Recenze

10 Majitel

Škoda Fabia 1.2 HTP Classic

9.18 Uživatelé

Hodnoceno: 33× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Ďáblík Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:181000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1174 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 18.4 maximální rychlost [km/h]: 151 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "AutoExpert".

Klasická bílá fábia, jakých jezdí u nás i ve světě tisíce...to si možná řeknete v první chvíli, když auto vidíte...jenže tenhle Ďáblík má docela zajímavý příběh...žádný opečovávaný autíčko v garáži klasickýho čecháčka, ale vůz určený víceméně k prokázání výdrže fabie.


Ďáblík byl pořízen na jaře roku 2003, jen tak z nudy. Byl jsem zkrátka zvědavý na tolik vychvalovaný i zatracovaný motor 1.2HTP.
Také to byla tak trochu sázka s kámoši, že fabia není příliš kvalitní auto a že ji 150000 brutálních kilometrů zabije.

Zvolil jsem základní výbavu Classic.(Proč taky investovat do něčeho, co hodláte zničit, že?)
Bílou proto, že jsem ji záhy nechal polepit logy dvou ze tří našich firem, a taky proto, že na bílé nejdou tolik vidět škrábance.
Volba motoru byla samozřejmá, nový motor 1.2HTP, ale schválně ve slabší variantě se 40kw . A aby to motor neměl tak jednoduché a zároveň aby se v autě dalo alespoň trochu jezdit, tak jsem ho patřičně dovybavil příplatkovou výbavou: man.klima, airbag spolujezdce, el. o. p. oken a centrální zamykání.

Čekali jsme na auto tři týdny. Tehdy tak ze srandy vznikla přezdívka Ďáblík...protože papírovým hodnotám auta jsme se upřímně smáli.
Nastal den D, a v chladný březnový den jsem jel pro Ďáblíka k prodejci. Popravdě, při cestě domů mi spadla čelist. Auto zatahovalo a zhruba do 80 bylo přesvědčivě rychlejší než srovnatelná fabka s 1.4MPi/44kw.

Hned druhý den jsem se s Ďáblíkem vypravil na jednání do Prahy a zpět, tedy asi 600km. Auto bylo poměrně syrové, což se projevilo nejen na spotřebě (cesta byla v průměru za 8.8), ale také na maximální rychlosti, nevytáhla více než tacho 160.
Do kopce to moc netáhlo, ať jsem volant jemně hladil nebo celý vystresovaný mlátil hlavou do volantu, když mě předjížděl rapid. Ani pedál hlouběji do podlahy zarazit nešel...

Další dny, měsíce, a roky dostalo auto pořádně na prdel. Cílem až tak nebylo auto zničit, ale důkladně prověřit, což myslím, se povedlo.
Ďáblík jako by nám to dělal naschvál a s přibývajícími kilometry byl stále v lepší a lepší kondici.
Ač jsem auto používal soukromě i ho nechal jezdit služebně asi s devíti dalšími řidiči nic s ním nehlo.
Podíval se i do Francie, kvůli reklamaci výrobního stroje. Navštívil i další země jako Slovensko, Rakousko, Německo, Polsko a Bulharsko.
Dnes už toho moc nenajezdí, za poslední rok urazil jen 13000km, uvažujeme že ho již z náročné služby propustíme.

Silné stránky

+ velká výdrž vozu
Přes všechny karamboly, přes velmi hrubé zacházení(soukromé závody, jízda na plný plyn stovky kilometrů v kuse....) se mu nic nestalo, stočit tachometr na 70000 a vyleštit, tak ji prodám jako zachovalou fábii po důchodci :)

+ motor dosahuje lepších hodnot než na papíře

+ kvalitní a odolný interiér

+ při klidné jízdě solidní spotřeba na hranici 5,5l

+ účinné světlomety

+ celkem dobrý jízdní komfort, s přibývajícími kilometry se nám zdá podvozek stále tužší a tužší :?

+ náklady na provoz

+ kvalitní sedačky

Slabé stránky

- zrcátko na dvě věci na straně spolujezdce

- přes snahu motoru mimo město raději nejezdit

- vysoká rychlost = 8-9l/100km

- středová konzola tlačí nás urostlejší do kolene...áu...

- praskající žárovky

- další drobné vady...jako špatně lícující nárazník, uvolněná spodní lišta nárazníku....

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jako by i ti nahoře mysleli, že Ďáblíka je potřeba důkladně prověřit, zažil tedy čtyři lehčí karamboly.

Ten první, dva měsíce po prodeji jsem zařídil já osobně. Ale myslím že to nebyla jenom moje vina.
Předjížděl jsem ve 120kilometrové rychlosti felicii a zvyklý na brutální zátah svojí kokty ftédéí i na velké zrcátko u spolujezdce jsem se zařadil před předjížděnou felicii dříve než jsem byl před ní celým autem. Zkrátka jsem jí líznul zadkem. Policajty jsme nevolali, ač to pán celou dobu požadoval, umlčelo ho až 15000kč na ruku. Celková škoda na opravě bez odměny řidiči felicie vyšla na 11000kč.

Druhý karambol zařídil kámoš, zvyklý na svoji felicii, machroval, "dej sem klíče, dělej, já to osolím...", vyjel z garáže, bohužel opačným směrem, místo zpátečky tam kopnul jedničku a na plný plny okusil čelní crashtest do zdi. Náraz to nebyl velký, ani bagy se nenafoukly, ale i tak to stačilo na novou masku, světla, chladič, klepání, lakování....za celkem 19000kč

Třetí karambol zařídila šikovná paní účetní při cestě do banky, zvyklá na svůj pidi vůz neodhadla dlouhý předek fabie a zaparkovala v kufru stojící oktávky před ní. Celková škoda na obou autech 22000kč

Ve čtvrté nehodě byl ďáblík nevinně. Stál chudáček za budovou firmy a čekal na mě, a couvající kamión mu vrazil přímo do rypáčku. Celková škoda 8000kč

Další výdaje byli už jen čistě spotřební. Kromě benzínu se měnily dvakrát koutouče, jednou zadní bubny, a taky čtyřikrát destičky...
Jízdy po úzkých cestičkách alá Barum Rally přinesly smrt tlumičům již při 49000km, Nyní se hlásí znovu.
Pak už jen filtry, náplně, pneu a žárovky H7 :)
Jo, a zapomněl jsem, odešli dvakrát "kosti", typický problém všech fábií.

 

Novinky v recenzi

27.12.2007 00:00

160.000km=vánoce plné zařizování :)

15.11.2007 00:00

Porucha řídící jednotky, způsobující úbytek výkonu a nárůst spotřeby, oprava cca 3000kč :(

21.10.2007 00:00

Slavíme 150.000 km :)

2.9.2007 00:00

Tak je zase po barumce :), letos to naštěstí odnesl pouze přední nárazník a proražený tlumič výfuku :)
Ale autíčko všechny trasy zvládlo bez problémů...


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.2 HTP Classic

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Žádná porucha...přes veškeré karamboly a špatné zacházení se ďáblík nikdy nestal nepojízdným...

praktičnost
7

celkem ujde...

prostornost
7

Pro malou rodinu ještě jakžtakž, pro větší problém...

jízdní vlastnosti
9

Výborné, se zvyšujícími se kilometry tuhnoucí podvozek, fabia snese opravdu hodně...

jízdní komfort
8

ujde..na oktávku to nestačí..ale ani na delších cestách to není špatné...

provozní náklady
10

výborné..i spotřebu jsem očekával vzhledem k jízdnímu režimu vyšší...

náhradní díly
8

ceny dobré, ikdyž někdy už plně srovnatelné s cenami zahraničních aut...

výkon motoru
6

papírově velmi ubohý, ve skutečnosti až překvapivý, na stolici při 122000km naměřeno 46,5kw!!!...ale i tak na delší trasy nepřijatelný..

spotřeba
7

Na tu prasáckou jízdu celkem fajn...

hlučnost motoru
7

Při plném zátahu to někdy zní i docela sportovně...někdy zase jako vysavač...rozporuplné pocity

kvalita sedadel
8

dobrá, ale oktávka je lepší...na delší cesty mi vadil krátký sedák...

brzdy
7

celkem dobrý, mohly by být více účinný...na sportovní jízdu nic moc, celkem rychle se unaví...

zavazadlový prostor
9

pro firemní účely stačí, pro rodiny trochu malý...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…