Recenze
Škoda Felicia GLX 1.6
Technické info
Přezdívka auta fela Rok výroby 1996 Koupeno ojeté tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 55 / 74 * kroutící moment [Nm]: 135 / 145 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 175 / 150 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 16 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10 / 14 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "luka.bean".
Nejsem moc velkej spisovatel,ale snad to tady časem trochu víc rozvedu..
Auto neznám od novoty,znám ho až když ho koupil kamarád pro přítelkyni nějak v roce 2004. Přítelkyně s ním popojížděla pár kilometrů do práce a pak jsme s kamarádem dostali nápad že ho trošku upravíme. Dodneška mě obviňuje z toho,že za to můžu já že se do něčeho takovýho pustil. Ale teď k vozu,byla to obyč felda o kterou se nikdo nějak extra nestaral,tak byla trochu prorezlá a zašlá. V roce 2005 jsme se pustili do úprav a vzali jsme to trochu hopem. Začali se shánět komponenty na úpravy,vymýšlelo se,připravovalo a pracovalo aby bylo auto co nejdříve hotový.Fotky jak probíhali práce si můžete prohlédnout zde:
http://www.hubnermotorsport.com/page.php?5
Je to takový auto na vyblbnutí a vybouření. Tráví většinu času v teplé garáži nebo odpočívá na dílně
Silné stránky
Silné stránky v dnešní době felda moc nemá,jelikož koncepšně vychází ještě z Favoritu který se dělal od roku 1988. V roce 1995 sice přišla menší obměna karoseri,zesílení,ale jinak nic zásadního e neudálo. Moje felda má asi silnější stránky jelikož,když to řekneme trochu s nadsázkou, nemá se sérií moc společného. Ale to se koneckonců dozvíte o pár řádků níže.. Je ještě výhodou,že se v dnešní době dá sehnat na feldu všechno a takzvaně za "lidovku". Úpravy jsou sice nákladné,ale rozhodně né tak velké jako u soudobých vozů a přitom může tohle auto leckomu konkurovat když se za volant posadí zkušený řidič. Ale to já nejsem,takže nikomu nekonkuruju :-)
Slabé stránky
Samozřejmě koroze,koroze a koroze. Nejhorší 5tý dveře v okolí lišty,přední horní nosníky,zadní lemy a různé drobnosti..
Další slabá stránka feldy je motor. Já mám naštěstí nejsilnější co se do feldy kdy dával a to 1.6/55kW ale i tak to není na žádný velký závoďení. O 1.3 ani nemluvím,motor sarý konstrukčne 30 let to mluví za vše. Samozřejmě že se dá upravit,ale s rostoucím počtem koní bez dobrého základu se snižuje viditelnost a sumy za úpravy směřují do obrovských částek. (pokud teda neupravujete jen vačku a ŘJ..)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisujem si auto sami,takže do servisu nechodí a ani by si s ním asi moc nevěděli rady :-)
Poruchy nemůžu hodnotit jelikož auto nenajede moc km a má spostu úprav,tudíž se od seriovky dost liší..
Popis úprav
MOTOR:
Vačka + ŘJ MOTORExcel
Výfuk vlastní výroba - nerez svody vzor Supersprint,kousek za svodama rezonátor,trubka 47mm a průchozí koncový tlumič
Filtr má v serii
Rozpěra tlumičů
Tvrdý silentblok na víku převodovky a pod převodovkou
Velká lyže dural origo Felicia KIT CAR
Převodovka stálý převod 4.86 a seriový kvalty (max speed cca 160km/h)
PODVOZEK:
komplet HP racing sk. N
vystužená a prodloužená ramena z důvodu změny záklonu rejdového čepu
tvrdé uložení ramen
Zadní náprava vystužená a rozšířená.
Auto se převážně vozí na 16" kolech Compomotive
Na zimu a různé závody 14" Speedine,Compomotive..
BRZDY:
Seriový posilovač a pumpička
Vepředu brzdiče s pístkem 60mm a chlazené kotouče 260mm.
Dozadu vede jedna trubička přes pákový omezovač brzdného tlaku TILTON umístěný vedle ruční brzdy,pak rozvodka ze škody 120 a dále k brzdičům z Golfa III.
Vzadu jsou kotouče z feldy co jsou origo vepředu a náboj je vyroben z bubnu.
Pod čepem ložiska je přišroubovaný držák brzdiče vlastní výroby.
Páka ruční brzdy bez zarážecího systému,prodloužená a podle potřeby vyhnutá.
INTERIÉR:
Palubka potažená semišem (ne flock..)
Sedačky MOMO,pásy 3" Sabelt 4bod
Volant OMP (původně semiš,ale už je ochmatanej..)
Vyházený koberce,zůstal akorát přední (zatím),pak ještě skoro všechny plasty ze zadní části a sundaná stropnice
Vyndaný všechny původní pásy
Tréningový šroubovaný rám origo Škoda Motorsport
Zadní rozpěra
Konečně zavařený střešní okno.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Felicia GLX 1.6
- Re: Re: Díky za 1b 21.01.2008 17:52
- dotaz 17.01.2008 12:14
- Re: Díky za 1b 17.01.2008 09:41
- Díky za 1b 15.01.2008 18:51
- Re: Re: Je pravda, že vzhledově není tak dokonalá jako tvoje předchozí auto, 07.01.2008 17:24 Poustnik
- Re: Je pravda, že vzhledově není tak dokonalá jako tvoje předchozí auto, 07.01.2008 16:54 Special-line
- Je pravda, že vzhledově není tak dokonalá jako tvoje předchozí auto, 07.01.2008 16:50 Poustnik
- Re: Re: Kola 04.01.2008 15:33
- Re: Kola 03.01.2008 23:43
- Kola 03.01.2008 22:37 MiG-21
- Re: Re: Re: Felda 03.01.2008 22:13
- Re: Re: Felda 03.01.2008 21:39
- Re: Retaze 03.01.2008 20:09
- Re: Felda 03.01.2008 19:54
- Re: Re: Retaze 03.01.2008 19:48
- joooo 03.01.2008 19:46
- Felda 03.01.2008 19:08
- Re: Retaze 03.01.2008 16:08
- Re: moc pěkná 03.01.2008 16:06
- Retaze 03.01.2008 15:58
- moc pěkná 03.01.2008 13:28 Petr Kneifl
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé