Recenze
Volkswagen Passat 3BG, 1.9 TDI PD, 96kW
Technické info
Přezdívka auta Pasát ;) Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:73000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Gamer".
Oficiálním majitelem tohoto Passáta jsem pouze 14 dní (psáno 1.5.2009), jezdil jsem s ním ale už celý minulý rok, když bylo ještě služební (ne moje, ale je to v rodině ;).
Po vlastním autě jsem se začal koukat někdy na podzim 2008, ale když mi bylo nabídnuto že když si pár měsíců počkám, bude k dispozici tenhle služebák, bylo jasno.
Auto sice 5 let staré, ale s pouze 40 000 na kontě, za krááásnou cenu (za půlku o proti bazaru), pravidelně servisované (vlastně žádná větší závada), auto znám (skoro) jako svoje boty (za ten rok jsem s ním něco najezdil) a hlavně odpadá věčný problém ojetých aut: přesně vím kdo, kdy, jak, proč, kam s ním jezdil.
Jak už to u služebáků bývá, auto je ve velice dobré výbavě, nikdo to neví přesně ale nejspíše Highline.
Exteriér:
Ať si kdo chce co chce řiká, mě se to auto prostě líbí. Barva podle techničáku "Modrošedá Perleťová", osobně všem říkám že černá, a pokud někde poblíž nestojí jiné, opravdu černé auto, málo kdo pozná rozdíl. Jinak spousta stříbra, a to jak na hagusech, tak na mřížce chladiče, na lištách dveří, a na oknech. Jelikož to byl služebák, má tak velice nepopulární mřížku, a ještě nepopulárnější boční černá plastová (neprůhledná) do kufru, na čož se sice dá (rychle) zvyknout, ale stejně máte pocit že jste o něco ochuzeni, hlavně při couvání. Další věc kterou bych pánům konstruktérům vytknul je menší pravé zrcátko... Opravdu nechápu co je k tomuto kroku vedlo! Vypadá to divně, a ještě v něm není nic vidět...
Interiér:
Kdo ví - Výbava Highline (nejpíš), pro toho co neví: Prakticky všechno v černé kůži doplněno imitací dřeva, díky čemuž působí auto poměrne luxusně. Originální rádio, nepodporující MP3ky, a tudíž doplněno adaptárem na Ipoda (z 30GB hudby si už snad vybere každý, funguje správně na 70%, ale to bude nejspíš pouze špatným zapojením, jelikož když jsem ho tam dával, neměl jsem moc času. To se ještě spraví). Spousta reproduktorů dodávajících velice čistý zvuk i při větších rychlostech a tudíž většímu hluku v autě. Na sedačky jsem četl spoutu špatných hodnocení, ale mě vyhovují (já: 190cm, 75kg). Obě přední sedačky jsou nastavitelné prakticky ve všech směrech, každý si najde svoji polohu, a to jak prcek tak dlouhán (obojí vyzkoušeno). Často jezdím trasy +600km a ještě se mi nestalo že by mě záda nějak výrazně bolela, nebo se stal posez vysloveně nepříjemným. Tomu napomáhá i volant nastavitelný ve dvou (třech?) osách. Vzadu je to s místem trošku horší, ale pokud není řidič nebo spolujezdec kráska s nohama až někam, nebo profesionální hráč basketbalu, 2 se dozadu poměrně v pohodě vejdou. Ve třech je to vzadu už přeci jenom trošku intimnějsí jízda, ale nic co by se nedalo vydržet. Také mi bylo řečeno že vzadu je to jako na gauči, oproti jiným autům. A také se tam dá krásně vyspat ;)
Zavazadeník, to je kapitola sama pro sebe. Mřížka. Ano, auto bylo levnější pro prvního majitele, ale pro mě už to opravdu nemá žádné výhody, spíše naopak. Tak třeba: nemůžu zklopit jenom jednu sedačku, buďto všechny nebo žádnou. Je o něco hůře vidět dozadu. Nemožnost položení dlouhých věci přes sedačky (například lyže). Naštěstí je u tohoto typu možnost nechat mřížku vymontovat, ale není to úplně jednoduchá záležitost (jak administrativně, tak finančně) takže ještě uvidíme co s tím. Kufr sám o sobě je poměrně velký, i když by mohl být větší. Například do nej nedám rám jízdního horského kola (ani na šířku), ale třeba na (normální) rodinou dovolenou naprosto dostačuje. UPDATE: Mřížka už neni, resp. je u mě v pokoji. Na vymontování stačilo vyšroubovat 2 šrouby a byla venku (samozrejmě až poté ce se tento úkon stal legální ;) )
Motor a tak:
Diesel, TDI PD, 96kW/4000 otáčkách, 130 Koní, 310NM... Co více si přát. Auto jede krásně, a to jak ve městě, po okreskách, nebo na německé dálnici. Osobně se nebojím říct že drží jak přikované. I když je pravda že boční vítr dokáže dělat divy.
Po nastartování se začne linout známý traktorový zvuk dieslů, který se ovšem s narůstající teplotou motoru ustálý na velice takové nějaké mručení. Při rychlostech do 100 není aerodynamický hluk prakticky žádny, do 150 se v autě pořád krásně domluvíte, a ani při 200 to neni nijak strašné, ale nad 150 už dělají hodně i pneumatiky a motor. Když už jsem u těch rychlostí tak něco ke spotřebě. Passat není auto do města, tam si bez problémů vezme i těch 9-10L/100km. Zato na okreskách, popřípadě na dalnici do 130 je to jiná, tam není problém jet za 6-6.5L/100km. Asi před týdnem jsem jel z Prahy do Štrasburku, což je prakticky celá cesta přes německé dálnice, a ani při stylu jízdy "pedál na zemi " (doslova - byla neděle a to nebyl opravdu žádný provoz, kde to šlo mezi 160 a 200) nebyla spotřeba nějak extrémní, průměrně 8L/100km. UPDATE: Cesta Stras => Paříž po RN (route nationale, taková hlavní, po které jedete aby jste nemuseli na dálnicích platit mýto, které může vyjít třeba za těch 600km do paříže i 35euro.). Průměrná rychlost asi 100km/h, spotřeba 5.8L/100km...
Zátah motoru začíná někdo kolem 1500, "turbo efekt" přihází kolem 2000 a kolem 3000-3500 už je zase dobré přeřadit.
Ještě k rychlosti, podle techničáku je maximálka 201, ale ta se dá i na rovince pomerně bez problému překonat, a z kopce se dá jet i 219 (podle GPS, takže přesné. Bylo to na zimních, tak uvidíme co na letních. Ještě připomínku pro některé: já osobně jezdím podle předpisů, nikdy víc než +10 než je limit, ale jezdím často přes německo kde jak jistě víte se dá jet na hodně místech jak rychle chcete.) UPDATE: tak už jezdím spíše -3 pod limit, vzhledem k vysokým pokutám ve Francii i v Německu (jinde moc nejsem)...
Převodovka: 6 stupňů, velice přesná a jistá, dobře zpřevodovaná, i když je pravda že hlavně ve městě je potřeba hodně řadit. UPDATE: 6tka by mohla být mnohem delší...
Poslední věc jsou asi brzdy. Dráha pedálu po kreté reagují je poměrně dlouhá, a brzdný účinek není nějaký extrémní (při srovnání s brzdami v Touranovi)... Ale zastaví, a to je důležité :D
Délka: 4682mm ; Šířka:1746mm ; Výška: 1447mm
Shrnutí? Praktické, spolehlivé (prozatím, a doufejme že ještě dlooouho), zábavné auto, kterému nevadí lesní cesta (zase neberte to že projede něco extrémního, ale podle mě lepší průměr), ani německá dálnice, s ucházející spotřebou (podprůměrnou), přesným řízením i řazením, pohodlným podvozkem, a krásným předkem ;)
To by bylo asi tak vše, časem ještě určitě přijdu na spousty
zajímavých věcí, o které se s vámi nezapomenu podělit...
Aktualizace:
Ještě jsem si vzpomněl na jednu vadu na kráse: Stěrače. Mají super moderní vzhled a proti vodě nemají konkurenci, ale neporadi si ani s tou nejmenší muškou, takže po pár kilometrech na dálnici máte skoro problém rozeznat co je auto a co šmouha na skle. Ani litry kapaliny do osřikovačů jim moc nepomáhají.
25/06/2009
Původně jsme to chtěl dát do novinek, ale pak jsem si řekl že je to poměrně obsálé, tak to vrazím sem ;)
Za poslední týden jsem s Pasátem najel skoro přesně 2000km (bez tří), a to po různých cestách (německá dálnice, česká dálnice, české hory - Jizerky, Praha, pár km po okreskách v Polsku, pár km po českých okreskách, atd...), a mezitím jsem ho ještě stihl přezout ze zimních na letní (možná pozdě, a možná i zbytečně, ale chtěl jsem alespon vidět tu změnu v jízdě), a tak jsem se rozhodl že vám to tu trošku shrnu...
1. Nové brzdy už se konečně zajely, přestaly pískat a začaly brzdit, z čehož mám opravdu radost :) Mám pocit že brzdí o trošičku méně než ty předtím, ale možná je to jenom pocit z jízdy v Touranovi, kde se stačí lehce opřít o pedál a už máte nos zlomenej o volant). Asi nechám časem vyměnit i ty zadní...
2. Průměrná spotřeba za těch 2000km je 7L/100km, což mi připadá jako velice slušná hodnota, vzhledem k 1000km na německé dálnici, kde jsem opravdu vůbec nešetřil, a dvojímu přejezdu Jizerek
3. Rozdíl mezi zimním a letním obutím je opravdu znát. Auto je tišši, spotřeba šla tak o 0.5L dolů (to je možná jen subjektivní pocit), ale auto mnohem více klouže, třeba při rozjezdu, nebo na mokru při brzdění. Než jsem jsme si zvykl na jemnější rozjezdy, párkrát zasahovalo ASR.
4. S letním obutím šla nahoru taká maximálka. Z 219 na 223 (podle GPS). Mám jedno takové místo v německu kde to zkouším. Auto se taky stalo citlivější na pohyb volantem +-10stupňů u středu.
5. Taky je to auto na originálkách elektronech od VW hezčí...
6. Jinak jsou to taky 16", stejně jako zimní, takže všechny změny jsou opravdu jenom v pneumatikách, popřípadě ve váze disků.
7. Vyzkoušel jsem i průchodnost terénem na jedné polní cestě ve velice špatném stavu... A teda řeknu vám že docela v pohodě. Nebýt stromů kolem, a tudíž pár skrábancům na bocích by to bylo naprosto v pohodě. Passát je opravdu auto pro všestrané použití ;)
8. GPSMap 60Cx od Garminu je opravdu skvělá navigace do lesa, na kolo a tak, ale do auta se vůbec nehodí... Jednou špatně spočítá trasu, podruhé zase není na displeji vidět kam se má vlastně jet. Používám ji vlastně jenom na to aby mi ukázal za jak dlouho se má odbočit, abych nemusel řešit cedule, a mohl dávat pozor na provoz a cestu už potom řeším sám. Je to vlastně jako jízda se spolujezdcem který čte cedule. Už jsem se ní zžil takže novou kupovat nebudu, ale pokud jí plánujete do auta, nedoporučuji...
9. Do kufru se vejde (možná i díky mřížce) enormní množství věcí: 3 velké (opravdu Velké) kufry, 3 tašky, rozebraná jednokolka, a nějaké ty drobnosti na vyplnění mezer. V tomhle má mřížka výhodu, protože můžete kufr naskládat po střechu, bez toho aby vám věci létali po celém autě.
10. To by mělo být prozatím asi vše, jak příjdu na něco nového, dám vědět ;)
Silné stránky
- Motor
- Spotřeba
- Je to prostě hezké auto (po faceliftu - přidám fotky)
- I přes mřížku poměrně velký zavazadeník
- Nastavení sedadel
- a prostě všech ostatní ;)
Slabé stránky
- Mřížka
- Stěrače
- Velice zajímá zloděje
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Aktualizace 23.04.09
Pouze jednou vybitá baterka, a jednou vykradeno (od té doby nemá zámky, takže pouze na dálku).
Provedena výměna předních kotoučů a destiček (najeto 41500km - 5 let) v servisu Norauto (síť autoprodejen a autoservisů na "západě"). První zkušenosti vynikající, profesionální přistup, rozumné ceny, mohu doporučit. (Prozatím jen diagnostika, brzdy budou v úterý, vidíme co potom, budu dále informovat).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Leasingová společnost je o auto starala velice dobře,a ani s převodem nebyly problémy, vlastně všechno zařídila společnost SPZ Servis: auto bylo předáno jeden den ráno, a druhý den v poledne již bylo všechno hotovo, tudiž naprostá spokojenost, ocenil jsem hlavně že jsem nemusel osobně čekat několika-hodinovou frontu na úřadě.
Taková malá tečka, za tím naším příběhem...
10.05.09
Netvrdím, a nikdy jsem netvrdil, že Passat, a už vůbec ne ve verzi Variant, i když má 130 koní, je sportovní auto. Podvozek poměrně měkký, i když subjektivně mohu říct že ani v zatáčkách se nějak přespříliš nenaklání, těžký předek, o něco lehčí ale přesto poměrně těžký zadek, atd... Auto je to hezké, až luxusní, které drží stopu (i spotřebu) i při trošku drsnější/rychlejší jízdě, hodící se jak na okresky tak na dlouhé cesty po dálnici. Ve městě má extrémní spotřebu, a ani časté rozjezdy nedělají motoru moc dobře. Na okreskách je s autem zábava, 96kw s ním dokáže na můj vkus hezky zacloumat (ne, nikdy jsem nseděl ve skutečně sportovním autě, takže mám pohled stejně subjektivní jako 3/4 ostatních řidičů), na dálnici je s ním trošku nuda, bez problémů drží stopu i rychlost, a pokud potřebujete ze 140 náhle zrychlit, stačí šlápnout na plyn a jedete...
Auto mohu s klidným svědomím doporučit, speciálně s tímto motorem (1.9TDI-PD, 96kw, 130HP), spolehlivé, hezké, s objemným kufrem (ano, nahoře jsem psal že to není zase taková sláva, ale musím se krotit, jelikož jsem nevědomky srovnával s naším rodinným autem, což je Hyundai Trajet, do kterého naskládáte 7 lidí a zavazadla na 14ti denní dovolenou pro všechny, nebo 4 lidi+invalidní vozík+2 horská kola+vybavení na 14ti denní dovolenou), s ještě mnohem větším kufrem když sklopíte sedačky, až luxusním vnitřkem a příjemným podvozkem i na české silnice.
18.02.2010
Je to již skoro 9 měsíců co vlastním toto auto. Za těch posledních 9 měsíců jsem s ním najel 20000km (ano, dvacettisic), to máte pořád cesty do Prahy, Pařížě, Poznani, Wroclawi, a tak dále. Prostě a jednoduše: je vidět že passát opravdu nebyl stavěný na způsob jakým byl používám předchozích 5 let, hlavně cesty po praze, nejčastěji v kolonách do práce a zpět, a nejdále párkrát za rok na chatu u berouna (ano, asi 2x se podívalo na slovensko, ale to nepočítám). Těch již zmiňovaných 20000km jsem najel hlavně po dálnicích, velice často v Německu, a na cestách o průměrné délce 600km (nejdále 1021km za jeden den, respektive 2257 během tří). A vypádá to, že se autíčku nový způsob používání zamlouvá: Spotřeba klesla, ted nemám problém jet kombinovaně dálnice/okresky za 5.8, a jenom dálnice pod 6.2, motor se subjektivně utišil a uklidnil (i když z venku je to pořád stejný traktor jako dříve), a tak různě... Jen po mě pořád chce kapalinu do ostřikovačů ;) (což ovšem není jeho vina :D ). Po těchto 9 mesících si myslím že mohu auto opravdu jenom doporučit, zatím obstál ve všech zkouškách (v létě ve vedrech, v bahně, na podzim během vydatných dešťů, v zimě v mrazech, na sněhu i ledu, jen to jaro jestě musím prozkoumat ;) ) BTW co jsem tak slyšel tak si lidé na zadních sedačkách připadají jak na gauči, díky odstranění mřížky se dá po sklopení sedaček v zavazadelníku i poměrně slušně vyspat. Tohle auto je prostě to nejlepší na světě... a víte proč? protože je moje ;) ps: taky jsem se do něj zatím pokaždé vešel se všemy věcmi co jsem potřeboval, cemuž jsem se občas nejej já hoodně divil... :D
Ještě mě napadla taková drobnost: Zatím jsem nepozoroval různé výkony u různých druhu dieslů, nebo nedej bože problémy. Ať už V-Power Diesel od Shellu, nebo Eko-nafta v Polsku (Síť stanic Orlen, po aféře s nekvalitním benzín před několika lety se postupně dostala mezi špičku a mám potvrzeno od několika polských řidičů že v dnešní době má jedny z nejkvalitnějších paliv v zemi, to jen tak, kdyby jste nevěděli kde tankovat), Passat si pořád stejně brumlá a v pohodě táhne... Jediný rozdíl co jsem pozoroval je že jede jakoby ve větší pohodě když má plnou nádrž, možná je to jenom subjektivní pocit, ale vždycky když natankuju plnou (a na dálnici občas i pár litrů navíc), jako by se mu zase chtělo užívat si volnosti. Zato když už svítí oranžová na budíkách, je takové línější (samozřejmě ne o moc!). Možná jenom subjektivní dojem, ale přesto...
Novinky v recenzi
CB!!!
Přidáno CBčko (vysílačka). Na střeše vozím magnetickou anténu (prozatím 75cm), protože se mi nechtělo vrtat. Časem snad dodám fotky ;)
60007km
Tak auto uz ma uz 60007 km,, coz znamena za jsem najel vice nez 20000 km behem deviti mesicu :D to mate porad cesty do prahy, parize, poznane, strasu, a tak... a navic prakticky vsechno s nekym, cimz se podstatne zmensila cena... Auto stale jezdi, i kdyz prave ted ma predni spz na sklem, jelikoz mi nekdo rozdbal drzak!!! pro novej se mi do cech fakt jezdit nechce a tady ve fr maj uplne jinej system upinani, a navic jejich znacky jsou plastovy... Jinak auticko super, jezdi, mala spotreba, porad stejne hlucne, a tak :D
Aktualizace
Nějaké nové fotečky z Mighty Sounds 2009, jak nás tahal traktor, ale o tom až na konci prazdnin, všechno hezky pohromadě ;)
Tak různě
Aktualizovaná recenze.... (viz Aktualizace: 25/06/09)
Brzdy
Dneska byl Passat v servisu kvůli těm brzdám. Podle všeho se kontrolka obložení rozsvítila správně, a přední kotouče i destičky brzdí z posledních sil. Zadní ještě tak 10 000-15 000m vydrží, tak z důvodu úspory peněz prozatím neměněny. Objednány byli kotouče TRW, destičky budou dány neznačkové (no vlastně mají značku, je to výrobek firmy Norauto, která provozuje mezinárodní síť autoprodejen (hlavně příslušenství) a autoservisů na "západě", něco jako Auto Kelly u nás, jen mnohem rozšířenější), takže doufejme že to snad bude brzdit (abych řekl pravdu, zrovna v brzdách se moc nevyznám, ale podle informací na foru VW Clubu nejsou kotouče TRW vůbec špatné). Kompletní výměna i s prací vyšla na 297 euro (Kompletní dignostika brzd=20e + kotouče TRW(?288mm*25mm?)=160e + destičky=74e + výměna 43e). Cena podle mě není nijak přemrštěná, u originálního serevisu by to mohlo být klidně i 2x tolik. S touto prodejnou prozatím jenom dobré zkušenosti, na recepci i přez jazykovou bariéru technického průkazu žádný problém, auto šlo prakticky ihned na zvedák, mechanik mě dokonce pozval a bych se díval jak pracuje (asi si všiml mého zájmu při postávání venku), a postupně se mi jal vysvětlovat jak to všechno funguje, co právě dělá, a tak (možná to bylo tím že je sobota a byl jsem jediný zákazník na hony daleko, nebo tím že jsem měl v kufru 2 jednokolky, které ho velice zaujaly). Pokud se Vám vyskytne v zahraničí problém s autem, a na servisu podlíž bude vyset modrožlutý nápis Norauto, myslím že vám můžu s klidným svědomím doporučit zajet dovnitř... (Samozřejmě doplním informace po namontování)
Brzdy
Nechci řikat "já jsem to řikal" ale Já jsem to řikal! moje domenka ze to brzdi nejak jinak (hůř) se mi potvrdila rozsvícením kontrolky brzdového oblození (Podle vseho jenom jsete disky). Zejtra jde do servisu (neznačkového, zase tolik peněz nemám ;) )
Všechny různé formy interiéru
Dnes jsem měl trošku času, tak jsem si hrál se sedačkymi kufrem a vším dalším. Tady máte moje poznatky:
1- I po posunutí předních sedadel až nadoraz dozadu, pořád se vzadu poměrně bez problémů posadí člověk se 190cm na výšku (zůstane mu asi tak 5-10cm před koleny)
2- Po sklopení předních sedadel jak to nejvíce jde, nevznikne sice rovná plocha, ale dostatečně pohodlná odpočinková plocha, na které by se dalo asi i bez problémů vyspat (ještě přezkouším)
3- po sklopení zadních sedaček (a mřížky) taky nevznikne bohužel rovná plocha, ale avazadelník se zvětší tak 2-3x.
Paklice 2:
Změnil jsem nazor na poklice, nebo jsem si spiše zvykl... Hned rano nahodim fotky ;)
Poklice
Pořídil jsem nové poklice, ale nevim... SAmotné vypadají poměrně hezky, ale na těch discích... až budu mít čas přidám foto, aby ste mohli posoudit. Stejně už se těšim až to přezuju na ty letní litý ;)
Ipod
Tak jsem předelal ten adapter na ipod. Vzadu byl lehce odchlípnut jeden z drátků, tudíž se občas ztrácel kontakt. Jinak mě trošku vyděsilo že OEM rádio jde vyndat naprosto bez problému menším nožem (k této možnosti bylo přistoupeno po neschopnosti nalézt originální vyndavací klíče.)
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat 3BG, 1.9 TDI PD, 96kW
- Re: moje neaktivita na mj.auto.cz 24.08.2009 11:57
- moje neaktivita na mj.auto.cz 24.08.2009 11:30
- . 15.08.2009 13:36
- Re: Praskly svetla 27.05.2009 17:14
- Re: brzdy 27.05.2009 17:13
- Praskly svetla 26.05.2009 16:37 radekrat
- brzdy 21.05.2009 12:48 Kajuška
- Re: fotky fotky fotky :D 05.05.2009 23:25
- Re: ze 04.05.2009 21:05
- ze 04.05.2009 20:33 Lubosss1
- Re: fotky fotky fotky :D 03.05.2009 20:27
- fotky fotky fotky :D 03.05.2009 20:24
- Recenze 03.05.2009 20:00 Marblik
- fotky 03.05.2009 17:49 Brandon Walsh
- Re: Zdarec 02.05.2009 21:53
- Zdarec 02.05.2009 21:36 Filip .
Další vozy Volkswagen Passat
-
Volkswagen Passat (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.7.2009 78 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2003) Majitel: dokina
Přidáno: 30.5.2009 108 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2002) Majitel: BajoSK
Přidáno: 3.11.2013 89 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (1998) Majitel: gagarin_cccp
Přidáno: 20.10.2010 228 Majitel 9.61 Uživatelé
-
Volkswagen Passat (2003) Majitel: Huben
Přidáno: 22.7.2011 210 Majitel 9.50 Uživatelé