Recenze
Technické info
Přezdívka auta Eresa Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:58000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 320 maximální rychlost [km/h]: 211 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "resoft".
I když jsem služebně jezdil mnoha různými typy aut, v soukromí jsem byl a stále jsem "škodovkář" Začínal jsem se škodou 120 LS (5-ti kvalt) (sehnat jí v té době byl malý horor a nechat si jí upravit téměř nemožné), v roce 2000 jsem se "zmohl" na Fabii 1.4 55kW Comfort, ale stále jsem pokukoval po ještě lépe vybaveném automobilu se silnějším motorem. Protože se ojetých aut bojím (neumím je vybírat), vybíral jsem nové s odpovídající výbavou a v cenové relaci k platu a potřebám rodiny.
Fábie RS-ky se mi moc líbili, a tak po dlouhodobém výběru a hraní si s konfigurátory různých značek na netu padla volba právě na ní.
Oproti sériové výbavě jsem nechal auto doplnit o plnou elektriku (okna, zrcátka, střešní okno), tempomat - ten opravdu oceňuji, tovární audiosoustavu s osmi reproduktory a další doplňky, o kterých jsem si myslel, že je fakt potřebuji.
(mám rád technické vychytávky na autech a nejraději, ovládají-li se tlačítky a čudlíky).
Auto jsem si vytvořil a dotvořil v konfigurátoru a objednal přímo ve fabrice prostřednictvím prodejce. Již v průběhu tvorby jsem jej chtěl mírně odlišit od ostatních aut, která na silnici jezdí a tak jsem prolézal různé tuningové stránky a nakonec jsem si vybral optický tuning, se kterým jsem týden před dodávkou auta vyrazil k prodejci s tím, že bych chtěl díly na vozidlo profesionálně připevnit a nalakovat do barvy vozu.
Po zkušenostech se skleníkem 1,4 jsem po převzetí auta ještě nechal "zatmavit" zadni skla a takto jezdím dodnes.
Silné stránky
Ze začátku mě velmi příjemně překvapil motor; síla záběru, tah na bránu a i stabilita vozu v zatáčkách a na šotolině. ke kladům patří i spotřeba (od začátku provozu průměr 5,3l) a výborné sedačky, které autu sluší, nádherně vedou, záda nebolí, jen se trochu více špiní.
Dnes jsem si již na akceleraci auta zvykl, takže již tolik nevnímám jeho zrychlení a ani zapnutí turba, ale ze začátku jsem měl problémy s prokluzem kol při rozjezdu, kdy mi přeci jen vadilo dosti silné odlehčení přídě při razantnější akceleraci.
Nejsem žádný dravec z 95% jezdím podle předpisů a spíše s lehčí nohou na plynu, a využitím dynamiky auta (brzdy na autě jsou nouzovka), ale oceňuji akceleraci při předjíždění nebo řešení špatného rozhodnutí. Občas si člověk také potřebuje vychutnat opojení z rychlé jízdy a dynamiky vozu, a tak je-li to možné vzhledem k okolnímu provozu vyzkouším i takové "mini rally". Na hradecké dálnici v noci jsem doáhl maximálky 211 km/h (podle GPS), dál již to nechtělo, velmi mě překvapila dynamika a záběr až do rychlosti 190km/h pak začala být Eresa líná. Jizda po vlnitých silnicích 3. třídy na hranici mých možností - taky zážitek.
Zpravidla, ale jezdím v klidu a pohodě, potřebuji se dostat bezpečně na místo a výkon motoru si šetřím jen na nebezpečné situace. (i tak dosahuji na delších tratích - nad 100 km kombinace silnice, dálnice jízdních průměrů okolo 78 km/h)
Velmi slušné je i autorádio, mnoho funkcí, jednoduché ovládání, citlivé na vyhledání stanic a AF a s osmi repro příjemně ozvučí interiér dle potřeb řidiče a pasažerů.
Přijemně mě i překvapilo pohodlí na zadních sedačkách.
Slabé stránky
Zcela určitě brzdy. jsou malinko poddimenzované a ABS ač príma zasahuje do brzdění příliš brzo.
Pokud se člověk zapomene a razantněji akceleruje, ASR zasahuje později než by na můj vkus mohl a předek vozu se až příliš odlehčuje (nemám rád prokluz).
Na hranici maximálních otáček bez varování prudce poklesne výkon motoru a motor velmi rychle uvadá.
Samozřejmě, že vzhledem ke stylu jízdy to člověk v 90% nepozná, ale těch 10% by někdy mohlo vadit.
Díky těžkému motoru vpředu je auto také pěkný žrout dezénu předních pneu.
Sporotvní ladění podvozku a nízko-profily také nejsou to pravé ořechové na naše silnice (za to ale nemůže auto, ale cestáři).
V létě jezdím na firemních 16", obuté mám GoodYeary, v zimě používám 15" elektrony a gumy s vyšším profilem.
Pro dopravu na dovolenou mě a manželky prostor kufru jakž takž stačí (víte, kolik si toho ženská dokáže nabalit na čtrnáct dnů dovolené?). Samozřejmě je možné hýbat se sedačkami, použít střešní nosič, ale raději mám vše schované. Zatím jsem ale odvezl vše, i myčku a pračku do opravy.
Hrozné jsou plasty na madlech zavírání dveří, Tvrdé, nedrží, výrobci se opravdu nepovedli.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Mám najeto téměř 60 000, pravidelně co 15 000 navštěvuji autorizovaný servis a autu dopřeji vše co je v servisní knížce předepsáno.
Závady = 0. Dokonce (nechci to zakřiknout) jsem nemusel ještě měnit ani žárovku.
Teď začíná malinko vrzat interiér. Ne stále, ale někdy je to nepříjemné (Že by se na něm začali podepisovat naše silnice?).
Za celý rok do auta leji pouze naftu a náplň do ostřikovačů. Sice pravidelně kontroluji, ale to je asi tak vše.
Měl nebo mám štěstí i na servis. auto mi předají zpět vypucované, omyté (i motor) a podrobně mě seznámí se všemi položkami prací, které na voze provedli.
Zatím mám jen drobné závady na karoserii (parkování v Praze) a opravovali mi přední spoiler když mi na něj nějaký dobrák nacouval.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem koupil v Autocentu Mercia Chrudim. Již při koupi vozu jsem dostal obrovskou slevu, takže i s mými vymyšlenostmi nad rámec standardní výbavy a přidělání "tuningových dílů" jsem zaplatil o 5 000,- více než byla prodejní cena a k tomu jsem jako bonus dostal konstrukt zdarma.
Předání vozidla bylo naprosto profesionální a prodejce mě seznámil snad se všemi možnostmi ovládání.
V době garančních prohlídek jsem dostal zdarma i náhradní vůz. Bydlím kousek od Prahy a do servisu to mám 100 km. I nyní, když se mi na servisní prohlídku nechce čekat je náhradní vůz za hubičku (benzin si musím platit sám).
Nakonec, to že jezdím servisovat 100 km daleko asi o spokojenosti svědčí.
Používání vozidla, úpravy
Velká věšina najetých km probíhá na strkačkách mezi Prahou a místem bydliště (cca 18 km), cca 65%, dalších 5% tvoří jízdy po Praze, 10% jízdy do 100 km a zbytek připadá na dálnice a silnice nad 100 km.
Ihned při koupi vozidla jsem realizoval vnější optický tuning (viz foto). Dále jsem mírně odlišil interiér a vzápětí i nechal zatmavit zadní okna. Uvažuji ještě o ledkových žárovkách, a to je asi tak vše.
I když již pošilhávám po autech s ještě většími technickými vymoženostmi, s Eresou jsem zatím maximálně spokojen.
Novinky v recenzi
Omlouvám se, ale zatím jsem nevložil všechny fotky.
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Škoda Fabia RS 1.9TDI, 96kW
- Cože ??? 18.02.2008 22:36 pedro26
- RS 17.01.2008 19:09 Hitachi
- Zpizděná RS 10.12.2007 18:41
- Re: uaaaa 03.12.2007 15:55
- uaaaa 16.10.2007 21:51
- *** 14.10.2007 17:14
- Díky 07.10.2007 17:43 Hanss (MoDo Team)
- ... 07.10.2007 17:26
- Re: Re: Re: Tun(z)ing? 04.10.2007 22:09
- 10b 04.09.2007 20:56 Aischylos
- Re: Re: Tun(z)ing? 04.09.2007 08:42
- Re: Maximálka 04.09.2007 08:03
- Re: Tun(z)ing? 01.09.2007 09:09
- Tun(z)ing? 01.09.2007 00:10 Ondřej Šámal
- Uuuuuuf 31.08.2007 20:46 EricCartman
- RS 31.08.2007 20:18
- 9b. 31.08.2007 20:12 Sprint
- Re: 9b 31.08.2007 13:49
- 9b 31.08.2007 13:48
- 10b 31.08.2007 13:41 Lubosss1
- Přijde mi jak SUV 31.08.2007 13:26 Ajin(MoDo Team)
- Maximálka 31.08.2007 13:05 Hanss (MoDo Team)
- Re: Zdravim další RS 31.08.2007 12:20
- Re: Zarovky 31.08.2007 12:15
- Zdravim další RS 31.08.2007 12:11 STi (Modo Team)
- Koncovky 31.08.2007 12:04
- Zarovky 29.08.2007 15:14
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2006) Majitel: Hitachi
Přidáno: 18.3.2007 27510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2009) Majitel: McGyver2
Přidáno: 6.7.2009 16410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2011) Majitel: Jirka90
Přidáno: 31.1.2011 15010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.8.2008 1169 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.4.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé