Recenze
Škoda Fabia Comfort 1.4 MPi
Technické info
Přezdívka auta Lucille Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:107444 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 120 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "cekanka".
V naší rodině se škodovky těší dlouhodobé oblibě (když to vezmu v součtu, tak dědům a taťkovi prošly pod rukama: Rapid, Octavia, Octavia Combi, 100, Favorit 136, Felicia, Fabia Combi I, Fabia Combi II) a proto, když se má autoškola chýlila ke konci a začali jsme vybírat druhé auto pro mé účely, byla volba téměř jistá. Taťka nechtěl nic jiného, než pozinkovanou karoserii a k francouzským autům nemá důvěru. Začali jsme tedy hledat autobazary v okolí a po několika dnech od vydání mého ŘP jsme jeli na obhlídku dvou aut s celkem solidní výbavou do Kozmic. V bazaru jsme obě auta našli a obhlédli. Pan prodavač nám ukázal také další Fabii, která byla čerstvě přivezená a navíc měla klimatizaci :-). Pouze kazetové rádio je možno vyřešit redukcí na 3,5 mm jack, takže jsme se rozhodli pro tento vůz. Po projetí jsme složili zálohu (stačilo 1 000 Kč do dalšího pracovního dne) odjeli jsme domů a já jsem natěšeně čekal na pondělí. Pondělní odpoledne nastalo a tak jsme autíčko dovezli domů.
Dostalo přezdívku Lucille (inspirace francouzským le ciel - nebe)
Sloužilo několik dní plně k naší spokojenosti, ale poté začala blikat kontrolka EPC. Tento problém, společně s problémy nahlášenými diagnostikou byly vyřešeny v Auto ADIV Opava a zhruba 80 % zaplatil po předložení faktury servisu autobazar.
Problém, kvůli kterému se však oprava protáhla však spočíval v tom, že auto bylo původně určeno pro německý trh a bylo třeba vyměnit řídicí jednotku (zdarma, kus za kus).
Od té doby (polovina června) slouží auto plně ke spokojenosti celé rodiny.
Používám jej zejména já ke svým cestám po okolí Opavy a občas také taťka, ale ten preferuje spíše svou Fabii Combi II. Několikrát se už také podívala do Polska a do okolních měst. Zatím nejdelší štreka byla okružní jízda z Opavy přes Nysu a Otmuchów do Jeseníku, na Červenohorské sedlo a zpět do Opavy (250 km).
Autíčko zatím vše zvládá bez problémů a tak se jen těším na další společné kilometry.
Výbava:
- centrální zamykání
- manuální klimatizace
- rádio s kazetovým přehrávačem + 4 reproduktory
- zrcátka a přední okna v elektrice
- výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- sklopné opěrky hlavy
- dělená zadní sedadla 60:40
- ABS
- 4×airbag
- palubní počítač
- příprava pro střešní nosič
Pocity z auta
Na tomto místě musím jako první zmínit řízení. To je ve srovnání s novou Fabií subjektivně lepší. Tužší a s lepší zpětnou vazbou.
Motor 1.4 MPi 50 kW vychází ještě ze škodováckých motorů a díky rozvodu OHV je o starost míň s údržbou. Jeho výkon bohatě postačí na moje běžné vyjížďky a zvládne i daleké cesty (Belgie s naší minulou Fabií s touto motorizací). V obsazení 2 lidi a trochu věcí je solidně svižný, ve větší obsadě už je to s dynamikou logicky horší.
Řazení je přesné s krátkými a jasně danými drahami. Jak se u koncernových aut sluší.
Co se týče ergonomie kabiny, tak zde je na tom nová Fabia líp. Ovládání klimatizace je celkem daleko od volantu, ale dá se na ně zvyknout. Ovládání světel je tam, kde má být a rádio je také přehledné (stejně mám do něj většinou zapojený mobil :-).
Ideální je i rozložení pedálů (například v Citroenu Saxo jsem v Martenskách číslo 47 měl problém pedály rozlišit)
Na pohodlí sedadel si nemohu stěžovat.
Zavazadlový prostor ve Fabii není už dnes v B segmentu se svými 260 litry bůhvíjakým premiantem, ale jednou za čas vyvézt zahradní odpad na sběrný dvůr bez problémů zvládne. A když ne, pomohou sedadla dělená v poměru 3:2.
Design první Fabie přijde dnes už spoustě lidí možná zastaralý, ale mi se pořád líbí a považuji jej za velice nadčasový.
Silné stránky
Nenápadnost
Dostupnost servisu a informací
Rodinné zkušenosti s tímto motorem
Spolehlivost
Jízdní vlastnosti
"České" auto
Slabé stránky
Fabia v téhle barvě je snad nejčastější auto (instalace poznávacího prvku nutná)
Počáteční skryté vady
Slabší zátah motoru v plné obsadě
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Veškeré opravy byly zatím řešeny v Auto ADIV Opava k plné spokojenosti (měnění čidla plynového pedálu, a lambda sond)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autobazar Jiří Kocur, Kozmice. Při prodeji velice solidní přístup (stačila záloha 1 000 Kč). Po odhalení skrytých vad jejich většinové proplacení i přes počáteční nevoli.
Funkční úpravy
Jsem zastáncem spíše praktických úprav (tun/zing jde mimo mě)
Fabia v modré barvě se na parkovišti blbě hledá -> na anténu umístěna signální stužka v barvě karoserie :-)
V nejbližší době plánuju výměnu svíček za tyto http://www.e-cat.cz/p-228918/sortiment-podle-dodavatele/zapalovaci-svicka-brisk-premium.html?cPath=1382_196739_206599_413383_413388 nebo tyto http://www.baterie-shop.cz/zapalovaci-svicka-aline-26-27-p-645.html?zenid=d6td6abehenk8i1ojmfqi6ij74
Po zimě pak výměnu stěračů za flat.
Časem asi pošetřím na liťáky.
A chtělo by to samolepku Lucille ;)
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé