Recenze
Škoda Fabia
Technické info
Přezdívka auta ereso Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:100020 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 204 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 206 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kroizo".
Škoda vyrobila Fabii RS a já se zamiloval - jednoduchost sama.
...a po dlouhých 7 letech z toho 2 a půl v práci sem si ho konečně koupil...prostě vRS...každej zná :-).
Postup jak koupit kvalitní vůz:
Přišel sem do bazecu a prošel kolem prvního RSa a to sem pak koupil – bylo to docela těžký rozhodování.
Při první obhlídce v bazecu se našlo následující:
- miniaturní promáčkliny, cca 1cm kruh, po celým autě (asi 6 dohromady) – první germánskej majitel asi jezdil na golf a parkoval hned za jamkou :-).
- přední nárazník a kapota je celkem dost dobitá – je to vidět víc než sem čekal (..co sem taky mohl čekat u černé metly, že?)
- zadní brzdy byly dost jetý ale tam to tolik nevadí – se to přibrousí a dál uvidím estli koupit nový
- interiér jako novej v původním stavu a to sem se bál o ten bílej tapec na sedačkách – všechno je fakt jak nový
- podvozek v cajku zdá se
- motor šlapal a šlape jak hodinky.
Takže přišla na řadu projížďka. Prodejce do toho nasedl, no spíš nalehl jak puberťák. Nemám rád „borce“ co v autě leží a vidí akorát velký lejno před sebou, vetšinou je to v autech co sou před smrtí a lejno jedou, takže to zas tak neva:-). Provezl nás (já+kamoš) po silnici kam by se 2 auta vešla ztěží a šlapal tomu jak idiot. No chtěl prostě ukázat, že to jede. Začal sem přemýšlet kolik potencionálních kupců takhle svezl a kolikrát to auto takhle trápil.
No ukázalo se, že to fakt jede. Ale ty rany co šli od zadní levé brzdy při ostrým brždění byly fakt děsivý. Stačilo šroubovákem obrat hrany kotoučů (usazuje se tam prach z brzdovejch destíček a ostatní bordel a dře to o čelisti brzd) a teď je to lepší. Napadlo mě to hnedka páč tata (fabia 1,9tdi) měl to samý akorát na předku. Sem tam se to eště ozve už ne teda tolik jak předtím. Po tom co sme to dovezli sem se konečně projel sám a první pocity byly hutný. Sedačky mě naprosto vyhovují, interiér - hlavně strop - v černé je úplně paradní. Je to takovej zvláštní pocit když sem do toho poprvé sedl, ten černej vnitřek vás jakoby obklopí a je to takový útulnější. Audio bohatě stačí - proti otcově je rozdíl dost velkej. Má tam 6repro ze serie oproti mým 8 seriovkám, ale zvuková kvalita je slyšet hnedka. Žádný sabvůfry a jiný demižóny s dýněma tam cpát nehodlám, sou to akorát kila navíc. Pro někoho kdo se rád jednou za čas chce ostřeji svézt je to naprostá zbytečnost a to seriový audio fakt bohatě stačí(nejlepší je poslouchat zpívání turba).
Tak sem to nakopl (na studenej zvuk PDčka su zvyklej)a jel se projet. Po zkušenostech s tatovou fab 1,9 tdi, která drží v zatáčkách fakt dobře i při hodně vysokých rychlostech, sem byl hodně překvapenej. RS není ryzí sporťák, to všici ví, ale ten podvozek se jim povedl. Nejezdím jak hovad, vzhledem k tomu že používám RS do práce (60km denně) každej den, moc by se to finančně nevyplatilo. Prvních pár dnů sem ale musel vyzkoušet co ten podvozek udrží… A udrží fakt moc. Tam kde sem dřív projížděl 80kmh si můžu dovolit klidně 100kmh+, další pokusy mě strach nedovolil, protože negativní vlastností je to odskakování v zatáčkách českého tankodromu. Když vás to v 80kmh v zatáčce posune na vedlejší kolej o asi půl metru tak se fakt leknete. Zrychlení je moc pěkný až do 160kmh, pak už je to slabší a tah už není tak silnej. Mezi vesnicema stejně stačí nastartovat a pak jenom střídat 3 4 na kvaltech.
Asi po 3 dnech už sem měl auto pod kůží, po otcově jednadevítce to šlo snadno. Teď po měsíci jezdím za 5,3 litru okolo 100km/h což je parada - šestikvalt to dovolí a letět dom z práce není za potřebí, navíc když je venku tak pěkně.
Silné stránky
zátah
podvozek
spotřeba
minimalistickej interiér - mě plně vyhovuje
Slabé stránky
brzdy - mohly by být ostřejší na tak těžkej motor
černá metalíza - krásná ale ta údržba :-(
turboefekt
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím nic díkybohu...je to držák.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupil sem z bazaru v Ústí nad Orlicí, ale je to dovoz z Wolfsburku. Prodejce byl v pohodě, sepsali sme to, zaplatil sem a odjel - trvalo to asi hodku aji s prohlídkou přes WAG.
Novinky v recenzi
návrat...
...douho sem tu nebyl tak přihodím 2 fotky aktuální verze :-)
podvozek -55/-55
kola RSW 17"
+ spousta dalších menších i větších věcí přibylo k mé spokojenosti
...tak se tu mějde, čave.
25.7.08 sme byli na výletě v jižních čechách - závidím lidem co tam bydlí (i když dojčlanďáků by mohlo být míň). Ty silnice, sice semtam rozbitý, sou fak klasa - samý zatáčky, vracečky a nahoru dolů mezi těma kopcema. Jel sem s motorkářema takže sem tomu šlapal abysme jeli spolu a parádně sem se projel. Za výkend sme najeli asi 500km jen v těch čechách mezi vesnicema, max rychlost asi do 80kmh ale furt se řadí a motá s volantem,supr. Okolo Lipna a pak do Č.Krumlova je "rychlostní" kde se dá solidně sypat i 200kmh (trochu sme k večeru spěchali na pivo). No prostě to byl sqělej výkend, jižní čechy na projížďky doporučuju.čao ...bude asi pár dalších fotek (snad pro někoho i podobně "kvalitních")
...prej mám slabou recenzi, tak ji postupně budu doplňova. Omlouvám se všem kterým to vadí - mě šlo spíš jenom o to abych měl někde fotky pohromadě (bude jich snad vicero)a po ruce kdekoliv na netu. Tak zatjal.
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé