Recenze

gagarin_cccp (muž 42 let) Poslat zprávu
 
2 Majitel

Ford Mondeo TDDI 85 kW

9.23 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Mondeo Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:183000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Zdravím všechny, tak už já jsem se dokopal k nějaké aktivitě.
Dopředu upozorňuji, že mi nejde o hodnocení, ale o to, abych třeba někomu pomohl s výběrem auta s případnými problémy, prostě popsat auto očima běžného uživatele. Naprosto mě iritují "recenze" na auto(o to víc na zajímavé) kde někdo napíše, jak je to skvělé, co to všechno má a jak to pěkně koupil....prostě obsah cenných informací = 0 a další recenze na h.vno...
Tak a už k autu, Mondeo je mé 3tí auto (před tím Favorit, VW Polo 1.0) Byl podzim minulého roku a já potřeboval obměnit VW Poloauto za něco většího, kombíka a nejlépe naftu(do práce cesta za den = cca 60 km).
Omlouvám se za fotky, jsou dělány z bazaru, když jsem tam auto odvážel. Neměl jsem už náladu ten pekáč fotit, ale pro představu to stačí...
Tak nějak jsem zcela náhodou jsem narazil na inzerát na Ford Mondeo rv. 2001 kombi, nafta ,85Kw, cca 180 000 km s vadou na převodovce za 80 000 ,- v tej době jsem trochu neuváženě a zbrkle šel do toho...moje blbost. Auto jsem koupil od moraváka, první indiccie mě měly napovědět ser na to. Jeho chování k autu, některé nefunkční věci, trochu vzhled(poškrábání, díra v boku po anténě,promáčklé místo v blatníku) a spousta jiných maličkostí. Měl jsem svou hlavu.. Co to vůbec bylo zač: Světle modrá metalíza na plechách s origoš poklicema, co se výbavy týče: 4xelektrookna, el.zrcátka,klima(manuální),6x držkapytel(boční jsou přes celé okno až dozadu-proto se někde uvádí 8pytlů, ale je jich 6!)origoš rádio Ford CD 6000 s ovl. pod volantem,vyhřívané sedačky,vyhřívané čelní sklo, centrál na dálku,zámek zpátečky, tažné a asi ještě nějaké kraviny, na které si teď nevzpomenu.Mondeo jsem koupil, převodovka byl jasný problém, synchrony na druhém stupni. Problémy s elektrikou, blikající světla, občas něco šlo, občas né,to se týče hlavně zámků, které ve fordech žijou vlastním životem. Nefungoval ostřikovač skla(na podzim příjemná věc) a nešlo výškové stavění sedačky řidiče(je elektrické).
No řek jsem, si, že mondeo dám nějak do kupy a že když se k němu budu pěkně chovat, tak mě to oplatí a bude dobře fungovat....haha, sem to ale debil co? :-)
Tak začnem nějak tak celkově, auto má pěkný moderní vzhled(pořád se mě po designové stránce líbí) i interiér vypadá na první pohled pěkně, přístrojová deska je tvrdého plastu, ale s nevšedním tvarováním, vypadá zajímavě. Celkově interiér na mě působí stísněnějším dojmem(mám 195 cm a širší ramena a proklatě dlouhý hnáty), sedačky pohodlné, volant perfektně padnoucí do ruky. Jen ta loketka by mohla být z lepšího materiálu, než jen z plastu.
Sedačky pohodlné(i na delší vzdálenosti, zvláště např.oproti Octavii,kterou má přítelkyně), žel řidičova měla prasklého šneka na motorku výškového nastavení a nešel na ní výhřev(na to jsem přišel později) na zadních sedadlech dostatek místa i když je moje sedačka posunuta zcela vzad.
Kufr, no je velký, ale takovej občas nešikovnej, příjde mi, že má malou výšku, není kam dát nářadí(když se nevleze do rezervy) a hlavně ten zasranej elektrickej zámek kufru, kterej fakt dokáže pěkně nasrat! Zvláště v zimě a když je vlhko(zřejmě mikrospínač).
štěstí, že tam je škvíra na klíč(když ji stupidně nezakryje umělohmotnej rámeček SPZtky).
Co mě dokáže zvednout mandle je klimoška, Ford nepoužívá expanzní ventil, ale trisku, která je na výkon mnohem náročnější(tedy snad by to tak mělo být,nejsem odborník na klímy) a kord, když je zasraná a ta u mě musí bejt zasraná, jak chlív ze 100 prasaty!
Když zapnu klimu, je to, jak připojit 700kilovej podvál! Zátěž na motor je zarážející a nehledě na spotřebu, která stoupně o 1-1,5 litru!!! Takže klima jen v nejnutnějším případě!
Podvozek, říká se chlouba Fordů...ano musím potvrdit, snad jediná kladná věc. I když můj kus byl bohužel zanedbaný a od zadního víceprvku se ozývaly na silných nerovnostech rány. Ale jinak musím potvrdit, podvozek nabízí sportovnější svezení a stopu drží za každých okolností, až mě to občas překvapilo s jakou jistotou, samozřejmě pokuď nepřekročíte fyzikální zákony, zvláště s ohledem na těžký nafťák pod rypákem.Každopádně se nejlépe cejtí na dálnici a dlouhých trasách, ve městě působí neohrabaně.
Stejně tak komunikativnost řízení je na supr úrovni(za což jsou Fordi také chváleni)opravdu cítíte, co se děje pod koly(náledí, štěrk..)
O trošku hůř jsou na tom brzdy, myslím, že má brzdového asistenta. A tak trochu nevím, co od nich v jaké situaci čekat. Při lineárním brždění bych řek, účinek nic moc. Ale zas někdy nastane situace, kdy zabrzdím třebas s menším tlakem na pedál, ale velmi rychle a pak si skoro rozbiju držku(nemít pásy)-což má ne svědomí zřejmě BAS. Lepší snad bez BAS s větší dimenzací. Prostě Mondeo není prdeček a i když jsou zde 4 kotouče, mám pocit, že by mohlo brzdit lépe(ale třeba je to tím, že tam původní majitel nechal dát brzdové destičky na hovno a na nic).
Dál tu máme převodovku- na tétou byly synchrony K.O., tudíž jsem koupil jinou z bazoše za 5 000,- ta byla v pořádku. Jen montáž není žádná sranda- pomocný rám motoru a když Vám to bude někdo dělat, tak bacha ať špatně nenasadí poloosy, auto pak bude vybrovat v tahu a zkurvěj se a pak další investice....
Jinak převodovka je kupodivu velmi přesná s kratšími dráhami, zpátečka je za pětkou s vytáhnutým jistícím kroužkem. Zpřevodování je klasicky dízlovské, jednička, dvojka velmi krátké a natáhnutá pětka, kdy ve 130km/h točí motor cca 2800 ot/min. Maximum lěží na 200km/h, což je napsáno i v TP. Na běhu spojky nepozoruji žádné extra odlišnosti, záběr je optimální.
Tak a teď k Fordově zázraku TDDI, mezikroku k TDCI...
Říká se o něm, že je to common rail nulté generace, elektronický vysokotlaký přímovstřik s velice"chváleným" čerpadlem Bosch VP44, které když funguje, je to dobře, ale nedej bože, aby mu z ničehonic mrdlo, tak je to konečná.
Žhavení je krátké, podmínkou je pravidelná výměna žhavičů(nejlépe každý rok), jinak se na Vás Ford v zimě pěkně vysere!To samé platí o přísadách do zimní nafty, jemné sejto, propásnete nalití aditiva a hledejte si v mrazech odtah.
Po nastartování vyletí 20 kilo briket, zvuk, spíše hluk bych přirovnal k Zetoru Crystal, příšerný. Po zahřátí a poté, co se motor dostane pod zátěž to jde, ale žádnej zázrak to není.
Za kultivovanost dávám 4 s vykřičníkem a k tomu nepotíčám změnu geometrie na turbu, kdy se mění chování motoru a i pazvuky se z něj vyluzující. Někomu se to může líbit, mě bohužel ne!
Co se týče výkonu 85Kw a síly 280NM řek bych, že na tohle auto je to rozumné minimum, opravdu si nedokážu představit verzi 66kW.
Motor je určitě znatelně silnější, než koncernové TDI 81kw,230NM.
Má i dobrou pružnost, když ho držíte v otáčkách, které se mu líbí.
Dobře zrychluje na dálnici z rychlosti 130 - 190 km/h pak už se mu do těch 200km/h moc nechce.
Motor je háklivej na dodržování otáček, tzn. pod 2000/min moc nechce spolupracovat a vytáčet ho nad cca 3700/min také nemá smysl. Prostě klasickej ropák, hlučnej, s omezenejma použitelnejma otáčkama a bohužel né moc ekonomickej.
Tím se dostáváme ke spotřebe, která bohužel také není pýchou motoru. Opravdu při extra klidné jízdě se dostanete na 6l/100 km, ale standartní cesty kolem 8l/100 a s výše uvedenou klímou se dostaneme na 9-10 l/100!!! Opravdu žádnej zázrak.

Silné stránky

Pohodlí, naladění podvozku.
Komunikativní řízení+optimální tvarování věnce volantu.
Sedačky.
Moderní vzhled karoserie.
Vyhřívané přední sklo, když funguje, mě fungovala bohužel jen půlka skla a k tomu ještě ta spolujezdcova.
Stropní schránka na brýle.
Ovládání otevírání okýnek z dálkového ovládání.
Pohodlné vyměnění žárovek v předních světlometech.

Slabé stránky

zbytek auta.
Tak hlavně protikorozní ochrana.
Traktorový projev motoru+spotřeba
Výše uvedená klima.
Kvalita zpracování.
Elektrika.
Zámky dveří.
Brzdový asistent.
Žádná použitelná schránka v kufru na nářadí(do rezervy moc nářadí nenacpete).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tak tady se zastavíme trochu déle...
První, co na autě bylo jest je porozpojovat všechny konektory a pojistky a prostříknout kontaktolem.
Elektrická zapojení jsou fakt slabost.
Nefungoval motorek ostřikovačů(zarezlej) za originál chtěj cca 1800,-!!! Vyřešil jsem to nějakou náhradou z Mazdy(zkusím se juknout jestli doma nenajdu číslo dílu, mohlo by se to někomu hodit) má stejný vstup do nádobky a stejnej konektor, jen je třeba poupravit vstup na hadičky(staré akvarijní hadičky to jistí:-)
Výměna převodovky-sehnal jsem plně funkční za 5000,- montáž složitá(pomocný rám motoru)+ bacha na nasazení poloos)
Zámky dveří si jedou vlastní život,nejvíce se to projevuje v zimě a když je vlhko,zřejmě mikrospínače v zámcích, neměl jsem sílu na to to řešit.
Antikorozní úprava, vážení, to jsem ještě neviděl, spodky dveří hnijou jak u starýho Favorita, něco neuvěřitelnýho! Prý je to výrobní vada.
Prasklá pružina na přední nápravě( a ještě k tomu se zbytek otočil a prorazil gumu). Nedávat polský náhrady(cena) jsou měkčí, auto víc sedí na čumáku, nedá se doštelovat sklon světel, hovno vidíte a auto na větších nerovnostech pusinkuje zem.
Vyměnit žhavičky, hlavně před zimou!
Dostala se vlhkost do větráku ventilace a ten přirezl,odpálil regulaci. Na regulaci nešli první tři stupně, jen čtvrtej. Dodávám, že zbytek je digitální, klapky a teplotu říděj serva, vy jen točíte kolečkama na potenčákách.
Regulace ventilátoru jde přes odporovou řadu, která je schována v tunelu ventilace před nohama spolujezdce, je tam tepelná pojistka, vyměníte ji a už to frčí...
Z dálkáče se daj otvírat a zavírat okna,přidržením odemčení sjedou a když držíte zamknuto, tak zas vyjedou nahoru. V případě, že to nefunguje, nemáte nastaveny dorazy. Poznáte to tak, že by všechny okna měly jet jednodotykově, jak nahoru, tak dolů. Když to nejede, tak u každého okénka v jeho zavřené poloze podržte spínač oken v poloze nahoru po dobu cca 2,5s.
Výměna ložiska v pravém předním kole. Většinou to poznáte i tak, že Vám ABS hlásí chybu(po přeměření odporu čidla je v pořádku).ABS si bere otáčky z ložiska kola a když je ložisko v prdeli, tak i ABS.
Jooooo ještě drobnost, ale ta platí všeobecně na všechna auta,při výpadkách napětí, kolísání napětí a do toho se hlásej chyby řídící jednotky.Zkontrolujte si uzemění a hlavně správné dotažení konektorů na baterce! Je to banalita, ale spousta lidí je paf a nechápe, co se děje! Toto byla první věc, co dělala v autě bugr, poskakoval úchyt na baterce.
Tak to by bylo vše, věcí jsem na tom dělal mnohem více, ale už se mi to nechce vypisovat....
Nevím, třeba jsem měl štěstí na špatněj kus s kurevsky zanedbanou údržbou,třeba jsou na tom ostatní vozy lépe.
Ale každopádně mě přijde, že je na tom autě až moc vidět, jak Ford šetřil a já už bych do něj nešel....

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Podle TP jezdilo v Německu a pak to tu měl moravák, kterej byl zřejmě kurevskej lempl a ten "autoopravář" co mu na tom dělal by si zasloužil natřikrát zlomit rypák.

fuj

joo tak tuning mě fakt dojímá, z polepenejch pleček z rourou v prdeli je mě k breku

 


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
1

raději se nespoléhat

praktičnost
5

kufr vypadá velkej, ale praktičnosti moc nepobral...

prostornost
5

Na mou postavu 195cm je interiér stísněnější, než bych si představoval.

jízdní vlastnosti
8

to je jedna z mála kladných věcí

jízdní komfort
9

výborné naladění podvozku a řízení

provozní náklady
2

na hovno

náhradní díly
6

většinou z netu, daj se sehnat za rozumnej peníz

výkon motoru
7

85kW/280Nm rozumné minimum

spotřeba
2

na hovno

hlučnost motoru
1

kurevsky na hovno!

kvalita sedadel
8

joo, to by šlo...

brzdy
5

Proč ten debilní BAS? Větší brzdný účinek by neuškodil.

zavazadlový prostor
5

zdá se velkej, ale taková sláva to není, je moc vysokej a mezi podlahou a stropem moc místa není, zvláště třeba v porovnání z Ochcáfkou.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…