Recenze

8 Majitel

Škoda Fabia Fabia V RS

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5
Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 35 Škoda Fabia, foto 36 Škoda Fabia, foto 38 Škoda Fabia, foto 39 Škoda Fabia, foto 40 Škoda Fabia, foto 41 Škoda Fabia, foto 42 Škoda Fabia, foto 43 Škoda Fabia, foto 44 Škoda Fabia, foto 45 Škoda Fabia, foto 46 Škoda Fabia, foto 47 Škoda Fabia, foto 48
 

Technické info

Přezdívka auta Kanárek Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:203000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 / 120 * kroutící moment [Nm]: 310 / 400 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.4 / 8 * maximální rychlost [km/h]: 210 / 230 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6 / 7 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "LumekFRS".

Zdravím všechny čtenáře. Představím Vám svoje vozítko. Je to Škoda Fabia RS ve žluté barvě. Rok výroby 2003 do provozu 4/2004.Byla koupena v roce 2006 s 58000 km na tachometru v bazaru v Praze.


Tak jako téměř každý ,kdo toto auto vlastní, jsem hned po prvním svezení poznal, že toto auto bude moje. Poprvé jsem do něj sednul v autobazaru, a po prvním rozjetí ve mě příjemně zamrazilo. To auto musím mít !!! To bylo jasné. Jako první moje auto byla Fabie sedan 1.4MPI Clasic,takže malý benzín bez turba a bez jakékoliv výbavy, včetně el.oken a klimy. Tekže jak Fabie jede jsem věděl, jen jí chybělo vlastně vše co jsem chtěl : klima,vyhřívané sedačky elektrické a vyhřívané zrcátka ale hlavně silnější motor a hlavně Diesel, protože najezdím hodně km. Shánění RS začalo na internetu a ve všemožných inzerátech. Nakonec jsem skončil u té samé na kterou jsem se díval hned ze začátku. Žlutá RS,autobazar Praha. Už ta Praha bylo 1.znamení nebrat,ale stejně jsem se tam s kamarádem vypravil. Panáček a bazaru byl celkem ochotný,auto s náma projel,nechal mě i řídit. Fabka jela slušně-velice slušně :-). Po návratu pan prodavač vyrukoval s tím,že na ni má už jednoho zájemce, to známe :-),ale stejně jsem složil zálohu 3000,- a jelo se dom. Za 2 dny se jelo do spořky pro prašule a hurá prodat Sedánka a rovnou do Prahy. Za pár hodin jsem si to už šinul pěkně po D1 k domovu. Otci, který se za mnou šinul s astmatickým Seatem Cordoba 1.9 Sdi jsem hned za Prahou samozřejmě zmizel :-)a užíval si cestu dom. Serviska k autu byla,auto kradené nebylo,jen pan majitel uváděl,že auto nebylo bourané. To bylo poznat už v bazaru,že byl kleplý př.nárazník a levý bok byl stříknutý,ale jak jsem se projel, už sem to chtěl mít v garáži :-).

Co se výbavy týče : vše co RS má mít, pro ty kteří neví :

-xenonové světlomety
-přední mlhovky
-kožený 3.ramenný volant
-kožená řadící páka
-nerezové sportovní pedály
-palubní počítač
-jiný přední+zadní nárazník
-motor 1.9 TDI 96kW
-manuální klimatizace
-16" kola z lehkých slitin
-kotoučové brzdy na všech kolech
-ABS
-sportovní sedačky


navíc : vyhřívání předních sedadel
-okna v elektrice 4x
-airbagy 4
-el.a vyhř.zrcátka
-defend lock
-autoalarm
-dálkové centrální zamykání
-tempomat
-ESP
-autorádio + 10 reproduktorů

Motor : Je to 1.9TDI PD 96 kW 310Nm. Je to nejvýkonější dieselová varianta,která se do Fabie I kdy dávala,bohužel. Bohužel proto, protože v koncernu VW se dělá ještě 110kW. Ta se však do škody nedává, asi by se pak neprodávali VW :-). Zvuk motoru je hlavně v chladnu trochu traktoroidní,ale je slušně odhlučněn a pro ty kteří jsou v dieselu zvyklí jezdit, tak budou spokojeni.

Podvozek : Oproti neeresové Fábii je znatelně přitvrzen a na horší silnici i docela otravný svou tvrdostí. Na pěkné silnici,dálnici však drží na 100%.

Rozměry : Jedna informace,kterou málokdo ví. Délka auta je 4002mm a to díky přednímu nárazníku,který je mohutnější a hlavně delší než na obyčejné Fábii. Touto úpravou bylo dosaženo právě hranice 4 metrů. Tato podmínka je jednou z těch , které musely být splněny při homologaci Škody Fabie WRC do seriálu světové Rallye,kterou Fabie WRC jezdila.Bohužel už nejezdí.

Silné stránky

Motor : Prostě super,hlavně zátah turba

Převodovka : na 6st. 3000 ot/min jet rychlostí daleko převyšující u nás stanovené limity se spotřebou 6-7 litrů - super

Výhled z auta a posaz : hodně slušný

Podvozek : Ten kdo s fábíí I.generace jezdí(l), tak ví, že má celkem slušný podvozek. Ten je u RS znatelně přitvrzen,ne všek na úkor pohodlí,důchodce mi samozřemě bude oponovat, ale který důchodce si koupí RS ?(taky sem jich pár viděl :-)), takže spíš : který "normální" důchodce si bude kupovat RS :-) ?

Osvětlení palubní desky : Kdo jezdí často večer nebo v noci určitě ocení zelené podsvětlení. Netáhne a nedráždí oči ani po dlouhé jízdě,v porovnání červené v Seatu,nebo modré ve VW.

Slabé stránky

Přední náprava : poddimenzované pouzdra př.ramen,které jsou prostě k ničemu,chlapci se měli ve škodovce víc snažit. Těžký motor nad př. nápravou je malé neštěstí,není to ale to kvůli čemu bych skákal z okna :-)

Sedačky : strašně se špiní a kolem 100000km jsou většinou už vysezené bočnice, hlavně řidičova levá.

Interiér : Pro někoho příliš těsný, no já mám kousek přes metrák jezdí se mi bez problémů,sedačku mám ale úplně vzadu a co nejníž (mám ale zvyk tak jezdit ve všech autech,i vyšší člověk si po mě posouvá sedadlo dopředu)

Zrcátka : hlavně to malé - buď obě malé nebo obě velké by byly ideál

Spojka : ten kdo ji projektoval,asi nepočítal, že se s ní bude i hrubějc zacházet

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tak tady by to bylo asi na hodně dlouho. V současné době je za cca 3 roky proinvestováno asi 160-170 000 kč. Díly + práce.

Než se RS koupilo nepočítal jsem, že se do něj bude strkat tolik peněz, ale s některými investicemi jsem počítal než se auto koupilo - spojka,turbo,gumy,kotouče,desky.

Takže trochu to upřesním :

Baterka 1800,-
Filtr k+n 1300,-
Čistící sada filtru k+n 500,-
Čip 8000,-
Olej + filtry (7x) 1500,- x 7 = 10500,-
Hadice intercooleru 1300,-
Rozvody 3500,- + 1800,- práce
Desky zad. EBS brakes 1300,-
Desky př. Textar 1500,-
Kotouče př. 3200,-
Spojka 6500,- + 1800,- práce
Ventilátor motoru 1500,-
Ventilátor klimy 1500,-
Pouzdro př.nápr. POWERFLEX (2ks) 2500,-
Pouzdro př.nápr. orig (6ks) 1500,-
Pouzdro př.nápr. Seat (2ks) 400,-
Geometrie (5x) 3000,-
Gumy letní (2 sady) + práce 14000,-
Kompresor klimy 6500,- + práce 1500,-
Doplnění klimy 1150,-
Chladič vody 1400,- + práce 500,-
Blatník př. (menší ťukanec) 1300,- + práce a lak 3000,-
Turbo 13500,- + práce 6000,-
Plechové disky (4ks) 3200,-
Zimní gumy (1sada) 5200,-
Pouzdro stabilizátoru (2ks) 80,-
Tyčka stabilizátoru (2ks) 700,-
Čepy př.nápravy (4ks) 1000,-
Tyčky řízení (2ks) 700,-
Mlhovka (2ks) 700,-
Naftový filtr 350,-
Znak RS (2x) 300,-
Znak Škoda 150,-
Doraz azd.tlumiče (2ks) 200,-

Rozvody (1x) 4000,- + 3000,- práce (i s geometií)
LED žárovky do mlhovek 900,-
LED žárovky parkovačky (asi 6 sad čína) 600,-
LED žárovky parkovačky (1sada čína,ale drží) asi 300,-
Naftový filtr 350,-
Mlhovka (1ks) 350,-
Výbojka Xenon (2ks) 1600,-
Olej+filtry (2x) 3000,-
Výměna chladiva 500,-
Řemen klimy 300,-
Kladka klimy 800,-
Žhaviče (4ks) 1800,-
Filtr klimy (2x) 300,-
Převážení kol mimo přezouvání (3x) 1000,-
Preventivní prohlídky (3x) 600,-
Technická (1x nevim přesně cenu) cca : 1500,-
LED blikač (2x) 1700,-
Stěrače (2x) Bosch VisioFlex 1800,-
Stěrače (1x) Noname 400,-
Zavaření trubky intercooleru (2x) 400,-
Rameno L stěrače 500,-
Tuba barvy na opravu laku (škoda) 300,-
Letní gumy (4ks) 6200,-


Intercooler 4000,-
Hadice intercooleru 3300,-
Čelní okno 3000,-
Přední desky 1100,-
Přední kotouče 1400,-
Zadní desky 600,-
Zesilovač (na muziku :-)) 2000,-
Zimní pneu 4100,-

To je celkem : 166 530,-


+ do toho počítám (ale moc se stím nechlubím) malý ťukanec,který jsem způsobil vlastní chybou a stál mě 29000,- :-(

Takže jsem na : 195 530,- + spoustu préce jsem provedl sám doma takže výměny filtrů,pouzder,mlhovek .... je bez ceny za práci.


Jinak zkušenost se servisem : asi takto, co si člověk neudělá sám, tak to mu někdo dodrbe.

1) když jedu do pneuservisu, tak mi minimálně ztratí aspoň jednu čepičku,už mi poškrábali všechny lité kola (4ks),nebo pro změnu vyzuli kola a pak zjistili, že mají problém nazout 215/40/16 - byly trochu tvrdší,ale ve značkovém pneuservise, no minimálně divný důvod

2)při výměně turba byla stanovena předběžná cena : 1600,-, skončilo to na asi 6000,- (ale tak trochu moje chyba-turbo se roztrhlo a olej byl všude)

3)Při výměně turba mi turbo pořádně nepřitáhli (škoda servis),takže spaliny byly po celém motorovém prostoru, a trochu se roztekl kryt na rozvody

4)při výměmě chladiče (specializovaný obchod a servis)reklamace 5x a pak oprava doma - už jsem neměl sílu se tam po 6 vracet

5)geometrie (škoda servis) volant nakřivo,auto jelo rovně, po prozkoumání palubního PC spotřeba na 5km asi 12l/100km

Nechápu,že když si nechám převážit kola,tak chlápek (servisák)nejdřív zvedne auto heverem a potom předemnou sundá poklice, položí je venkovní stranou na zem a pak do ní kopne. Pak jde povolovat kola a zjistí, že je auto ve vzduchu a nejde to. Spustí auto na zem povolí přední kolo,auto zvedne, jde k zadnímu a zase ho zkouší povolit,zase to nejde, tak ho zase spustí povolí a zase zvedne. Připadne mi , že pokud lidem nedáš 30000,- za měsíc tak na tu práci ser..

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce v bazaru byl hodně ochotný,vše převedl,ale určitě věděl, že auto bylo bouráno a nezmínil se o tom. Jo a taky zadní stěrač nekdo pouštěl když bylo asi hodně sněho protože na něm byla spálená pojistka. Př.stěrače mi ukázal ale zadní nefunkční už nee.

Škoda Fabia RS - kanárek

Na "kanárkovi" byla provedena obvyklá úprava : na výkon si člověk po chvíli zvykne, takže auto bylo 2x načipováno (100 tis.km). A jede hodně dobře na to že je to jen diesel.

Po načipování a tvrzení panem čipařem,že spojka je na to stavěná a vydrží to,se musela asi po měsíci nebo 2. vyměnit, protože začala "klouzat" hlavně u vyšších převodů. Vyměnila se celá sada a lamela se použila kovokeramická neodpružená od firma Renovak. Nikomu to nedoporučuju-hodně to cuká a je to moc citlivé na rozjezdy (záběr v jednom místě a hned).

Po pár měsících (doslova pár) se začal z turba ozývat při záběru divný sičivý zvuk. Pan co auto čipoval poprvé mi říkal : to na turbo nemá vliv :-). Když dojel podruhé na upgrade tak už říkal : to turbo je zralé na výměnu :-). Turbo sem objednal a vozil v kufru,poslední den kdy mělo být turbo v provozu se na dálnici trošku při vysoké rychlosti polámalo-praskla hřídelka. Naštěstí se nic do motoru nedostalo,jen než jsem dojel domů 30km + zpět do Brna, 50km, do servisu ,kam jsem byl objednán na výměnu, motor přes turbo "sežral" asi 1.5 - 2 litry oleje , který zaneřádil celé sání všetně intercooleru a hadic sání. Výměna - jen práce vyšla na asi 6000,-.

Další větší investicí byla závada klimatizaci. Klima jela pořád super, až jeden den nespínala spojka na kompresoru. Vyměnil se celý kompresor, protože stál kolem 6500,- a spojka asi 4000,-. Při výměně bylo zjištěno, že slzí vodní chladič,byl také vyměněn.
Po výměně ve specializované opravně v Brně,byla tato oprava asi 5x reklamována. 3x teklo těsnění u vstupů do chladiče (zase to podle mě ve škodovce divně vymyslel-kdo už měnil ví proč - chladič má vstup i výstup řešený tak,že se dovnitř zasune přes o-kroužek trubka a ta se zajistí zasouvací pojistkou.Tšsnění pak většinou propouští)2x se reklamovalo propouštění kolem čidla teploty na chladiči. Nakonec jsem si to u čidla opravil sám-dal jsem místo podložka gumový o-kroužek a byl klid.

Po 3 letech začala bouchat při rozjezdu a prudkém brždění př.náprava. Byly vyměněny pouzdra : 2x za origo,1x origo+vyplnění silikonem,1x powerflex,a nakonec ze Seatu Ibiza Cupra - to doporučuju všem co mají RS !!

 

Novinky v recenzi

27.10.2010 12:49

27.10.2010

Dnes jsem zjistil, že mi někdo předělal recenzi ! Začátek je předělaný a nikdo mi ani vědět nedal, třeba přes SZ,žeby nějaká cenzura ? Nic zvláštního tam psané nebylo.

21.7.2010 15:42

7.2010

Na předku máme nové brzdy: kotouče Febi,destičky Mintex (koncern Textar, žádné čína). Ny zadku jsou jen nové destičky Textar. A jako poslední novinka : nové čelní okno.

5.5.2010 14:22

5.5.2010

Kanárek je po výměně intercooleru, Valeo (dával se i do prvovýroby. Starý chladič byl už od rámečku který mu v nárazníku nahání vzduch na činnou plochu proděravěný a při jízdě syčel. Po výměně intercooleru navíc vyletěla hadice a musela se nechat koupit nová . Asi 15 cm hadice za 3000,-. Ještě jsem vyměnil tačky na předním stabilizátoru-konečně zas při přejezdech nerovností nic od přední osy nerachotí.

8.4.2010 16:42

8.4.2010

Tak je po STK. Bez jediného problému,snad jen napomenutí za LED parkovačky :-). Odešel mi zesilovač na tubu,no odešel, trochu sem mu pomohl. 2000,- za nový to zpravily.

24.3.2010 16:12

Březen 2010

Na tachometru máme 197 000 km. Po rozvodech ve 180 000 a geometrii.Ve 195 000km výměna oleje a filtrů. Čeká nás v pondělí technická. Doufám, že dopadne dobře. Nachystané jsou nové kotouče do předu i do zadu, ajak se trochu oteplí tak se vymění chladivo. A budou se musel vyměnit kosti na př.stabilizátoru (nemoc Fabie-po 2 letech začne klepání)

18.12.2009 13:45

--.12.2009

Postupně od založení jsem doplnil a vylepšil popis a recenzi.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Fabia V RS

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Jak se to vezme,nikdy mě nevyšplouchla, i s totální závadou turba jsem najel asi 80km.

praktičnost
8

Zatím větší auto nepotřebuji,takže mi vyhovuje i když sedět na zadních sedačkách je z hlediska místa utrpení.

prostornost
7

Málo místa vzadu, a docela malý kuft,ve kterém ještě sídlí basová tuba.

jízdní vlastnosti
9

Lepší auto jsem neměl, takže těžko soudit. Ale na to jaký to má motor tak super. Nehledě na to, že Fabia sama o sobě v době své největší slávy měla ve své třídě jeden z nejpovedenějších podvozků.

jízdní komfort
9

Hluk ve voze je snesitelný i ve vyšších rychlostech,sedačky jsou taky na svou třídu hodně dobré.

provozní náklady
8

Spotřeba 6-7 litrů na 100km je hodně slušná.

náhradní díly
8

Je to škodovka. Díly se dají sehnat docela levně a hlavně všude.

výkon motoru
9

Dostačující.

spotřeba
9

Slušná

hlučnost motoru
8

Po nastartování hlavně v zimě to má zvuk tak trochu "traktoroidní". Po zahřátí a při jízdě je to bez výhrad.

kvalita sedadel
9

Hlavně přední se mi hodně líbí a mají hodně dobré vedení.

brzdy
7

Docela slabý nástup a po pár ostrých zabržděních docela rychle vadnou (hlavně ty přední). Se zadníma problém není.

zavazadlový prostor
4

Mě zatím dostačuje, ale po nainstalování tuby se tam už nevejde ani basa lahváčů.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…