
Ještě jsem opoměl napsat slovem o climatronicu! Musím napsat, je to bezva. Přítelkyně má stejný motor, ale s manuální ventilací. Krom řízení teploty a směru vzduchu je nejzásadnější rozdíl ve vytápění.Climatronic má totiž elektrické přitápění malého okruhu, které je realizováno 3ma žhavícíma svíčkama v topném okruhu vody. V reálu to vypadá tak, že standart začne topit po pár Km, zatímco tohle začne foukat teplý vzduch už chvíli po startu, je to prima! Okruh se vyhřeje, čím menší máte el.odběr, jelikož climatronic je schopen každou ze 3 žhaviček spouštět zvlášť, kvůli vytížení alternátoru, aby nedošlo k vybíjení baterky. Nejrychlejší nástup je nechat vypnuté vyhřívání zadního okna, zrcátek a prdele a pak to pustit, až hřeje topení. Myslím, že při tom odběru po ránu chudák altík neví, kde mu vinutí stojí...Co se týče funkce autoklimi, bez problému, já měl v řiti expanzní ventil. Jinak pohodlí, nastavíte teplotu a ničím neverglujete, netočíte,o nic se nestaráte doporučuju!
Šup do kufru... co k tomu napsat, skladný,velký, bez připomínek, nenapíšu Vám objem a nechce se mi to hledat,každopádně je velký,drobnosti můžete dát k rezervě, nebo do schránek po boku, kde je jedna vyhrazena lékárně.Na dně jsou 4 oka pro uchycení nákladu, mám v nich natáhnutou síť, je to bezva, že Vám menší věci nelítaj po kufru, doporučuju, už mi jen chyběj oka na tašky, ale ty si někdy taky dodělám.
Dál je supr od víka rovné dno, takže když jste v horách a připlazíte se, nebo přijedete k autu na kole, pohodlně si sednete na hranu, aby na Vás nechcalo a netlačí Vás prdel z hrany, jako v O1. Stejně tak je to lepší varianta pro toho, kdo má staršího psa,líp se mu na/vyskakuje. Nerozbije si držku.Moje prase je ještě vybaveno dělící stahovatelnou síti, kdo vozí velké náklady, nebo štěkanátky,taky naprosto výborná věc!Neopíraj si palice o sedačky, které jsou pak chlupaté, jak jejich prdel.
Nesmíme opomenout 2 el.zásuvky, taky výborné, když potřebujete něco dobíjet na 12V a ve druhé máte třeba píchnutý napěťový měnič.
Samozřejmě se dají sundat sedáky a opěradla sklopit do roviny,tudíž i přespání je bez problémů.
Dále tu máme pýchu koncernu se zkratkou TDI. V mém případě v jeho silnější variantě 81kW označení AFN.
Jak to vcelku popsat....je to opravdu stará klasika! Začínající éra přímovstřiků, táhnoucí se od 2.5 TDI pětihrnku, přes slavnou 1.9 TDI 66 kw.Oproti moderním agregátů, jasná výhoda, jednoduchost a relativně málo elektroniky. Vlastně jediná elektronika a snímače motoru obsluhuje jen rotační čerpadlo Bosch. Technika rozvodů je samozřejmě 8mi ventilová. Motory TDI se vyznačují spolehlivostí a spotřebou. Někdo by mě pohlavkoval, že sílou a výkonem....jenže na to já mám jinej názor, výkon a sílu si představuji v jiném podání.
Nicméně 81kW a 230 N.m točivého momentu je s přimhouřením očí tak akorát dostačujících, žádný zázrak ale pro mé volnější
tempo dostačujících.Opět verzi 66 KW si nedokáži pro rozumné ježdění představit.Svá telecí léta mám za sebou a tak raději jezdím opatrně a ekonomičtěji i když občas trochu svižněji ( v rámci rozumu a ohledu na okolní dopravu).Cíleně jsem hledal rotačku, měl jsem strach s PD vstřiků i když má motor 6ti kvalt a 50N.m navíc.Čím je odlišná 81 verze od 66? Jednotka čerpadla je stejná, jen jinak nastavená.Hlavní rozdíl je variabilně nastavitelné rozváděcí lopatky turba, dvouhmoťák a možná recyrkulace výfukových plynů EGR(nevím jestli je to taky u verze 66?)Jako celek je to velice spolehlivé, když není člověk hovado,a ví, jak s tím jezdit.Trisky jsou v dobré kondici, stejně jako celé čerpadlo.
Dvouhmoťák: nedělat kokotiny, jako hrabačky, řazení rychlostí ve vysokých rozdílných otáčkách mezi otáčkami motoru a převodovky(pomoct setrvačníku meziplynem) a motor nepodtáčet!Dál tu máme natáčení rozváděcích lopatek dmychadla, které se provádí podtlakovým ventilem.Jedna věta na začátek,dle zjištění mám v autě turbo originál, nikdy nerozdělávané, má tudíž natočené stejné kilometry, jako celé auto a turbo je až na zanešení lopatek naprosto v pořádku, žádné vůle, ani únik oleje.To samé přítelkyně,má v ochcávě ten samej motor, na něm nalítáno 310000 km a turbo také bez problémů-samozřejmě jsem ji musel zaučit, jak se k tomu chovat.Když někdo říká, že mu turbo odešlo po 100 000 nebo že koupil auto se 150 000 km a turbo bylo K.O. tak buď s tím jezdí, jak kretén, nebo to auto má přes 300 000km.Zásada pro turbo, nevytáčet do ohřátí oleje a samozřejmě nechat dochlazovat volnoběhem, neb se Vám v opačném případě připálí olej v ložisku!Další věc je pravidelně měnit vzduchový filtr a kvalitní!!! Každé zrnko bordelu,které vnikne do sání a narazí do lopatek turba (točí až 70 000ot/min) mu může dát pěknou prdu!Teď problém, co jsem řešil já.....zatuhlé natáčení lopat. Pozná se to tak, že motor je přichcíplej, při prudší akceleraci nelineární nástup výkonu a v některých momentech, když už ventil nemůže správně regulovat ve vyšších otáčkách může spadnout do nouzového režimu, vlivem přetlakování (turbo tlačí přes 2,5atmosféry po dobu delší, jak 5t vteřin)+ nelineární náběh výkonu.Celé se to projeví na logu z VAGu(diagnostiky) kde je vidět pěkná pila, jak se regulace marně snaží...Předejít se tomu dá tak, že po řádném zahřátí se tomu dá občas trochu víc pod kotel(až ke 4000ot), nebo dát nějaký rychlejší úsek, aby měla regulace důvod pracovat. Dělám to při každé cestě z práce do jednoho táhlého stoupání.
Rozdělat turbo není sranda,zvlášt to mé, které je tam 12 let, nikdo ho nepovoloval a nevyndával. Šrouby jak kdyby přirostly, šílená práce, tímto chci velmi poděkovat kamarádovi Petrovi, který to měl pod palcem.Lopatky jsou natáčeny kroužkem s vykrojením pro jednotlivé packy. Samozřejmě plné sazí, kroužek se nemohl skoro hýbat,naštěstí bez oleje, což svědčí o těsnosti turba a že se nikde nedostává olej do spalování.Při tomto úkonu se rovnou vyměnily podtlakové hadičky a celé se to zkompletovalo, dle diagnostiky nastavit pomocí šroubování vymezení táhla lopatek vůči podtlakovému ventilu, aby byla charakteristika optimální a je z toho úplně jiný motor, hurá!K EGRu jen jedno....než tam pouštět ty sračky z vejfuku nazpět, udělejte si záslepku a picněte to tam(před podltlakový ventil přepouštění)jen ať se bursíkovci poserou!!!
Chystám se na to příští týden.Teď k charakteristice motoru, jak píši, žádná raketa to není a čipovat ho v žádném případě nechci.Oproti Fordu spolupracuje v nízkých otáčkách, následuje náběh se znatelným turboefektem někde za 2000 ot(naklopení lopat)
a po 3000ot začíná vadnout a za 3500ot ho nemá smysl moc tahat.
Zpřevodování je dobré, 6stka mi zas tak nechybí, rychlosti zapadaj dobře, jen je cítit, že má špajska nalítáno k 300000km,už je to trochu tužšíí, ale v pohodě. Motor točí při 130 km/h cca 2800 ot (ale nejsem si úplně jist).Přes 150 km/h už se mu moc nechce. Maximálku jsem nezkoušel, ale myslím, že by mohlo odpovídat těch 190km/h.Celkový projev motoru je trochu vlažnější, než u Ochcávky. Myslím, že je to tím, že Passat má přeci jen o něco vyšší hmotnost a taky přenosem sil v převodovce, kdy je motor zastavěn ve voze klasicky podélně, ale síly na převodovku jsou převedeny příčně.Žhavení trvá chvíli, a když aspoň jednou za čas vyměníte žhavičky, myslím, že není absolutně co řešit.Co se hluku týče prostě chrochta, není co dodat, chrochtá furt, až po zahřátí a v zátěži se to umírní.I když ve vyšších rychlostech ho převálcuje aero hluk od příčníků na hagusech a možná trochu i od šíbru.Tak a teď ta slavná spotřeba...jak jinak je samozřejmě výborná. Velmi v tom pomáhá palubní PC, kde vidíte spotřebu v určitých jízdních režimech a hned se přizpůsobit. Jak jsem psal, denně najedu min. 70 km do práce a zpět.Je to po okreskách a státních silnicích v rámci rychlostních limitů /+ max 10-15 km/h.Ranní spotřeba při cestě do práce(30km Č.Třebová - V.Mýto) je 4,7 l /100km.Město s klidnou nohou do 6l, dálnice v předpisovém tempu do 6l / 100km. Naposledy jsem na 53 litrů ujel 1096 km.Motor, co do spolehlivosti ,servisní náročnosti a spotřeby hodnotím výborně!Jen dodávám, že přítelkyni nově nejde turgo. Zjištěno, že v okruhu není podtlak, tudíž nelze řídic nic, co je řízeno podtlakem, včetně turba. Oprava=buď podtlakpumpa v háji, nebo díra v nějaké hadici. Budeme řešit o víkendu. Každopádně by na to měl motor po těch 310000km právo a myslím, že to nebude nikterak velká, ani nákladná oprava. Kultivovanost a výkonnostní parametry jsou o něco horší.Samozřejmě, pokuď mě někdo chce říct, že je to silnej sportovní motor, tak se mu leda tak vytlemím do xichtu!Pár slov k podvozku, složitost přední nápravy zná většina.množství XY ramen, proti tomu jednoduchá zkrutná U zadní náprava.U mě je předek v cajku,při mé klidnější jízdě mi jednoduchej zadek nijak nevadí.Mám standartní gumy 195/65 R15 a jsem s tím spokojenej. Podvezek jakštakš filtruje nástrahy naších dojebanejch silnic, v zatáčkách drží dobře,v extrámu klasika, rypákem napřed. Zadek je občas neposednej na nerovnostech, ale přikládám to spíš unavenějším tlumičum. dostáváme se k řízení, hydroposilovač funguje dobře,síla posilovače je akorátní, jen píská v krajních rejdech, zkusím vyměnit olej a dotáhnout, nebo vyměnit řemenici čerpadla.Co brzdy? Tak nějak neutrální, čeká mě výměna, brzdí, ale mohlo by to být lepší. Prase má samozřejmě 4 kotouče. Čeká mě výměna předku, jelikož kotouče kopou do pedálu.Teď rada....do konce roku výroby 98 se používá rozměr 282,5 mm později 288 mm, kdo si myslí, že větší je lepší a nezměří si to, tak pozor!Standartně se ty cca 3mm ztratěj a kotouč 288 se vejde do typu s menším průměrem. Jenže kov má taky nějakou roztažnost a jakmile se kotouč opraží a roztáhne, tak se začnou ozývat šílené pazvuky a vydřou se do třmenů!Tak a teď otázka druhá, jaké zvlolit kotouče? Nejsem závodník, ale chci lepší kvalitu, přeci jen brzdy jsou jeden z nejzásadnějších prvků, co Vám chrání život a příplatek za kvalitní brzdy se rozhodně vyplatí.Pobavěj mě dražby na aukru, kde jsou disky ZIMMERMANN za 1000,- nebo ATE za 1300,- zajímalo by mě, jaká je kvalita takového výrobku? Samozřejmě vše většinou distribuce polskými občany... Co je to za výrobek? Jen nálepka či co?Asi zkusím zvolit z výběru ELITu Bremba,maj je za cca 2000,- kus a k tomu Textary desky a snad to bude fungovat bezvadně.
Ták, to by bylo prozatím vše, napsal jsem toho až až, ještě na dědkoj bude kus práce aby byl v naprosto bezva kondici, konkrétně výměna všech kapalin, včetně servokapaliny a řemene jeho pohonu, včetně oleje v převodovce.
Abych to blemcání celý nějak shrnul, je to dědek, zdá se, že spolehlivej, služebník. Prostě sednete a za pár korun Vás s jakštakš dobrou kulturou cesty odveze z místa A na místo B za pár šupů. Nečekejte od Passata nějaký emoce, sportovní vyžití, je to dělník, služebník.... Jooo a dodatek fotky jsou takový jaký jsou, lepší nebudou, fotografa ze mě nikdo neudělá, auto mám od toho aby jezdilo
a né, aby se fotilo :-)
Ještě k fotkám něco dodám postupně, je tu limit fotek na den...
Silné stránky
Prostor
Komfort
Relativně dobré jízdní vlastnosti při normální jízdě
Spolehlivost celku
Spotřeba
Nevím, jak je na tom bezpečnost, ale horší, než Ochca to
snad nebude, snad 3 hvězdy stačej?
Variabilita zavazadelníku
Slabé stránky
Pravé zpětné zrcátko
Origoš světla
Unavené plasty interiéru
Humusné pogumování madel dveří( zas nechápu kterej idiot to vymejšlel)
Složitá přední náprava
Chronické zatékání pod dveřma
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím sám s pomocí kamaráda.
Jak jsem psal nic extra nemuselo být.
Výměna světel
Rozebrání a vyčištění turba
oprava klimy
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno na inzerát. Předchozí majitel solidní, rychlé
bezproblémové jednání.
Novinky v recenzi
hodnocení URAŽENEJCH DEMENTů
tohle mě tu sere do nebes, nějakej krypl naschvál dá záporný hodnocení, protože jsem mu na rovinu napsal, že recenze stojí za ho.vno! ANO stojí a za tím si stojí, kdyby to někdo napsal mě, tak se ptám proč a třeba to zlepším, někdo to řeší, tak jak to řeší, mě je to prdel, tohle píšu hlavně pro lidi, co so chtěj koupit stejnou plečku, jako mám já....
servis
tak tu máme cca 306 000 km. takže v 301 000 km jsem dělal komplet rozvody, vodní pumpu, všechny filtry, olej, vyměnil přední ložiska -dal jsem kvalitní SKF , samozřejmě vyměnil vzduchovej filtr, kterej měním nejpozději do roka(záruka dobře fungujícího turba) jinak zlobila rebulace turba. Příčina jednoduchá- zpuchřelé hadičky podtlaku, všechny jsem kompletně vyměnil a vše funguje na výbornou!!! Takže až Vám bude zlobit turbo, tak se nenechte kriplama ze servisu odbejt tím, že je v háj turbo, můžou to bejt v prdeli jen posrané hadičky za 200,-!
Dodělám Vám tempomat
jinak, kdyby měl někdo zájem, dodělám tempomat na Prase 66 a 81 kW, teď ho kusím dodělat na Oktávce 81kw, takže by to mohlo jít i na ni.... Kdo by měl zájem, tak se ozvěte....
jooo ještě to zatejkání vody pod dveřma...
další bolest o kterém jsem kdysi psal v recenzi,zatékání pod dveřma...jednoduché řešení, oddělat tapecírunk ze dveří a pod tím je plechová výplň, povolit v dolní části, odchlípnout a nablemcat pod to silikon a zpět dotáhnout a je klid ;-) a jak jsem kdysi psal o ochcávce přítelkyně, že ji nešla regulace, byla to ucpaná hadička podtlakové pumpy, dala se nová hadička za 15,- vyčistila pumpa(byl tam olej, co na sebe někde chytil bordel) a auto lítá zas jak z divý...
Instalace tempomatu
Opět po 100 letech se hlásím, auto funguje výborně...na ty roky. Za tu dobu jsem řešil jen překroucené kablíky v průchodce do zadních dveří(zlobil zámek) no a jak píši v nadpisu, doinstaloval jsem tempomat. Páčku jsem sehnal za supr cenu cca 900,- i s poštovným a kabeláží(origoš VW) kdo by chtěl, tady je kontakt : margil@email.cz Montáž obsahuje výměnu páčky blinkrů a zapojení kabeláže-jedna část se musí natáhnout k řídící jednotce(v mém případě zapojit na konektor ŘJ -mám R.v. 98 a tam není volná svorkovnice) a pak zapojit snímač spojky na pojistku č.5 někde dole najdete lehkej obrazovej návod a pak to samozřejmě zapsat VAGem do ŘJ, kdyby někdo měl dotaz, tak klíďo napište... Jinak tempomat je fajn, plně funkční, umí přidávat rychlost, ubírat i si pamatuje poslední nastavenou rychlost.
skleróoza
...joo a ještě byl měněnej olej v posilovačí řízení a vyměněny hydraulické hadičky. Tak snad bude Prase spokojený...
náplně + prachovka
27.listopadu měněna brzdová kapalina, gufero na hřídeli od kvedlačky do špajzky a vyměněnn špajzka olej. Objevil jsem taky natrhnutou manžetu na levém předku, vyměněna. Vše funguje jak má, o víkendu u nás bylo -12 , starty naprosto bez problémů, snad ještě lepší, než v létě
Výměna brzd
Zakoupil jsem nové kotouče Brembo HC a brzdové desky ATE na předek, vyměněny, zatím cca 300km na ně musím bejt něžnej, pak uvidíme zlepšení.....přidáno pár fotek....
Příprava na zimu
Vyměněn olej,žhavičky a komplet náplň chladící kapaliny
Záslepka EGRu
ve fotogalérce najdete instalovanou záslepku EGRu.
Přínos vidím v lepší spotřebě cca 0.3 - 0.4 l/ 100km a hlavně zamezen návrat sazí do sání.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat AFN
- Re: Re: Re: Popisky fotek 04.05.2011 11:13 gagarin_cccp
- Re: Re: Popisky fotek 03.05.2011 14:06 matii
- Re: Popisky fotek 03.05.2011 13:34 gagarin_cccp
- Popisky fotek 02.05.2011 23:07 Tomstone
- Re: Re: Hezká recenze 29.04.2011 07:36 DawQa
- Re: Hezká recenze 21.04.2011 08:07 gagarin_cccp
- Hezká recenze 20.04.2011 20:58 Myszan
- Re: Volant 19.04.2011 11:11 gagarin_cccp
- Volant 19.04.2011 10:30 John_Lenon
- Nice and Funy 15.04.2011 13:14 STV4ever
- Brembo 24.01.2011 08:21 Vrrrr
- Nemám dneska čas 22.10.2010 11:36 Poustnik
- EGR @ 66 kW 22.10.2010 10:34
- Re: EGR ventil 21.10.2010 19:58 zip2016
- EGR ventil 21.10.2010 19:44 filďas
- Re: Supa recenzia 20.10.2010 20:49 gagarin_cccp
- Re: Pěkná recenze 20.10.2010 20:45 gagarin_cccp
- Supa recenzia 20.10.2010 20:22 erbe
- Pěkná recenze 20.10.2010 18:13 filďas
- fotky 20.10.2010 17:34 gagarin_cccp
- Fotky 20.10.2010 17:07 davisko
- Super recenze :-) 20.10.2010 14:13
Další vozy Volkswagen Passat
-
Volkswagen Passat (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.7.2009 78 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2003) Majitel: dokina
Přidáno: 30.5.2009 108 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.5.2009 169 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2002) Majitel: BajoSK
Přidáno: 3.11.2013 89 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2003) Majitel: Huben
Přidáno: 22.7.2011 210 Majitel 9.50 Uživatelé