Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ďáblík Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:181000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1174 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 18.4 maximální rychlost [km/h]: 151 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.1
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "AutoExpert".
Klasická bílá fábia, jakých jezdí u nás i ve světě tisíce...to si možná řeknete v první chvíli, když auto vidíte...jenže tenhle Ďáblík má docela zajímavý příběh...žádný opečovávaný autíčko v garáži klasickýho čecháčka, ale vůz určený víceméně k prokázání výdrže fabie.
Ďáblík byl pořízen na jaře roku 2003, jen tak z nudy. Byl jsem zkrátka zvědavý na tolik vychvalovaný i zatracovaný motor 1.2HTP.
Také to byla tak trochu sázka s kámoši, že fabia není příliš kvalitní auto a že ji 150000 brutálních kilometrů zabije.
Zvolil jsem základní výbavu Classic.(Proč taky investovat do něčeho, co hodláte zničit, že?)
Bílou proto, že jsem ji záhy nechal polepit logy dvou ze tří našich firem, a taky proto, že na bílé nejdou tolik vidět škrábance.
Volba motoru byla samozřejmá, nový motor 1.2HTP, ale schválně ve slabší variantě se 40kw . A aby to motor neměl tak jednoduché a zároveň aby se v autě dalo alespoň trochu jezdit, tak jsem ho patřičně dovybavil příplatkovou výbavou: man.klima, airbag spolujezdce, el. o. p. oken a centrální zamykání.
Čekali jsme na auto tři týdny. Tehdy tak ze srandy vznikla přezdívka Ďáblík...protože papírovým hodnotám auta jsme se upřímně smáli.
Nastal den D, a v chladný březnový den jsem jel pro Ďáblíka k prodejci. Popravdě, při cestě domů mi spadla čelist. Auto zatahovalo a zhruba do 80 bylo přesvědčivě rychlejší než srovnatelná fabka s 1.4MPi/44kw.
Hned druhý den jsem se s Ďáblíkem vypravil na jednání do Prahy a zpět, tedy asi 600km. Auto bylo poměrně syrové, což se projevilo nejen na spotřebě (cesta byla v průměru za 8.8), ale také na maximální rychlosti, nevytáhla více než tacho 160.
Do kopce to moc netáhlo, ať jsem volant jemně hladil nebo celý vystresovaný mlátil hlavou do volantu, když mě předjížděl rapid. Ani pedál hlouběji do podlahy zarazit nešel...
Další dny, měsíce, a roky dostalo auto pořádně na prdel. Cílem až tak nebylo auto zničit, ale důkladně prověřit, což myslím, se povedlo.
Ďáblík jako by nám to dělal naschvál a s přibývajícími kilometry byl stále v lepší a lepší kondici.
Ač jsem auto používal soukromě i ho nechal jezdit služebně asi s devíti dalšími řidiči nic s ním nehlo.
Podíval se i do Francie, kvůli reklamaci výrobního stroje. Navštívil i další země jako Slovensko, Rakousko, Německo, Polsko a Bulharsko.
Dnes už toho moc nenajezdí, za poslední rok urazil jen 13000km, uvažujeme že ho již z náročné služby propustíme.
Silné stránky
+ velká výdrž vozu
Přes všechny karamboly, přes velmi hrubé zacházení(soukromé závody, jízda na plný plyn stovky kilometrů v kuse....) se mu nic nestalo, stočit tachometr na 70000 a vyleštit, tak ji prodám jako zachovalou fábii po důchodci :)
+ motor dosahuje lepších hodnot než na papíře
+ kvalitní a odolný interiér
+ při klidné jízdě solidní spotřeba na hranici 5,5l
+ účinné světlomety
+ celkem dobrý jízdní komfort, s přibývajícími kilometry se nám zdá podvozek stále tužší a tužší :?
+ náklady na provoz
+ kvalitní sedačky
Slabé stránky
- zrcátko na dvě věci na straně spolujezdce
- přes snahu motoru mimo město raději nejezdit
- vysoká rychlost = 8-9l/100km
- středová konzola tlačí nás urostlejší do kolene...áu...
- praskající žárovky
- další drobné vady...jako špatně lícující nárazník, uvolněná spodní lišta nárazníku....
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jako by i ti nahoře mysleli, že Ďáblíka je potřeba důkladně prověřit, zažil tedy čtyři lehčí karamboly.
Ten první, dva měsíce po prodeji jsem zařídil já osobně. Ale myslím že to nebyla jenom moje vina.
Předjížděl jsem ve 120kilometrové rychlosti felicii a zvyklý na brutální zátah svojí kokty ftédéí i na velké zrcátko u spolujezdce jsem se zařadil před předjížděnou felicii dříve než jsem byl před ní celým autem. Zkrátka jsem jí líznul zadkem. Policajty jsme nevolali, ač to pán celou dobu požadoval, umlčelo ho až 15000kč na ruku. Celková škoda na opravě bez odměny řidiči felicie vyšla na 11000kč.
Druhý karambol zařídil kámoš, zvyklý na svoji felicii, machroval, "dej sem klíče, dělej, já to osolím...", vyjel z garáže, bohužel opačným směrem, místo zpátečky tam kopnul jedničku a na plný plny okusil čelní crashtest do zdi. Náraz to nebyl velký, ani bagy se nenafoukly, ale i tak to stačilo na novou masku, světla, chladič, klepání, lakování....za celkem 19000kč
Třetí karambol zařídila šikovná paní účetní při cestě do banky, zvyklá na svůj pidi vůz neodhadla dlouhý předek fabie a zaparkovala v kufru stojící oktávky před ní. Celková škoda na obou autech 22000kč
Ve čtvrté nehodě byl ďáblík nevinně. Stál chudáček za budovou firmy a čekal na mě, a couvající kamión mu vrazil přímo do rypáčku. Celková škoda 8000kč
Další výdaje byli už jen čistě spotřební. Kromě benzínu se měnily dvakrát koutouče, jednou zadní bubny, a taky čtyřikrát destičky...
Jízdy po úzkých cestičkách alá Barum Rally přinesly smrt tlumičům již při 49000km, Nyní se hlásí znovu.
Pak už jen filtry, náplně, pneu a žárovky H7 :)
Jo, a zapomněl jsem, odešli dvakrát "kosti", typický problém všech fábií.
Novinky v recenzi
160.000km=vánoce plné zařizování :)
Porucha řídící jednotky, způsobující úbytek výkonu a nárůst spotřeby, oprava cca 3000kč :(
Slavíme 150.000 km :)
Tak je zase po barumce :), letos to naštěstí odnesl pouze přední nárazník a proražený tlumič výfuku :)
Ale autíčko všechny trasy zvládlo bez problémů...
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.2 HTP Classic
- htp katastrofa 24.02.2008 03:04
- Re: Re: HTP power 08.01.2008 16:41
- Hodnotenie 30.12.2007 14:40 2.0VTEC
- Re: Re: HTP power 21.12.2007 18:37
- Re: Re: HTP power 21.12.2007 18:34
- Re: Re: HTP power 21.12.2007 15:25
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HTP power 21.12.2007 13:31
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Docela vtipálek! 21.12.2007 12:44
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HTP power 21.12.2007 12:42 Special-line
- Re: HTP power 21.12.2007 12:02 OS
- Re: Re: Re: Re: Hodnocení 21.12.2007 12:01
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HTP power 21.12.2007 11:57
- Re: HTP power 21.12.2007 11:51 OS
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HTP power 21.12.2007 11:44
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Docela vtipálek! 20.12.2007 19:30
- Re: Re: Re: Re: Hodnocení 20.12.2007 19:28
- Re: Re: Re: Re: Hodnocení 20.12.2007 19:27
- Re: Re: Re: Re: Re: HTP power 20.12.2007 19:26
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HTP power 20.12.2007 19:23
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HTP power 20.12.2007 19:21
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HTP power 20.12.2007 15:28 Special-line
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HTP power 20.12.2007 14:11
- Re: Re: Re: Re: Hodnocení 20.12.2007 11:59
- Re: Re: Re: Re: Re: Docela vtipálek! 19.12.2007 21:22
- Re: Re: Re: Hodnocení 19.12.2007 21:19
- Re: Re: Re: Re: HTP power 19.12.2007 21:16
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HTP power 19.12.2007 21:13 Tommy100
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HTP power 19.12.2007 21:12 Tommy100
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HTP power 19.12.2007 19:13
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HTP power 19.12.2007 14:56
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé