Recenze
Technické info
Přezdívka auta Bamboocha Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:20000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 7 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "sedmicka".
Kaipan 57 je dvoumístný sportovní otevřený roadster, který svým tvarem volně navazuje na legendární lotus seven.Vpředu podélně uložená přeplňovaná osmnáctistovka z Octavie spojena s převodovkou z fordu pohání zadní kola. Plátěnná střecha, minimum místa a "přední kola ven" vytvářejí jedinečnou atmosféru vozidel poloviny minulého století. Díky soudobé technice však nejsem nucen se smířit s určitými kompromisy té doby.
Silné stránky
Mezi silné stránky jednoznačně patří naprosto originální vzhled a jízdní zážitky nesrovnatelné s ničím jiným co má 4 kola a motor.Je to opravdový rychlík a v běžném silničním provozu nemá konkurenci.
Máloco (občas se ale přeci jenom něco najde) totiž zrychlí na 100 km/h pod 5 vteřin.
Slabé stránky
Slabé stránky je těžké popisovat, protože právě ty slabé stránky jsou součástí kouzla těchto aut. Ale pro pořádek některé uvedu.
Do auta fouká..a to hoooodně. Auto má poměrně malý kufr...ale kreditka se vejde. Auto má sportovní podvozek....takže tvrdé. A po 300km Vás už bolí z toho řevu a větru hlava. Ale řekněte sami....není to na tom to krásný.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto jsem si celý stavěl sám. Stavba trvala bez mála tři roky ( většinou o víkendech). Přiznám se, že se dodneška divím, že to celé funguje. Ale to se musí zaklepat...ťuk,ťuk na dřevo. Za ty dva roky provozu jsem měl jenom drobný problém s chlazením. A ten se nakonec vyřešil nějak sám. A pak už jenom drobnosti jako kape převodovka, nefunkční čidlo tachometru, občas prasklá žárovka atd. Zatím mě nikde nenechalo. Řeším v podstatě pouze nastavení podvozku a dolaďování celkového vzhledu.
Nový podvozek
Tuning tohoto vozidla jsem pojal trochu z jiného pohledu nežli je běžné. V současné době se zaměřuji na kompletní vývoj nového podvozku za podpory počítačových simulací (Pro ty kteří se orientují... MBS model v Simpack, kinematika zavěšení v Lotus suspension analyzer)
Prvních dílčícch úspěchů jsem s tímto přístupem již zaznamenal. Tuto zimu jsem si nechal nastavit útlumové síly podle výsledků MBS simulací a auto doplnil o nový přední stabilizátor. A výsledek mě velice překvapil. V běžném provozu auto není na těch našich rozbitých okreskách tak neposedné a teď jsem si na letišti vyzkoušel, že je pryč také taková kousavost na limitu adheze.Dříve bylo auto při projíždění zatáčkou na limitu dlouho dlouho neutrální a pak najednou bez varování ustřelilo do přetáčivého smyku. A to je teď pryč...takže heuréka. Ale jde se dál. Čeká mě komplet přední náprava a potom i komplet zadní (tam bude obdoba předního zavěšení oproti stávajícím vlečeným ramenům)
Novinky v recenzi
Přidal jsem na youtube pár videí.
http://www.youtube.com/watch?v=6VRzDSjIQVs
http://www.youtube.com/watch?v=mr_x8WR8Dmg
http://www.youtube.com/watch?v=wGyD9PKjC5A
http://www.youtube.com/watch?v=rwBhB7anfzQ
http://www.youtube.com/watch?v=XgmgD8QQn_I
http://www.youtube.com/watch?v=zNuPz753XqE
Zkušenosti z provozu.
Díky za zajímavé příspěvky, ale z nedostatku času se mi nedaří na všechno reagovat. Přesto bych rád reagoval na jeden z posledních příspěvků a přidal i pár zkušeností s běžným provozem po našich silnicích. Nejsem typ "bezmozkového jezdce" a tak jezdím spíše pianko, ale občas ve mě taky bouchnou saze. Dost často se mi stává, že lidi snad z obavy sami uhýbají a někdy málem padají do škarpy. Nevím proč to dělají, já je nechci zabít a ve většině případů ani předjet, ale když už se kvůli mě skoro vybourá, tak je vrchol neslušnosti ho nepředjet...že?:-)).
Co se týká křižovatkových soubojů, tak většinou není problém, ale je fakt, že poslední dobou provokují spíše natuněné okřídlované a oplastované felicie, nežli rovnocenní soupeři. Je pravdou, že jsem zamotal hlavu nejednomu majiteli zahraničního auta renomované značky, ale na druhou stranu jsem už několikrát poznal hořkost porážky :-).Se silnýma motorkama to taky nemá cenu. To by měl šanci jenom Caterham a spol. Já ne. Ale většinu aut na zrychlení hravě udělám. Horší je to s maximálkou. Tady mě trumfne i Oktávka v tédéíčku. Ta taky udělá ty dvě kila. Ale o tom to není. Jízda po dálnici je pro mě spíše za trest - já radši okresky. No a na závěr ještě jednu poznámku. Není na světě horší pocit, než když stojíte na křižovatce a celé zpětné zrcátko zabírá chromová maska chladiče supícího kamionu, marně bojující s adhezí ve snaze zastavit.Už jsem něco podobného několikrát zažil a behal mi mráz po zádech. Těch třicet tun by mě schroustalo jak pralinku a na konci by byl ze mě úhledný balíček pro krematorium . Brrr :-((. To je ale optimistický závěr.
Přidat názorDiskuse: Kaipan
- awesome! 12.03.2010 18:10 EmilBuisson
- bomba:) 03.09.2008 22:25 chegue
- wow 26.07.2008 18:28 ZonixX
- Fotka kočičky 01.03.2008 17:10 StanS
- Jo jo - legendární sedmička každým coulem! 16.12.2007 16:31 Psychobolos
- Gratuluji 30.09.2007 20:49
- Krasne auto 04.08.2007 15:44 tudydudy
- nadhera 01.08.2007 09:48
- Exotika 23.07.2007 22:01
- smekam 23.07.2007 14:36 MartyAtMac
- Super 22.07.2007 13:18 Vette
- to je ono 18.07.2007 13:36
- paráda 15.07.2007 08:56
- Re: Do Sedmičky daleko 05.07.2007 22:51
- Re: Kaipan 20.06.2007 20:17
- Kaipan 20.06.2007 11:06
- Klasika 19.06.2007 13:07
- ?? 17.06.2007 22:56
- To by zaujimalo aj mna 17.06.2007 13:58
- homologace 17.06.2007 00:02
- Hodnocení 07.06.2007 17:45
- Re: Tohle nepovažuji za auto. Sorry. 05.06.2007 14:54
- 10b, ICQ 05.06.2007 13:58
- Re: 10 bodů to je vzácnost!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 05.06.2007 09:04
- Re: Re: 10 bodů to je vzácnost!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 04.06.2007 17:11
- Do Sedmičky daleko 04.06.2007 14:22
- hodnocení 04.06.2007 13:35
- Re: Re: 10 bodů to je vzácnost!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 02.06.2007 20:38
- Stavba 02.06.2007 10:31
- Re: Re: Re: Luxus! 01.06.2007 23:20
Další vozy Kaipan
-
Jeep (2007) Majitel: Poustnik
Přidáno: 11.8.2008 13310 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Shuanghuan (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.6.2009 3210 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford (2004) Majitel: RadekZak
Přidáno: 18.5.2017 27 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Caterham (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.4.2009 6910 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Fiat (1968) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.2.2008 207 Majitel 9.72 Uživatelé