Recenze
Škoda 175/505.03
Technické info
Přezdívka auta hehe Rok výroby 2002 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 1 objem [cm3]: 174 výkon [kW]: 8 maximální rychlost [km/h]: 90 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 8 zavazadlový prostor [l]: 20 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kovar".
Nejspíš to bude smazáno, ale tak jsem to alespoň zkusil - čtyři kola to má, volant taky, tak co by ne:) Jen mam problém najív seznamu Značky "Home made" tak jsem dal Škoda (snad se na mě příznivci této značky nebudouu zlobit?).
Hned na úvod bych Vám rád popsal historií tohoto vozítka. Vžíte se do kůže 15letého kluka, kterého od malička zajímají auta a už jen čeká až bude mít v ruce řidičák a bude moct jezdit. No jo, jenže co když jste stejně netrpělivý jako já? Tak to budete moct řešit dvěma způsoby: a) jezdit autem bez papíru b) něco si postavit na čtyřech kolech a jezdit stejně bez papíru:/ No ja jsem zvolil druhou cestu. Postavil jsem si něco jako motokáru. Nosný rám je z trubek s profilem čtverce. Řízení hřebenové z trabanta. Brzdy bubnové z Jawy 250/353. Motor? O tom pozdějí, protože to je na dýl... Sedačka ze Škdoy 100 - pozor, včetně opěrky hlavy!:) Budíky ze Škody 120 a kola z malého vleku nebo zahradního kolečka. To zhruba stačí k postavení takového vozítka.
****MOTOR****
řekl bych, že spotřeba motorů předčila spotřebu pohonných hmot. Ze začátku zde vydržel motor cca měsíc. Důvod? Chvění, velký odpor a vytáčení, na to stařičké motory české produkce nebyly zvyklé a ani stavěné, takže nebylo od věci, když se rozštipl ve válci píst, o kroužkách ani nemluvě a seřizování odtrhu a předstihu byla na každodenním pořadku. Celkem se zde vystřídalo 5 motorů. Až na jeden byly všechny s obsahem 174ccm a výkonu od 8-11k. První motory měly označení 175/356, byla to základní verze z motocyklu "kývačka" Bohužel jsem dříve neměl tolik znalostí, které jsem nasbíral až po letech opravování, čtení literatury a procházení různých příspěvků ve foru. Takže nebylo vyjimkou, že jsem jezdil s výfukem z Felicie, příruba na karburatoru byla vetší než v motoru, různé prohazovaní klikovek, karterů a válcu bez jakéhokoli problému se cca první půl rok také děly. Poté jsem si řekl, že už to není možné, že to nic nevydrží. Začal jsem pečlivě vše procházet a ladit. Nakonec se povedlo usadit motor přesně takový jak měl vypadat. Vše v originalu, pro maximální výdrž. Ano, byl to úspěch, cca 3 měsíce s jedním motorem, to bylo nečekané. Stále startoval na první našlápnutí, ale ke konci se mu již nechtělo v terénu do prudkého stoupání, udusil se a chcípnul. Bylo jasné, že jeho výkon bude hodně slaby, a tak musel i on pryč. Týden jsem sháněl novou motorizaci a mezi tím jsem poupravil další věci, které mě postupem času vadily. Nakonec se naskytla nabídka na odkup 3 motorů ze 175 (všechny rozpůleny) a jeden závodní speciál ze 150. Na ten jsem se těšil nejvíce. Po optání na internetu jsem věděl, že jsem koupil speciálně upravený motor se čtyřstupňovou převodovkou (klasické 150 měly pouze 3 stupně), sníženou ojnicí, valcem a zvětšenou kompresí. Výkoným zapalováním a jinou spojkou. Dále jsem zjistil za pomocí člena jednoho klubu na internetu, že se jedná o motor, který dříve jezdil závody motokár a měl na svém štíte několik prvenství! Mé očekávání na první svezení s tímto motorem nedosáhlo ůspěchu. Dříve než se mi ho podařilo složit a rozchodit, tak jsem ho prodal. Důvdem bylo mnoho práce jak na rámu tak na seřízení celého agregátu. Proto si ho odvezel neznámý sběratel a já se vrátl ke svým 175. Na dva roky jsem měl motoru dost:)
Po dvou letech se zásoby krátily a já jsem si sehnal motor z tzv. Rikši. Také 174ccm, ale výkon 10k a hlavně dynamostartér. Netrvalo dlouho a motor jsem složili, seřídil a uložil do rámu motokáry. Bohužel mě čekala další úskalí s přeměnou z 6V na 12V, což s sebou obnášelo instalaci autobaterie, výměna relátek, odporů v otáčkoměru a všech žárovek. Nicméně první pocity z otočení klíčku a nastartování byly nezapomenutelné! Větší výkon motoru byl znát a to se mi libilo. S tímto motorem jsem také celý stroj prodal.
****JÍZDNÍ VLASTNOSTI****
Se šipovými koly na silnici hrůza. Ze zatáčky se muselo vyjíždět hodně pomalu, jinak hrozil smyk. Na sjetých bantamech to bylo lepší, ale zase jsem téměř nic nevyjel v terénu. Ale co bylo výhdou je řízení, které šlo krásně lehce a s tím spojená přední naklápěcí náprava, která udržovala všechna čtyři kola na zemi. Ale občas se jí to nedařilo, no spíš mně a pár kotrmelců se mi také povedlo....
Silné stránky
jedinečnsot
Slabé stránky
poruchovost
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
ruce jsem měl vždycky solidně špinavy:)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
autosalon/bazar? hmm tam tohle asi nikdy nevideli:D
Přidat názorDiskuse: Škoda 175/505.03
- ***** 14.01.2010 12:29 Aspire
- Koukám, že Look bude nějaký brouk Pytlík, 24.03.2008 02:24 Poustnik
- Re: Re: Zlaté české ručičky! 03.11.2007 09:57
- Re: Zlaté české ručičky! 01.11.2007 17:55
- FUJ 01.11.2007 17:55
- Zlaté české ručičky! 01.11.2007 08:00 Psychobolos
- Re: klobouk dolů 20.10.2007 10:38
- klobouk dolů 15.10.2007 21:41
- Re: Re: Tak zlatá éra 08.09.2007 08:41 Poustnik
- Re: Tak zlatá éra 08.09.2007 07:44
- Tak zlatá éra 07.09.2007 22:23 Poustnik
- Re: Šikula :) 26.08.2007 22:03
- Šikula :) 26.08.2007 09:57
- Re: Kvalita 25.08.2007 15:54
- Kvalita 25.08.2007 13:25
- Re: BRAVISSIMO!!! 24.08.2007 23:19
- Re: zábava 24.08.2007 23:13
- BRAVISSIMO!!! 24.08.2007 22:57 Onyx
- Re: super 24.08.2007 22:11
- Re: Dřív takovýchto codůmdá 24.08.2007 22:11
- Re: Kára 24.08.2007 22:09
- zábava 24.08.2007 17:15
- super 24.08.2007 16:53
- Kára 24.08.2007 16:11 Konwi
- Dřív takovýchto codůmdá 24.08.2007 15:22 Poustnik
- Re: dobrej nápad 24.08.2007 14:06
- dobrej nápad 24.08.2007 13:53
- Re: Moje auto 24.08.2007 13:29
- Bomba domádo :o) 24.08.2007 13:27 Sleeper
- Moje auto 24.08.2007 13:25
Další vozy Škoda
-
Kaipan (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.5.2007 1139 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Jeep (2007) Majitel: Poustnik
Přidáno: 11.8.2008 13310 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Shuanghuan (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.6.2009 3210 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford (2004) Majitel: RadekZak
Přidáno: 18.5.2017 27 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Caterham (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.4.2009 6910 Majitel 9.74 Uživatelé