Recenze

10 Majitel

Ford Mondeo ST220 Combi

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 97× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 24 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 26 Ford Mondeo, foto 27 Ford Mondeo, foto 28 Ford Mondeo, foto 29 Ford Mondeo, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta MondSTrum Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:103000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 166 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.7 maximální rychlost [km/h]: 238 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10.8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "MartinST".

Ahoj všem tady na moje.auto.cz, objevil jsem to tu před pár dny a rozhodl jsem se, že se s vámi podělím o svoje nové vozítko, které mám doma pouze krátkou dobu, ale už teď jsem z něho nadšen, tak snad se vám to bude líbit a případně to bude někomu k dobru při zájmu o STčko.

Po prodeji předchozího rodinného kombíku, kterým nebylo nic jiného než Mondeo 2.0TDCi, jsem vybíral zase mezi mondey, ale už po faceliftu. Samozřejmě jsem zase pokukoval po naftě, ale narazil jsem i na pár STček, za cenu, za kterou bych je opravdu nečekal. V tu chvíli ve mě začala hlodat myšlenka, že ST by bylo tou pravou volbou. A nakonec to tak i dopadlo, sice jsem si to musel u manželky s trochou obtíží prosadit, ale naštěstí autům tolik nerozumí a dala si vymluvit, že to žere i trávu kolem cesty. Tak jsem sháněl nějaké ST v kombíku, až jsem narazil na tohoto krasavce. Je ve vynikajícím stavu, 4leté auto, 100tkm najedo, interiér ve špičkové kondici, mechanicky taky zřejmě ve výborné formě. Za peníze, které by mi asi málokdo věřil.

A co vlastně jde? Je to Ford Mondeo ST220 Combi, ročník 2004, tedy již po faceliftu. Jde o specielní auto, lišící se od normálního mondea v dosti věcech. ST220 je samostatná "výbava", ale to hlavní je samozřejmě pod kapotou.
Tam dřímá (i hřímá :-D ) třílitrový šestiválec o výkonu 226koní při 6150otáčkách. Odtud název 220, zkratka ST znamená Sport Technologies, a je opravdu uplatněna v praxi a vyladěna téměř k dokonalosti!
Začneme tedy motorem, tím je tedy třílitrový šestiválec, dávající výkon 226koní, točivý moment 280Nm, schopný rozhýbat bezmála 1,5t těžké auto na stovku za 7,7sekundy a rozhýbat ho až na 238km/h.
Blok motoru je hliníkový, takže motor sám o sobě není příliš těžký a nezpůsobuje těžkou nedotáčivost auta v zatáčce. Čtyřventilová technika je samozřejmostí.
Má naprosto špičkový zvuk, schopný dohnat k orgasmu nejednoho chlapa (na ženský nevím, jestli to funguje ;-), v nízkých otáčkách si jen tak trochu vrní, nedává o sobě tolik znát, v těch vyšších až vysokých se mění v bestii, která řve a burácí až se ježí chlupy...na rukou...Motoráři z Fordu ze opravdu vyznamenali, lepší zvuk motoru jsem neslyšel!
Motor je spřažen s 6stupňovou převodovkou, ta je taky podřízena heslu Sport Technology, takže je poskládána docela nakrátko. Mně to vyhovuje, ale když se dostanete na dálnici, tak na šestku ve 130km/h točíte lehounce přes 3000otáček, což je docela dost, a to nemluvím, pokud chcete překračovat limity...Řazení je jinak precizní, dráhy jsou dost krátké a opravdu velice přesné, je lahoda v Mondeu řadit. Stejné to bylo ale i u TDCi, převodovky Ford umí!
Spotřeba motoru je dost odvislá od stylu jízdy, pokud budete jezdit piánko, jen tak lechtat plyn, dá se jezdit i pod 9litrů, ale to vyžaduje docela dost sebeovládání a taky příhodnou cestu, okresky, do 100km/h, žádný provoz, atd. Při normální běžné jízdě počítejtě tak 10litrů, možná kousek víc, já mám zatím 10,8litru, přičemž jezdím spíš delší úseky právě po okreskách, ale i do města se podívám a hlavně sem tam moc rád zadupnu plyn až na podlahu.
Další věcí, na kterou se vývojáři u Fordu v rámci Sport Technologies úprav zaměřili byl podvozek a řízení. Už sériový podvozek z TDCi byl skvělý, auto drželo stopu velice pevně a dost těžko se dalo utrhnout, byla tam znát ale váha TDCi vepředu. I tak ale tak jisté jízdní vlastnosti a zároveň komfort je naprosto příkladný. U ST je to ale trochu jinak. Inženýři přitvrdili muziku. Přesnost podvozku je snad zdvojnásobená, utrhnout ST od asfaltu je téměř nemožné, v zatáčkách vám dovolí neuvěřitelné nájezdové rychlosti, náklony karoserie jsou minimalizované, jistota držení stopy je absolutní. Rychlé změny směru nejsou problém, auto jde přesně tam kam otočíte volantem bez odmlouvání, přesně plní vaše pokyny, naprosto precizně vše zvládá. Až je to depresivní pocit, že vlastně vy svým uměním nestačíte autu, které vše zvládá s ledovým klidem. Samozřejmě lze, pokud překonáte pud sebezáchovy, i ST utrhnout, a to se pak chová lehce nedotáčivě, ale až do opravdu maximálního extrému si drží neutralitu. Když tento bod překročíte, zjistíte, že sedíte v předokolce s motorem vpředu, ale to už musíte používat skoro nesmyslné rychlosti v nesmyslných zákrutách. Takto famózní přilnavost prostě málokde objevíte. Svou zásluhu na tom určitě mají i 18ky kola 225/40/18, které svou šířkou podpoří výjimečný podvozek.
Druhá stránka podvozku se ohlásí, když dojedete na nerovnou silnici, na městské kostky apod. Logicky je auto docela tvrdé, takže na takových površích odskakuje a není úplně klidné. Vyloženě komfortní jízdu od něj prostě nelze čekat.
Řízení je snad převzaté z Focusu WRC, i v TDCi bylo velice dobré, přesné, komunikativní, a přímé, ale v ST je snad ještě o třídu lepší, komunikativnější, přímější, atd. Z volantu hodně poznáte, co se s autem děje, a naopak volantem máte nad autem absolutní kontrolu. Takovou symbiózu s autem jsem ještě nezažil. Volant sám o sobě se moc příjemně drží, má dobrou tloušťku i velikost, jen si myslím, že v ST měl být nějaký tříramenný a třeba ještě trochu tvarovaný.
Auto má 4,8metru a téměř 1,5tuny, přesto ale brzdí skvěle díky precizně odvedené práci Fordových brzdařů. Rozměry kotoučů hovoří za vše - přední mají průměr 300mm a zadní 280mm. Jsou docela jedovaté, ale jde o zvyk, mají výborný účinek a s přehledem zpomalují STčko. O vadnutí nevím, v běžném provozu k němu určitě nedojde, na nějaké dráze nebo okruhu jsem s ním nebyl.
Tohle všechno jsou hlavní rysy odlišující ST od běžných mondeí. Opticky se ST odlišuje ale také v dosti věcech, jednak nárazníky, snížení podvozku o 15mm, dvojité koncovky výfuku, 18ky kola, rozšíření blatníků. A v interiéru loga ST, stříbrné budíky, a hlavně sedadla Recaro.
Sedadla jsou hlavní rozdíl v interiéru oproti standartnímu mondeu, už u TDCi nebyly sedadla vůbec špatná, ale tato Recara s úžasným bočním vedením a celkovým tvarováním, které vás do sebe příjemně pohltí a hýčká si vás, to je prostě euforie. V lepších sedadlech jsem nikdy neseděl. Samozřejmě jsou kožená. V mém mondeu je navíc skvělý kontrast mezi spíš tmavsím autem, tmavou palubkou a světlým koženým čalouněním. Vypadá to velice luxusně, a navíc je to naprosto funkční!
Mondeo po faceliftu jsem hledal i z důvodu, že před faceliftová mondea měly dost otřesné rádio. Vypadalo jako pěst na oko, moc se do interiéru nehodilo. U této novější verze je celá palubka lépe sladěna a vypadá skvěle. Navíc rádio z ST je to nejlepší, jaké můžete dát, hraje velice dobře na to, že to je originál od výrobce. Výrobce je tedy ovšem Sony.
ST je mimo motorových, podvozkových a jinýcz úprav Top výbava i v komfortních prvcích, autu nechybí xenony, elektricky stavitelná a vyhřívaná sedadla, skvělé rádio s CD, kožený interiér, ESP, 8airbagů, dešťový senzor, 18ky kola, automatická klimatizace, kompletní elektrická výbava, apod.

Silné stránky

+++ POZVOZEK - Naprosto špičkově naladěný, skvěle držící stopu
+++ MOTOR - Silný, kultivovaný, s úžasným zvukem
+++ VZHLED - Vypadá úžasně i po těch letech od uvedení
+++ PROSTOR - Interiér je velice prostorný, takže přes své sportovní kořeny jde opravdu i o rodinný kombík
+++ SPOTŘEBA - Přijde mi docela nízká na takový motor

Slabé stránky

--- TVRDOST - Podvozku, ale pouze ve smyslu, že to není auto do města, nejvíce se mu líbí na okreskách.
--- KRÁTKÁ 6KA - Na dálnici točí ve 130 zhruba 3000ktáček, což je docela dost

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi jsem preventivně měnil pouze olej, prohlídka ukázala, že brzdy jsou ještě v dobré kondici.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejcem byl bazar, ale jednání korektní, vcelku na úrovni, sice jsem o autě věděl stokrát více než oni, ale to asi není moc překvapující.

Úpravy

Přemýšlím o úpravě sání na přímé, nejspíš K&N, určitě by to motoru pomohlo v lepším dýchání a třeba i zvuku. Máte někdo zkušenosti?

 


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo ST220 Combi

Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…