Recenze
BMW řada 3 325i (E36)
Technické info
Přezdívka auta Bramborák Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 233 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 436 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "cajny".
Rád bych Vám představil svýho novýho mazlíka.
Už jsem měl dost půjčování si auta od rodičů, tak jsem se rozhodl pořídit svoje. Vzhledem k tomu, že s tátovou 318i E36 už jsem měl něco najeto a BMW mě chytlo za srdce, bylo o výběru značky rozhodnuto. Ještě jsem malinko váhal mezi Alfou Romeo 156 a Fordem Scorpio (ford bylo první auto co jsem řídil, takže trocha nostalgie no). Při prohledávání inzerátů jsem nakonec profiloval zájem až jsem skončil s hledáním BMW 325 nebo 328. Ne že by 320 a 323 byly slabý, ale přecejenom když už tak už
Našli jsem 325ku, zavolali prodejci a ten nám jí podržel. Inzerována byla jako super zustand takže člověk holt vyrážel s nějakými představami. Vyrazili jsem já, táta a strejda. Cesta to byla dlouhá (z Prahy až za Kassel asi 650km). Dorazili jsem ještě před otvíračkou. Auto stálo venku tak jsem ho trochu oblezli. Shnilý blatník a chycený podběh mi to trochu znechutili, ale jakmile dorazil prodejce a otevřel kapotu, tak bylo jasno. Proběhla lehká zkušební jízda (taky nic moc – auto nejspíš dlouho stálo takže mělo přirezlé kotouče, což první dojem z jízdy moc neumocní, bylo ještě na zimákách a hlavně na plechách). No když už jsme pro něj jeli tak daleko, tak jsem ho vzal, prodejce zlevnil na 2500Eur, převozky i pojištění s námi vyřídil a vůbec byli celkově příjemní. Dle techničku auto sloužilo 2 roky jako služebák v BMW, pak ho měl 2 roky nějaký důchodce a od něj to koupil další rentner. Takže snad žádní závodníci
Už cestou zpátky jsem z něj začínal mít radost. Jede to opravdu parádně a k ničemu vás to nenutí. Víte, že když potřebujete tak tam ty koně jsou, když nepotřebujete tak jich necháte půlku spát. No cesta zpět proběhla celou cestu 150-160 za hezkých 8,5litru. Na technické potvrdili předpoklad že auto je po technické stránce v perfektní kondici což potěší. Dneska jsem ještě dořešil kola (zimáky by mi zmizely v létě před očima). Obul jsem 17‘‘ 235/40. Nejsou sice nic moc, ale než našetřím na lepší tak by měli vydržet. Auto na nich ale pěkně ztvrdlo, z výroby je tam M podvozek a teď už to přes díry jenom poskakuje. Ale na hezkým asfaltu parádní jízda.
Další výbava jsou okýnka v elektrice, šíbr v elektrice (nějak přestal jít potvora, se na to ještě budu muset podívat – nejspíš jenom špatný kontakt ve spínači), tempomat, manuální převodovka, slušné rádio (originál bavaria pouze na kazety, ale kdo by to měnil když existuje adaptér a originál vypadá parádně), vyhřívání sedadel, ABS, ASC, airbag řidiče...
Silné stránky
Motor, motor a zase motor (192koní je 192 koní, ale když budete chtít, tak se dá jezdit i na spotřebu. TDÍčko to není ale k 9 litrům průměrný spotřeby by se to stáhnout dalo což je na takový objem paráda. Časté výlety k omezovači vám to asi trochu zvednou ale ten pocit když vás to tlačí do sedla je prostě úžasnej). Navíc většinu situací vyřešíte bez podřazování, pětka skousne leccos. Mám za to že by se na ní dalo i rozjet Ve městě jí dávám když jedu kolem 40ti.
I po těch letech vypadá parádně (hrany nestárnou)
Podvozek (někomu se to může zdát nepohodlný jak je to tvrdý, ale na to zapomenete hned jak najdete klikatou okresku s hladkým asfaltem a malým provozem)
Řazení (spojka i šaltpáka jdou krásně ztuha, přesně tak jak to má být. Cítíte že řídíte)
Přístrojovka natočená na řidiče potěší
Slabé stránky
Tak tady to bude těžší. Ale asi bych zmínil provozní náklady. Není to rozhodně žádná tragédie a člověk co si to auto koupí stejně dopředu ví do čeho jde.
Málo místa vzadu. Ale taky to není tak hrozný. Jako 4 dospělí do Chorvatska asi ne ale nějakou chvíli se tam vydržet dá. Kufr je velkej, narvat se tam dá leccos ale je dlouhej a mělkej což může pro někoho být nepraktický. Já to neřeším, stejně tam vozím akorát lékárničku
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím s ním nemám moc najeto takže závady žádné vážné. Budu doplňovat.
Ad 1: Vyměněn zadní díl výfuku, starý byl jako cedník. Chvíli to znělo fakt parádně, ale postupně to řvalo víc a víc až jsem se odhodlal k výměně.
Od chvíle, kdy jsme auto přivezli, klapalo v motoru nastavovaní proměného časování. Na doporučení jsem vyměnil olej a začal jezdit na 100 oktanový benzín a klepání zmizelo. Ještě to zkusím dát na počítač jestli je závada odstraněna nebo jenom utlumena.
Vytekl jeden zadní tlumič takže jsem rovnou měnil oba.
A naposledy odešel silentblok v uchycení ramena do kastle. Takže rameno sklouzlo a mlátilo o kastli. Vyměněno, opraveno, jezdíme dál.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce ochotný, slevil 400Eur, převozky pomohl vyřídit. Nebylo na co si stěžovat.
Novinky v recenzi
Po 20tis km
Tak po skoro po roce ježdění a natočených skoro 20 tisících kilometrech:
Krásně jsem se s autem sžil. V zatáčkách drží. V zimě mě obrovsky překvapilo ASC, které funguje parádně. Nikde jsem neuvíznul, všude jsem vyjel. Jakmile elektronika zjistí, že by se mohly zadní kola protočit, okamžitě přiškrtí výkon a situaci zachrání. S vypnutým ASC je v zimě pořádná sranda, ale člověk musí vědět co dělá.
Bramboru jsem trochu potrápil i v Sosnové na AutoCar dnu. Pár prodriftovaných kol a nic se nevysypalo, takže paráda.
Jinak k provedeným opravám a úpravám.
Autí jsem nechal předělat na LPG. Spotřeba před předěláním byla 11,5. Velká většina ve městě, zbytek svižně dálnice. Okresky nic. Po předělání jsem někde na 12,5 plynu. A to se nedá říct že bych auto šetřil, otáček si užije dost. Nádrž je místo rezervy, mírně se přizvedla podlaha kufru ale vešla se nádrž na 50l LPG. Při tempomatové 140ce po dálnici si vezme 10l LPG na 100km. Bohužel klepání Vanosu se jenom na chvilku utlumilo a teď to mlátí zase. Bohužel 10tis za opravu se mi teď dávat nechce. Sypal jsem do jiných věcí a snad jednou dojde řada i na tohle.
Dál proběhly vyměněny oleje v převodovce a diferenciálu. Nový termostat a chladící kapalina a samozřejmě motorový olej (potvora ho polkne 6,5l). Pozitivní bylo že od výměny k výměně oleje ubylo jen od horní rysky po spodní, takže jsem nedoléval. Dále měněna lambda sonda, která už byla prakticky nefunkční.
Dál mi uhnil pravý přední blatník. Špatný byl už při koupi auta takže to byla otázka času. Ale doufal jsem, že vydrží déle:)
Další nedostatky: občas jde a občas nejde šíbr. Nejspíš špatný kontakt někde. Na léto musím pořešit, bez šíbru to není ono. Zvněné kotouče ve předu při brždění trochu hází volantem. Přestal jít výhřev sedačky řidiče (to mě sice mrzí ale do nějakých větších akcí se poštět nehodlám).
Z dalších poznatků:
Auto skutečně 233 jede. Tachometrově jsem z něj dostal o něco víc, krásně táhne až do omezovače.
H1 světla jsou ve tmě úplně k ničemu.
Na výkon si člověk rychle zvykne, už pošilhávám po něčem silnějším:)
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: TritonX
Přidáno: 7.1.2017 210 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1994) Majitel: fusionman
Přidáno: 3.6.2014 78 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.4.2010 3610 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: Parda71 (BMWfans)
Přidáno: 1.10.2009 739 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1995) Majitel: Mi.7o
Přidáno: 23.12.2009 228 Majitel 9.89 Uživatelé